Arkadaşlar ben bir senelik 125 kt kullanıcısıyım ve bilgilerimi paylaşmak istedim.
Benim ilk motorum motor sağlam ama şase o kadar iyi değil 95 oktan kurşunsuz benzin kullanın yüksek oktana gerek yok sıkıştırma oranı çok düşük 9.0.1 bu sıkıştırma oranına 93 oktan çok iyi dir kullanım Kılavuzundada 91 oktan dan yüksek az kurşunlu veya kurşunsuz benzin öneriyor.
Gelelim motor yağına Kullanım kılavuzunda 20/50 öneriyor katıksız kalite diye ben castrolün 15/40 power1 kullanıyorum sorun yok nispeten yağ kalın istiyor makine fazla ısınan bir makine olduğu için kalın yağ daha iyi yağlamöa yağar yüksek ısılarda.
Lastikleri şamrelli geliyor bu iyi değil ama dış lastikler Dubless özellikli 35 ytl masrafla tublees oluyor sibob değişiyor sök tak şamrel iptal bide arka lastik yol ıslaksa yola tutunma kabileyeti çok kötü hemen kayıyot virajlarda ani frenlerde bence değişiminde fayda var söküp takması çok zor kalın olduğu için..
Şimdi hızda sıra yol düzgün olursa ben E-5 te 120km/s gördüm internette dişli değişimiyle daha fazla sürat yaptını duydum devir düşüyo hız yükseliyo ama yokuşlarda kalkması zor olur 125 cc için hele iki kişi çok zor ön dişli 15 arka dişli 41 genelde önü 17 dişli yapıyorlar...
Yolda karşılaştığım kuryelerle konuştum 125 kt kullanan 30000km yol almış olanını gördüm titreşim yüzünden ön çamurluk kırılmış arka demir çantanın takılı olduğu kırılmış kaynaklıydı ama sanki bir 30000 daha giderim der gibiydi
Sanki titreşim yüzünden sibob ayarları çabuk bozuluyor gibi tabi uzun yol giden ve 100 km nin altına inmeyenler için OHV motor yani sibobları itecekler itiyor zincir sistemi yok en tatlı kullanımı 7000- 7500 devirde en fazla gücüde bu devirde veriyo zaten kullanım kılavuzunda tabi 70-80 km sabit hızda gidersiniz.
Depo su oldukça büyük 14,5 litre benzin göstergesi yok ama yedek depo sayesinde pek sorun olmuyor ben yedek depoyle 22 km yol gittim ve hala benzin vardı km ye 75000 yakıyor parçaları uygun fiyatta bir honda kalitesi yok ama iş görür bir makine yolda bırakmaz benim motorum 10,000 km ye geldi bir masraf açmadıbuji değitirdim ilk 500 bakımında NGK buji yan ayaklık unutulmaya karşı stop ettiriyor motoru bu iptal ediliyor zaten zamanla kendisi bozulup düşüyor
Gelelim en önemli mevzulardan birine motorun titreşim 80-90 dan sonra gerçekten çok fazla sanırım bu nedenle bazı vidalar gevşiyor veya fabrikada yeterince iyi sıkılmadığı için ben motor saplamasındaki vidaya zamanında fark ettim gevşediğini 3000 km civarındaydı motor biraz daha fark etmeseydim arka teker salıncakla fırlayacaktı heralde arka tekerin ylpalamasından anladım elle tüm vidaları kontrol etmekte fayda var bide sürekli debriyaj el sıkacağını tutan vida gevşiyo onuda düz torna vidayla sıkıştırıyorum uzun yolda titreşim rahatsız edici hep 70-80 le giderseni rahatsız etmiyo ama arkadaki için aynı şey geçerli değil sırtlık sırtıma masaj yapıyor ayaklarım uyuştu diye şikayetler geliyor arka ayaklıklar titreşimi daha çok hissettiriyor
Sabahları Ciglesiz kesinlikle çalışmıyor önce cigleyle çalıştırıyorum 15-20sn sonra rolantiyi 200devirde ısınmaya bırakıyorum ciklesiz uğraşmayın hele kışın akü biter ama karbiratör hava ayarrıyla bu sorun çözülüyormuş bunlar tabiki benim izlenimlerim genelde hep eksi özellikleri yazdım aklıma gelenler bunlar yapılması gereknler yağını değiştirin fazla zorlamayın motoru yüksek oktan kullanmayın yani kaliteli yağ ve zamanında değiştirin yağı motorsikletler için üretilmiş yağ kullanın ki şanzımanda korunsun
Başaka izlenimi olan arkadaşlar varsa paylaşırlarsa sevinirim
sorusu olan arkadaşlarada yardımcı olmaya çalışıyım...
ÖZELLİKLERİ :
Motor : Tek Silindir, 4 Zamanlı
Silindir Hacmi : 124 cm³
Silindir Çapı ve Strok : 56.5 x 49.5
Sıkıstırma Oranı : 9.0:1
Maksimum Tork : 9,3 NM / 7000
Soğutma : Hava Soğutma
Çalıştırma : Elden Ve Ayaktan Marşlı
Ön fren : Disk
Arka fren : Kampana
Yağlama Tipi : Yağ Pompası
Ateşleme : Elektronik CDI
Ön Süspansiyon : Hidrolik Ön Maşa
Arka Süspansiyon : Hidrolik Amortisör
Ön Lastik : 3,00 – 18
Arka Lastik : 3,50 – 16
Ağırlık : 122 kg
Boyutlar U-G-Y mm : 2040 x 865 x 1200
Şanzıman : 5 Vites