geçmiş olsun topladıktan sonra çalıştığını görmek en büyük moral heralde
geçmiş olsun topladıktan sonra çalıştığını görmek en büyük moral heralde
Havalara uçtum diyebilirim Sonradan stop edip karbüratörün bozuk olduğunu hatırlattı ama eve kadar geldim mutluyum bayağı bi.
bu arada.
Motorun titreşimi azaldı.
Rölantisi düzene girdi inip çıkmıyo artık
Gerçekten güzel gaz yiyo
Ve kickstartera tekme atmama gerek yok şöyle bi dokunsam çalışıyor direk.
not: çok fazla sübab şıkırtısı gelmeye başladı
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:06 ----------
Evet arkadaşlar. Sabah uyandım. Kargocu kapımı çalıyordu Sipariş ettiğim sekman setim sübab lastiklerim ve contalarım gelmişti. Bende motorumun bulunduğu sanayideki demir doğramacı abime gittim. Burdan uzaktaydı sen topla motoru ben yokum dedi peki dedim. Ve başladım.
Bu görünen üst kapak. Çok kirliydi. Benzinle iyice yıkadım ve temizledim.
Bu kısım da benzinle güzelce temizlendi.
Temizlik sonrası hali
Çoğu şeye elim yetiyordu ama sübab lastiklerini ve sekman takımını takamayacağımı anladım. Motorcu aradık ama bulamadık. Demir doğramacı abimin dükkanın hemen solunda otobüs tamircisi vardı bahadır usta. Bi el atarmısınız işiniz yoksa buda motor sonuçta dedim Çok sağolsunlar hayatımı kurtardılar.
Alt contayı kazıdık ve sekmanları taktık. Bu arada biyel kolunu, krankı ve piston pimini falan kontrol ettik sorun yok.
Eveeeet silindiri de taktık.
Üst kapağı da taktık. İttiricileri ve piyanoları da oturttuk.
İyicene kontrol ettik herşeyi. Sıra sübab ayarını yapmaya geldi. Motoru şaseye tekrar bağladım ve sübabları ayarladım.
Sonra marşa bastık ve çalıştı sevinci anlatamam. (not: 10 dk sonra stop etti ) Bu yazı bilgilendirme değil sizinle yaşadıklarımı paylaşmak içindi.
Eğer motorunun herhangi biryerini sökecek veya sübab ayarı falan yapacak olan olursa, bana ulaşsın. Acemi60 hocam sağolsun motorun service manual'ı mevcut elimde motoru komple sökmeyi dağıtmayı türkçe ve resimli şekillerde anlatmış.
[B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]
Gönderdiğim dökümanlar işe yaradı mı?
Gerçi seninki biraz karadeniz fıkrasına benzedi. Karbüratör bozuk dediler motoru indirdin.
Şaka bir yana sonuçtan memnun olduğuna göre sorun yok. Bu duruma bende sevindim. Hem senin adına. Hemde kendi adıma. Çünkü benim CK125 daha 17 bin km de. Daha çok uzun bir ömrü var demektir.
Karbüratörü iyi bir ustaya yaptır. Çünkü düzgün çalışmazsa motorun tadı kalmaz.
Tamir resimlerini eklemen iyi olmuş. Artık CK125 konusunda epey tecrübe edindin. Bir sorun olursa sana sorarız. Ama benim CK 125' in sorun falan çıkaracağı yok. Ne satabiliyorum. Nede motor sorun çıkarıyor. 250cc'ye terfi edemiyorum bir türlü. CK250 olsaymış titreşim falan hiç önemsemezdim. Benim tek favori motorum olurdu.
Kazasız belasız iyi sürüşler...
Evet iş azcık inada bindi yağ yakmasını kesmek istiyordum sanırım benim ck125 daha bi 45.000 daha yapar
Dökümanlar olmadan yapamazdım herhalde hocam herşeyi çok detaylı şekilde anlatmış.
Şuandaki tek sorunum sübablar biraz fazla şıkırtı yapıyor. 0.05 yaptım aralığını ama o bile bol geldi herhalde.
Yardımcı olabileceğim herhangi bir konu olursa kimse çekinmesin, hatta muğla veya çevresinde yaşayanlara yüzyüze bile yardımcı olabilirim. topicte 4-5 kişi var zaten baya yakın çevreli bi topic oldu bizimki.
[B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]
Motor şakırtılı çalışıyorsa sübaplar gevşek demektir.(Bildiğim kadarıyla) Bu durumda motorun çekişi düşer. Bence hiç üşenme tekrar ayarla. Silkar tercümeyi doğru dürüst yaptırmamış galiba dökümanların bir yerinde 0.08 başka bir yerinde ise 0.06mm olarak geçiyor. Bu konuda servisin dediğine göre yani 0.06 ya göre ayarlamakta fayda var. Hazır açmışken keşke sübap yaylarını değiştirseydin.
[B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]
Aşağıdaki bilgiler faydalı olabilir. Birde bütün bu operasyonu kaça mal ettiğini yazmamışsın.
Supap sesleri ve sebepleri:
Supap sesleri; supaplar civarından gelen şıkırtı sesleridir. Ses daha tiz ve nettir supap yakınından rahatlıkla duyulabilir.
Sebepleri şunlardır:
1- Supap boşluğu fazla olduğu için “şık şık” sesi vermektedir. Supaplar ayarsızdır. Hidrolik iticili supaplarda iticiler arızalıdır. Supap itme çubukları yahut supap manivelaları (külbütör) eğilmiştir.
2- Bilhassa üstten supaplı motorlarda supap tertibatının yağlanması yetersizdir.
3- Supap tertibatının herhangi bir yerinde aşınma vardır. Özellikle külbütör uçları oyulmuştur. (Uçlar taşlanır).
4- Supap yayı kırıktır.
5- Supap yayları zayıftır.
6- Supap yayları sıkışmıştır.
7- Supap sapıyla kayıt arasındaki boşluk fazladır. Supap kayıtı yenisiyle değiştirilir.
8- Eksantrik milde kam yüzleri bozulmuştur.
9- Supap kayıtları içinde supap sapları incelmiştir. Supaplar değiştirilmelidir.
10- Supap yüzü ekseni sap ekseniyle aynı değildir. Supap taşlanır.
11- Supap yuvası ekseni supap sapı ekseniyle aynı değildir. Supap yuvası freze edilir.
12- Üstten supaplı motorlarda supap kapağını fazla sıkmak normal supap sesini çoğaltır.
Arkadaşlar. motorla 25 km lik bir gezi yaptık simdi. arada bir stop ediyor o kadar
CBF150 si olan arkadaş sübab ayarından önce beni kalkışta geçebiliyordu. Düz yolda bi drag yapalım dedik.
Sonuç: Kalkışta ve sonrasında CK125 CBF150 yi farkla geçti Sonuca bende şaşırdım fakat motor çok güzel oldu sesi bile değişti.
[B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]
Arkadaşlar MZ251 Farını taktım. Birazcık rütuşla oturdu yerine. Tipi çok güzel oldu, aydınlatması ise mükemmel. Kısalarla giderken karşıdan gelen arabalar selektör yapıyor sanırım uzunları kapat diye.
[B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]
Beyaz ampul kullanıyorum. Gece karanlığında da sürüş yaptım. Aydınlatma sorun yaratacak bir zayıflıkta değil. Fakat güclü de değil. Ben ek olarak sökülüp takılabilen ledli far kullanıyorum. Her zaman da gerekmiyor.
Yine de foto isteriz. 55W ampul ile akünün durumu nasıl gidiyor en çok onu merak ediyorum. İyi sürüşler...
2 gün test etme imkanı buldum. Sabah marş zayıf basıyor sadece sabah kickstarter kullanıyorum, sonra bütün gün akü doluyor sorun olmuyor, gece de olmuyor, sadece günde bir kere sabah kickstarter kullanmak zorundayım.
Birazdan geliyor resimler.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:13 ----------
Temizlik yapmak amacıyla mazot aldım 1.5 lt kadar eve gelirken. Sonra resimleri istediniz, bende temizlik sonrası atayım dedim. Çok net olmadı artık idare ediverin
Farım :
Mazotu temizlik için ilk defa kullandım. Motor bloğumu jantlarımı grenajlarımı sildim mazotla. Aman tanrım dedim iş bitince motor bloğu jantlar falan ışıl ışıl oldu. Kesinlikle tavsiye ederim. Hem yağ sökücü özelliği çok yüksek, hemde çok hafif yağlı olduğu için çok parlak gösteriyor
Buyrun resimler:
Veeee en son bombam
Farını aldığım MZ251 in takosunu da almıştım.Ufak bir çalışma ile onu da monte ettim. Benim takometrem gibi 10 km fazla göstermiyor, titremiyor ve bir tripmetresi var bu çok işime yarayacak
Bunlarda resimleri:
Akşamın azizliği sebebiyle çok net değil resimler, ama mazot tavsiyemi dinleyin, pişman olmayacaksınız
[B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]
Doğruyu söylemek gerekirse km saati yakışmamış. Far ise pek seçilemiyor. Zaten önemli olan iyi aydınlatması.
Şöyle bir şey ayarlasaydın...(Fiyata dikkat)
http://cgi.ebay.ie/KAWASAKI-KLE-500-...item19bf7211de
CK125 Yedekparça fiyatlarını ebay'dan araştırırken fiyatları görünce Türkiye motosiklet ithalatçılarının insanları nasıl söğüşlediğini daha iyi anladım. CK125 benzin deposu ebay da 35 euro.
http://cgi.ebay.ie/KYMCO-PETROL-TANK...item56428683b0
Silkar'ın Türkiye'de sattığı fiyat ise 287 dolar. Aradaki uçurum ise bizim öpülme payımız.
Yada o kadar kötü niyetli olmayalım. Avrupa ülkelerinde insanlar o kadar fakir ki Satıcılar sevap kazanmak maksadı ile zararına satış yapıyorlar.
ledlerı nerden temın ettınıde yazarsan sevınırım
Aşağıdakine benziyor fakat ondan daha iyi . 60 TL ye Delta Bisiklet'ten almıştım. Farkı içinde tek led ve mercek var. Özel bir aparat ile motosiklet farının vidasına montaj ettim. 3 adet şarj edilebilir kalem pille çalışıyor. Özel aparatı sayesinde motoru park ettiğinde çıkarabiliyorsun. Güçlü ışık, normal ışık ve flaşör modunda çalışıyor. Pili sürekli açık 60 saat dayanıyor. Şimdilerde pek kullanmıyorum.
http://www.velespit.com/asp/product/...EK-ION3&view=2
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)