aynı şeyleri bende fark ettim arkadaşın pulsarı 2 gün bende kaldı..sabahları maaşallah iyi çalışıyor dışarda bıraktığım halde..ybr gibi nazlı değil..rölenti düşene kadar bekliyordum bismillah deyip vitese atiyom maaşallah debriyaj varmı yok mu belli değil dedim içindeki yağ kalın olabilir..debriaj balatası değişmek isteyebilir..zincir gerginliğininde azda olsa payi vardır diye düşündüm..sıcakken bir sorun yok bu motorlarda çatir çatir geçiyor viyesler hiç sorun yaşamadım..düz yolda 120 gördüm ama bide bana sorun bu motorda kesici falan yok galiba çat çutt paatt diye bi ses geldi hani apaçiler kontak açar kaparda eksoz patlatır ya onun gibi..
Eyah dedim sedat dur emanet makina cani kıçındadır etme eyleme 90 km hıza düşürdüm o şekilde devam ettim..bu sorunu yaşayan varmı peki..Hava filtresini falan kendim temizledim mübarek onuda öyle bi yere koymuşlarki kuyruk grenaji vs ne varsa söktüm
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
10-40 yağ yerine, üreticinin önerdiği 15-40 yağ kullanıldığında 1. vites geçişi herhangi bir rahatsızlık vermiyor. Ustalar üretici firmadan daha iyi bildiği için 10-40 yağ koyuyorlar.
Egzost patlaması hava yakıt oranı bozulunca olabilir. Bu motoru üreten en çok 90km/h hız yapabilir demiş. %10 tolerans olduğunu düşünsek bile 120 km/h gidilmez. Ben üç yıldır sadece bir kez 115 km/h yi gördüm. Oda birkaç saniyeliğine. Daha fazlası motoru patlatma denemesidir. Akıllıca bulmuyorum.
Ben bu motoru almak istiyorum yalnız sormak istediğim bir soru var KYMCO CK125 modelini sadece gri ve kırmızı renklerde gördüm. Benim istediğim renk ise siyah, soracağım soru ise siyahını gören var mı? 2. ben motoru sıfır alsam ruhsatı siyah olarak çıkartıp kendim boyatabilir miyim ? yada sorun yaşar mıyım?
Kardeşim açıkçası ara sıra bana da esiyor siyaha boyatmak.
Yapacağın işlem sırası sanıorumki şöyle.
1- Gidip motorunu işini bilen bir oto boyacısında (fırın boya) boyatıyorsun.
2-Boyattığın yerden fatura al. (hatta adamlardan bilgi edin nasıl ruhsata geçiririz falan gibisinden)
3-Emniyete 30 gün içersinde o faturayla müracat et ve boyattığını ve ruhsattaki rengini değiştireceğini belirt.
4-Yeni ruhsatın çıktıktan sonra CK'nı güle güle kullan.
[B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]
Evet arkadaşlar bugüne kadar yarıştığım bizim klasmandaki modelleri yazayım.
YBR125 : Kalkışta biraz avantajlı da olsa, bizimkine nazaran o kadar güçlü değil. (2004 modeli hariç)
Mondial AGK125: Bu kalkışta da geçememişti Artis bi çocuktu aldım aklını bikaç hafta önce :D
CBF 150: Bugün bir arkadaşla kırmızı ışıkta aynı anda kaldırdık motorları. İlk kalkışta 1 metre önce geçti sonra hemen ben aldım liderliği. Sadece torku yüksek oda arka dişlisinin 42 olmasından kaynaklı.
Sanırım bizim segmentte tek rakibimiz CBR125 :D Ne yaptımsa onu geçemedim. Aerodinamik yapısı sayesinde olmalı.
[B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]
ck125 ile 3. viteste maksimum çıkabildiğiniz hız nedir?
cbr125 ilginç bir motor, 3.viteste 90 yapabiliyor bu yüzden kalkışta geçmeniz biraz zor. Şu yüzden ilginç: düzlükte 5'inci viteste120'e çıkabilen 6 vitesli bir motor 3. viteste 90 görebiliyor 1.6 motorlu otomobilleri 0 - 80km hız aralığında geride bırakabilen bir motor.
birde cbr125ler 11bin devirde redline'a giriyor, devir aralığı çok fazla olduğu için ck125'e göre daha seri olabilir, aerodinamikle ilgisi olduğunu pek sanmıyorum.
apacheler ile kıyaslama şansınız oldu mu hiç? onlarında devir aralığı çok yüksek, 13bin devir çeviriyor yanlış hatırlamıyorsam..
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Hocam vitesleri az çok şöyle ck'nın.
1- 35 2-65 3-100 4- 115,120 5- allah verdi gider (145 e kadar çıktım)
(not: bütün vitesler son devirdir. CK 125 de de kesici 11.000 rpm de başlar.)
[dipnot: bence ck ların ibresi 5-6 km ilerde :D)
CBR hakkaten garip bir motor, ama 13 bglik bir motoru var ve Honda sonuçta bizi geçmesine şaşırmıyorum. CBR 125 i kesintisiz 3-4 saat kullanma fırsatı buldum ve torku ve son hızı 125 cc ye göre tatmin edici.
Apache'ile bir kere kapıştım oda trafikli bir alanda bir çocuğa gıcık olduğumdandı :D Trafikte makas ata ata geçmiştim topspeed meselesinde ise beni ağlatır diye düşünüorum, hakkaten güçlü aletler Apache'ler
[B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]
Merhaba Bulut. Ck125 normalde 3. viteste 60 yapıyor. Arkadaşımız 100 yazmış. Yani CBR 125R nin SOHC motorundan bile hızlı. CK125 5. viteste bile 100 km/h yi geçmemesi gereken bir motor. Ben en fazla 115 km/h gördüm. Fakat 115 km/h yi yaklaşık 8500 devirde görüyor. 7500 devirden sonra titreşim başlıyor ve giderek artıyor. OHV tipi motoru olması yüksek devir çevirmede sıkıntı doğuruyor. Fakat arkadaşlar arasında 140 gördüğünü söyleyenler var. Israrlı sorularıma rağmen bu hızı kaç devirde yaptıklarını öğrenemedim. Dediğim gibi 7500 devirden sonra başlayan titreşim 140 km/h de yayık gibi sallar motoru. Bütün egzantrik mili itecekleri de yamulur. Son söz olarak CK 125 çok güzel ve sağlam bir motor olsa da 100 km/h den sonrası abeste iştigaldir.
CK125'te devir kesici yoktur.
Apache ile yol yaptım. CK125'ten hızlı.
Taiwan'daki üreticisi de artık OHV değil OHC motorla üretiyor CK125'i. Fakat Türkiye'de yok. Selamlar...
Merhaba Özdilek Abi
bi ara ck125'i araştırıyordum, açtığınız başlığı sayfa sayfa okumuştum. herşeyi çok detaylı anlatmışsınız.
125cc motorlarda yapılabilen hızı etkileyen bir çok değişken var. bence bunların en önemlileri hava şartları ile asfaltın yapısı.
rüzgar ve düşük kaliteli asfaltta motorun hızı çok etkileniyor. özellikle şehirler arası standard yollar ile otobanlar arasında yaptığım hızlarda çok fark oluyordu. Şile yolundan dönüşte rampa yukarı 110km hıza ulaşabilmiştim ama ne hikmetse aynı hızı başka yollarda bir daha yapamadım.
Dediğiniz gibi 125/150cc motorlarda 100km'nin üzeri biraz fantaziye kaçıyor. hadi cbr125 gibi bir motorunuz varsa 110km max olsun. izmir otobanında cbr125 ile 140'a ulaşmıştım ama motor ağlıyordu resmen.
kendi tecrübelerimle söyleyebilirim ki cbr125'te en keyifli sürüşlerimi 80 - 100 aralığında yapmıştım.
bence 125/150cc sınıfında markalar arasındaki farklar son süratten ziyade, sürüş konforu, titreşim, süspansiyon ve frenajda ortaya çıkıyor. bunların dışında standard kalitede iyi bakılan 125cc'lik bir motor her zaman ömürlük kullanılabilir diye düşünüyorum.
bu arada önceki sayfalara bakarken farkettim, bence motoru satmamakla iyi yapmışsınız. 125cc'lik bir motor şehir içinde her zaman daha ideal diye düşünüyorum. 250cc'lik bir motora göre yakıt tüketimindeki fark hissedilebiliyor. bunu değerinin altında satmak yerine şehir içinde 125 ve şehir dışında 250cc şeklinde 2 motor kullanılabilir.
-----------------------------------------------------------------
NOT: cbr125'in vites hızları ve hızlanmasıyla ilgili olarak bu video açıklayıcı olabilir:
http://www.youtube.com/watch?v=0dhm8ZE9wWo
bu arada cbr125 3.vites'te 90'a çıkıyor aynı zamanda bu hızı rampa yukarıda koruyabiliyor.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Yazdıklarına katılıyorum.
Buda Türkiye'de çekilmiş CK125 son hız videosu.
http://www.youtube.com/watch?v=ISj0K...eature=related
Son hız (zorlayarak) 120km/h
[B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]
selamımaleykum acemi60. formu gezdim gerçekten engin bilgilere sahipsiniz.özellikle de kymco ck 125 de.bende bu motordan almak üzerereyim.yorumlarınızdan snra daha da bi kararlıyım. yalnız bir sakıncası yoksa sizinle bir iletişime geçmek istiyorum.ben sabah 9 akşam 6 nette oluyorum işim dolayısıyla bana yardımcı olursanız cok minnetkar kalacağım. msn adresimi vereyim musait oldugunuzda lütfen ekleyin. y.emresiviloglu@hotmail.com
Merhaba. MSN kullanmaya gerek yok. MT sayfalarından veya özel mesaj kullanarak sorularını yazabilirsin. Ama bunlara gerek yok aslında. Bütün sorularına bu başlıkta cevap var.
Yinede kısa bir özet yapayım;
1. CK125 çok sağlam ve sorunsuz bir motor.
2. 90'dan sonra titreşim var. (Fabrikası max.hız 90 diyor zaten.)
3. Motor teknolojisi eski (OHV) Yeni modelleri OHC motor. Onlarda Türkiye'ye gelmiyor.
4. İkinci eli tam anlamıyla ölü. Motorun düzgünse 1000-1300 TL aralığında elden çıkarabilirsin. Yoksa sahibinden.com'dakiler gibi müşteri bulamazsın.
5. 100 km de 3 lt den az yakıyor.
6. Yedek parçaları çok pahalı. (Yamaha'dan bile pahalı)
7. Motor ömrü ortalama 40-60 bim km.
Ben olsam CK125'in sıfırını kesinlikle almam. Çünkü, yeni CK125 ve Quannon 125 geldiğinde, CK125'in zaten ölü olan ikinci el değeri tamamen sıfırlanır. İyi sürüşler.
Senin yerinde olsam aşağıdaki motor için 1000 TL üzerinden pazarlık yaparım.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...33414137/detay
elimde 2007 gri 20binde ck125 var. normalde satmıyorum ama ilgilenen olursa düşünebilirim. konjektör, ön arka fren, lastikler, aynalar, ayaklıklar sıfır. 33lt shad çantası var. ilgilenenler pm atabilir.
Now the world is gone. Im just one.
teşekkurler acemi60.bu motorun bana yeteceği kanaatine vardım.akrabam bana 1500e bırakıyor hem bulundugum yerde motor.düzcede ikamet ettiğimden git al satıştı getirme masrafıydı pazarlık yaptıgımda yine aynı fiyata gelicek.en azından cok fazla zahmet etmemiş olurum.tabi arada 2 yaş farkı var bunun için bi önerin varmı.cok fazla etkilermi motoru.gerçi yaştan cok km ve bakımı etkiliyor ama...
motor piyasasından anlamıyorum ki.uyardıgın için teşekkur ederim kardeş.motorda hiç masraf olmadıgını söylüyo.lastikler 3 hafta önce 2side değiştirildi ben şahit oldum.beraber bi kaç kere dolaşmıştık.sesi de hoşuma gitti acayip farlı bi sesi var bu kymco ların.yalnız benzin göstergesi yok galiba yada ben göremedim?
benzin göstergesi yok doğru. ayrıca acemi dostuma katılıyorum 1500 tl gerçekten çok fazla. kendim satamadım oradan biliyorum ))
Tedbirde kusur koyup takdire bahane bulma!
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)