herkezin yakından bildiği honda today.ülkemizde de baya tutulan 50cc scooter.vergisi yok yakıtıda baya bi ekonomik derken honda today modelinin yenisi çıkmış arkadaşlar.sanırım 2008 model motor biraz makyajlanmanın yanı sıra gücüde yaklaşık 1 hp arttırılmış.ancak ne yazıkki şu an sadece japonyada var benim anladığım kadarıyla aynı fabrika sadece todayin yeni modelini japonyaya gönderiyo gibi,ama yakında diğer ülkelerede bu yeni modeli gelebilir.
today detayı
http://www.honda.co.jp/TODAY/detail/
resimleri
firen sistemi ve gösterge katranı dikkatimi çekti
teknik özellikleri
型式 JBH-AF67
全長(m) 1.695
全幅(m) 0.630
全高(m) 1.030
軸距(m) 1.180
最低地上高(m) 0.110
シート高(m) 0.695
車両重量(kg) 79
乾燥重量(kg) 75
乗車定員(人) 1
燃料消費率(km/L) 73.0
(30km/h定地走行テスト値)
最小回転半径(m) 1.8
エンジン型式 AF67E
エンジン種類 空冷4ストローク単気筒
総排気量(cm3) 49
内径×行程(mm) 37.8×44.0
圧縮比 10.1
最高出力
(kW[PS]/rpm) 3.0 [4.1]/8,250
最大トルク
(N・m[kg・m]/rpm) 3.7 [0.38]/7,500
燃料供給装置型式 電子式<電子制御燃料噴射装置(PGM-FI)>
始動方式 セルフ式(キック式併設)
点火装置形式 フルトランジスタ式バッテリー点火
潤滑方式 圧送飛沫併用式
燃料タンク容量(L) 4.6
クラッチ形式 乾式多板シュー式
変速機形式 無段変速式(Vマチック)
変速比1速 2.850~0.860
キャスター角(度) 26°30′
トレール量(mm) 71
タイヤ(前) 80/100-10 46J
タイヤ(後) 80/100-10 46J
ブレーキ形式(前) 機械式リーディング・トレーリング
ブレーキ形式(後) 機械式リーディング・トレーリング
懸架方式(前) テレスコピック式
懸架方式(後) ユニットスイング式
フレーム形式 アンダーボーン