Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
04 Ocak 2018, 17:37
#46841
ercan9145 adlı üyeden alıntı
kardeşim sen bu 80-120 hızı orjinal dişli ile ve iki kişi ile mi yapyırsun yada tahminin bu mu
Tahmini değil yaptıklarım bu. Asos tan izmir yoluna dönünce bir düzlük denk geldi rüzgar da yoktu acayip gaz yiyordu 120 yi geçiyordu arkada hanım korkmaya başladı bende gaz kestim.rüzgarlı havada sadece iki kişiyle 4. Viteste 80 i geçmediğide oldu. Motor ful orjinaldi. Sattım pulsar aldım sırf kamyonları sollayamadığım için bazı rampalarda 50-55 civarı hızlara kadar düşüyordu
Reklamlar
-
04 Ocak 2018, 17:58
#46842
Arkadaşlar benim şu göstergeyi yeni test edebildim. Telefondan 3 tane hız ölçme programı açtım. Motorun göstergesinde 103-104 civarındayken ölçümlerden biri 86 ikisi 87 gösterdi. O sırada motor 7000 deviri biraz geçmişti. Acaba göstergeyi söküp ayar yapabilir miyim? Bir konu gördüm bununla alakalı. Millet kmyi düşürecek sanıp saldırmış. Konu sahibi de hiç cevap yazmamış. Yani ayar yapılabilir mi bilmiyorum.
-
04 Ocak 2018, 18:20
#46843
boora adlı üyeden alıntı
Tahmini değil yaptıklarım bu. Asos tan izmir yoluna dönünce bir düzlük denk geldi rüzgar da yoktu acayip gaz yiyordu 120 yi geçiyordu arkada hanım korkmaya başladı bende gaz kestim.rüzgarlı havada sadece iki kişiyle 4. Viteste 80 i geçmediğide oldu. Motor ful orjinaldi. Sattım pulsar aldım sırf kamyonları sollayamadığım için bazı rampalarda 50-55 civarı hızlara kadar düşüyordu
pulsar aldım demiyeydin iyidi neden bu ybr den çabuk sıkılıyor insanlar bende sizlerden duya duya senesi dolmadan satacam herhalde gerçi gerekcesinide yazmışsın Hayırlısı olsun pulsarin hangisi acaba 150 mi 200 mü Allah kaza belalardan korusun inşallah.
-
04 Ocak 2018, 20:27
#46844
ercan9145 adlı üyeden alıntı
pulsar aldım demiyeydin iyidi neden bu ybr den çabuk sıkılıyor insanlar bende sizlerden duya duya senesi dolmadan satacam herhalde gerçi gerekcesinide yazmışsın Hayırlısı olsun pulsarin hangisi acaba 150 mi 200 mü Allah kaza belalardan korusun inşallah.
Ben sıkılmadım aslında ybr den. Sadece iki kişi gücü çok az geliyor. Mesela tırcılar benle dalga geçiyordu. Pulsar çok çok güçlü değil ama yinede tatminkar 55 e kadar düştüğüm rampada pulsarla 108 e kadar çıkığ 102 ile bitirdim mesela iki kişi tabi bu değer. Hızla işim olmasada çekiş tork benim için önemli hatta 102 ile çıktığım rampayı çeyrek gazlada 75-80 arası bir hızla çıkabiliyor pulsar hemde iki kişi. Bu arada pulsar 200 lük. Amin Allah cbelasıze kazasız belasız kullanmayı nasip etsin
-
05 Ocak 2018, 08:31
#46845
O yukle ortalama hizini en kotusunden 50 60km den hesaplayabilirsin. Fazlasi olursa kar edersin. Tabi yola ruzgara trafige gore fark edecektir mutlaka
-
05 Ocak 2018, 09:07
#46846
neonxxl1001 adlı üyeden alıntı
O yukle ortalama hizini en kotusunden 50 60km den hesaplayabilirsin. Fazlasi olursa kar edersin. Tabi yola ruzgara trafige gore fark edecektir mutlaka
50-60-70 'le yolmu biter arkadaş yaw şimdiden kirişim kırıldı valla arkadaş.
-
05 Ocak 2018, 19:47
#46847
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
ercan9145 adlı üyeden alıntı
50-60-70 'le yolmu biter arkadaş yaw şimdiden kirişim kırıldı valla arkadaş.
İmkanın varsa minimum 250 cc ile böyle bir yolculuğa çıkarsan çok daha zevk alırsın abi.
Ben ağustos-eylül arası 9-10 kere 125 cc ile günlük 200 km yol yapmıştım,yolun son 50 km'si hayattan tiksindiriyor küçük cc
-
05 Ocak 2018, 22:19
#46848
ercan9145 adlı üyeden alıntı
50-60-70 'le yolmu biter arkadaş yaw şimdiden kirişim kırıldı valla arkadaş.
Hocam valla ben de 250 cc tavsiye ederim. Bu kışta kıyamette 250 cc ile 8:30 saat yol gittim. Hiç sıkıntı çekmedim. Ama daha düşük cc her yönden (trafik sıkıştırması/titreşim vb.) adamı pert eder.
Respect
-
05 Ocak 2018, 22:51
#46849
sash_009 adlı üyeden alıntı
Hocam valla ben de 250 cc tavsiye ederim. Bu kışta kıyamette 250 cc ile 8:30 saat yol gittim. Hiç sıkıntı çekmedim. Ama daha düşük cc her yönden (trafik sıkıştırması/titreşim vb.) adamı pert eder.
canlar ilk gözüm ybr 125 açıldı aradığım ya honda ya yamaha ikisinde de aynı 250 lik olup aynı sele ve gidona sahip motor yok bu gün bir inazumaya baktım ısınamadım artık sahibindeni takip edip ybr 250 yada honda cbf 250 takip edeyim bari yapacak bir şey yok hayırlısı bakalım.
-
08 Ocak 2018, 10:50
#46850
sash_009 adlı üyeden alıntı
Hocam valla ben de 250 cc tavsiye ederim. Bu kışta kıyamette 250 cc ile 8:30 saat yol gittim. Hiç sıkıntı çekmedim. Ama daha düşük cc her yönden (trafik sıkıştırması/titreşim vb.) adamı pert eder.
Çok teşekürler honda cbf 250 çok hoşuma gidiyor ne dersiniz acaba efm.
-
09 Ocak 2018, 18:46
#46851
ercan9145 adlı üyeden alıntı
Çok teşekürler honda cbf 250 çok hoşuma gidiyor ne dersiniz acaba efm.
Öncelikle zaten Japon düşünüyo olmanız belirli bir seviyenin üstünde beklentiniz olduğunu gösterir. Ayrıca artık firmalar pek üretmiyorlar ama benim tavsiyem 250'lik bir motor için çift silindir, soğutma sistemi olan motorlar olur. Hatta V motor olsa tadından yenmez. Kendimden biliyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:41 ----------
Millet memnunmuş sanırsam Hyosung GT 250 de tavsiye ediliyor bir çok yerde. Hem v motor hem de yağ soğutmalı olduğundan...
Respect
-
14 Ocak 2018, 21:26
#46852
arkadaşlar canlar bir pazar akşamı adana dan hepinize sıcacık selamlar olsun.45 inden sonra motor sevdası aldı yürüdü işin kötü yanı kimse motosiklet muhabbeti yapmak istemiyor avcılık lafı olunca iyi motor lafı olunca boş ver diyorlar aklı başında bir ustada yok sorduğumda boş ver abi 250 al 500 al diyor saygıdeğer forum arkadaşlarım tek sohbet yeri burası kaliyor nacizhane fikirlerinizden bir yol çizmeye çalışıyorum ustanın birine bu gün gittim sorum şu idi yamaha ybr 125cc en son hızım 85-90 civari dedim bi bakarmısınız dedim 2005 model ,abi işim var şimdi dedi senin karbüratörün az yaksın diye içinde 3 diş var seninki en düşüğüne ayarlı dedi onu normal yakıt seviyesine getirelim boş bir zamanda dedi bende sabah beri araştırıyorum bi sonuca varamadım böyle bir ayar bulamdım sabah beri forum okuyorum ama boyle bir şeye rastlamadım çok değil 100 görebilsem yeter motorum bakımlı bu arada filtre buji v.s yeni dişli arka 43 ön 14 bu arada vereceğiniz cevaplar için şimdiden sağolun Allah kaza ve belalardan korusun inşallah.
-
14 Ocak 2018, 21:31
#46853
ercan9145 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar canlar bir pazar akşamı adana dan hepinize sıcacık selamlar olsun.45 inden sonra motor sevdası aldı yürüdü işin kötü yanı kimse motosiklet muhabbeti yapmak istemiyor avcılık lafı olunca iyi motor lafı olunca boş ver aklı başında bir ustada yok sorduğumda boş ver 250 al 500 al diyor saygıdeğer forum arkadaşlarım tek sohbet yeri burası kaliyor nacizhane fikirlerinizden bir yol çizmeye çalışıyorum ustanın birine bu gün gittim sorum şu idi yamaha ybr 125cc en son hızım 85-90 civari dedim bi bakarmısınız dedim abi işim var şimdi dedi senin karbüratörün az yaksın diye içinde 3 diş var seninki en düşüğüne ayarlı dedi onu normal yakıt seviyesine getirelim bis bir zamanda dedi bende sabah beri araştırıyorum bi sonuca varamadım sabah beri forum okuyorum ama boyle bir şeye rastlamadım çok değil 100 görebilsem yeter motorum bakımlı bu arada filtre buji v.s yeni dişli arka 43 ön 14 bu arada vereceğiniz cevaplar için şimdiden sağolun Allah kaza ve belalardan korusun inşallah.
sanırım yanlış yazdım dişli oranları hep kafamı karıştırıyor
-
14 Ocak 2018, 21:35
#46854
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
orjinal dişliler ile düz yolda en fazla 97-98 gösteriyor benim gösterge. sizin arka 43t olduğu için makine deviri yükseltemiyor sanırım. orjinale dönmenizde fayda var.
öncelikle cevabımız için cok teşekürler
iyide bu 120 ler 130 nasıl oluyor analmiyorum 14-45 dişli de denedim o daha yavaş gidiyor. karbüratör de böyle bir ayarı merak ettim açıkçası.
-
14 Ocak 2018, 22:45
#46855
arkadaşlar 2006-2008 model ybr düşünüyorum acaba bu modeller sorun çıkarır mı? Rampa çekimi nasıldır? 100cc scooter den buna geçince rahatlama olur mu?
-
14 Ocak 2018, 23:06
#46856
ercan9145 adlı üyeden alıntı
öncelikle cevabımız için cok teşekürler
iyide bu 120 ler 130 nasıl oluyor analmiyorum 14-45 dişli de denedim o daha yavaş gidiyor. karbüratör de böyle bir ayarı merak ettim açıkçası.
Onlar yokuş aşağı gördü suratı yazmışlar .
Hepi topu 11 HP , rüzgar sız havada 110-100 görür karşıdan rüzagar alırsan 80-90 olur arkandan alırsan rüzgar ı 110 bulur hepsi bu . Bende Pulsar var iken otoyolda 115 geçmediğini bilirim karşıdan rüzgar alırken düz yolda ve üzerine yatmışken . 20 dakki önce ise aynı alet 154 gördü başka bir aracın arkasında ki hava kanalı yakalamıştım.
-
14 Ocak 2018, 23:26
#46857
ercan9145 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar canlar bir pazar akşamı adana dan hepinize sıcacık selamlar olsun.45 inden sonra motor sevdası aldı yürüdü işin kötü yanı kimse motosiklet muhabbeti yapmak istemiyor avcılık lafı olunca iyi motor lafı olunca boş ver diyorlar aklı başında bir ustada yok sorduğumda boş ver abi 250 al 500 al diyor saygıdeğer forum arkadaşlarım tek sohbet yeri burası kaliyor nacizhane fikirlerinizden bir yol çizmeye çalışıyorum ustanın birine bu gün gittim sorum şu idi yamaha ybr 125cc en son hızım 85-90 civari dedim bi bakarmısınız dedim 2005 model ,abi işim var şimdi dedi senin karbüratörün az yaksın diye içinde 3 diş var seninki en düşüğüne ayarlı dedi onu normal yakıt seviyesine getirelim boş bir zamanda dedi bende sabah beri araştırıyorum bi sonuca varamadım böyle bir ayar bulamdım sabah beri forum okuyorum ama boyle bir şeye rastlamadım çok değil 100 görebilsem yeter motorum bakımlı bu arada filtre buji v.s yeni dişli arka 43 ön 14 bu arada vereceğiniz cevaplar için şimdiden sağolun Allah kaza ve belalardan korusun inşallah.
Abi tamircinin dediği ayar iğne ayarı büyük ihtimal. Cg motorlarda kullanılan karbüratörde o ayar var ama onlarda 5 tane çentik vardı. Çekişte gaz yiyişte çok farkediyor. Ama ybr nin esd kasasında o ayar yoktu eski kasasında var mı bilmiyorum. Öğrenmek için karbüratörün iğneye ulaşman lazım esd kasada gaz teli dıştan idi eski kasalarda karbüratörün içine doğru gidiyorsa eğer iğne oradadır üstten gaz telinin girdiği kapağı aç içinden takozla beraber iğne gelir iğneyi takozun tersine itip çıkartınca çentik varsa belli olur. İğne ne kadar yukarda olursa o kadar benzin gider çekiş artar. Toplarkende dikkat etmen gereken şey takozun üzerinde yatakları vardır karbüratörün içindeki yuvalarına denk gelmesi lazım. Bu arada esd kasalar tek kişi düz yolda 110-115 arası hız yapıyor. Rüzgar eserse 90 ı geçmiyordu. 31 bin km kullandım esd yi. Yağ tam sentetik 10/50 castrol power 1 kullandım.yağ,yol yapısı,rüzgar,motorun ömrü hepsi hızı etkiler
-
14 Ocak 2018, 23:32
#46858
Hocalar, orjinal ESD'nin son hızı 100-105km/h dir. Rüzgar, yol, hava durumuna göre maks. 110 yapar.
Daha fazlasına inanmıyorum.
Dişli değişiminde fark yapmamasının sebebi, güç azlığından, diğer viteslerde yaptığınız son hızların devirlerini değiştirir o kadar.
-
15 Ocak 2018, 00:20
#46859
ercan9145 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar canlar bir pazar akşamı adana dan hepinize sıcacık selamlar olsun.45 inden sonra motor sevdası aldı yürüdü işin kötü yanı kimse motosiklet muhabbeti yapmak istemiyor avcılık lafı olunca iyi motor lafı olunca boş ver diyorlar aklı başında bir ustada yok sorduğumda boş ver abi 250 al 500 al diyor saygıdeğer forum arkadaşlarım tek sohbet yeri burası kaliyor nacizhane fikirlerinizden bir yol çizmeye çalışıyorum ustanın birine bu gün gittim sorum şu idi yamaha ybr 125cc en son hızım 85-90 civari dedim bi bakarmısınız dedim 2005 model ,abi işim var şimdi dedi senin karbüratörün az yaksın diye içinde 3 diş var seninki en düşüğüne ayarlı dedi onu normal yakıt seviyesine getirelim boş bir zamanda dedi bende sabah beri araştırıyorum bi sonuca varamadım böyle bir ayar bulamdım sabah beri forum okuyorum ama boyle bir şeye rastlamadım çok değil 100 görebilsem yeter motorum bakımlı bu arada filtre buji v.s yeni dişli arka 43 ön 14 bu arada vereceğiniz cevaplar için şimdiden sağolun Allah kaza ve belalardan korusun inşallah.
Öncelikle motor sevdanız daim olur isallah.motosiklet muhabbeti motosiklet kullanıcilari ile güzel oluyor motordan anlamayan adamı sıkar.
Eski kasa 2004 ybr 125 sahibiyim.hani su 12.5 hp dediklerinden ,kuryeyim 130.000 km oldu artık ybr nin her noktasını bilir oldum.
Şimdi madde halinde motora yapilmasi gerekenleri anlatayım.
*Hava filtresi kesinlikle temiz olmalı.
*buji temiz ve kurumsuz olmalı
*buji kablosu ve piposu saglam olucak.
Bunlarin degistigini ve saglam oldugunu varsayıyorum.
Öncelikle size söylenen ayarı anlatayım, karburatörün üst tarafında, gaz telinin girdigi kısımda vidalı bir kapak vardır orayı gevsetin ve gaz pistonunu cıkarın. Sonra teli sökün ve igneyi cıkarin, ignenin üstunde segman vardir bu segmani ortadaki centige takın.bu sekilde anlatınca karısık gelicektir.attıgım linkteki videoyu izleyin ne yapmaniz gerektigini anlarsiniz.
https://youtu.be/l0-72wRl6rM 6.21 sonrası dedigim olayi anlamaniza yardimci olur.
Sübab ayarıni yapin/yaptirin eliniz yatkinsa sizde yapabilirsiniz.
Hava ayarini yapın forumda anlatımi olmasi lazim ama ben yinede anlatayim.
Normalde ybr 125 de hava ayarı 1.5 tur olarak belirlenmis ancak zamanla motordaki asınma v.s sonrasi bu ayar degisebiliyor.
karburatörun altinda hava ayar vidasi vardır, duz bits ucu(sarjlı matkap vida ucu)alin.
karburatörun altinda bulunan hava ayar vidasini tamamen sıkın ve 1.5 tur acın.
motoru calıstırıp rolantiyi 1.300 devre ayarlayın.
Motoru dinleyin ve hava ayar vidasıni yavas yavas sıkın.
Rolantide en ufak degisiklik olunca durun.
Ve sayarak vidayı gevsetin.
Ses degisince durun.
Kac tur sonra ses tekrar degistiyse ikiye bölüp o kadar sıkın.
Örnegin;
Vidayi sıktık ses degisince durduk.
Basladık acmaya
Bir tur,iki tur,üc tur oldu ses degisti durduk hemen
3 turda ses degismisti böldük ikiye 1.5 tur. 1.5 tur tekrar sıkıyoruz ve ayar bitti.
Ben bu sekilde yapamam derseniz motoru calıstırin ve rolantiyi 1.000 devre ayarlayın,hava ayar vidasını sağa-sola cevirerek motorun en yüksek rolantiye ulastıgı yerde bırakın.
Umarım yardımci olmusumdur.
Yamaha YBR 125 150.000 km, Yarın olmayacak gibi kullanırsan yarın olmaz.
-
15 Ocak 2018, 00:51
#46860
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
ercan9145 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar canlar bir pazar akşamı adana dan hepinize sıcacık selamlar olsun.45 inden sonra motor sevdası aldı yürüdü işin kötü yanı kimse motosiklet muhabbeti yapmak istemiyor avcılık lafı olunca iyi motor lafı olunca boş ver diyorlar aklı başında bir ustada yok sorduğumda boş ver abi 250 al 500 al diyor saygıdeğer forum arkadaşlarım tek sohbet yeri burası kaliyor nacizhane fikirlerinizden bir yol çizmeye çalışıyorum ustanın birine bu gün gittim sorum şu idi yamaha ybr 125cc en son hızım 85-90 civari dedim bi bakarmısınız dedim 2005 model ,abi işim var şimdi dedi senin karbüratörün az yaksın diye içinde 3 diş var seninki en düşüğüne ayarlı dedi onu normal yakıt seviyesine getirelim boş bir zamanda dedi bende sabah beri araştırıyorum bi sonuca varamadım böyle bir ayar bulamdım sabah beri forum okuyorum ama boyle bir şeye rastlamadım çok değil 100 görebilsem yeter motorum bakımlı bu arada filtre buji v.s yeni dişli arka 43 ön 14 bu arada vereceğiniz cevaplar için şimdiden sağolun Allah kaza ve belalardan korusun inşallah.
Abi elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız sana sen hiç sıkıntı etme
Hız konusunu etkileyen faktörleri arkadaşlar yazmış.
Ben yaklaşık 40,000 km'dir kullanıyorum ybryi. Birgün İstanbul'a giderken eğimli girişi olan bir tünelde rüzgarı da arkama alarak 120 görmüştüm.
Ama o hızda motor uçacak gibi oldu,gaz kestim.
90'dan sonrası bu motor için güvensiz.
Bende ön cam varken rüzgarı arkama aldığımda 115 sabit gittiğimi bilirim,90'ı geçemediğimi de.
O yüzden hız konusunda çok faktör var.
Arka dişlin torkunu düşürebilir. Hızın da buna bağlı olarak düşük olabilir.
Motoru görmeden,sürmeden birşey diyemiyorum...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:45 ----------
newhidalgo adlı üyeden alıntı
arkadaşlar 2006-2008 model ybr düşünüyorum acaba bu modeller sorun çıkarır mı? Rampa çekimi nasıldır? 100cc scooter den buna geçince rahatlama olur mu?
Gerekli bakımları yapılmışsa hiç sorun çıkarmaz.
Zaten yedek parçası bol,yan sanayi yedek parça fiyatları makul.
Yokuşta cc'ye göre çok beklenti içinde olmazsanız iyi gider.
Scootera göre vitesli motor ciddi olarak fark eder.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)
Bu Konudaki Etiketler