Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
12 Eylül 2017, 00:17
#46681
Bleus adlı üyeden alıntı
Stop etme şekli nasıl? Birden mi kesiyor. Mesela bende de oldu motor giderken birden stop ediyordu. Benzin biterken ki gibi değil çat diye gidiyor. Sonra birisi söyledi çocuğun biri ön gidona giden kabloları çekmiş soket gevşemiş. Soketleri düzeltince normale döndü
normal giderken kendi kendine sönüyor göstergelerdeki lambalar yanıyor tek bildigim bu benzin hortumunu konttol ettim anında benzin aktı geriye depo kapagi ve buji kaldi bujiyide degiseyim bakalim bide öyle deneyeyim stop şekli bildiğin motor stop ediyor 5 metre gitmeden kendiliğinden duruyor ikinci marşta çalışıyor olmazsa şeffaf bir benzin hortumu alayım benzini sökmeden anında görürüm diye düşünüyorum dedigim gibi sanki benzin bitiyor gibi ama emin değilim deneme yanilma ile bulurum herhalde.
Reklamlar
-
12 Eylül 2017, 21:16
#46682
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:54 ----------
Buji ve yağını değiştirdim iridyum buji ilk çalıştırmada motoru daha kararlı çalıştırıyor. Rampa aşağı motor kendi kompresyonu ile inerkenki egzoz patlamalarını tamamen kesti. Alt devirlerde yani 3 bin devir civarı iken toparlamalar daha iyi.
Yağ daha önce castrol 10/50 tam sentetik kullanoyordum. Motul de vitesler biraz zor geçiyor. Çlışma sesi sanki daha iyi gibi biraz daha kullanayım ona göre karar vereceğim
-
14 Eylül 2017, 07:29
#46683
10 gundur gösterge paneli ile uğraşıyorum
:( şöyleki km saat lambasi yana yana km numarasını eritmiş alt numara yamulmus atmıyor yenisini aldım 100 tl km 54 gelince bir baktım direk 380 attı üst km 54 geri gittim değiştiler yeni aldigimde ayni sorun oda 80 kadar alt ust ayni idi sonra alt 620 oldu birden geri gittim para iadesi aldım başka bir parçadan bu sefer 140 tl aldim birsey olursagetir dedi ama bizim elektrikciye takturacaksin dedi 40 tl de ona bayıldım :( saat ile dedigi elktrikciye gittim abi bu 2004 icin dedi devir saati çalışmadı depo koltuk söküldü beyinden bir kablo ek yaptı on tarafa kadar direk saat e bagladi bu seferde benzin gostegesi baktim oldugu yerde duruyor kontagi acinca kipriyor ama kapayinca onceki gibi sona düşmüyor önceki gostergeye alıştım dedim abi 2004 hepsi böyle dedi bu arada 2004 olan varsa nenzin gistergesi nasil bi zahmet bakarsa sevinirim parcaciyi geri aradik sen km telini sök ben 2007 siparis geciyorum haftaya gelir dedi bir km saati icin 10 gunden beri uğraşıyorum bu arada servis 590 tl dedi icimden yuh dedim beklemedeyim bakalım .
-
14 Eylül 2017, 07:43
#46684
Merhaba gösterge ampülleri 3.2 Watt toshiba orijinalleri, 2011 yılında kullandığım ybr nin ampulu patlamıştı, yetkili olmayan fakat çok iyi olduğu söylenen bir servise gittim, kafayı söktü değiştirdi 5watt takmış. 2 gün falan gündüz sürdüm sonra avm otoparkında baktımki bir taraf çok fazla yanıyor sonra tekrar o kişiye götürdüm biraz homurdanarak orjinaline yakın olan bi Watt taktı ama yine olmadı bu arada 5 Watt ın takılı olduğu yeri 2 günde eritmişti sonra yetkili servisten orjinal 3.2watt toshiba marka olan ampüller ile değiştirdim sorun kalmadı.
-
14 Eylül 2017, 10:02
#46685
Göstege ampullerini led taktım ben hiç bir sıkıntısı yok. Tavsiye ederim
-
15 Eylül 2017, 08:20
#46686
boora adlı üyeden alıntı
Göstege ampullerini led taktım ben hiç bir sıkıntısı yok. Tavsiye ederim
elimize gösterge saatini alabilsek benimde ilk işim zaten :(
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------
saygıdeğer kardeşlerim lütfen bir yardımcı olun Allh rızası için :((( bugün yine yolda giderken stop etti denenme yapmaya bile fırsatım olmuyor lanet şey yolda giderken sönüyor ilk marşta geri çalışıyor buji degiştim hava filtresini degiştim krbürötör temizlettim giderken devir saati 0 a düşüyor birden marşa basıyorum geri çalışıyor bir iki gıv gıv etse buji ye bakacam benzin gelip gelmediğine bakacam ama ilk iş bir marşa basım diyorum hemen çalışıyor okumadıgım yazı kalmadı 4 ay önce kontak ve depo kapağını degişmiştim ondan desem 4 aydır neredeidin son 20 gündür zırt pırt sönüyor depodan olsa ilk marşta geri çalışırmı acaba beyinden yaparmı diyecem ama beyin ne işe yarar arıza yapınca nası olur ? aklıbaşında usta da yok adana da geçen gene söndü oldugu gibi bıraktım ustayı aradım geldigi 1km
yol bile degil geldi marşa bastı çalıştı bişey yok dedi borcumuz ne dedim 50 tl sabah siftahı dedi içim den yuh dedim inanın 1 km yok geldiği yol 50 tl ye ben 1 gün çalışıyorum eger sönerse buji den ateş geliyor mu birde benzin geliyormu birde depo kapağına bak dedi ama stop edince hemen geri çalışıyor namuzssuz yardımlarınız için şimdidien çok teşekkür eder Hayırlı Cumalar dilerim.
-
15 Eylül 2017, 08:24
#46687
Beyler biri debriyaj manetten ve asagidan nasil ayarladigini anlatabilirmi. Vidayi veya somunu sikip gevsetince nasil etkiledigini falan.
Birde rolantide deviride ayarlamayi.
Netten baktim videolara falan sik veya gevset diyolar ama bunun sonucunun noldugunu belirtmiyor.
-
15 Eylül 2017, 10:42
#46688
ercan9145 adlı üyeden alıntı
elimize gösterge saatini alabilsek benimde ilk işim zaten :(
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------
saygıdeğer kardeşlerim lütfen bir yardımcı olun Allh rızası için :((( bugün yine yolda giderken stop etti denenme yapmaya bile fırsatım olmuyor lanet şey yolda giderken sönüyor ilk marşta geri çalışıyor buji degiştim hava filtresini degiştim krbürötör temizlettim giderken devir saati 0 a düşüyor birden marşa basıyorum geri çalışıyor bir iki gıv gıv etse buji ye bakacam benzin gelip gelmediğine bakacam ama ilk iş bir marşa basım diyorum hemen çalışıyor okumadıgım yazı kalmadı 4 ay önce kontak ve depo kapağını degişmiştim ondan desem 4 aydır neredeidin son 20 gündür zırt pırt sönüyor depodan olsa ilk marşta geri çalışırmı acaba beyinden yaparmı diyecem ama beyin ne işe yarar arıza yapınca nası olur ? aklıbaşında usta da yok adana da geçen gene söndü oldugu gibi bıraktım ustayı aradım geldigi 1km
yol bile degil geldi marşa bastı çalıştı bişey yok dedi borcumuz ne dedim 50 tl sabah siftahı dedi içim den yuh dedim inanın 1 km yok geldiği yol 50 tl ye ben 1 gün çalışıyorum eger sönerse buji den ateş geliyor mu birde benzin geliyormu birde depo kapağına bak dedi ama stop edince hemen geri çalışıyor namuzssuz yardımlarınız için şimdidien çok teşekkür eder Hayırlı Cumalar dilerim.
Kabloların birinde temassızlık olabilir. O da zor iş. Kontaktan olabilir mesela. Ve ya ateşlemeyi etkileyecek bir kablo. Ufak bir yeri temas eder normalde çalışır ama ufak bi titreşimde elektrik gitmez olur mu olur.
-
15 Eylül 2017, 10:46
#46689
boora adlı üyeden alıntı
Kabloların birinde temassızlık olabilir. O da zor iş. Kontaktan olabilir mesela. Ve ya ateşlemeyi etkileyecek bir kablo. Ufak bir yeri temas eder normalde çalışır ama ufak bi titreşimde elektrik gitmez olur mu olur.
usta arıza yapsın öyle bakalım diyor arıza yapmıyorki sizin dediğinizi dedim ustaya telfnla öyle anlaşılmaz dedi .
4 ay oldu alalı geri mi satsam acaba :(((
-
15 Eylül 2017, 10:50
#46690
tyrx adlı üyeden alıntı
Beyler biri debriyaj manetten ve asagidan nasil ayarladigini anlatabilirmi. Vidayi veya somunu sikip gevsetince nasil etkiledigini falan.
Birde rolantide deviride ayarlamayi.
Netten baktim videolara falan sik veya gevset diyolar ama bunun sonucunun noldugunu belirtmiyor.
Debriyaj manetinin dibinde plastik kısmı geriye doğru sıyır manetin dibindeki ayar kısmını görürsün biri kontra somunudur onu gevşet diğer ayar kısmını sıkarsan yani manet yönüne doğru o zaman debriyaj yumuşar aşağıda kavrar eğer açarsan debriyaj yukarda kavrar manet az daha sert olur. Rölanti ayarıda motorun sağından bakınca karbüratörün üzerinde gaz telinin altında büyük bir vida vardır aşağıdan yukarı doğru. Yere dik vaziyette onu sıkarsan rölanti yükselir. Motor sıcakken 1500 devir ideal olanıdır
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:48 ----------
ercan9145 adlı üyeden alıntı
usta arıza yapsın öyle bakalım diyor arıza yapmıyorki sizin dediğinizi dedim ustaya telfnla öyle anlaşılmaz dedi .
4 ay oldu alalı geri mi satsam acaba :(((
Marşa basınca çalışıyorsa bence satılacak bir durum yok.
-
15 Eylül 2017, 12:08
#46691
şimdi buji piosunu söktüm içindeki çivi gibi gibi bir sey var o paslanmış acaba bundan yaparmı pioyu değişeceğim ama aklima geldi bi kontrol edeyim dedim acaba stop etme bundan olabilirmi
-
15 Eylül 2017, 14:01
#46692
ercan9145 adlı üyeden alıntı
elimize gösterge saatini alabilsek benimde ilk işim zaten :(
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------
saygıdeğer kardeşlerim lütfen bir yardımcı olun Allh rızası için :((( bugün yine yolda giderken stop etti denenme yapmaya bile fırsatım olmuyor lanet şey yolda giderken sönüyor ilk marşta geri çalışıyor buji degiştim hava filtresini degiştim krbürötör temizlettim giderken devir saati 0 a düşüyor birden marşa basıyorum geri çalışıyor bir iki gıv gıv etse buji ye bakacam benzin gelip gelmediğine bakacam ama ilk iş bir marşa basım diyorum hemen çalışıyor okumadıgım yazı kalmadı 4 ay önce kontak ve depo kapağını degişmiştim ondan desem 4 aydır neredeidin son 20 gündür zırt pırt sönüyor depodan olsa ilk marşta geri çalışırmı acaba beyinden yaparmı diyecem ama beyin ne işe yarar arıza yapınca nası olur ? aklıbaşında usta da yok adana da geçen gene söndü oldugu gibi bıraktım ustayı aradım geldigi 1km
yol bile degil geldi marşa bastı çalıştı bişey yok dedi borcumuz ne dedim 50 tl sabah siftahı dedi içim den yuh dedim inanın 1 km yok geldiği yol 50 tl ye ben 1 gün çalışıyorum eger sönerse buji den ateş geliyor mu birde benzin geliyormu birde depo kapağına bak dedi ama stop edince hemen geri çalışıyor namuzssuz yardımlarınız için şimdidien çok teşekkür eder Hayırlı Cumalar dilerim.
Ön farı sök oradaki bütün soketleri kontrol et. Daha önce yazdığım gibi benim soruna benziyor. Belki çözülür. Ön far için sağda solda 5 numara alyan ve aşağıda 10 numara civata var onları sökmen lazım.
-
15 Eylül 2017, 14:53
#46693
Bleus adlı üyeden alıntı
Ön farı sök oradaki bütün soketleri kontrol et. Daha önce yazdığım gibi benim soruna benziyor. Belki çözülür. Ön far için sağda solda 5 numara alyan ve aşağıda 10 numara civata var onları sökmen lazım.
Bleus KARDEŞİM senin sorunu nasıldı sonuç ne oldu kablo temazsızlığı mı idi sendende aynı stop sorunu oldumu acaba cevap yazarsan sevinirim çok teşekürler
-
15 Eylül 2017, 15:01
#46694
Yazmıştım önceden birden stop ediyordu. Kablo temassızlığı yüzündenmiş. Stop ediyor sonra çalışıyordu. Ön farı söktüm oradaki bütün kabloları düzenledim soketlerini temizledim düzeldi.
-
15 Eylül 2017, 15:28
#46695
Bleus adlı üyeden alıntı
Yazmıştım önceden birden stop ediyordu. Kablo temassızlığı yüzündenmiş. Stop ediyor sonra çalışıyordu. Ön farı söktüm oradaki bütün kabloları düzenledim soketlerini temizledim düzeldi.
ilk işim bu olacak km saati yüzünden 26 kere söküp taktım inşallah oradandır .
-
15 Eylül 2017, 18:51
#46696
Bende bu aralar titreşim baya arttı. 90 ile giderken ellerim ayaklarım uyuşuyor. Karbüratörden mi acaba bilemedim başına gelen oldu mu ?
-
16 Eylül 2017, 16:30
#46697
Motor bu aralar geç kendine geliyor gibi oluyor hava ayarı mı bozuldu acaba? Dün 1 dakika ısınmasını bekledim sonra yola çıktım 2-3 dakika geçmesine rağmen gazı açınca geç tepki verdi birkaç kere. Birden öne atılıp geri yığıldı. Biraz sürünce kendine geldi. Hava ayarına bakayım mı? Elledikten sonra bir daha tutturamam diye korkuyorum.
-
16 Eylül 2017, 17:00
#46698
Bleus adlı üyeden alıntı
Motor bu aralar geç kendine geliyor gibi oluyor hava ayarı mı bozuldu acaba? Dün 1 dakika ısınmasını bekledim sonra yola çıktım 2-3 dakika geçmesine rağmen gazı açınca geç tepki verdi birkaç kere. Birden öne atılıp geri yığıldı. Biraz sürünce kendine geldi. Hava ayarına bakayım mı? Elledikten sonra bir daha tutturamam diye korkuyorum.
Hiç elleme bir kere ayarı bozulunca bir daha ayar tutmuyor eski motorum 2 litre yakıyordu bir elledim 2.8 den aşağıya düşüremedim ne kadar ayarı kısarsam kısayım. 33 bini geçtim daha hiç ellemedim
-
16 Eylül 2017, 17:02
#46699
boora adlı üyeden alıntı
Hiç elleme bir kere ayarı bozulunca bir daha ayar tutmuyor eski motorum 2 litre yakıyordu bir elledim 2.8 den aşağıya düşüremedim ne kadar ayarı kısarsam kısayım. 33 bini geçtim daha hiç ellemedim
Ellemeyeyim bari. Ama benimki de pek az yaktığı söylenemez. 2.5 2.6 civarı yakıyor.
-
16 Eylül 2017, 22:36
#46700
bende bugün yaptıklarımı yazayımda forum boş kalmasın
1 devir saatini yeni aldim
2 depo kapağını eskisini taktım
3 eneos 10/40 yag degistim
4 zenciri yagladim
bindim 55 km gezdim simdilik stop etmedi komple tesisatı kontrol ettim yanliz bir sey farkettim ön dişliyi 14 yapmıştım sanki titreşim daha çok sag elimin iyismasindan bıktım resmen motora binince sag elim gelc oluyor sanki 15 dislide bu kadar titremiyordu
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler