Benim ybr de 12bim km.den beri sol taraftan yağ sızdırır contadan. Şimdi 32bin km oldu motoru kurcalatmamak adına devam ediyorum. Kötü görüntüden başka sıkıntı yok.
Arkadaşlar sizlere bir sorum olacak.
Şimdi benim motorum 2015 YBR 125 ESD modeli. Ben motorumu 12bin bakımı gelmeden 10.700 km de 12bin bakımına götürdüm. Hava ayarı filanda yapıldığını söylediler ancak şöyle bir durum var ki daha önceden motora binmeden jikleyi açardım. Kask eldiven garaj kapısı kapatma filan işlerini yaparken motor 3bin devirde sabit kalır ve ısınırdı. Bakımdan sonra motor soğukken jikleyi açıyorum ve motoru çalıştırıyorum 4bin devire kadar elimle gaz verip bırakıyorum elimi bıraktığımda bin devire düşüp motor stop ediyor. Elimle ara ara tekrar yükseltiyorum biraz 2.5bin devirde bekliyor hemen bine düşüp stop ediyor. Şimdi bunu yapan ustaya söyledim. Problem yok ayarını yaptık diyor. Durumu anlatıyorum ama bir türlü anlaşamadım. Ben de daha Yamahaya servis için gitmemeye karar verdim. Şimdi sorum şu ki, motorun gidişinde çekişinde hiçbir problem yok. Ancak bu jikle neden böyle yapıyordur anlamadım gitti. Bana yardımcı olabilecek birisi var mı?
İyi günler. İyi forumlar.
Ekipman işi bütçeye bakar bildiğiniz gibi, bütçenizin elverdiğince en iyisini almaya çalışın. Seçtiğiniz kask f/p ürünü güzel bir kask. Eldivenin su geçirip geçirmediğini sorun, kışın çok önemli oluyor bu konu. Kilit normal çelik kilitlerdense fiyat yüksek sanki. İstanbulda değilim yer tavsiyesi veremeyeceğim, tek tavsiyem ekipmanı deneyerek alın,internetten almayın(zaten öyle yapıyorsunuz).
Her zaman dikkatli sürün lütfen.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:58 ----------
Sebep şu: ybr 125'e hava ayarı yapmayı bilmeyen biri yapmış.Serviste yaptılar deme, benim başıma da geldi serviste. Çok açıyorlar vidayı, yarım tur kıs vidayı öyle dene bakalım. Bir de jiklayi tam açma yarım aç, devri kendin 2.5-3 civarı 2-3 sn tut öyle bırak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:03 ----------
önmüzdeki soğuk günler için 10w-40 öneririm. 15w kış için yüksek. Yazın 10w-50 kışın 10w-40 iyidir. yaşadığınız yer çok sıcaksa yazın 20w-50 de olur.
Arkadaşlar motorunuz stabil çalışıyosa bi sıkıntı yoksa kesinlikle kurcalatmayın.
Hava ayarı sübap ayarı v.s. oynatmayın.
Yağını filtresini değiştirin devam edin.
Bir ay önce 2014 model 2000 km'de ybr esd aldım,üzerinde orjinal lastikleri var. Michelin lastiklerden kullananlar çok memnun olduğu için lastik fiyatlarını biraz araştırdım. N11'de 270 liraya buldum. 20 liralık indirim kuponum vardı, 20 lirada bkmexpressten geldi. Lastikler 2016 8. ve 24. Hafta üretimi. Lastikler 230 liraya geldi gayet uygun. Ayrıyetten 275/40 ve 124/20 liralık indirim kuponları verdi. Şimdi saklayıp yaza doğru lastikleri takacağım inşallah. Belki lastik almak isteyene fikir olur.
Merhaba arkadaşlar. Yurtdışından resimdeki Usb şarj cihazından aldım. 12 tl gibi bir maliyeti oldu. Trabzonda taktırmak için yetkili servisi aradım ancak elektronik devreden anlamadığını söyleyip beni başka bir ustaya yönlendirdi. Yönlendirdiği kişi montaj işleminin yaklaşık 1 saat süreceğini ve motosikletin dış kısımlarının tamamen sökülmesinin gerektiğini söyledi. Karşılığında 50 tl talep etti. Biraz pahalı bir şehir Trabzon kabul ediyorum ancak bana 12 tl lik ürünü taktırmak için 50 tl vermek pek ahlaki gelmedi. Bu kadar zor mu bu cihazı takmak? Kablosunda sigortası takılı şekilde. 2 adet de yedek sigortası var. Yani direk bağlamaya hazır. Aküye direk bağlarsak aküyü boşaltıp yolda kalmama sebep olabilirmiş. Kendim bağlayamam mı bu cihazı ? Önerileriniz bekliyorum.
Bağlayabilirsiniz, kolay bir işlem gözünüz korkmasın. Kırmızı (+) siyah (-) akünün başındaki vidaya takılıyor kolayca kabloyu da grenajlarin altından geçirirsiniz her şeyi sökmeye gerek yok. Akünün olduğu kapağı sökünce göreceksiniz zaten.
Teşekkür ederim bağladım Tek yapmam gereken akü kutuplarını yıldız tornavida gevşetip kabloyu taktıktan sonra geri sıkmak oldu. Bu arada avadanlığı da keşfetmiş oldum Dürüst esnaf kalmadı galiba benim için bile 5 dk süren bir işlem için ustası 50 tl talep etti ve 1 saat süreceğini söyleyerek yalan söyledi :/
Hocam bende 2006 ybr var. İkinci el aldım ve aldığımda esd kafası vardı. Sonradan ben söktüm yuvarlak far taktım. O kafayı takmak için gerekli olan bi braket var. Önce onu takıyorlar sonra o brakete de kafayı takıyorlar. Sonuç olarak takılıyor
Ayrıca isterseniz uygun bi fiyata gönderebilirim ne var ne yoksa
Merhaba arkadaşlar, yeni kasada depo kılıfı kullanan var mı ? Memnun musunuz? görünüş ve kullanışlılık için yorumlarınız nelerdir ? Tavsiye eder misiniz ?
Merhaba arkadaşlar 2016 model YBR sahibiyim. Garanti dışı kalmaması için motorumun periyodik bakımlarını yetkili serviste yaptırma niyetindeyim. Şu an motorum 7600 km'de. Yetkili servisi aradığımda periyodik bakım için kafa karıştırıcı şeyler söyledi. Her 2-3 binde yağı değişmeli fakat bir sonraki periyodik bakımının 12 binde olduğunu söyledi.
Ben ilk 1000 bakımını ve ardından 4000 bakımını yaptırdım. Şu an dediğim gibi motor 7600 km'de. Ben şimdi bu motoru kaç binde bakıma götüreyim?
Benim YBR 14 aylık 1000, 4000, 7000 ve 10000 de bakıma girdi ve yağ değişti. En son bakımda yağ değiştirirken yağın hala sağlam olduğunu fazla kararmadığını yapışkanlığını yitirmediğini gördük. Şunu da ekliyeyim; günlük 30km şehir içi yol yaparım makina zorlanmaz, hararet görmez pek. Bu şartlar altında bir daha yağ değişimine 5000km sonra gelmemi söyledi. Sizin normal Yamaha servis prosedürüne göre bu kilometrede bakıma girmeniz gerekiyor fakat devir, hararet bakımından makina zorlanmıyor ise bu süreyi biraz geciktirebilirsiniz gibi geliyor bana. Genede ara sıra yağ çubuğundan yağ seviyesini ve yağın rengini, akışkanlığını kontrol ederseniz iyi olur.
Merhaba, bende senin gibi 2016 model ybr sahibiyim. Sana dedikleri gibi 1000-4000 ve 12.000km oldugunda bakım yapılıyor. Motorunu bakıma olduğu gibi 12.000kmde götür erken veya geç götürme, yağın değişmesi lazım evet ama arada biraz fazla zaman var bu yüzden yağını sen değiştirebilirsin yamalube nin yağını kullanabilirsin. Kafanı karıştıran birşey olmasın herşey normal
Peki bakım değilde yağ değişimi için uygun zaman mı? 5 bin km'den sonra yaklaşık 3 haftada 2 bin km yol yaptım. Bunlardan biri gün için 576 km'lik uzun bir yoldu ve ben sürekli motoru zorladım. Kışın motoru çok kullanacağımı sanmıyorum. 2 haftadır mesela motor yatıyor. Eğer yağını değiştirmen iyi olur derseniz servise gidip yağını değiştireyim hocam. Birde ortalama kaç bin km'de bir yağ değişimi yapılması gerekir?
Bir 2016 ybr sahibi olarak konuşuyorum: Eğer motosikleti kışın faal bir şekilde kullanıyorsanız lastiği kış aylarında değiştirmeniz. Çünkü kışın malum hava şartları nedeniyle lastiğin tutuşu daha da azalıyor. Sonradan 'keşke' dememek için bence lastiğiniz geldiyse hemen değiştirin. Naçizane önerim.
(not: geçen hafta IRC lastik ile ıslak zeminde düştüm )
Merhaba arkadaşlar geçen hafta ufak diyemiycem orta boyutta bir kaza yaptım, kazadan sonra motosikleti yaptırdım ancak motosiklet de bazı tuhaflıklar var, örneğin kısa mesafe de gitsem durunca motosikletten yanık yağ gibi ağır bir koku geliyor sürekli, ayrıca titreşim kaza öncesine göre bariz arttı, devir lambada durduğumda 2000 in üzerine çıkabiliyor, gaz tepkisi bir tuhaf
kısacası motorun eski tadı yok, bunun için napmalıyım, bulunduğum yerde servis yok,gerekirse servis olan bir ile gidebilirim, gerçekten işinin ehli, saydığım sorunları halledebilecek bir servis öneriniz var mı ?
Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)