Yağ değişimi için en az 2500 km sınırı koyun.
Ybr'nin bloğu basit bir çinli motor bloğu değil. Yağın kararması da son derece normal bir durumdur.
Sadece vizkositesini kontrol edin. Su gibi olmussa zaten hiç beklemeyin,değiştirin.
Blok konusunda ybr bozulsaydı bende bozulurdu. Yapmadığım eziyet kalmadı garibe,53,000'deyiz. Zincir dişli,debriyaj balataları vs hersey orjinal.
Hele eski kasa sahibiyseniz kıymetini bilin,şu an bu kategoride sağlamlık bakımından dengi yok eski kasaların.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:25 ----------
Bu da dünkü arazi sürüşünden.
[QUOTE=crxforever;4024590]125.000km boytunca arızalanmaması, motor yenileme vs istememesi müthiş gerçekten. satmayı düşünmüyorsanız, bir 110.000km daha yaparım ben diyorsanız değişmesi gereken parçaları orjinaliyle değiştirin bence. yolda kafanız rahat olur.
yan sanayi parçalarla da sorunsuz uzun km'ler yapılıyor mu, bilen arkadaşlar aydınlatırsa güzel olur.
Bu yağ değişimi olayını benmi yanlış biliyorum abi 1500 kmde değiştiriyorum ben yağ simsiyah su gibi oluyo siz 6000 diyonuz 12 bin km dir ybr kullanıyorum çok ustayla tanıştım 2000 km yi aşma dediler yani. Castrol 10-40 ve 15-50 kullanıyorum
O ustalara şunu gösterin :
https://www.manualslib.com/manual/61...page=36#manual
1500'de çok erken,paranıza yazık.
Uğur bey'e katılıyorum. 1500km çok erken ybr gibi bir motor için. Bana da usta 1000km'de bir yağ değiştir diyordu. Maksat ne ? Elindeki yağı satacak. Adama 10-50 yağ var mı diyorum. Ne yapcan 10-50'yi, ybr'ye 10-40 koyulur diyor. Burası sıcak memleket, 10-40 koyulmaz yazın diyorum. Hala ybr'ye 10-40dan başka konulmaz diyor.Bir başka şehirde yine yamaha bayii, 10-50 yağ istiyorum. Racing mi bu 10-50 koyulmaz, 10-40 koyulur diyor. Yani adamların bilgi düzeyi bu. Kılavuzunuz motosikletiniz ile birlikte verilen kitapçık olsun.
Ne diyor orada, yağ seviyesinde eksilme varsa ilave edin, 6000km'de bir değiştirin diyor. Adamlar yağ eksiltmeyen motorlarına bile ne olur ne olmaz diye yağ seviyesini kontrol edin demişken, değişim aralığını da kafadan atacak değil. 6000'se 6000.Siz yine de seviyeyi kontrol etmek şartıyla 6000 olmadan değiştirin. Yağın kararması yağın eskidiği anlamına da gelmez, ateşleme sırasında pistonlardaki kurum da yağa karışır, kararmanın esas sebebi budur.
Anladım hocam bu durumu deneme yapıcam. Az önce youtubede bi arkadaş liquı moly 10-50 street race yağ onerdi 75 tl yağ konusunda marka ve soğuk havalar için oneriniz varmı
Ybr forever
[QUOTE=rebirth;4024659]yan sanayi ayar tutar diyen var, zinhar olmaz diyen de var.bunun cevabını ilerleyen zamanda göreceğim.bir senede 50 bin km yapacağım için aklın yolu 0 km almaktı ama denk getiremedim. yamaha türkiye saolsun aşırı pahalı parçaları var beni bu yola itti.orijinal krank 700tl silindir 400tl sadece gömleği,şanzımanda sadece bir dişli 50 tl iken komple şanzıman oem parçalar ile 150 tl, antin kuntin bir iğneli rulman 50 tl.
yan sanayi debriyaj tasım 2 senedir sapasağlam görevini yapıyor. motorda tek yan sanayi tecrübem bu.ayrıca fren balatalarım da yan sanayi işimi görüyor.
son 25 bin km kuryelik yapmasaydım daha da giderdi düşüncesindeyim. ayrıca istanbulun berbat trafiği de çok yordu motoru.
0 km ybr alan birisi bakımlarını düzgün yaparsa, trafiği az daha mantıklı bir yerde yaşayıp motoru sıkıştırmazsa, 150binden fazla görür düşüncesindeyim. yine de ilk motoru olacaklar 100binden sonra ybr almasınlar yani japon diye son paralarını turşu ybr ye vermesinler.
[QUOTE=crxforever;4024873]orjinal krank 700TL'ye yakın evet, 1. kalite oem parçaya da 350 civarı istiyorlar, aradaki kalite unsuru göz önüne alınırsa ben orjinalden yanayım ama tabi bu deneyimleme işi esasında. bu konuda benden çok daha deneyimli olduğunuzu düşünüyorum. verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
bulamayanlar için ybr service manual
http://ybrclub.com/_files/books/yamaha/YBR125ED-3D9-E0.pdf
Yağı oneren arkadasta benim gibi castrol kullanıyomuş 2000 kmse yağın omru bıttini bu dediği yağ 4000 kmde bozulmadıgını soyledi
Ybr forever
kendisi kimyager miymiş, 2000km'den sonra castrolü, 4000km'den sonra da kendi dediği yağı incelemiş ömürlerinin bittiğine mi karar vermiş ? bari küsüratlı sayı verseymiş de.
reklam bunlar kardeş, boşver. castrol türkiyede imal ediliyor ucuz olmasının en önemli sebebi bu. kötü değil yoksa. kışa giriyoruz, 10-40 castrol full sentetik koy, yola devam.
Kimyager olmaya gerek yok yağon durumuna bakman yeterli vites geçisi motorun sesi olsun önemli etkenler ben 1500 kmde değiştirmeye devam edicem yinede 6000 olayı bana mantklı gelmedi
Yeni nesil yağlar ybr gibi tek silindir 125 cc bir motorun içinde 6000km boyunca ömrünü koruyacak kalitededir. Örneğin Cbr 250r'da kitapçıkda yazan yağ değişim aralığı 10.000km'dir. Ybr'de üst limit 6000 demişler ama tabii ki 3000'de değiştirmek daha garanti olacaktır. Madem ki yağ konusunda hassassınız bari full sentetik yağ koyun. Markaya çok takılmayın.(bilinen kaliteli markalar olmak kaydı ile)
Ybr 125 için önerilen yağ sınıfı API servis SE, SF, SG tip veya daha yüksek, JASO standart MA. Bu standartları karşılayan her yağı koyabilirsiniz, hatta mineral bile olsa.
Yarı sentetik ybr için yeterli derler, ama full sentetik yağlar yarı sentetik yağlara göre çok daha dayanıklı ve uzun ömürlüdür.Kalitelidir.
Servis/usta senden yağ değişimi için 40TL alacaksa, sana aynı fiyata full senetik satmaktansa yarı sentetik satmak ona daha karlı gelecektir.
Tam sentetik yağlar daha kalitelidir, benim tavsiyem bu yönde.
Kuzenim Yamaha'nın bi bayisinde uzun süre baş ustalık yaptı, yapıyor halen. İnternet üzerinden kendisiyle birlikte alışveriş yapıyoruz, kaliteli yağı alıyorum ve ona el işçiliği dışında bi para vemriyorum, bana elimde şu mal var sana satayım düşüncesinde bi tavrı yok. Tam sentetikler ybrde kaçırma yapıyor diye bi yazı okumuştum bi forumda amaaa 10-40 tam sentetik kaliteli bi marka bulursam bu bakımda kendim deneyelimlemek isterim tabi
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)