Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #46121
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    [QUOTE=rebirth;4024493]
    Alıntı crxforever adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    sıfır mı almıştınız ybr'yi ?
    2. el 14500km de almıştım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #46122
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Yağ değişimi için en az 2500 km sınırı koyun.

    Ybr'nin bloğu basit bir çinli motor bloğu değil. Yağın kararması da son derece normal bir durumdur.

    Sadece vizkositesini kontrol edin. Su gibi olmussa zaten hiç beklemeyin,değiştirin.

    Blok konusunda ybr bozulsaydı bende bozulurdu. Yapmadığım eziyet kalmadı garibe,53,000'deyiz. Zincir dişli,debriyaj balataları vs hersey orjinal.

    Hele eski kasa sahibiyseniz kıymetini bilin,şu an bu kategoride sağlamlık bakımından dengi yok eski kasaların.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:25 ----------



    Bu da dünkü arazi sürüşünden.

  3. #46123
    rebirth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2014
    [QUOTE=crxforever;4024590]
    Alıntı rebirth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2. el 14500km de almıştım.
    125.000km boytunca arızalanmaması, motor yenileme vs istememesi müthiş gerçekten. satmayı düşünmüyorsanız, bir 110.000km daha yaparım ben diyorsanız değişmesi gereken parçaları orjinaliyle değiştirin bence. yolda kafanız rahat olur.
    yan sanayi parçalarla da sorunsuz uzun km'ler yapılıyor mu, bilen arkadaşlar aydınlatırsa güzel olur.

  4. #46124
    neobirzenci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul/Silivri
    Motosikleti
    Pulsar ns 200
    Bu yağ değişimi olayını benmi yanlış biliyorum abi 1500 kmde değiştiriyorum ben yağ simsiyah su gibi oluyo siz 6000 diyonuz 12 bin km dir ybr kullanıyorum çok ustayla tanıştım 2000 km yi aşma dediler yani. Castrol 10-40 ve 15-50 kullanıyorum

  5. #46125
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı neobirzenci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu yağ değişimi olayını benmi yanlış biliyorum abi 1500 kmde değiştiriyorum ben yağ simsiyah su gibi oluyo siz 6000 diyonuz 12 bin km dir ybr kullanıyorum çok ustayla tanıştım 2000 km yi aşma dediler yani. Castrol 10-40 ve 15-50 kullanıyorum
    O ustalara şunu gösterin :

    https://www.manualslib.com/manual/61...page=36#manual

    1500'de çok erken,paranıza yazık.

  6. #46126
    rebirth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2014
    Alıntı neobirzenci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu yağ değişimi olayını benmi yanlış biliyorum abi 1500 kmde değiştiriyorum ben yağ simsiyah su gibi oluyo siz 6000 diyonuz 12 bin km dir ybr kullanıyorum çok ustayla tanıştım 2000 km yi aşma dediler yani. Castrol 10-40 ve 15-50 kullanıyorum
    Uğur bey'e katılıyorum. 1500km çok erken ybr gibi bir motor için. Bana da usta 1000km'de bir yağ değiştir diyordu. Maksat ne ? Elindeki yağı satacak. Adama 10-50 yağ var mı diyorum. Ne yapcan 10-50'yi, ybr'ye 10-40 koyulur diyor. Burası sıcak memleket, 10-40 koyulmaz yazın diyorum. Hala ybr'ye 10-40dan başka konulmaz diyor.Bir başka şehirde yine yamaha bayii, 10-50 yağ istiyorum. Racing mi bu 10-50 koyulmaz, 10-40 koyulur diyor. Yani adamların bilgi düzeyi bu. Kılavuzunuz motosikletiniz ile birlikte verilen kitapçık olsun.
    Ne diyor orada, yağ seviyesinde eksilme varsa ilave edin, 6000km'de bir değiştirin diyor. Adamlar yağ eksiltmeyen motorlarına bile ne olur ne olmaz diye yağ seviyesini kontrol edin demişken, değişim aralığını da kafadan atacak değil. 6000'se 6000.Siz yine de seviyeyi kontrol etmek şartıyla 6000 olmadan değiştirin. Yağın kararması yağın eskidiği anlamına da gelmez, ateşleme sırasında pistonlardaki kurum da yağa karışır, kararmanın esas sebebi budur.

  7. #46127
    neobirzenci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul/Silivri
    Motosikleti
    Pulsar ns 200
    Anladım hocam bu durumu deneme yapıcam. Az önce youtubede bi arkadaş liquı moly 10-50 street race yağ onerdi 75 tl yağ konusunda marka ve soğuk havalar için oneriniz varmı
    Ybr forever

  8. #46128
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    [QUOTE=rebirth;4024659]
    Alıntı crxforever adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    125.000km boytunca arızalanmaması, motor yenileme vs istememesi müthiş gerçekten. satmayı düşünmüyorsanız, bir 110.000km daha yaparım ben diyorsanız değişmesi gereken parçaları orjinaliyle değiştirin bence. yolda kafanız rahat olur.
    yan sanayi parçalarla da sorunsuz uzun km'ler yapılıyor mu, bilen arkadaşlar aydınlatırsa güzel olur.
    yan sanayi ayar tutar diyen var, zinhar olmaz diyen de var.bunun cevabını ilerleyen zamanda göreceğim.bir senede 50 bin km yapacağım için aklın yolu 0 km almaktı ama denk getiremedim. yamaha türkiye saolsun aşırı pahalı parçaları var beni bu yola itti.orijinal krank 700tl silindir 400tl sadece gömleği,şanzımanda sadece bir dişli 50 tl iken komple şanzıman oem parçalar ile 150 tl, antin kuntin bir iğneli rulman 50 tl.
    yan sanayi debriyaj tasım 2 senedir sapasağlam görevini yapıyor. motorda tek yan sanayi tecrübem bu.ayrıca fren balatalarım da yan sanayi işimi görüyor.

    son 25 bin km kuryelik yapmasaydım daha da giderdi düşüncesindeyim. ayrıca istanbulun berbat trafiği de çok yordu motoru.
    0 km ybr alan birisi bakımlarını düzgün yaparsa, trafiği az daha mantıklı bir yerde yaşayıp motoru sıkıştırmazsa, 150binden fazla görür düşüncesindeyim. yine de ilk motoru olacaklar 100binden sonra ybr almasınlar yani japon diye son paralarını turşu ybr ye vermesinler.
    rebirth bunu beğendi.

  9. #46129
    rebirth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2014
    [QUOTE=crxforever;4024873]
    Alıntı rebirth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yan sanayi ayar tutar diyen var, zinhar olmaz diyen de var.bunun cevabını ilerleyen zamanda göreceğim.bir senede 50 bin km yapacağım için aklın yolu 0 km almaktı ama denk getiremedim. yamaha türkiye saolsun aşırı pahalı parçaları var beni bu yola itti.orijinal krank 700tl silindir 400tl sadece gömleği,şanzımanda sadece bir dişli 50 tl iken komple şanzıman oem parçalar ile 150 tl, antin kuntin bir iğneli rulman 50 tl.
    yan sanayi debriyaj tasım 2 senedir sapasağlam görevini yapıyor. motorda tek yan sanayi tecrübem bu.ayrıca fren balatalarım da yan sanayi işimi görüyor.

    son 25 bin km kuryelik yapmasaydım daha da giderdi düşüncesindeyim. ayrıca istanbulun berbat trafiği de çok yordu motoru.
    0 km ybr alan birisi bakımlarını düzgün yaparsa, trafiği az daha mantıklı bir yerde yaşayıp motoru sıkıştırmazsa, 150binden fazla görür düşüncesindeyim. yine de ilk motoru olacaklar 100binden sonra ybr almasınlar yani japon diye son paralarını turşu ybr ye vermesinler.
    orjinal krank 700TL'ye yakın evet, 1. kalite oem parçaya da 350 civarı istiyorlar, aradaki kalite unsuru göz önüne alınırsa ben orjinalden yanayım ama tabi bu deneyimleme işi esasında. bu konuda benden çok daha deneyimli olduğunuzu düşünüyorum. verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
    crxforever bunu beğendi.

  10. #46130
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı neobirzenci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladım hocam bu durumu deneme yapıcam. Az önce youtubede bi arkadaş liquı moly 10-50 street race yağ onerdi 75 tl yağ konusunda marka ve soğuk havalar için oneriniz varmı
    Castrol 10 40 alın devam edin. 75 lira en az 10,000 km'lik yağ ihtiyacınız karşılanır.

    Yazın aşırı sıcak yerde yaşayanlarda 15 50 kullanabilirler ama serin coğrafyalarda yaz kış 10 40 iş görür.

  11. #46131
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    bulamayanlar için ybr service manual
    http://ybrclub.com/_files/books/yamaha/YBR125ED-3D9-E0.pdf

  12. #46132
    neobirzenci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul/Silivri
    Motosikleti
    Pulsar ns 200
    Yağı oneren arkadasta benim gibi castrol kullanıyomuş 2000 kmse yağın omru bıttini bu dediği yağ 4000 kmde bozulmadıgını soyledi
    Ybr forever

  13. #46133
    rebirth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2014
    Alıntı neobirzenci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağı oneren arkadasta benim gibi castrol kullanıyomuş 2000 kmse yağın omru bıttini bu dediği yağ 4000 kmde bozulmadıgını soyledi
    kendisi kimyager miymiş, 2000km'den sonra castrolü, 4000km'den sonra da kendi dediği yağı incelemiş ömürlerinin bittiğine mi karar vermiş ? bari küsüratlı sayı verseymiş de.

    reklam bunlar kardeş, boşver. castrol türkiyede imal ediliyor ucuz olmasının en önemli sebebi bu. kötü değil yoksa. kışa giriyoruz, 10-40 castrol full sentetik koy, yola devam.

  14. #46134
    neobirzenci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul/Silivri
    Motosikleti
    Pulsar ns 200
    Kimyager olmaya gerek yok yağon durumuna bakman yeterli vites geçisi motorun sesi olsun önemli etkenler ben 1500 kmde değiştirmeye devam edicem yinede 6000 olayı bana mantklı gelmedi

  15. #46135
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    [QUOTE=rebirth;4024892]
    Alıntı crxforever adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    orjinal krank 700TL'ye yakın evet, 1. kalite oem parçaya da 350 civarı istiyorlar, aradaki kalite unsuru göz önüne alınırsa ben orjinalden yanayım ama tabi bu deneyimleme işi esasında. bu konuda benden çok daha deneyimli olduğunuzu düşünüyorum. verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
    Yan sanayi krank o kadar da kötü değil hemde aldığım 150 liralıktı.
    crxforever bunu beğendi.

  16. #46136
    TamGazDevam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin / Adana
    Motosikleti
    YBR 125 08' / HONDA CIVIC VTEC 1.6 04'
    Kafam rahat etmiyor açıkcası 6000km boyunca bi yağın motorun içinde kalmasına. Ben sakin sürmüyorum ve 3binde yenilemeye devam edeyim madem. Kışın motul 5100 10-40 yarı sentetik, yazın motul 5100 15-50 tam sentetik. Her 3binde repeat diyelim :')
    Bi fotoğrafta benden olsun madem:
    [IMG][/IMG]

  17. #46137
    rebirth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2014
    Alıntı TamGazDevam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kafam rahat etmiyor açıkcası 6000km boyunca bi yağın motorun içinde kalmasına. Ben sakin sürmüyorum ve 3binde yenilemeye devam edeyim madem. Kışın motul 5100 10-40 yarı sentetik, yazın motul 5100 15-50 tam sentetik. Her 3binde repeat diyelim :')
    Yeni nesil yağlar ybr gibi tek silindir 125 cc bir motorun içinde 6000km boyunca ömrünü koruyacak kalitededir. Örneğin Cbr 250r'da kitapçıkda yazan yağ değişim aralığı 10.000km'dir. Ybr'de üst limit 6000 demişler ama tabii ki 3000'de değiştirmek daha garanti olacaktır. Madem ki yağ konusunda hassassınız bari full sentetik yağ koyun. Markaya çok takılmayın.(bilinen kaliteli markalar olmak kaydı ile)

  18. #46138
    TamGazDevam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin / Adana
    Motosikleti
    YBR 125 08' / HONDA CIVIC VTEC 1.6 04'
    Alıntı rebirth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni nesil yağlar ybr gibi tek silindir 125 cc bir motorun içinde 6000km boyunca ömrünü koruyacak kalitededir. Örneğin Cbr 250r'da kitapçıkda yazan yağ değişim aralığı 10.000km'dir. Ybr'de üst limit 6000 demişler ama tabii ki 3000'de değiştirmek daha garanti olacaktır. Madem ki yağ konusunda hassassınız bari full sentetik yağ koyun. Markaya çok takılmayın.(bilinen kaliteli markalar olmak kaydı ile)
    İyi akşamlar, bilgi yanlışım varsa lütfen düzeltin ama ben ybr için yarı sentetik yağ koyulduğunu biliyorum?

  19. #46139
    rebirth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2014
    Alıntı TamGazDevam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi akşamlar, bilgi yanlışım varsa lütfen düzeltin ama ben ybr için yarı sentetik yağ koyulduğunu biliyorum?
    Ybr 125 için önerilen yağ sınıfı API servis SE, SF, SG tip veya daha yüksek, JASO standart MA. Bu standartları karşılayan her yağı koyabilirsiniz, hatta mineral bile olsa.
    Yarı sentetik ybr için yeterli derler, ama full sentetik yağlar yarı sentetik yağlara göre çok daha dayanıklı ve uzun ömürlüdür.Kalitelidir.
    Servis/usta senden yağ değişimi için 40TL alacaksa, sana aynı fiyata full senetik satmaktansa yarı sentetik satmak ona daha karlı gelecektir.
    Tam sentetik yağlar daha kalitelidir, benim tavsiyem bu yönde.

  20. #46140
    TamGazDevam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin / Adana
    Motosikleti
    YBR 125 08' / HONDA CIVIC VTEC 1.6 04'
    Kuzenim Yamaha'nın bi bayisinde uzun süre baş ustalık yaptı, yapıyor halen. İnternet üzerinden kendisiyle birlikte alışveriş yapıyoruz, kaliteli yağı alıyorum ve ona el işçiliği dışında bi para vemriyorum, bana elimde şu mal var sana satayım düşüncesinde bi tavrı yok. Tam sentetikler ybrde kaçırma yapıyor diye bi yazı okumuştum bi forumda amaaa 10-40 tam sentetik kaliteli bi marka bulursam bu bakımda kendim deneyelimlemek isterim tabi


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 24 kullanıcı var. (0 üye ve 24 misafir)

Bu Konudaki Etiketler