Hocam motoru nereden aldınız ? Konya da bakımını vs. nerede yaptırdınız ?
Hocam motoru nereden aldınız ? Konya da bakımını vs. nerede yaptırdınız ?
Merhaba arkadaşlar bugün 1000 bakımını yaptırdım. Yağ değişti dediler 80tl fiyat aldılar fakat ben önce ki haline göre pek fark göremedim zincirler yağlandı dediler elimi sürüyorum yağ bile gelmiyor anlamadım valla nasıl servisse
80 lira normal 50 lira işçilik(sözde heryerini kontrol ediyorlar)30 lirada yamalube yağ.Zincir yağlamak için iphone zincir yağını tavsiye ederim.Yağ olarakta motul 5100 serisini kullanmanı tavsiye ederim vites geçişleri daha bir güzel oluyor.Castrol diye tutturanları boşver mersin gibi yerde castrolun şaftı kayar.20-22 liraya castrol alıcağına 35-40'a motul al.
Arkadaşlar Merhaba,
Bir derdim var paylaşmak istediğim...
Ekim 2014 'te Bursa Start Motor'dan sıfır satın aldığım 2014 model YBR motorumda sebebini bir türlü çözemediğim 4. viteste devir tamamlayamama sorunu peydah oldu. Motosiklete 25000 km'deyken uzun yollarda motoru çok üzmemek amaçlı 15'li ön dişli taktırmıştım. 35.000'e kadar motorun her türlü performansından aşırı derecede memnundum. 15'li dişli takılıyken 4. viteste 10000 devirde 105'i, hafif meyilli yolda ya da arkadan gelen rüzgar desteğinde rahatlıkla 5.viteste 125-130'ü görüyordum. Her şey mükemmeldi. Bu şekilde 2000 km'lik bir Ege turu yaptım.
Sonra 35.000'den sonra motorda anlayamadığım bir zayıflama oldu, kalkışta, çekişte ve devir tamamlamada hep sıkıntı yaratmaya başladı.
Hava filtresini değiştirdim (ki 10.000 km boyunca değiştirmemiştim) , bujiyi değiştirdim, debriyaj balatalarını değiştirdim, kar etmedi.
Bunlar yetmezmiş gibi motordan dizel araba gibi ses gelmeye başladı. sorunun krank kolu olduğu tespitini yaptı devamlı gittiğim ustam, krank kolunu hemen değiştirttim ona. Motorun yağını çok sık değiştirmeme rağmen oldu bu. (çok sık değiştirmekten zarar gelir mi onu bilmem. Kullandığım yağ Castrol 10W-40 yarı sentetik yağ)
Devir sorunum 15'li dişliden kaynaklanıyordur diye onu da 14'e geri aldım, ama kar etmedi, motor düz yolda 1-2-3'te devri tamamlıyor (3. viteste 10.000 devirde 78'de kalıyor, bu da ilk zamanlar 83 civarıydı) ama 4. viteste 9000 devirde kalıyor. Herhangi bir tekleme öksürme yapmıyor ama 9000 devirden yukarı da çıkmıyor (meyilli yol veya arkadan gelen rüzgarda 10000'i görüyor)
Hava yakıt ayarıdır dedik ayarlattık, subap ayarıdır dedik ayarlattık, o usta benim bu usta senin gezdik, malesef sonuç alamadık.
En büyük sorunum bu sorunun ustalar tarafından "sorun" olarak görülmemesi ve "ne yapcan 100'ü görüp de, zaten 125'lik makina yüklenmemek lazım" şeklinde yaklaşımlarda bulunmaları. Evet motorun kapasitesi belli ama ben bu motoru 35000 km sorunsuz bu şekilde kullandım ve en yakınımdaki arkadaşlarım da aynı şekilde kullanıyorlar ve 100.000 km'yi deviren arkadaşlarım var. Bu motorun oluru bu değil..!
Olabildiğince detay vermeye çalıştım umarım karışık olmamıştır.
Özetle motorun 4.viteste düz yolda 9000 devirde kalmasından muzdaribim ve derdime çare arıyorum. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
Not: Motoru Start Motor'a götürmeme yemini ettim çünkü en son götürdüğümde motorumda krank bilyesinden ses geldiğini ve garanti kapsamında değiştireceklerini söylediler. Bunun için beni 20 gün beklettiler ve motorumu geri aldığımda her gün sildiğim egzostum paslanmıştı. Üstüne hiç anlamadığım şekilde benden 150 TL bakım ücreti aldılar. Daha da kötüsü motoru daha sonra krank kolu için kendi ustama açtırdığımda içindeki bir krank rulmanının çin malı olduğunu gördüm. Start Motor'un rakibi ya da düşmanı değilim ama ben motorumu gerekirse kendim açarım, yine de o adamlara emanet etmem.
şöyle söyleyeyim benim eski motorum 3. vitesini yemişti yani 1de sıkıntı yok 2de sıkıntı yok 3e atınca tar tar tar tar tar diye bi ses geliyor motor almıyordu gazı dişliye zarar veriyordu hemen 4e atıyordum. 1,2,4,5 kullanıyordum yani 3. vites yoktu. Sonra vites dişlisini değiştirdim problem kalmadı. Ama şunuda belirteyim benim motor 3. vitesin dişlisini yemeden önce aynen böyle bi sorun yaşıyordu, 3. viteste devrini almıyordu 7ye kadar çıkıyordu diğer viteslerde 10a kadar falan geliyordu. Zamanla yedi dişliyi ve bende değiştirmek zorunda kaldım. Yanlış bilgilendirme olmasın sakın sadece başımdan geçeni yazıyorum belki bi faydası olur diye.
Devir saatinde sıkıntı yaşıyorum.Geçen karda kullandığımdan beri devir saati sapıtmaya başladı.5000devir altında deviri gösteriyor 5000devir üstüne çıktımı yukarı aşağı fırfır oynuyor bazen sıfıra düşüyor bazen 4000-7000 arası sürekli geziyor.Bunu düzeltmenin bir püf noktası var mı yoksa komple devir saati değişecek mi.?
motorun içini açtırdığında silindirin durumu ne haldeydi ? yağ yakıyor mu motor?. mantık yürüterek sorunları tahmin edeyim sorduğum şeylerde sıkıntı yoksa karbüratör memelerinde tıkanıklık olabilir subap ayarından olabilir (ustaların bazıları iyi ayar yapamaz eski motorumun subap ayarını kendim yapardım). bujiyi değiştirdim demişsin peki bobin ne alemde ? soğukken çalışması çok mu geç oluyor ? arkadaşının motorunun buji başlığını çıkar bujiye biraz uzaktan ateşleme yaptır aynı şeyi kendi motorunda da yaptır çıkan kıvılcımı aynı mı az mı ona göre bobini değiştirirsin. motorun belli devirden sonra gücü yetmiyor anladığım kadarıyla deneme yoluyla bulabilirsin ancak çözümü
Merhaba arkadaşlar.
2015 model YBR 125 ESD gösterge tablosundaki ampülleri beyaz LED ışıklarla değiştirdim. Görüntü oldukça hoş ve net oldu.
LED ile değiştirdiğim ampüller: Devir saati, hız göstergesi, sağ-sol sinyal, uzun kısa far lambası, vites boş göstergesi ve yakıt göstergesi
Merak edebilecek arkadaşlar için bu işlemleri nasıl yaptığımı anlatmak istiyorum.
Kullandığım LED ışık dipsiz T10 tipi aşağıdaki görseldeki ürün:
Kullandığım model önünde 4 adet beyaz ışık veren LED ten oluşmakta. Bu dipsiz T10 tipi LED yakıt göstergesi haricinde gösterge tablosundaki bütün ışıklarda kullanılıyor. Sadece yakıt göstergesinin ışığında dipsiz T5 tip ampül kullanılmakta.
Dipsiz T5 tipteki ampülün görseli:
Bu üründe ise görüldüğü gibi 3 adet ışık veren LED bulunmakta.
Benim motorum 2015 model YBR ESD modeli. Motorda kafa karenajı mevcut olduğu için öncelikle far bölümünü motordan ayırmak gerekmekte. Benim motorumda far koruma demiri de mevcut olduğu için iş oldukça uzamakta. Öncelikle koruma demirinin çıkartılması gerekiyor. Bunun için öncelikle motorun farının hemen altındaki ön amortisöre sabitlenmiş koruma demirinin iki ucunun takıldığı demir çubuktaki somunları gevşetmenizi öneririm ki üst kısımdaki takılı olan demir gergin ise üstteki vidaları sökmek oldukça zorlaşacaktır. Farklılık bulunabilir tabi ama ben kendi motorumdaki somun ve vidaların boyutlarını da yazayım. Aşağıda kalan somunlar 12-13 anahtar ile açılmakta. Somunların takılı olduğu vida başı ise 10-11 anahtarın tuttuğu büyüklükle. Yani üstten 10-11 ile tutarken alttan 12-13 anahtar ile her iki taraftaki somunları gevşetin. Daha sonra ise zor kısım olan amortisöre sabitlenen kısımın çıkartılması. Zor diyorum çünkü kablolar ve anahtarı hareket ettirecek mesafe küçük olduğu için uğraştırıcı olabiliyor. Buradaki vidalar 10-11 anahtar boyutunda ve uzunca vidalar yaklaşık 7-8 cm. Benim önerim bir lokma anahtarı ile sökülmesi. Yoksa da kısa kısa döndürmeler ile yine de sökülebilir.
Koruma demirini kafa kısmını çizmeyecek şekilde aşağıdan yukarı doğru çekerek çıkardıktan sonra, ön farın arka iç kısmında bulunan 2 yıldız vidayı yerinden sökün. Daha sonra farın yine iki yanında bulunan 5 numara alyen vidaları sökün ve dikkatlice yuvalarından çıkartın. Kafanın ayrıca en altında 2 tane 4 numara alyen vida daha var ama onları sökmenize gerek yok. Onlar farı sabitlemek için kullanılmış. Kafayı elinize aldığınızda park lambasının ve ön farın bağlantı kablolarını çıkartın.
Artık gösterge tablosunun olduğu bölüm rahat çalışmak için uygundur. Gösterge tablosun arka kapağında devir saati, hız göstergesi ve tam ortada 3 adet yıldız vida bulunmakta bunları sökün. Sökerken dikkat edin aşağı doğru meyili olduğu için kapak düşebilir. Gösterge tablosundan arka kapağı ayırdıktan sonra tercihen kablolar zarar görebilir diye gidon aksamına sabitleyen demirden gösterge tablosunu ayırdım. Bunu yaparken söktüğümüz kapağın altında bulunan 10-11 anahtar ile 4 tane somunu söktüm. Titreşim yalıtımı için koyulan plastik pullardan geriye doğru çekerek gösterge tablosunu yerinden çıkardım. Yerinden çıkarmak derken aşağısında kablolar bulunduğu için çok fazla bir mesafe gitmemekte bu yüzden sakın sertçe çekmeyin. Devir saatinde bulunan bütün ışıklara 2 adet kablo gitmekte ve ışıklar dipsiz ampüllerin takıldığı yumuşak bir plastik kılıf içerisinde durmakta. Bu plastik kılıfları kablolardan tutarak nazikçe çektiğiniz taktirde kolaylıkla yerinden çıkmakta. Ampüllerde aynı şekilde cam kısımlarından tutup yukarı doğru çekince kolaylıkla çıkmaktadır.Çıkarttığınız ampüllerin yerine LED lambaları yerleştirip aynı şekilde geri toplayabilirsiniz. Burada dikkat edilmesi gereken şey ise LED ler bir diyot türü olduğu için ters besleme altında çalışmazlar. Dolayısıyla + ve - kutupları doğru takmanız gerekir. Kontrol etmek için LED i yerine yerleştirdikten sonra kontağı açıp ışık verdiğinden emin olduktan sonra yerlerine takılmalıdır. Bir diğer hatırlatmam ise kendim bu hataya düştüğüm için söyleme ihtiyacı duydum. Uzun kısa far göstergesi sadece motor çalışırken ışık vermekte bu sebeple uzun kısa far ışığını motoru çalıştırdıktan sonra kontrol edin.
Sonradan ön taraftaki park ışığının da dipsiz T10 ampül olduğunu gördüm. Ön tarafta bulunan park ışığını da beyaz dipsiz T10 ampül ile değiştirdim. Onun görseli ise bu:
Dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım. Yapmak isteyen arkadaşlar eğer bir yerde takılırlar ise yardımcı olmaya çalışırım. LED ampüllerin tiplerini öğrenmeye çalışırken bana verdiği cevaplardan dolayı mustafasy ve boora ya teşekkür ederim.
İyi günler. İyi gezmeler.
ön çamurluk fiyatı nedir, alan varsa bilgilendirebilir mi?
Ben orjinal ön çamurluğa 2014 haziranda 160 tl vermiştim servisten almıştım.Sizin motorunuz rengi ve ne kadar kullanacağınız önemli birde orjinal diye yan sanayiye fazla para vermeyin en önemlisi bu.Bizim burda yan sanayi 40 lira.Mersinin güneşi kuvvetlidir büyük ihtimalle oyüzden kırmızı renkte yan sanayi çamurluk alırsanız zamanla rengi turuncuya dönebilir,mavi çamurluk zamanla turkuaza dönüyor ama siyah veya beyaz alacaksanız yan sanayi alın boşa para vermeyin.
Öncelikle takılan rulman orjinal yedek parça olarak takılmışsa nerede üretildiğinin bir önemi yok. Motor devir yükseltemiyorsa bu gücünün bittiği anlamına gelir. Yani yanma verimi iyi değil. Ya yakıtı iyi yakamıyor, ya da yandıktan sonra basınç kaybı var. Birincisi ateşleme veya sübap sorunu demektir. İkincisi ise düşük ihtimal motorun bittiği anlamına gelir. Anladığım kadarıyla kırmızı devir çizgisine pek dikkat etmiyorsun ki sürekli sınırları zorlamışsın. Bursa'da yaşadığımdan çok örneğini gördüm, kimse rodaj diye bir şeye inanmaz ve sıfır motorla bastıkça basarlar. Sen de bu şekilde yaptıysan dediğim gibi çok düşük ihtimalle motoru yemiş olabilirsin. YBR çok dayanıklı olduğundan düşük ihtimal veriyorum.
Arkadaşlar merhaba, bu motorun 2. el de en hızlı giden rengi hangisi, zaten 3 renk var siyah kırmızı beyaz.
2. el olarak alıp 6 ay sonra satacağım ondan hızlı giden rengi alayım diyorum.
Hepsi gider ama bence beyaz,kırmızı,siyah şeklinde olur.
Çok muhtemel nemden kaynaklanıyor. Birde aküden olabilir. Sayacı değiştirseniz dahi düzelmeyebilir eğer sayaca gelen kablolarda ya da aküdeyse. Bence motoru kuru ve sıcak bir yere koyun bir süre. Sonra da gördüğünüz her kablo bağlantısına wd40 sıkın. Akünüz normal marşa bastırabiliyor mu?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:08 ----------
Sizin sorununuz büyük ihtimal karbüratörde. Sebebine gelince motorunuz bitmiş olsa yağ yakar eksiltir kolay anlaşılır. Ateşleme olsa bu kadar gittiğiniz ustalar bir şekilde farkeder yeterli ateşleme olmadığını. Bunun dışında anlattığınız olay güç kaybı ve ani olduğu anlaşılıyor. Ani güç kaybı ya ateşleme de çıkar ya da karbüratörde.
YBR 125 ESD
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)