Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
16 Ekim 2015, 09:09
#45421
umutkoraysak adlı üyeden alıntı
Önce wd-40 sıkıp bezle ovalaya ovalaya silin. Bu işlem etkili olana kadar tekrarlayın. Sonra da 10tl civarı alacağınız siyah sprey boyayla, yüzeyi temizledikten ve kağıt bantla maskeleme işlemini yaptıktan sonra boyayın. Boyama işlemini birkaç dakika kuruduktan sonra tekrarlayarak 2-3 kat olacak şekilde yaparsanız uzunca bir süre sorun çıkmayacaktır.
Reklamlar
-
16 Ekim 2015, 10:51
#45422
hakikiteker adlı üyeden alıntı
Önce wd-40 sıkıp bezle ovalaya ovalaya silin. Bu işlem etkili olana kadar tekrarlayın. Sonra da 10tl civarı alacağınız siyah sprey boyayla, yüzeyi temizledikten ve kağıt bantla maskeleme işlemini yaptıktan sonra boyayın. Boyama işlemini birkaç dakika kuruduktan sonra tekrarlayarak 2-3 kat olacak şekilde yaparsanız uzunca bir süre sorun çıkmayacaktır.
teşekkürler üstad , maskeleme işlemi yapmadan yaparsak ne olur peki?
-
16 Ekim 2015, 13:47
#45423
umutkoraysak adlı üyeden alıntı
teşekkürler üstad , maskeleme işlemi yapmadan yaparsak ne olur peki?
Atacağınız sprey boya tozup, bulduğu en yakın yüzeye yapışır. İstemediğiniz yüzeyleri de boyarsınız büyük ihtimalle, gözlük ve maske kullanmanızı da öneririm.
Rüzgarın saçlarını yalayıp,saçlarının ahenkle dans etmesi olayına hiç girmiyorum, çünkü kasksız binmiyoruz
-
18 Ekim 2015, 16:16
#45424
Herkese merhaba. Yeni bir ybr 125 esd sahibi olarak aranıza katılıyorum. Yalnız bir problemim var ve sizlere danışmak istedim. Motorumu 2015 model sıfır olarak aldım. Motor jiklesiz çalışmıyor. İşin tuhaf tarafı jikle açık olsa bile ısınmadıysa bir süre tekleyip stop ediyor. Isınması için jikle açıkken bile gaz vermek zorunda kalıyorum. Isınmamış motora gaz vermek zararlı diye biliyorum ama diğer türlü de stop ediyor. Daha önce başına gelen var mı? Ben mi birşeyi yanlış yapıyorum? Tavsiyelerinizi bekliyorum. Teşekkürler.
-
19 Ekim 2015, 03:55
#45425
Ascargon öncelikle motorun hayırlı olsun kazasız sürüşler , bende 2 ay önce aldım ara ara aynı şekilde yapıyor çok gaz vermeden 2/3bin devirde hafif gaz ver daha rahat olur stop ezmez
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:44 ----------
Bu arada arkadaşlar bugün hafif bi kaza yaptım hafif derken dizliğimi kıracak şiddette bi kazaydı . Yol ıslaktı bende kaldırımdan gideyim demiştim keşke gitmeseydim . Bi merdiven ebatında bi kısım varmış karanlıktan dolayı fark edemedim teker Oray'a düşünce toparlayamadım ve motor beni üstünden attı . Sanırım takla açtım emin Değilim kafam yere çarptı onu hissettim ve dizliğimi kırılmıştı . Onun Şok'uyla bi dk falan motora bakmadım bile sonra gittim kaldırdım benzin akıttıgı için depoyu of konuma getirdim . Kendimi toparladım eve gelmek için bindim fakat bi baktım direksiyon sağa dönmüyor zorlanıyor . Durdum çevirdim dönüyor ama giderken sanki sağa gitmemek için direniyor gibiydi . Sokağıma gelince içime sinmedi sağına baktım soluna baktım anlayamadım . O sırada sağ olsun bi motorcu abimiz beni görüp geri dönmüş bi sorun mu var dedi. Anlattım bi baktı çatallarda dedi sanırım belki bi şey vardır diye sonra baktı yok dedi . Motoru orta sehpaya aldı önüne geçti direksiyonundaki yamukluğu fark etti . Ön tekeri bacaklarıyla tutup direksiyonu çevirdi sanırım düzeltti . Yarım saat sohbet ettik geçenim 2sinde kendisi hurdaysa bi kez daha teşekkür ederim . Bende bindim sokakfa bi tur attım düzelmişti direksiyon . Sanırım baska bi sorun yoktur değil mi arkadaşlar ? Ön çamurluğım catlamıs sadece gözle görülür o var . Sizlerde yardımcı olursanız içim bi kez daha rahatlayacak .
Kazasız sürüşler zira ufak büyük fark etmez kötü bi şey .
Araba kullanmak , ön camda bir film izlemek gibi . Oysa motor kullanmak o filmin içindeki baş rolü oynamak gibi ..
-
19 Ekim 2015, 11:17
#45426
Ascargon adlı üyeden alıntı
Herkese merhaba. Yeni bir ybr 125 esd sahibi olarak aranıza katılıyorum. Yalnız bir problemim var ve sizlere danışmak istedim. Motorumu 2015 model sıfır olarak aldım. Motor jiklesiz çalışmıyor. İşin tuhaf tarafı jikle açık olsa bile ısınmadıysa bir süre tekleyip stop ediyor. Isınması için jikle açıkken bile gaz vermek zorunda kalıyorum. Isınmamış motora gaz vermek zararlı diye biliyorum ama diğer türlü de stop ediyor. Daha önce başına gelen var mı? Ben mi birşeyi yanlış yapıyorum? Tavsiyelerinizi bekliyorum. Teşekkürler.
Öncelikle hoşgeldin
motorun hava ayarı yapılması gerekiyor. istersen kullanım klavuzundan da bakarak yapabilirsin kendin. bence kendin yapman daha keyifli olur ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:13 ----------
arkadaşlar merhaba,
motorumda bi haftadır yağ damlatma var fakat zincirden geldiğini zannetmiyorum. motorun başka yağ kaçırabilecek bir yeri var mı biliyomusunuz?
fotoğrafı ekledim, yardımcı olursanız sevinirim
[IMG][/IMG]
-
19 Ekim 2015, 13:51
#45427
@msklkn Çok teşekkür ederim. Herkesin tekeri düz bassın. Hocam cevap için teşekkür ederim. Kafamı tek kurcalayan motor soğukken gaz vermeyin durumu.
@umutkoraysak Hoşbulduk Peki ayarı kendim yapmam garanti dışında kalması gibi bi durum doğurur mu?
-
19 Ekim 2015, 14:33
#45428
Ascargon adlı üyeden alıntı
@msklkn Çok teşekkür ederim. Herkesin tekeri düz bassın. Hocam cevap için teşekkür ederim. Kafamı tek kurcalayan motor soğukken gaz vermeyin durumu.
@umutkoraysak Hoşbulduk
Peki ayarı kendim yapmam garanti dışında kalması gibi bi durum doğurur mu?
o kadar hassas bi garantisi yok bunların sadece altta karbüratörde bi vida ayarı yapıcaksın, sağa sola doğru hareket ettirdikçe vidayı zaten devirin yükselip alçalmasından istediğin seviyeye getirirsin
tavsiye edilen hava ayarı seviyesi 1-1.5 arasıdır. 1.5 üstünde yapmazsan iyi olur ;)
-
19 Ekim 2015, 14:41
#45429
umutkoraysak adlı üyeden alıntı
o kadar hassas bi garantisi yok bunların
sadece altta karbüratörde bi vida ayarı yapıcaksın, sağa sola doğru hareket ettirdikçe vidayı zaten devirin yükselip alçalmasından istediğin seviyeye getirirsin
tavsiye edilen hava ayarı seviyesi 1-1.5 arasıdır. 1.5 üstünde yapmazsan iyi olur ;)
Tekrar teşekkür ederim.
-
19 Ekim 2015, 20:22
#45430
merhaba arkadaşlar birileri motorumu çalmaya çalışmış kontaka tornavida sokup çevirmek istemiş , Allahtan direksiyon kilidi vardıda götüremediler. 2015 ybr 125 esd . kontakt anahtarını komple değişmem söylendi 60 tl ye nette buldum 2013 modele uyumlu yazıyor 2015 ile 2013 arasında bi fark var mı ? Motor çalışıyor kontak açıyor sadece kitleme yapmıyor. kitliyken açtım birdaha kitleyemedim.
http://www.taymot.com/urun/125-ybr-k-2010-2011-2012-2013-kontak-kilit-seti/9468 bulduğum set bu uyumlumudur acaba
-
20 Ekim 2015, 10:39
#45431
icono adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar birileri motorumu çalmaya çalışmış kontaka tornavida sokup çevirmek istemiş , Allahtan direksiyon kilidi vardıda götüremediler. 2015 ybr 125 esd . kontakt anahtarını komple değişmem söylendi 60 tl ye nette buldum 2013 modele uyumlu yazıyor 2015 ile 2013 arasında bi fark var mı ? Motor çalışıyor kontak açıyor sadece kitleme yapmıyor. kitliyken açtım birdaha kitleyemedim.
http://www.taymot.com/urun/125-ybr-k-2010-2011-2012-2013-kontak-kilit-seti/9468 bulduğum set bu uyumlumudur acaba
http://i.imgur.com/e3YrpNu.jpg
Öncelikle geçmiş olsun kardeşim,büyük ihtimalle beceremediği için tekrar gelme olasılığı yüksek bence motorunu başka bi yere koymayı yada ekstradan iki tane daha zincir kilit alıp bağlamanı tavsiye ederim.
2013 ile 2015 in kontaklarında herhangi bir fark yok.alıp takabilirsin.
dediğimi kulak arkası etme sakın, ekstradan iki tane zincir al birini şasenin ordan birini de arka tekerleğin ordan bağla.
tekrar geçmiş olsun.
-
20 Ekim 2015, 15:16
#45432
Arkadaşlar üstte bi kaza mesajı paylaşmıştım fakat kimse yardımcı olup cevap yazmadı bu forumda sürekli cevap aldığım bi kaç arkadaş vardı sanırım onlarda görmedi , görselerdi yazarlardı diye düşünüyorum .
Gidonum değişecek işçilikle birlikte 80₺ , ön çamurluk değişecek 90₺ . Ön takımda bi sıkıntı yoktur diye umut ediyorum fakat varsA ön takım kaça mal olur biliyor Muş'unuz ?
Araba kullanmak , ön camda bir film izlemek gibi . Oysa motor kullanmak o filmin içindeki baş rolü oynamak gibi ..
-
21 Ekim 2015, 16:34
#45433
Kaza yapan arkadaşlara geçmiş olsun,motoru kurcalanmış arkadaşların da dikkatli olmalarını dilerim.
Benimde bir problemim var.2013 model 17bin km'de ybr 125'im bazen stop ettikten sonra çalışmıyor.Bazende tek marşta tık diye alıyor.Motor sıcakken mesela stop edip bakkala giriyorum,2-3 dk sonra çıkıp tekrar marş basınca çalışmıyor.Vurduruyorum çalışır gibi yapıyor fakat gaz verince gitmiyor.
Hatta video kayıdında da bu durum var.Sıcak motor,2 dk lığına durdum,sonra çalıştırayım dedim çalışmadı.Yokuş aşağı vurdurdum 'vıy vıy vıy' ses gelidi ama tam anlamıyla çalışmadı.Sonra ne hikmetse bir anda çalışıveriyor.
Muhtemel sorun aküdür diyecem ama daha geçen ölçtüm 13.5volt çıktı.Üstelik suyu da çok çok az azalmıştı,üzerine saf su ekledim.Benzinim az ama sıfır değildi.Sizce neden olabilir? Video ; http://www.izlesene.com/video/ybr-sorun/8906684
-
21 Ekim 2015, 16:51
#45434
msklkn adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar üstte bi kaza mesajı paylaşmıştım fakat kimse yardımcı olup cevap yazmadı bu forumda sürekli cevap aldığım bi kaç arkadaş vardı sanırım onlarda görmedi , görselerdi yazarlardı diye düşünüyorum .
Gidonum değişecek işçilikle birlikte 80₺ , ön çamurluk değişecek 90₺ . Ön takımda bi sıkıntı yoktur diye umut ediyorum fakat varsA ön takım kaça mal olur biliyor Muş'unuz ?
Okudum mesajını fakat bilgim olmadığı için bişey yazamadım muhtemelen arkadaşlar da aynıdır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:48 ----------
audioslave adlı üyeden alıntı
Kaza yapan arkadaşlara geçmiş olsun,motoru kurcalanmış arkadaşların da dikkatli olmalarını dilerim.
Benimde bir problemim var.2013 model 17bin km'de ybr 125'im bazen stop ettikten sonra çalışmıyor.Bazende tek marşta tık diye alıyor.Motor sıcakken mesela stop edip bakkala giriyorum,2-3 dk sonra çıkıp tekrar marş basınca çalışmıyor.Vurduruyorum çalışır gibi yapıyor fakat gaz verince gitmiyor.
Hatta video kayıdında da bu durum var.Sıcak motor,2 dk lığına durdum,sonra çalıştırayım dedim çalışmadı.Yokuş aşağı vurdurdum 'vıy vıy vıy' ses gelidi ama tam anlamıyla çalışmadı.Sonra ne hikmetse bir anda çalışıveriyor.
Muhtemel sorun aküdür diyecem ama daha geçen ölçtüm 13.5volt çıktı.Üstelik suyu da çok çok az azalmıştı,üzerine saf su ekledim.Benzinim az ama sıfır değildi.Sizce neden olabilir? Video ;
http://www.izlesene.com/video/ybr-sorun/8906684
Sorunun %99 kontaktan, Marşa basıyo ama diyeceksin fakat Ybr değişik bi kontak sistemine sahip marşa basabilir fakat çalışmaz,
Önce wd-40'ı içine güzelce bi sık, biraz dur yine sık, kurtarırsa iyi, yoksa yenileyeceksin kontağı.
Çalışmadığı zamanlarda anahtarı aç sertce sağa sola salla bidaha bas marşa çalıştığını göreceksin.
-
21 Ekim 2015, 17:35
#45435
audioslave adlı üyeden alıntı
Kaza yapan arkadaşlara geçmiş olsun,motoru kurcalanmış arkadaşların da dikkatli olmalarını dilerim.
Benimde bir problemim var.2013 model 17bin km'de ybr 125'im bazen stop ettikten sonra çalışmıyor.Bazende tek marşta tık diye alıyor.Motor sıcakken mesela stop edip bakkala giriyorum,2-3 dk sonra çıkıp tekrar marş basınca çalışmıyor.Vurduruyorum çalışır gibi yapıyor fakat gaz verince gitmiyor.
Hatta video kayıdında da bu durum var.Sıcak motor,2 dk lığına durdum,sonra çalıştırayım dedim çalışmadı.Yokuş aşağı vurdurdum 'vıy vıy vıy' ses gelidi ama tam anlamıyla çalışmadı.Sonra ne hikmetse bir anda çalışıveriyor.
Muhtemel sorun aküdür diyecem ama daha geçen ölçtüm 13.5volt çıktı.Üstelik suyu da çok çok az azalmıştı,üzerine saf su ekledim.Benzinim az ama sıfır değildi.Sizce neden olabilir? Video ;
http://www.izlesene.com/video/ybr-sorun/8906684
sorun büyük ihtimal kontaktan aynısı başıma geldi.alisilin arkadaşın dediklerini uygula ayrıca kontağın altında iki adet delik göreceksin oralara sık wd 40
BİR DÜŞMANI AFFETMEK ,BİR DOSTU AFFETMEKTEN DAHA KOLAYDIR.
-
21 Ekim 2015, 19:09
#45436
Peki kontaktan olsa hiç marş basmaz dı değil mi? Ybr'nin nasılmış kontağı çok enteresan;) Marş basıyor fakat çalışmıyor.Hatta sarı uyarı ışığı da yanıp sönüyor.Bana da ateşleme ile ilgi gibi geliyo ama bilemiyorum.Önceden deneyimlediyseniz haklısınız;)Wd40 lamıştım,bu kez spreye bulayacam bakalım değişiklik olacak mı...
-
21 Ekim 2015, 22:11
#45437
audioslave adlı üyeden alıntı
Kaza yapan arkadaşlara geçmiş olsun,motoru kurcalanmış arkadaşların da dikkatli olmalarını dilerim.
Benimde bir problemim var.2013 model 17bin km'de ybr 125'im bazen stop ettikten sonra çalışmıyor.Bazende tek marşta tık diye alıyor.Motor sıcakken mesela stop edip bakkala giriyorum,2-3 dk sonra çıkıp tekrar marş basınca çalışmıyor.Vurduruyorum çalışır gibi yapıyor fakat gaz verince gitmiyor.
Hatta video kayıdında da bu durum var.Sıcak motor,2 dk lığına durdum,sonra çalıştırayım dedim çalışmadı.Yokuş aşağı vurdurdum 'vıy vıy vıy' ses gelidi ama tam anlamıyla çalışmadı.Sonra ne hikmetse bir anda çalışıveriyor.
Muhtemel sorun aküdür diyecem ama daha geçen ölçtüm 13.5volt çıktı.Üstelik suyu da çok çok az azalmıştı,üzerine saf su ekledim.Benzinim az ama sıfır değildi.Sizce neden olabilir? Video ;
http://www.izlesene.com/video/ybr-sorun/8906684
buji ve buji kablosunu kontrol etmeni tavsiye ederim. büyük ihtimalle problemin orda
-
25 Ekim 2015, 12:06
#45438
-
25 Ekim 2015, 12:32
#45439
Guzel olmus devamini bekliyoruz
-
26 Ekim 2015, 14:48
#45440
Arkadaşlar merhaba haftasonu anadolu yamahadan arka freni değiştirdim. 25 bin civarındaydı motorum arka fren tutuyordu fakat pimpirikleniyordum açıkçası. Değiştirdikten sonra pedala bastığımdaki mesafe fazlaca kısalmış ve çok sertleşmiş motoru durdurmuyor yani eskisi daha çok işe yarıyodu diyebilirim.
Arka freni ilk kez değiştirdim. bu tepki normalmi alışana kadar diye bir durum mu var yeni oldugundan dolayı. Eğer öyleyse ne kadar sürecek bu konu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:05 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:08 ----------
Zuzuuw adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba,
Yeni bir çift lastik alma düşüncesindeyim, metzeller ve michelin pilot street arasında kaldım. Bu lastikleri kullanan var ise hangisini tavsiye ederler. Kullanım amacı asfalt olacak, malum Ankara kışın biraz soğuk ve yağışlı. Asfaltta ıslak zeminde hangisinde daha iyi bir fren performansı alırız?
4 Yıldır michelin kullanıyorum yagmurda kaydıgımı hatırlamıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:22 ----------
Debriyaj telin uzun geliyor yada uzamış yani oldukça yumuşaktır o.manetin oldugu yerden sertleştir işe yaramazsa senin yapabilceğin bişi kalmıyor servise gitmesi gerekir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler