bıraz baktım ama nerden geldıgını pek anlamadım.soyledıgınız vıda yag degısımındekı acılıpta kotu yagın bosaltıldıgı vıdamı yoksa baska vıdada varmı acaba ?
bıraz baktım ama nerden geldıgını pek anlamadım.soyledıgınız vıda yag degısımındekı acılıpta kotu yagın bosaltıldıgı vıdamı yoksa baska vıdada varmı acaba ?
Yorum/fikir için çok teşekkürler, sorunum çözüldü, aşağıya yazıyorum şimdi!
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:27 ----------
Nasıl çözüldüğünü anlatmadan önce şu ana kadar sorunla ilgili neler yaptığımı yazmak istiyorum!
150,00 Debriyaj, sac ve yağ değişimi (YETKİLİ SERVİS)
25,00 Supap ayarı, hava ayarı, (Yerel Tamirci1)
25,00 TPS Ayarı, Karbüratörün dağılıp toplanması/bakımı (Yerel Tamirci1)
800,00 Kabüretör değişimi (işçilik dahil)(YETKİLİ SERVİS)
50,00 Silindir contası değişimi, turbo temizleme (YETKİLİ SERVİS)
1.050,00 Toplam Maaliyet
Ve bütün bunları yaşarken on küsür kez motoru ustalara bırakmak, iş yerinden erken çıkmak, tamirhane-ev arası yaya kalmak, sinir stres, vs.
Çanakkale'de yaşıyorum, malum her yer deniz. Beynimi ciddi ciddi motoru feribot ile karşıya geçerken denize atma ve kurtulma düşünceleri geçerken son kez "başka bir ustaya göstermeli" dedim ve Çanakakle'de önünde pek motor olmayan, ara sokaktaki sakin bir motorcuya UMUTSUZCA durumu ve yapılanları anlattım.
Motorcu; "Abi çıkan karbüratör elinde mi"
Ben; "Evet"
Motorcu; "Eskisini getir onunla çözelim, bunu sana boşuna aldırmışlar, bunların hastalığını biliyorum ben"
Ben; "Nasıl yani?"
Motorcu; "Mikuni abi bunlar, japon malı, bozulmaz"..
Yanıma bir çırak verdiler, bastım eve gittim, motoru ve eski karbüratörü çırağa teslim ettim.
20 dakika sonra telefon (tanınmadık bir numara);
Motorcu; "abi oldu gel al motorunu"
Ben; "nasıl yani"...
Gittim..
Yeni karbüratörü poşedine ve kutusuna koymuş, umutsuzca test sürüşüne çıktım. Daha ilk saniye, gazın tepkimesi şaşırtıcı derecede iyi! Gitmiyor ya motor, alışmışım tam gaz kullanmaya, direksiyon elimden kaçacak desem yeri var! Popo koltuktan kaydı, o derece yani
Hız yapılabilinecek bir yol olan İzmir çevre yoluna çıktım,
=> 110-120 motorda tık yok,
=> 5. vites 50-100 arası ivmelenme, tık yok,
=> 4. viteste 30'lara düşme tekrar gaz falan, tepkiler şahane!
İnanılır gibi değil!
Adamlar yeni karbüratörü kutu yapmış, verdiler. "Git, belki iade edersin" diye..
=> Borcum?
=> 20,00 TL
Ağzım açık kaldı arkadaşlar..
Ustaya ne yaptığını sordum, "ustalık işi, söyleyemem" diyor.
Dedim ki "ben bu durumu motosiklet.net'te yazdım, senden bahsedebilir miyim" , "problem yok, abi"
"Usta" kelimesinin içini tamamıyla dolduran,
beni motordan soğutan, yaklaşık 3 aydır mücadele ettiğim ve 1.000 TL harcadığım, sorunu çözebilmek için 500,00 TL daha harcamayı göze aldığım sorunu motora bakmadan "üzme kendini, bi şekilde çözeriz" diyen,
Sorunu 20 dk'da, 20 TL'ye çözen ADALI Motor Ailesine sonsuz teşekkürler ve saygılar.
Reklamı hakettiler!
Adalı Motor
Murat/Mehmet Usta (kardeşler)
0546 411 7863 - 0542 728 5970
Merkez/Çanakkale
Bu arada ben oradayken motorlu polisler koca koca BMW'leri ile geldi ve birini bırakıp gittiler. Meğer bu adamlar işin erbabıymış.
Şimdi elimde 776,34 TL değerinde 1 adet 1 hafta kullanılmış Mikuni karbüratör var.
Servisle iade konusunda görüşeceğim, bakalım ne diyecekler..
Ybr 125 'in özellikle esd modellere ait service repair manual dosyası olan varsa linkini paylaşabilir mi? Çok aradım ama bulamadım.
Ayağa kalkıp 10 sn ayakta sürerek baya bir rahatlama oluyor.Yada 1 saatte 10dk mola vermek en iyi çözüm.
arkadaşlar ilk 1000 km subap sesli ve 5000-6000 devir arası isteksizlik ve titreşimlilik normalmidir
Koltuğu enine doğru büyüktmek istiyorum,uzun yolduluklarda biraz daha rahat etmek için,birde kısa far çok yetersiz.
Bu iki konundan şikayet eden varmı? YBR ESD 2014 model,farklı fikilere açığım
Arkadaşlar ybr min aynalarından hiç memun değilim , ayna tavsiye edebilecek olan varmı ? şöyle kaliteli aynalarda dışa doğru olan kısımlarda görüş alanı genişler ya o öyle bişey istiyorum e tabi ayna dirsek boyuda orjinalindenn kısa olmamalı.Varmı önerisi olan
Normaldir. Benim ybr 600 km de. İlk 100-200 km ye göre daha sessiz daha rahat, fakat tam 5000 deviri geçince azda olsa titreşim hissediliyor . 2 haftadır işim nedeniyle sürüş yapmamıştım. Biraz önce yarım jikle ile ilk marşta çalıştı.
CUMHURİYET BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:32 ----------
geçenlerde motorumun altından yağ sızdıgını yazmıstım.kendı cabalarımla nerden geldıgını buldum arkadaslar. vıtesın mmotora gırdıgı noktada motorla vıtesın arasında yuvarlak plastık bır kısım var orası nasıl olduysa amulmus bende duzelttım. sızdırması durdu boyle bır durumda aklınızda olsun
motor toplanırken oturtmamıslardır.kapagı sökmeden düzeltebildiysen keceyi ne mutlu sana gecmiş olsun
enjeksiyon hayal, tr dışında çoğu ülkede enjeksiyonlu çıkıyor ama bu fiyat politikasında karb den devam diyorlar.Ha inşallah enjeksiyonlu gelir ama sanmıyorum...
Başka bir platformda paylaştığım yazıyı burdada paylaşayım,belki birilerinin işine yarar
Yeni başlayan arkadaşlara öneriler;
1-Rodaj evresinde kitapçığa harfiyen uyun. Basmazsan sağır kalır gibi şehir efsanelerine inanmayın. Sağlıklı yapacağınız rodaj motosikletinizin ömrüne ömür katacaktır.
2-Hemen performans beklemeyin. Nasıl ki yeni doğmuş bir bebek önce emekler,sonra düşe kalka yürümeye başlar ve sonunda koşar ise motosikletiniz de rodaj döneminde sizi biraz sıkabilir.
1000 Km'den sonra özellikle uzun yol yaptıkça motosikletinizin daha iyi performans vereceğinden şüpheniz olmasın.
3- Rodajdan sonra bakımlarınız için ister yetkili servise isterseniz de kendi el becerinize güvenerek bakımlarınız yapabilirsiniz. Ybr oldukça basit bir sisteme sahip olduğu için birkaç alet ile her türlü bakımını yapmak mümkün.
4-Rodaj bitiminden sonra yağ değişimi için kitapçıkta 6000 km önerilimiş. Bu kilometrelerde yağ değişimi yapmanız motosiklete zarar vermez. Ancak sık yağ değiştimenin motosikletin daha uzun ömürlü olmasına katkı sağladığı çok önemli bir husus.
2000 ile 6000 arasında insiyatifinize ve maddi durumunuza bağlı olarak yağ değişimi yapabilirsiniz.
Ancak ybr için ay çiçek yağı koysanız yine de tık demez yakıştırması asla mübalağa değil. Bu yüzden 1000-1500 km'lerde yağ değişimi yapmaya gerek yok. Çinli basit bir cg motorundan bahsetmiyoruz,yüzbinlerce km'yi sorunsuz yapan sorunsuzluk abidesi bir motor bloğu sizi kolay kolay üzmeyecektir.
5-Zincir temizliği ve yağlanması hususu;
Bu konuda piyasadaki zincir yağlama ve temizleme spreylerini kullanabilirsiniz.
Ekonomik alternatifler istiyorsanız temizlik için gaz yağı ya da mazot,yağlama için ise motosikletinizden çıkan yağı ya da 90 numara şanzıman yağını kullanbilirsiniz.
Ayrıntılı bilgi için video paylaşım sitelerinden faydalanabilirsiniz.
Zincirin temizliğini 500-1000 km arasında,yağlanmasını da 250-400 km arasında yapabilirsiniz. Bakım aralığını kısa tutmanız ve sert kullanımdan kaçınmanız çok uzun kilometreler boyunca zincir dişli setinizi değiştirmeye gerek kalmadan kullanmanızı sağlayacaktır.
6- Hava filtresini 3500 km'de kontrol edip temizleyip,7000 km'de bir değiştirebilirsiniz. 15-20 liralık bu parça sizin ekonomik sürüş yapmanızda çok önemli bir etken olduğu için bakımını ihmal etmemekte fayda var.
7-Bunun dışında kontak anahtarını,hareketli parçaları,gaz,debiryaj tellerini wd 40 ile yağlamanız faydalı olacaktır.
8-Lastik basınçlarının uygun basınçta olduğunu da sık sık kontrol etmekte fayda var.Kullanım kılavuzunda belirtilen basınç değerleri ise şu şekilde belirtilmiş;
Lastik hava basıncı (lastikler soğukkenölçülür)
0–90 kg (0–198 lb):
Ön:
175 kPa (1.75 kgf/cm², 25 psi)
Arka:
200 kPa (2.00 kgf/cm², 29 psi)
90–194 kg (198–428 lb):
Ön:
175 kPa (1.75 kgf/cm², 25 psi)
Arka:
280 kPa (2.80 kgf/cm², 41 psi)
9-Motosikletinizi sakin sürdüğünüzde 100 km'de 2.00-2.30 litre arasında ortalama olarak yakıt yakacaktır. Sert ve performanslı sürüşlerde ise 3 litreleri gören tüketim değerlerini ölçebilirsiniz.
orta hali kullanım. 70-80-90 çok nadir 100 ü de gördüm. 10 LİTRE yakıt tükettim. 400 km yol yürüdü makıne. Gayet Başarılı Yakıtta.
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)