Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #44181
    YaRaSa_09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    bıraz baktım ama nerden geldıgını pek anlamadım.soyledıgınız vıda yag degısımındekı acılıpta kotu yagın bosaltıldıgı vıdamı yoksa baska vıdada varmı acaba ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #44182
    Geweze - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    YAMAHA YBR 125 ESD
    Alıntı cx571 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1- Motosikletin Hava Filtresini değiştirdiler mi ?
    2- Karbüratörle oynandığı an bi daha ayar tutturmak kolay iş değil.
    3- Bujiyi Kontorl ettirdiniz mi?
    4- Aldığınız benzin bile önemli. tek sabit bir yerden benzın almayı deneyin.

    1976 model Honda motosikletimde aynı dediğiniz şeyler baş göstermişti.
    YAPTIKLARIMIZ şunlardı.
    1- Hava filtresi değiştirmek önceliğimiz olduğu ve motorun Hava ayarını Yaprık
    2- Benzin musluklarını kontorl ettik. Oda ne!!! Tortu dolmus benzin akıskanlıqı iyi olmadığı için silkeleme ve gaz yememe sorunu olduğunu tahmın etmıstıkkı yanılmamıstık.
    3- Bujisini değiştirdik. 1976 model motorda platin olduğu için onuda ayarlamıstık.
    4- Karbüratörü ayarladık . Ama gel sen bıze sor nasıl ayarladınız....
    5- Şu anda dikiş makınesi gibi çalısıyor...
    Yorum/fikir için çok teşekkürler, sorunum çözüldü, aşağıya yazıyorum şimdi!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:27 ----------

    Nasıl çözüldüğünü anlatmadan önce şu ana kadar sorunla ilgili neler yaptığımı yazmak istiyorum!

    150,00 Debriyaj, sac ve yağ değişimi (YETKİLİ SERVİS)
    25,00 Supap ayarı, hava ayarı, (Yerel Tamirci1)
    25,00 TPS Ayarı, Karbüratörün dağılıp toplanması/bakımı (Yerel Tamirci1)
    800,00 Kabüretör değişimi (işçilik dahil)(YETKİLİ SERVİS)
    50,00 Silindir contası değişimi, turbo temizleme (YETKİLİ SERVİS)
    1.050,00 Toplam Maaliyet

    Ve bütün bunları yaşarken on küsür kez motoru ustalara bırakmak, iş yerinden erken çıkmak, tamirhane-ev arası yaya kalmak, sinir stres, vs.

    Çanakkale'de yaşıyorum, malum her yer deniz. Beynimi ciddi ciddi motoru feribot ile karşıya geçerken denize atma ve kurtulma düşünceleri geçerken son kez "başka bir ustaya göstermeli" dedim ve Çanakakle'de önünde pek motor olmayan, ara sokaktaki sakin bir motorcuya UMUTSUZCA durumu ve yapılanları anlattım.

    Motorcu; "Abi çıkan karbüratör elinde mi"
    Ben; "Evet"
    Motorcu; "Eskisini getir onunla çözelim, bunu sana boşuna aldırmışlar, bunların hastalığını biliyorum ben"
    Ben; "Nasıl yani?"
    Motorcu; "Mikuni abi bunlar, japon malı, bozulmaz"..

    Yanıma bir çırak verdiler, bastım eve gittim, motoru ve eski karbüratörü çırağa teslim ettim.
    20 dakika sonra telefon (tanınmadık bir numara);

    Motorcu; "abi oldu gel al motorunu"
    Ben; "nasıl yani"...

    Gittim..

    Yeni karbüratörü poşedine ve kutusuna koymuş, umutsuzca test sürüşüne çıktım. Daha ilk saniye, gazın tepkimesi şaşırtıcı derecede iyi! Gitmiyor ya motor, alışmışım tam gaz kullanmaya, direksiyon elimden kaçacak desem yeri var! Popo koltuktan kaydı, o derece yani

    Hız yapılabilinecek bir yol olan İzmir çevre yoluna çıktım,
    => 110-120 motorda tık yok,
    => 5. vites 50-100 arası ivmelenme, tık yok,
    => 4. viteste 30'lara düşme tekrar gaz falan, tepkiler şahane!

    İnanılır gibi değil!

    Adamlar yeni karbüratörü kutu yapmış, verdiler. "Git, belki iade edersin" diye..

    => Borcum?
    => 20,00 TL

    Ağzım açık kaldı arkadaşlar..

    Ustaya ne yaptığını sordum, "ustalık işi, söyleyemem" diyor.

    Dedim ki "ben bu durumu motosiklet.net'te yazdım, senden bahsedebilir miyim" , "problem yok, abi"

    "Usta" kelimesinin içini tamamıyla dolduran,
    beni motordan soğutan, yaklaşık 3 aydır mücadele ettiğim ve 1.000 TL harcadığım, sorunu çözebilmek için 500,00 TL daha harcamayı göze aldığım sorunu motora bakmadan "üzme kendini, bi şekilde çözeriz" diyen,
    Sorunu 20 dk'da, 20 TL'ye çözen ADALI Motor Ailesine sonsuz teşekkürler ve saygılar.

    Reklamı hakettiler!

    Adalı Motor
    Murat/Mehmet Usta (kardeşler)
    0546 411 7863 - 0542 728 5970
    Merkez/Çanakkale

    Bu arada ben oradayken motorlu polisler koca koca BMW'leri ile geldi ve birini bırakıp gittiler. Meğer bu adamlar işin erbabıymış.


    Şimdi elimde 776,34 TL değerinde 1 adet 1 hafta kullanılmış Mikuni karbüratör var.

    Servisle iade konusunda görüşeceğim, bakalım ne diyecekler..
    audioslave ve maxim4 bunu beğendiler.

  3. #44183

    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Motosikleti
    2014 KIRMIZI BAJAJ BOXER BM 150
    Alıntı Geweze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yorum/fikir için çok teşekkürler, sorunum çözüldü, aşağıya yazıyorum şimdi!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:27 ----------

    Nasıl çözüldüğünü anlatmadan önce şu ana kadar sorunla ilgili neler yaptığımı yazmak istiyorum!

    150,00 Debriyaj, sac ve yağ değişimi (YETKİLİ SERVİS)
    25,00 Supap ayarı, hava ayarı, (Yerel Tamirci1)
    25,00 TPS Ayarı, Karbüratörün dağılıp toplanması/bakımı (Yerel Tamirci1)
    800,00 Kabüretör değişimi (işçilik dahil)(YETKİLİ SERVİS)
    50,00 Silindir contası değişimi, turbo temizleme (YETKİLİ SERVİS)
    1.050,00 Toplam Maaliyet

    Ve bütün bunları yaşarken on küsür kez motoru ustalara bırakmak, iş yerinden erken çıkmak, tamirhane-ev arası yaya kalmak, sinir stres, vs.

    Çanakkale'de yaşıyorum, malum her yer deniz. Beynimi ciddi ciddi motoru feribot ile karşıya geçerken denize atma ve kurtulma düşünceleri geçerken son kez "başka bir ustaya göstermeli" dedim ve Çanakakle'de önünde pek motor olmayan, ara sokaktaki sakin bir motorcuya UMUTSUZCA durumu ve yapılanları anlattım.

    Motorcu; "Abi çıkan karbüratör elinde mi"
    Ben; "Evet"
    Motorcu; "Eskisini getir onunla çözelim, bunu sana boşuna aldırmışlar, bunların hastalığını biliyorum ben"
    Ben; "Nasıl yani?"
    Motorcu; "Mikuni abi bunlar, japon malı, bozulmaz"..

    Yanıma bir çırak verdiler, bastım eve gittim, motoru ve eski karbüratörü çırağa teslim ettim.
    20 dakika sonra telefon (tanınmadık bir numara);

    Motorcu; "abi oldu gel al motorunu"
    Ben; "nasıl yani"...

    Gittim..

    Yeni karbüratörü poşedine ve kutusuna koymuş, umutsuzca test sürüşüne çıktım. Daha ilk saniye, gazın tepkimesi şaşırtıcı derecede iyi! Gitmiyor ya motor, alışmışım tam gaz kullanmaya, direksiyon elimden kaçacak desem yeri var! Popo koltuktan kaydı, o derece yani

    Hız yapılabilinecek bir yol olan İzmir çevre yoluna çıktım,
    => 110-120 motorda tık yok,
    => 5. vites 50-100 arası ivmelenme, tık yok,
    => 4. viteste 30'lara düşme tekrar gaz falan, tepkiler şahane!

    İnanılır gibi değil!

    Adamlar yeni karbüratörü kutu yapmış, verdiler. "Git, belki iade edersin" diye..

    => Borcum?
    => 20,00 TL

    Ağzım açık kaldı arkadaşlar..

    Ustaya ne yaptığını sordum, "ustalık işi, söyleyemem" diyor.

    Dedim ki "ben bu durumu motosiklet.net'te yazdım, senden bahsedebilir miyim" , "problem yok, abi"

    "Usta" kelimesinin içini tamamıyla dolduran,
    beni motordan soğutan, yaklaşık 3 aydır mücadele ettiğim ve 1.000 TL harcadığım, sorunu çözebilmek için 500,00 TL daha harcamayı göze aldığım sorunu motora bakmadan "üzme kendini, bi şekilde çözeriz" diyen,
    Sorunu 20 dk'da, 20 TL'ye çözen ADALI Motor Ailesine sonsuz teşekkürler ve saygılar.

    Reklamı hakettiler!

    Adalı Motor
    Murat/Mehmet Usta (kardeşler)
    0546 411 7863 - 0542 728 5970
    Merkez/Çanakkale

    Bu arada ben oradayken motorlu polisler koca koca BMW'leri ile geldi ve birini bırakıp gittiler. Meğer bu adamlar işin erbabıymış.


    Şimdi elimde 776,34 TL değerinde 1 adet 1 hafta kullanılmış Mikuni karbüratör var.

    Servisle iade konusunda görüşeceğim, bakalım ne diyecekler..
    Sorununuzun cozulmesne sevindim insan çok şaşırıyor böyle şeyleri duyunca yetkili servis mi? Böyle usta daha ben burda bulamadım neyse kazasız belasiz kullanin inşallah
    2006 MONERO ANGEL 150/2013 ARORA KARTAL 100/2013 MONDİAL 100 MG PRİNCE/2014 BAJAJ BOXER BM 150

  4. #44184
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Ybr 125 'in özellikle esd modellere ait service repair manual dosyası olan varsa linkini paylaşabilir mi? Çok aradım ama bulamadım.
    maxim4 bunu beğendi.

  5. #44185
    abaf11 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2014
    Şehir
    Bilecik-Bozüyük
    Motosikleti
    Mondial 100 SFC
    Alıntı Akhelmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6 gün önce 2013 YBR 125 ESD aldım çok memmunum, mondial 100cc cup dan sonra çok iyi geldi tavsiye ederim
    Mondial Cup a göre artıları ne ilerki günlerde bende Yamaha düşünüyorum.

  6. #44186
    miginfly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2011
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Vergisiz
    Alıntı miginfly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar seleden rahatsız olan var mı? Rahatsız olanlar bu sorunu nasıl çözdü merak ediyorum.
    Mesajım günceldir..
    Tek derdi dünya olanın dünya kadar derdi olurmuş...Hz.Mevlana(r.a)

  7. #44187
    E-TEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke200
    Ayağa kalkıp 10 sn ayakta sürerek baya bir rahatlama oluyor.Yada 1 saatte 10dk mola vermek en iyi çözüm.

  8. #44188
    maxim4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Motosikleti
    Yamaha YBR ESD 2014
    arkadaşlar ilk 1000 km subap sesli ve 5000-6000 devir arası isteksizlik ve titreşimlilik normalmidir

  9. #44189
    Akhelmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Biraz ara verdim
    Alıntı abaf11 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mondial Cup a göre artıları ne ilerki günlerde bende Yamaha düşünüyorum.
    Yokuşları çok rahat çıkıyor, 2 kişi bayılma falan yok, birde gerçekten motora biniyorsunuz. Cup scooter gibi geliyor
    Malzeme kalitesi zaten ortada, imkan varsa bulaşma diğer markalara
    abaf11 bunu beğendi.

  10. #44190
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Koltuğu enine doğru büyüktmek istiyorum,uzun yolduluklarda biraz daha rahat etmek için,birde kısa far çok yetersiz.
    Bu iki konundan şikayet eden varmı? YBR ESD 2014 model,farklı fikilere açığım

  11. #44191

    Üyelik
    13 Haziran 2014
    Motosikleti
    MT-07
    Arkadaşlar ybr min aynalarından hiç memun değilim , ayna tavsiye edebilecek olan varmı ? şöyle kaliteli aynalarda dışa doğru olan kısımlarda görüş alanı genişler ya o öyle bişey istiyorum e tabi ayna dirsek boyuda orjinalindenn kısa olmamalı.Varmı önerisi olan

  12. #44192

    Üyelik
    14 Eylül 2013
    Normaldir. Benim ybr 600 km de. İlk 100-200 km ye göre daha sessiz daha rahat, fakat tam 5000 deviri geçince azda olsa titreşim hissediliyor . 2 haftadır işim nedeniyle sürüş yapmamıştım. Biraz önce yarım jikle ile ilk marşta çalıştı.
    maxim4 bunu beğendi.

  13. #44193
    YaRaSa_09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    CUMHURİYET BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:32 ----------

    geçenlerde motorumun altından yağ sızdıgını yazmıstım.kendı cabalarımla nerden geldıgını buldum arkadaslar. vıtesın mmotora gırdıgı noktada motorla vıtesın arasında yuvarlak plastık bır kısım var orası nasıl olduysa amulmus bende duzelttım. sızdırması durdu boyle bır durumda aklınızda olsun
    audioslave bunu beğendi.

  14. #44194

    Üyelik
    01 Eylül 2014
    Şehir
    ankara / washington dc
    Motosikleti
    MT07ABS / FZ09
    gecenlerde ben de aynalarla ilgili sormustum
    insallah sen bir yanit alirsin...
    belki benim isime de yarar...


    Alıntı TEKNECI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    YBR125 icin ayna uzatma aparati taktiran/takan var mi?
    nerden kaca aldiniz?
    tesekkurler

  15. #44195

    Üyelik
    13 Haziran 2014
    Motosikleti
    MT-07
    Tabiki bekle belki enjeksiyonlu modeli gelirmi gelir. heleki kışın binmeyeceksen kesin beklemelisin bence.
    Alıntı SkearBreaker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ybr 125 almaya karar verdim ama 2015 modelleri acaba kısa sürede çıkar mı? beklemeli miyim? Ne dersiniz arkadaşlar?
    f34ddr bunu beğendi.

  16. #44196
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı SkearBreaker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ybr 125 almaya karar verdim ama 2015 modelleri acaba kısa sürede çıkar mı? beklemeli miyim? Ne dersiniz arkadaşlar?
    Fuardan önce ya da sonra olabilir.
    f34ddr bunu beğendi.

  17. #44197
    zozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2011
    Şehir
    BuRSa
    Motosikleti
    MoNDiaL 150 Zc& ybr125
    motor toplanırken oturtmamıslardır.kapagı sökmeden düzeltebildiysen keceyi ne mutlu sana gecmiş olsun

  18. #44198
    maxim4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Motosikleti
    Yamaha YBR ESD 2014
    enjeksiyon hayal, tr dışında çoğu ülkede enjeksiyonlu çıkıyor ama bu fiyat politikasında karb den devam diyorlar.Ha inşallah enjeksiyonlu gelir ama sanmıyorum...

  19. #44199
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Başka bir platformda paylaştığım yazıyı burdada paylaşayım,belki birilerinin işine yarar

    Yeni başlayan arkadaşlara öneriler;
    1-Rodaj evresinde kitapçığa harfiyen uyun. Basmazsan sağır kalır gibi şehir efsanelerine inanmayın. Sağlıklı yapacağınız rodaj motosikletinizin ömrüne ömür katacaktır.

    2-Hemen performans beklemeyin. Nasıl ki yeni doğmuş bir bebek önce emekler,sonra düşe kalka yürümeye başlar ve sonunda koşar ise motosikletiniz de rodaj döneminde sizi biraz sıkabilir.
    1000 Km'den sonra özellikle uzun yol yaptıkça motosikletinizin daha iyi performans vereceğinden şüpheniz olmasın.

    3- Rodajdan sonra bakımlarınız için ister yetkili servise isterseniz de kendi el becerinize güvenerek bakımlarınız yapabilirsiniz. Ybr oldukça basit bir sisteme sahip olduğu için birkaç alet ile her türlü bakımını yapmak mümkün.

    4-Rodaj bitiminden sonra yağ değişimi için kitapçıkta 6000 km önerilimiş. Bu kilometrelerde yağ değişimi yapmanız motosiklete zarar vermez. Ancak sık yağ değiştimenin motosikletin daha uzun ömürlü olmasına katkı sağladığı çok önemli bir husus.

    2000 ile 6000 arasında insiyatifinize ve maddi durumunuza bağlı olarak yağ değişimi yapabilirsiniz.

    Ancak ybr için ay çiçek yağı koysanız yine de tık demez yakıştırması asla mübalağa değil. Bu yüzden 1000-1500 km'lerde yağ değişimi yapmaya gerek yok. Çinli basit bir cg motorundan bahsetmiyoruz,yüzbinlerce km'yi sorunsuz yapan sorunsuzluk abidesi bir motor bloğu sizi kolay kolay üzmeyecektir.

    5-Zincir temizliği ve yağlanması hususu;

    Bu konuda piyasadaki zincir yağlama ve temizleme spreylerini kullanabilirsiniz.

    Ekonomik alternatifler istiyorsanız temizlik için gaz yağı ya da mazot,yağlama için ise motosikletinizden çıkan yağı ya da 90 numara şanzıman yağını kullanbilirsiniz.

    Ayrıntılı bilgi için video paylaşım sitelerinden faydalanabilirsiniz.

    Zincirin temizliğini 500-1000 km arasında,yağlanmasını da 250-400 km arasında yapabilirsiniz. Bakım aralığını kısa tutmanız ve sert kullanımdan kaçınmanız çok uzun kilometreler boyunca zincir dişli setinizi değiştirmeye gerek kalmadan kullanmanızı sağlayacaktır.

    6- Hava filtresini 3500 km'de kontrol edip temizleyip,7000 km'de bir değiştirebilirsiniz. 15-20 liralık bu parça sizin ekonomik sürüş yapmanızda çok önemli bir etken olduğu için bakımını ihmal etmemekte fayda var.

    7-Bunun dışında kontak anahtarını,hareketli parçaları,gaz,debiryaj tellerini wd 40 ile yağlamanız faydalı olacaktır.

    8-Lastik basınçlarının uygun basınçta olduğunu da sık sık kontrol etmekte fayda var.Kullanım kılavuzunda belirtilen basınç değerleri ise şu şekilde belirtilmiş;
    Lastik hava basıncı (lastikler soğukkenölçülür)

    0–90 kg (0–198 lb):

    Ön:
    175 kPa (1.75 kgf/cm², 25 psi)

    Arka:
    200 kPa (2.00 kgf/cm², 29 psi)


    90–194 kg (198–428 lb):
    Ön:
    175 kPa (1.75 kgf/cm², 25 psi)
    Arka:
    280 kPa (2.80 kgf/cm², 41 psi)

    9-Motosikletinizi sakin sürdüğünüzde 100 km'de 2.00-2.30 litre arasında ortalama olarak yakıt yakacaktır. Sert ve performanslı sürüşlerde ise 3 litreleri gören tüketim değerlerini ölçebilirsiniz.
    zozturk, maxim4, Benhür ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  20. #44200
    cx571 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2012
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    CBR 250 R & YBR 125 ESD
    orta hali kullanım. 70-80-90 çok nadir 100 ü de gördüm. 10 LİTRE yakıt tükettim. 400 km yol yürüdü makıne. Gayet Başarılı Yakıtta.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)

Bu Konudaki Etiketler