soft tekstil çantaların çoğu büyük geliyo kappa k 21 de biraz pahali gibi herhalde bi çözüm bulabilirim çanta demirini aydın kardeşlerden aydın nazilliden aldım orada var heralde dericilerden bi tane ona uygun bi çanta yaptırabilirmiyim ona bakıcam crxfo ever kardeşim verdiğin bilgiler için saolunbakıcaz bi çaresine
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:14 ----------
nasıl resim atıyoruz buraya motorumun resmini atayım belki birbirimize yardımcı oluruz
http://www.motosiklet.net/forum/mt-h...i-anlatim.html
imageshack çalışmayabiliyor.
resimyükle.com gibi sitelerden de paylaşabilirsin
Son durum ; 33.400 km
Bugün tapa gaz +40 derece sıcakta 100'ün altına nadir düşerek 120 km gittim geldim. Bi ara şişer gibi oldu ama toparladı. Bakalım bu kullanıma ne kadar daha dayanacak.
Herkese kazasız sürüşler.
Arkadaşlar katalitik iptali sonrası yakıt ölçümü yaptım.
Sabit 80-95 arası hız, gaz kolunu gereğinden fazla çevirmeden, 80kg ağırlık. Motorum 8500km de, fabrika subap ve hava ayarı henüz ellenmedi. Ölçüm sonucu: 1.984 litre/100km
Değer müthiş. O hızlarda en az 2.4-2.5 yakması lazım halbuki.
Peki performans egzos taksak aynı sonucu alır mıyız sence ?
Mesela;
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...00842579/detay
Netice de onlarda da katalitik yok bildiğim kadarı ile. Aslında bu işlemi yaptırmayı istiyorum bende ama yapacak usta bulamadım daha.
Bu arada hızda artış var mı?
Bir arkadaşa daha katalitik iptali yaptık, daha çok fotoğraf çektim, benimkinde katalitik içini boşaltıp her şeyi olduğu gibi geri kaynaklamıştık, seste değişme olmamıştı. Bu sefer katalitiğin bulunduğu iç boruyu olduğu gibi kesip attık. Ses açık egzoz kadar gürültülü olmadı ama normal hali kadar da sessiz değil tabi, hoş bir egzoz sesi oldu rahatsızlık verecek düzeyde değil. Ses işi kişiye göre değişir. Egzozdan geri dönüşüm hortumunu çıkarın gaz verin, o gelen sese benziyor biraz daha şiddetli. Performans işi olarak iki türlü de aynı kapıya çıkıyor, motoru süren herkes motorun daha rahat hızlandığını fark etti, aradaki fark hemen belli oluyor.
Görüldüğü üzere 2 adet katalitik mevcut, küçük olandan geçtikten sonra geri dönüşüm hortumu oradan gaz alıyor, sonra büyük katalitikten geçip dışarı atılıyor. Katalitik iptalinden sonra geri dönüşümü iptal etmeyin, o görevini yerine getirmeye devam ediyor.
Geri dönüşümün görevi sıcak hava çekmektir, forumda bir yerde yanmayan benzini alıp tekrar karburatore gönderdiğini okudum, egzozda yanmayan benzin olmaz arkadaşlar, yanmayan benzin gelse de o sıcaklıkta parlar ve egzoz patlaması dediğimiz ses çıkar, kaldı ki benzin o hortumdan yukarı doğru çıkmaz.
Geri dönüşüm hortumunun devamında sele altında bir parça var, o parçaya gelen hortumda egzoz gazı varken o parçadan çıkan hortumda sıcak hava var (kokladım :D) egzoz gazı orada temizlendikten sonra karburatore sıcak hava olarak giriş yapıyor, motor aldığı havayı ısıtmak için enerji harcamamış oluyor. Onu iptal etmek yakıt tüketimini de artıracaktır.
Ara sıra egzozdan damlayan sıvı egzoz sıcaklığı ile yoğunlaşan su buharıdır.
İşinin erbabı bir usta bulamazsanız yapmayın, bazıları uçuk fiyatlar istiyor ben 40 tl ye yaptırdım eriterek çıkarmak çok uğraştırdı ustayı, direk söküp atarsa 30tl ye yapar benim usta (yukarıda bahsettiğim ses değişikliği olur)
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:31 ----------
Merhaba Uğur, performans egzoz takmak aynı sonucu verir sadece daha maliyetli ve gürültülü olur.
Son hızda artış var dersem yalan söylemiş olurum, az bir fark varsa da ben fark etmedim.
Belirgin fark edilen noktaları;
-2-3. viteste 2 bin devire kadar düştün diyelim, gaz verince hemen toparlıyor boğulmuyor.
-Normalde motor devri 7-8 bin devire kadar seri yükselip 9 bin devire doğru yavaşlıyor, katalitik iptalinden sonra gazı açınca(1-2-3 viteslerde)motor kesiciye girene kadar güç veriyor, yüksek devirde orijinal haline nazaran daha fazla güç var, bağırıp gitmeme olayı yok.
-5. vitese gelince 80den 90a, 100e daha çabuk ulaşıyor ama düzdeki son hızı yine aynı, son hıza ulaştığında daha fazla hızlanmıyor. yokuş aşağı inerken eski haline göre birazcık daha fazla hızlanabilir.
Kısaca iptalin amacı serilik ve düşük devirlerde kolay toparlaması
buradaki bir üyeden daha yeni lastik aldım bende, kargosu 12 lira tuttu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:18 ----------
arkadaşlar yan çanta demiri almak istiyorum. kamplara giderken çadırı uyku tulumunu falan yanlara bağlamak için. arka çanta demirim orjinal değiştirmedim. orjinal arka çanta demirine monte edilebilen hangi yan çanta demirini önerirsiniz?
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...7070998/detay/
bu linkteki yan çanta demirini önerir misiniz?
kullanışlı mı, problemi var mı?
bir de o alt parçasının sürekli açık kalmasını nasıl sağlarız? Yani motor yatarsa o parça içeri katlanırsa motoru koruyamaz değil mi?
bu zamana kadar ağır bir yük bağlamadım fakat işimi görüyor linkteki foto bana ait .bu arada motorun 2000km sonra yağını değiştirdim hiç eksilme yok daha önce serviste koyulan su gibi yağda 100gr eksik çıkmıştı ve vitesler taş gibiydi ben castrol 10/40 koydum çok memnun kaldım.şimdi ise castrol 10/50 ile değiştirdim ilk izlenimlerimde memnun kalmadım bakalım biraz daha kullanayım gerekirse 10/40 a döneceğim...
2013 YBR esd ile, özellikle kalkışlarda hele 2 kişi iken yaşadığım debriyaj kavrama sorunu var. Balata sıyırdığını düşünerek debriyaj balatası yenilememize rağmen, hala devam ediyor. Bu sorunun YBR'lerin kronik sorunu olduğu ve düzeltilemediğini söyleyenler oldu. Bu sorunu yaşayan, ve aşabilen arkadaş oldu mu ? eğer düzeltilebiliyorsa paylaşım yapabilir mi ? Bursa'da bu konuda ehil, tavsiye edebileceğiniz bir Usta var mı ? Teşekkürler...
http://www.directupload.net/file/d/3664/g75ffg77_jpg.htm ARkadaşlar motorun fotosunu atmaya çalıştım bilmiyom başarılı oldumu
@sultanzade debriyaj telini ayarlamak kolay. ancak dikkat edilecek hususlar var. çok sıkmamak lazım ve maret ile yuva arasında 2-3 cm boşluk kalmalı. nasıl ayarlanır anlatayım, ilk önce maretin sağ tarafında, debriyaj telini kapatan plastik parçayı aşağı çekmek lazım. sonra orada yuvarlak bir parça var. onu sıkıp veya gevşetip ayar yapılıyor. eğer o kısmı maksimum konuma getirdiğiyseniz, motorun sağ alt tarafında debriyaj telinin devamını göreceksiniz. yine siyah plastik bir nesneyle kapılı olur. onun indirince iki tane somun olacak. onları yine sıkarak veya gevşeterek istenilen duruma getirebilirsiniz. ancak dediğim gibi çok sıkmayın ve mareti bırakınca 1-2 cm boşluk bırakmaya özen gösterin.
Arkadaşım bu titrek kalkışların debriyaj teli veya tel ayarı ile alakası yok. Özellikle sıcak havalarda kalkışlarda titreme daha belirgin ve can sıkıcıdır. Bu konuyu daha önce açmıştım yada mesaj olarak yazmıştım. Bu sorun tamamen debriyaj tasındaki ayarla alakalı.Arızayı başka yerde aramana gerek yok. İmkanın varsa yeni debriyaj tası al ve adam akıllı bir ustaya taktır. Sanırım 60-70 tl civarı. En önemli nokta ise tasın ortasındaki kısa mil ve kontra somunu. Bütün püf nokta burda. İki ybr dede denedim ve en sıcak havalarda dahi motoru o kadar sıkıştırmama rağmen titremeden eser kalmadı.
Selam, ybrsin de mercekli xenon kullanan varsa marka ve öneri alabilir miyim ?
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)