Herkese merhaba.
Motosikletim şu an 150 kmde kullanım klavuzunda ilk 1000 km sakin kullanın 5000 deviri geçmeyin diyor,ama ben arada 6000-7000 devire çıkıyorum ama çok kısa bi süre bi zararı olurmu?
ilk 1000 km rodajda yüksek devir çevirmemen gerekiyor. Hatta bu ilk 1000 km de 3 parçaya ayrılmış, ilk 300 kilometre 4000 devir sonraki 300 km 5000 devir sonraki 300 km 6000 deviri geçme şeklinde. Tabi bu rakamları şimdi kafadan yazdım rakamlar biraz değişik olabilir ama aşağı yukarı sistem bu şekilde. Bunlara ne kadar dikkat ederseniz o kadar sağlıklı uzun ömürlü bir motorunuz olur.
beyler aranızda devir saati ile ilgili sıkıntı yaşayan oldu mu? motorum 2bin km'de 2. defa devir saatim bozuldu. bu akşam bayiye gidip değişim talep edeceğim.
Herkeze merhaba..
Bu hafta itibari ile 2013 model ybr alarak aranıza katılmış bulunuyorum.
ilk işim kaliteli 200-300 arası kask
motor koruma demiri
lastik değişimi( kullanım çoğunluk şehir içi )
arka bagaj
şehir içi tek kişi 11 lt. benzinle 500 km. yol gittim. km. aralığı 335-835 rodajda. uzun yolda 550 falan olur. 2014 model
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:51 ----------
rodajda motoru fazla yormamak lazım. tek kişi ilk 500'e kadar sabredin yokuşlarda fazla kullanmazsanız daha iyi olur. 500km den sonra 7000-7500 devirlerde kullanmak daha iyi ama uzun süre deyil, motoru fazla ısıtmayın. motorun ömrü için önemli. ilk 300-400 km benzin biraz fazla gidiyor, sonra azalıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:58 ----------
MOTORU ÇALIŞTIRIRKEN CİKLEYİ KULLANMANIZA GEREK YOK, MOTORUN ROLANTİSİ İYİ AYARLANMAMIŞ OLABİLİR, SERVİSE MUTLAKA GİDİN. MOTORUN STOP ETMESİ AYAKLIĞIN AÇIK OLMASINDAN KAYNAKLANIYOR OLABİLİR. AYAKLIK AÇIK İSE VİTESE BASARKEN STOP EDER. YENİ MOTORLARDA 300-400 KM YE KADAR FAZLA YAKAR AMA YARIM DEPO İLE 80 KM YAKMAZ YALNIŞ HESAP YAPMIŞSINIZDI.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:09 ----------
ybr ye bi şey olmaz benzin bitene kadar gider. istanbuldan izmire 10 saatte gidersin yorucu olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:16 ----------
koruma demiri taktırın çok önemli. motor yere düşerse zarar görmez. ayaklarınızı korur.
Katalitik konvertoru iptal ettirdim, yüksek devirlerde güç artışı olduğu bariz bir şekilde belli oluyor, motorun sesinde bir değişiklik yok. Motor ısınanana kadar rolantide durmama, ani gaz verince öksürmesi de kesildi. Motorum 2013 esd 8bin km. Egzozda gözüken kaynak izinden başka kötü yanı yok, o da egzoz korumasinin altında kalıyor. Performansta artış isteyen arkadaşlara, sat 250lik al demekten daha akılcı bir çözüm
Motorun gücü %20 artıyor, işlem ücreti el emeği 40tl, %20 artış gazı açtığınızda bariz belli oluyor
tecrübeli arkadaşların görüşlerine ihtiyacım olacak bende 2011 füme ybr esd var 10000 kmde buı aralar cbf 150 geçmek istiyorum sele rahatlığı vede daha oturaklı olduğunu düşündüğüm için ama kararsızım rahatlığı beni biraz etkiledi sizce geçsemmi iyi olur artılarını eksilerini görüşlerinizi yazarsanız sevinirim
Şu katalitik konvektör mevzusunu biraz daha detaylı yazabilirmisiniz? Eğer bir soket yada parça sökmeyle yapılabilirse bizde yapalım bir deneyelim...
Kullanım klavuzu 4000km 'de bir yağ değişimi yazıyor,fakat servis 3000km'de bir yağ değişimi diyor.Hatta bazı titiz arkadaşlar 2000km'de değişim yaptıklarını yazmışlar.Kaç km'de yağ değiştirmelidir? 1 lt İphone yada Motul alıp kendim değiştirmek istiyorum.Hergün 30 km şehir; içi yarısı çevre yolu yarısı orta trafikte cadde sürüşü şeklinde kullanımım var.Kaç binde değişim önerirsiniz? 2013 Ybr Esd kullanıyorum. 3000km'de
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:55 ----------
Birde arka demirin taşıma kapasitesi yeterlimidir yoksa ayrıca satılan siyah arka demirden almak gerekir mi 35lt lik çanta bağlamak için?
Katalitik konvertor işini merak edenler olmuş, daha detaylı açıklayayım. İnternette hiçbir yerde ybrye bu işlemi yapmış olan kimseyi bulamadım, dolaştığım ustaların çoğu da katalitik yerini veya nasıl sokulecegini bilmiyordu. Bu yüzden bu işi yaptırmak isteyen arkadaşlar bu işten anlayan birini bulmakta zorluk çekebilirler. Telefondan girdiğim için mesajları parça parça atacağım, önce resim atayım
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:49 ----------
Motorun vibrasyonunu minimuma indiren, karşı krank-şaft dengeleyici mevcuttur. Motor gücü 8,000 devirde 12 beygir, torku ise 6,500 devirde 11.6 newton metredir ama avrupalı versiyonları (2005) 7600 devirde 10,3 beygir ve 6500 devirde 10 newton metre tork vermektedir. Bunun sebebi avrupalı versiyonlarında "Katalitik Konvertör" bulunmasıdır. (wikipedia-ybr125)
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...or-iptali.html
Önce genel bilgiler vererek olayın mantığının anlaşılmasını istedim. Şimdi iptal işlemine geçiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:58 ----------
Ybr de internetten bulamadığım için ne tür bir katalitik olduğunu bilmiyordum, araba egzozu yapan genç bi ustaya gittim. Yaptığımız işlemleri anlatayım.
Egzozu motordan sokuyoruz, egzoz korumalarıni da çıkarıyoruz fakat biraz soğumasını bekleyin yoksa vidalar açılmakta çok zorlanıyor. Ybr de normal bilinen seramik malzeme konvertor yerine metal bir malzeme kullanılmış.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:04 ----------
Egzoz susturucu kısmına kadar 2 katlı, yani iç içe duran 2 boru var, ve geri dönüşüm hortumu bu iki borunun arasından hava çekiyor. Katalitik iptali o hortumun iptalini gerektirmez. Konvertor seramik olmadığı için egzozcu kırarak çıkaramaz, oksijen kaynağı ile eriterek çıkarması gerekiyor, önce bunu söyleyin yapamayacaksa hiç açmayın egzozu
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:08 ----------
Konvertor iç boruda ve konum olarak egzozun kalinlasmaya başladığı yerde. Resimde 3 tane kaynak izi gözüküyor önce en soldakini kesip oradan konvertor eritilerek parça parça çıkarılabilir. Bu arada 2 parça konvertor bulunuyor bu yüzden ortadaki kaynak yerinden keserek diğer parça da oradan çıkarilabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:14 ----------
Egzozu kesmeden önce işaret koydurun, yoksa kaynaklarken aynı açı ile takamazsiniz ve motora oturmaz! Eğer biraz da ses isterseniz iç kısımdaki boruyu olduğu gibi söküp atabilirsiniz. Fakat motor sesinde değişiklik olmasın istiyorsanız iç ve dış katmanda kesilen her yer geri kaynaklanmak zorunda. Benim motorda en sağdaki kaynak izi bu yüzden mevcut. İç kısmı kaynaklamak için orayı da sökmek grekti.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:21 ----------
Bu işlemden sonra motorumuz 10.3bg den 12bg e yükselmiş oluyor, son hızı atmıyor (kesiciye kadar hızlanıyor) ama ara hizlanmalarda %20 artış hissediliyor, motor sesinde bi değişiklik yok, yakıt tüketimi şuan biraz daha az gibi gözüküyor ama ölçüm yapmadım henüz. Apache ve cbf de bu işlemi yapanlar mevcut, ybrde yapan bulamadım ben. Onların yorumlarına da bakabilirsiniz, motora etkisi aynı olacaktır. Şuan 0km ybr alsam yine iptal ettiririm Doğaya zararlı olması hakkında da eğer hava ayariniz düzgün, hava filtreniz temiz ise salınım zaten düzgün degelerde olur. Hava ayariniz bozuk, hava filtreniz kirli, hatta benzin de kötü olsa bile herangi bir araba kadar salınım yapması imkansız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:34 ----------
En iyi yani da düşük devirde gaz verince bile hemen toparlıyor, normalde 8bin devir üzerinde bağıran fakat güç vermeyen motor 10 bin devire kadar güç veriyor (wikipediada belirtilen devir-hp aralığı gibi) Ankarada olup yaptırmak isteyen olursa egzozcuyu söylerim, sonuçta adam daha önce yaptı hatta müsait zaman ayarlarsak birlikte gidip tanışmış da oluruz Uğur senin motor 2006 modeldi sanırsam, onda katalitik var mı bilmiyorum varsa iptal edilebilir
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:40 ----------
Bu arada motorum 13 model 8bin km de, aklıma gelen baska bir şey yok şuan, siz sordukça cevaplarım
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:45 ----------
Bu da katalitik eritilirken çekilmiş bir fotoğraf, yakın zamanda bi arkadaşım da iptal ettirmeyi düşünüyor, o zaman daha çok fotoğraf ekleyebilirim
arkadaşlar yeni kasa ybr 125 esd eski tip yuvarlak fara dönüştürülebilir mi?
linkteki şu farı alsam takılabilir mi herhangi bir uyumsuzluk olur mu
http://www.rialli.com/urunler/340_ay...00k-ybr-125cc/
Katalitik ile ilgili yazı ve deneyimleriniz için çok teşekkürler.Birde birkaç depo sonra yakıt sarfiyatı ile ilgili de yorumlarınızı bekliyoruz.
Yukarıda sesin değişmediğini belirtmişsiniz,acaba işlem yapılan yerler kaynaklanmazsa işlem sonunda nasıl bir egzoz sesi elde edilebilir merak ediyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:24 ----------
Esd'lerin ön farı eski yuvarlak farlara göre daha geniş gibi.Göz kararı olarak konuşuyorum;Esd'nin ön farını söküp yuvarlak far takarsak; yeni takacağımız farın çapı dar gelebilir ve farı tutan parçanın ileri biraz daha çıkartmak gerekebilir.Çünkü eski Ybr'lere bakınca farı tutan demir ileri doğru daha fazla uzun gibi...
hyperian paylaşımın için teşekkürler.aklımda şöyle bir soru işareti var.burada performansa esas olan katalitik konvektörün içini boşaltıp rahat bir gaz çıkışı sağlamakmı+kat borusunu orjinali ile aynı şekilde toplandımı yoksa kat borusu tıkalımı+iptalden sonra hava ayarına ihtiyaç oldumu.
Her türlü takarız da eski far yeni fara nazaran daha kötü aydınlatmıyor muydu ?
Kartallar yalnız uçar...
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)