Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
26 Nisan 2014, 17:27
#43361
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Nolann adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ybr 125 esd hakkında tecrübelerinize ihtiyacım var. Motorumdan bazen gaz verdiğimde veya virajda vs. motordan bir ses geliyor sanki lastiğe taş çarpıpta fırlatıyormuş gibi pat çut. Gidonda boşluk oldugunda lık luk yapar ya hah o gibisinden.. sesi inceledim arka kısımdan geliyor arka çamurluğu söküp yola çıktım motordan o sesi alamadım. Çamurluktandır deyip çarpabilecek yerlerini bantlayıp altına ped koydum fakat randıman alamadım. Bu ses nerden geliyor olabilir? 2. Sorun ise kontak kapalı motor yürürken(anca o sesi öyle duyuyorum) Arka kısımdan sanki yağsızmış gibi cızırtılar geliyor (yaylı yatağın üzerinde zıpladığınızı düşünün..) Özellikle şu arka kısımdan gelen ses benim çok canımı sıktı.. Çamurlukla gidiyorum ses yapıyor ara ara çamurluk çıkartıyorum sıkıntı yok.. Çamurluk bantlayıp yola çıkıyorum ses var.. Lütfen yardım edin bu konuda size istişare etmek istedim.. Fikirleriniz benim için çok önemli. Teşekkürler..
Ses tak tak şeklinde mi?
Reklamlar
-
26 Nisan 2014, 17:47
#43362
-
26 Nisan 2014, 18:28
#43363
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Nolann adlı üyeden alıntı
Evet. O sekilde
Zinciriniz muhtemelen fazla gergin. Ön dişli kapağını sökün,ön dişliyi kontrol edin. Ön dişliyi tutan somunlar gevşemiş mi,dişli de herhangi bir aşınma var mı diye kontrollerinizi yapın. Bu tak tak sesi zincir fazla gergin olunca ön dişliden gelir genelde. Cızırtıda muhtemelen zincirden geliyor. Güzel bir zincir temizliği ile sorununuz ortadan kalkacaktır.
-
26 Nisan 2014, 20:42
#43364
Arka çamurluğu çıkarmak için; yan kapaklar, sele, arka grenajlar, çanta demiri vs çıkarılması gerekiyor mu? Yoksa bir püf noktası var mı?
-
26 Nisan 2014, 21:15
#43365
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
rs_guven adlı üyeden alıntı
Arka çamurluğu çıkarmak için; yan kapaklar, sele, arka grenajlar, çanta demiri vs çıkarılması gerekiyor mu? Yoksa bir püf noktası var mı?
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...i-anlatim.html
Burda anlatılmış abi.
-
26 Nisan 2014, 22:30
#43366
rs_guven adlı üyeden alıntı
Arka çamurluğu çıkarmak için; yan kapaklar, sele, arka grenajlar, çanta demiri vs çıkarılması gerekiyor mu? Yoksa bir püf noktası var mı?
Valla ben öyle yaptım abi hatta stop yuvasını da söktüm Benim amacım çamurluğu sökmek değildi, stobu led yapmaktı, o yüzden dikkat etmedim
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:26 ----------
Nolann adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ybr 125 esd hakkında tecrübelerinize ihtiyacım var. Motorumdan bazen gaz verdiğimde veya virajda vs. motordan bir ses geliyor sanki lastiğe taş çarpıpta fırlatıyormuş gibi pat çut. Gidonda boşluk oldugunda lık luk yapar ya hah o gibisinden.. sesi inceledim arka kısımdan geliyor arka çamurluğu söküp yola çıktım motordan o sesi alamadım. Çamurluktandır deyip çarpabilecek yerlerini bantlayıp altına ped koydum fakat randıman alamadım. Bu ses nerden geliyor olabilir? 2. Sorun ise kontak kapalı motor yürürken(anca o sesi öyle duyuyorum) Arka kısımdan sanki yağsızmış gibi cızırtılar geliyor (yaylı yatağın üzerinde zıpladığınızı düşünün..) Özellikle şu arka kısımdan gelen ses benim çok canımı sıktı.. Çamurlukla gidiyorum ses yapıyor ara ara çamurluk çıkartıyorum sıkıntı yok.. Çamurluk bantlayıp yola çıkıyorum ses var.. Lütfen yardım edin bu konuda size istişare etmek istedim.. Fikirleriniz benim için çok önemli. Teşekkürler..
2. ses yaylı yatak sesi gibiyse arka amortisörden de geliyor olablir
-
27 Nisan 2014, 02:07
#43367
[/COLOR]
Senin motosikletten ne istediğin önemli. RKS daha yakışıklı, daha iri, daha güçlü. Ybr daha az yakıt, çok uzun ömür ve sıfır sorun. Ayrıca o bir Yamaha.
Ayrıca Ybr nin bakım aralığı daha uzun. 6 bin kmde bir servise götür; arkana bakmadan dünya turuna çık.[/QUOTE]
Abicim zaten benimde Turlama gibi planlarım var.Ama daha 18 Yasındayım Dünya turu yapacak kadar zengin degilim Rks ile Yamaha arasında sadece Para yüzünden kaldım.Rks daha iri ve daha yakısıklı.Ayrıca veletin vites göstergesi ve arka lastik kalınlıgı falan süper.Ama gel gelelim servisine ve bayisine.Abi tam Şerefsizler Ya.Neyse konuya dönüyüm.Abicim benim ilk motosikletim olacak.Elektrikli bisikletten sonra.Şimdi benim şöyle bi huyum var.Çabuk sıkılabiliyorum iyi verim alamazsam.Şimdi ybr yi alırsam ve iyi verim alamazsam sıkılırım.Ben bide 0 Alacam abi.Rodajı nasıl servisi nasıl size danışmak istedim.Galiba senden başkasıda Yardımcı olmayacak bana.Ha tabi en önemlisi Rodaj Gerci onu alınca konusuruz.Ama şimdi Yamahanın 0 ını mıalıyım 2.elinimi.Bu arada hatayda yasıyorum ve 2012 Model Yamahalar 4.300 Den asagı yok.Onun için sıfır istiyorum
-
27 Nisan 2014, 05:06
#43368
sgurdal adlı üyeden alıntı
sabit hız ve sabit devirde kalmadığınız sürece rodajı şehir içi/şehir dışı yapabilirsiniz farketmez. Önemli olan önerilen maksimum deviri geçmeden tüm devir aralıklarını kullanmaktır.
kaç para aldılar acaba?
Erhan bende müsait olunca gidicem ilk bakıma. Yarı sentetik koydurucam çünkü yarı sentetikle tam uyumlu diye okumuştum. Zincir daha hiç gerilmedi onu gerdiricem. Far çok yukarı bakıyor o ayarlanacak.
50 tl aldılar 30 yağ 20 işçilik.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:53 ----------
E-TEKİN adlı üyeden alıntı
Merhaba..Bakımı startta mı yaptırdınız? Hangi yağ kullanıldı? Bana 10w40 yarı sentetik için 50tl tam sentetik 10w40 için 55 tl dediler 1000km bakımına.
Evet startta yaptırdım. 50 tl aldılar 30 yağ 20 işçilik. Kartta sentetik yazıyordu ama bıraktım ayrıldım ben oradan yarı sentetik mi tam sentetikmi bilmiyorum. Sizin aldığınız fiyat doğrultusunda düşünürsek muhtemelen yarı sentetik
-
27 Nisan 2014, 11:17
#43369
Zincirim ayarında ön dişlide de aşınma yok. Dişlinin hafiften sağ sola oynaması normaldir değilmi?
-
27 Nisan 2014, 13:29
#43370
merhaba arkadaşlar ben de 2014 beyaz ybr ile aranıza katıldım.
yeni bir motorcu olarak tecrübeli arkadaşlardan önemli tavsiyeler bekliyorumşimdiden teşekkürler
-
27 Nisan 2014, 13:52
#43371
ManOnFire adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar ben de 2014 beyaz ybr ile aranıza katıldım.
yeni bir motorcu olarak tecrübeli arkadaşlardan önemli tavsiyeler bekliyorum
şimdiden teşekkürler
Hoş geldiniz, whatsapp kullanıyorsanız grubumuza da bekleriz, isterseniz numarayı mesaj olarak atabilirsiniz.
Lastik değişimi yapmadıysanız yapmanızı tavsiye ederim, forumdaki hemen her kullanıcı da imkan varsa değiştirmenizi tavsiye eder, bazı bayiler eski lastikleri alıp yeni lastiğin fiyatından düşebiliyormuş. Marka size kalmış ama tavsiyelerde de bulunabiliriz.
Rodaja dikkat edin 0 motor almışsınız sürekli ilk günkü gibi durur inşallah, rodaj için kitapçıktaki yönergeleri izleyebilirsiniz
-
27 Nisan 2014, 14:24
#43372
Nolann adlı üyeden alıntı
Zincirim ayarında ön dişlide de aşınma yok. Dişlinin hafiften sağ sola oynaması normaldir değilmi?
Normal, sorun yok
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
-
27 Nisan 2014, 16:06
#43373
arkadaslar lastık alacagım fakat bır turlu hangı marka alacagıma bır turlu karar veremıyrm mıchlen alamayı dusunuyrm cabul erır dıyorlar ama kalıtedır dıyrlar bırde taksı yapan yer varmı otekı markalarda cok su fırlatırlar falan dıyorlar yardımcı olursanız bu kararsılıgıma sevınırım ıst zeytınburnında otryrm
-
27 Nisan 2014, 16:15
#43374
Arkadaşlar, motor yağını kaç km'de değiştiriyosunuz? Ben 3000 km'de değiştiriyorum, yağ baya kararmış oluyo, kitapcıkta 6000 yazıyo, o kadar beklesem sanki yağ tüm özelliğini yitirecek.
-
27 Nisan 2014, 16:18
#43375
Hyperian adlı üyeden alıntı
Hoş geldiniz, whatsapp kullanıyorsanız grubumuza da bekleriz, isterseniz numarayı mesaj olarak atabilirsiniz.
Lastik değişimi yapmadıysanız yapmanızı tavsiye ederim, forumdaki hemen her kullanıcı da imkan varsa değiştirmenizi tavsiye eder, bazı bayiler eski lastikleri alıp yeni lastiğin fiyatından düşebiliyormuş. Marka size kalmış ama tavsiyelerde de bulunabiliriz.
Rodaja dikkat edin 0 motor almışsınız sürekli ilk günkü gibi durur inşallah, rodaj için kitapçıktaki yönergeleri izleyebilirsiniz
mesajın için teşekkür ederim
rodaja dikkat ediyorum kitapçıktaki gibi uyguluyorum. bir sorum olacak; 5000 devri geçmememiz gerekiyor ya peki normalde viteste iken devir aralığımız ne olmalı?
-
27 Nisan 2014, 16:25
#43376
ManOnFire adlı üyeden alıntı
mesajın için teşekkür ederim
rodaja dikkat ediyorum kitapçıktaki gibi uyguluyorum. bir sorum olacak; 5000 devri geçmememiz gerekiyor ya peki normalde viteste iken devir aralığımız ne olmalı?
Devir aralığı, bazı etkenlere göre değişir, mesela, yük, yolun eğimi, yolun durumu, hangi vites seçildiği v.b. gibi. Mesela 5000 deviri geçmiyorum diye rampa yukarı 5000 devirle baygın gidinceye kadar 4. vites 4500 gibi gidilmeli. Eğer dümdüz ve uzun yoldan bahsediyosanız, sabit 5000 devirde değilde 4500-5000 aralığında ve ara ara 4. vitese de düşülmeli.
-
27 Nisan 2014, 16:43
#43377
bir kaç sorum daha olacak
1.motorsikleti teslim alırken servisteki çocuk abi 500km de gel yağını değiştirelim, motorun ilk pisliği 1000km ye kadar kalmasın dedi. gidip değiştirmeli miyim?
2.zinciri ne zaman yağlamam gerekir? önerdiğiniz yağ nedir
-
27 Nisan 2014, 16:51
#43378
Selam arkadaşlar 2014 model kırmızı 100 kmde ybr var daha faturası kesilmedi alıcının adına kestirecem faturayı şuanki bayii fiyatı 4750 tl plaka hariç 1 mayıs itibariyle % 4 zamlı fiyatlar geçerli olacak 4900 civarı olacak fiyatlar ben 4500 e vericem ilgilenenler 0546 951 24 02 benimle irtibata geçebilir MANİSA
-
27 Nisan 2014, 18:15
#43379
mişlen plot Street kullanıyorum iyi tutuyor yeri. ıslak zeminde de iyi. diğerlerini bilmiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:12 ----------
ManOnFire adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar ben de 2014 beyaz ybr ile aranıza katıldım.
yeni bir motorcu olarak tecrübeli arkadaşlardan önemli tavsiyeler bekliyorum
şimdiden teşekkürler
ilk 200km yi yüksek hız ve devirde kullanmayın. hem motorun ömrü için iyidir, hem de lastiklerin alışması için iyidir. lastikler güvenlik için çok önemli.
-
27 Nisan 2014, 18:20
#43380
muhammet55 adlı üyeden alıntı
arkadaslar lastık alacagım fakat bır turlu hangı marka alacagıma bır turlu karar veremıyrm mıchlen alamayı dusunuyrm cabul erır dıyorlar ama kalıtedır dıyrlar bırde taksı yapan yer varmı otekı markalarda cok su fırlatırlar falan dıyorlar yardımcı olursanız bu kararsılıgıma sevınırım ıst zeytınburnında otryrm
İyi motor lastiği yumuşak olandır, yol tutuş açısından bakıldığında. Pirelli veya michelin bence güzel lastikler. Yağmurlu havalarda kullanıyorsanız lastiğin su tahliyesinin de iyi olması önemli.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler