Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #43341
    berkerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2013
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    bajaj ns 200/bmw r nine T
    selamlar herkese. benim nacizane bir sorum var. ilk aldigimda motosikletin debriyaji epey yumusakti. bu da bi yerden sonra, dur kalk yapmaktan dolayi iyice yumusadi. bu nedenle ben de gerdim iyice. su an eski yumusakliginda degil, lakin gergin olmasi herhangi bir problem yapar mi? su an vitesler daha rahat geciyor.

    evet bir de su sorum var. motor 200kmde. bazen bostan 1'e gecmiyor, gaz verince geciyor. sanirim ayari boyle yoksa bir problem mi var?

    tesekkurler simdiden


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #43342
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Alıntı berkerk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selamlar herkese. benim nacizane bir sorum var. ilk aldigimda motosikletin debriyaji epey yumusakti. bu da bi yerden sonra, dur kalk yapmaktan dolayi iyice yumusadi. bu nedenle ben de gerdim iyice. su an eski yumusakliginda degil, lakin gergin olmasi herhangi bir problem yapar mi? su an vitesler daha rahat geciyor.

    evet bir de su sorum var. motor 200kmde. bazen bostan 1'e gecmiyor, gaz verince geciyor. sanirim ayari boyle yoksa bir problem mi var?

    tesekkurler simdiden
    Debriyajı istediğin gibi ayarlayabilirsin. Bende gevşek kullanıyorum mesela. Tabi çok sıkmak debriyajın sürekli tutuluymuş gibi olması, çok gevşek olması da tam tersi debriyaj telinin yeterli miktarda çekilememesine sebep olabilir.
    Teknik bilgim az olduğu için; ayırma, kavrama gibi kelimeler kullanmadım. Siz eziklemeden ben itiraf edeyim.
    Vites mevzusu da normaldir. Bütün yeni motorlarda olan birşey. İlk bakımdan sonra yavaş yavaş kaybolur.
    berkerk bunu beğendi.

  3. #43343

    Üyelik
    18 Nisan 2013
    Motosikleti
    YBR 125 ESD 2013
    Arkadaşlar, biri ben sabit şu kadar hızla gidiyorum diyor, diğeri onun 10km altı hızı geçemediğini söylüyor, şu devirde şu kadar hız diyor, diğeri o devirde o hıza ulaşamıyor (dişli boyutları standart) bunların sebebi lastikleriniz farklı olması olabilir, şöyle açıklayayım;

    Orijinal cst lastik ile, gps de gördügüm hız göstergede gördüğüm hızdan %10 daha düşüktü, göstergede 110 gördüğümde gps 100 gösteriyordu, 55 gördüğümde de gps 50 diyordu.

    Lastik değişiminden sonra (dura traction) eski ulaştığım hızlara ulaşamaz oldum, göstergede 120ye kadar çıkıyordum, yeni lastiklerle 110u hiç geçemedim.

    Sonra gps ile tekrar ölçüm yaptım, gösterge 100 gösterdiğinde gps de 100 gösteriyordu, hatta göstergenin ucu 100un çizgisinin tam hizasından azcık altında olduğunda gps 99 gösterdi (gps ölçümleri tek seferlik değildir, her ölçümde sonuç aynı çıktı ve kullandığım program da aynıydı)

    Kısaca orijinal cst lastikle göstergede %10 fazla hız görürken, dura traction taktıktan sonra tam hız görmeye başladım.

    Bunun nedeni de lastik çapının az da olsa farklı olmasıdır. Gösterge, hızı lastiğin tur sayısına göre hesaplar, çapı daha büyük olan lastik taktığınızda göstergede aynı hızı görseniz de hızınız artacaktır.
    Çapı fazla derken çok küçük bir fazlalıktan söz ediyorum, lastik ebadını standarttan farklı olmasından değil.
    lastiğin iç çapı aynı, dıştan yanak çapı aynı olsa da bombesinin fazla olması ve diş derinliğinin daha derin olması lastiğin yere basan kısmının çapını artırır, bu da göstergeyi yanıltabilir, orijinal lasik kullananlar göstergede gördüklerinin %10 altını yapıyor diyebiliriz, isterseniz gps ile bir 50km de bir de 100 km de (50 ve 100u gps de görecekseniz) aradaki farkı ölçüp sapmayı %olarak hesaplayabilirsiniz.

    Özet olarak birbirimize hızla ilgili bir tecrübe veya bilgi paylaşırken hassas olmak istiyorsanız ortak noktamız olan gps hızını baz alalım, göstergelerimiz aynı hızları göstermiyor
    sgurdal ve rs_guven bunu beğendiler.

  4. #43344

    Üyelik
    30 Mart 2010
    Şehir
    iskenderun
    Motosikleti
    Yamaha XJ6
    Alıntı can498 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dün motorla antalyadan ısparta istikametinden bucağa gittim. amacım lastik değişimi idi. bucakta tanıdık olduğundan gittim. yolda giderken 60 70 gittim malum orjinal lastikler hiç güvende hissettirmiyor adamı. dönüşümde Michelin pilot street lastiklerimle ortalama 80/90 arası döndüm. ve özellikle uyarıyorum bu motoru sıfır alan arkadaşlar muhakkak lastiklerini yenilesinler cidden yol tutuşu virajları alışı çok farkediyor.
    Lastikleri kaca aldınız ?

  5. #43345
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    Alıntı seyyid47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rodaj şehiriçi yapılmalıdır.
    sabit hız ve sabit devirde kalmadığınız sürece rodajı şehir içi/şehir dışı yapabilirsiniz farketmez. Önemli olan önerilen maksimum deviri geçmeden tüm devir aralıklarını kullanmaktır.

    Alıntı liberty16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun benimki de bitti salı günü ilk bakımımızı yaptırdık
    kaç para aldılar acaba?

    Alıntı E-TEKİN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba..Bakımı startta mı yaptırdınız? Hangi yağ kullanıldı? Bana 10w40 yarı sentetik için 50tl tam sentetik 10w40 için 55 tl dediler 1000km bakımına.
    Erhan bende müsait olunca gidicem ilk bakıma. Yarı sentetik koydurucam çünkü yarı sentetikle tam uyumlu diye okumuştum. Zincir daha hiç gerilmedi onu gerdiricem. Far çok yukarı bakıyor o ayarlanacak.
    Kymco CK125 -> Kuba STR250 -> Kawasaki ER6N -> Suzuki DRZ 400SM -> Yamaha FZ6 Fazer -> RKS Titanic200 -> Honda CBF150 -> Kuba STR250 -> Ybr 125 Esd -> Hyosung GT250

  6. #43346
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    15 dişli siparişi vermiştim,bugün geldi,taktım. 1,2,3. viteslerde son hız arttı 10 km kadar. Misal 3.vites 90 km/h oldu. 4 ve 5.viteslerde deneyemedim,müthiş rüzgar var. Çekişte biraz düşüş oldu ama çokta etkilemedi. En azından yoğun trafikte 1.ve2. vitesler kafi. Uzun yolda da deneyeceğim bakalım nasıl olacak.


    Trafik sigortasını da yaptırıdım,2006 model,41 plaka,25 yaşa en ucuz 155.00 tl teklif aldım. 3 sene önce 35 liraya yaptırdığım sigorta ne hale geldi. Soyuluyoruz resmen.
    Sepetçioğlu bunu beğendi.

  7. #43347

    Üyelik
    15 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    2013 YBR ESD
    Alıntı bygamsiz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastikleri kaca aldınız ?
    tanıdık aracılığı ile 250tl den aldım normalde kaç tl den satılıyor hiç bilmiyorum.

  8. #43348
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Yağ değişimi gelmişti Motul koycaktım fakat bulunduğum ilçede motul yoktu hiçbiyerde, sinir oldum castrol almayacam dedim, gittim Lukoil'in yarı sentetik yağını aldım, 10-40 ve castrolle aynı özellikleri karşılayan bi yağ ve 15 TL.

  9. #43349
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    15 dişli siparişi vermiştim,bugün geldi,taktım. 1,2,3. viteslerde son hız arttı 10 km kadar. Misal 3.vites 90 km/h oldu. 4 ve 5.viteslerde deneyemedim,müthiş rüzgar var. Çekişte biraz düşüş oldu ama çokta etkilemedi. En azından yoğun trafikte 1.ve2. vitesler kafi. Uzun yolda da deneyeceğim bakalım nasıl olacak.


    Trafik sigortasını da yaptırıdım,2006 model,41 plaka,25 yaşa en ucuz 155.00 tl teklif aldım. 3 sene önce 35 liraya yaptırdığım sigorta ne hale geldi. Soyuluyoruz resmen.
    Bende bir ara dişli değişimi yapmayı düşündüm ama şehir içinde çekişi daha çok sevdiğimden vazgeçtim.
    Eğer ön dişliyi değiştirirsem, bu daha küçüğüyle olur. Işıklarda herkesi geride bırakmak...
    Bu arada yeni gördüm, moderatörlüğün hayırlı olsun kardeşim.

  10. #43350
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı rs_guven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende bir ara dişli değişimi yapmayı düşündüm ama şehir içinde çekişi daha çok sevdiğimden vazgeçtim.
    Eğer ön dişliyi değiştirirsem, bu daha küçüğüyle olur. Işıklarda herkesi geride bırakmak...
    Bu arada yeni gördüm, moderatörlüğün hayırlı olsun kardeşim.
    Abi tesekkür ederim,Allah razı olsun.

    Ben zayıf olduğum için çok fark etmedi,artçılı da sürdüm şu an güzel gidiyor. Işıklarda tapa gaz kalkınca 3.vitesin sonunda 90,4.vitesin sonunda 110'a kadar cıkıyor.5.viteste hız artısı olmuyor,sadece motor rahatlıyor. Bakalım uzun yolda da deneneyim,o zaman sonuc ne olacak

  11. #43351
    E-TEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke200
    Alıntı sgurdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sabit hız ve sabit devirde kalmadığınız sürece rodajı şehir içi/şehir dışı yapabilirsiniz farketmez. Önemli olan önerilen maksimum deviri geçmeden tüm devir aralıklarını kullanmaktır.



    kaç para aldılar acaba?



    Erhan bende müsait olunca gidicem ilk bakıma. Yarı sentetik koydurucam çünkü yarı sentetikle tam uyumlu diye okumuştum. Zincir daha hiç gerilmedi onu gerdiricem. Far çok yukarı bakıyor o ayarlanacak.
    Bakalım selcuk abi,serhan tam sentetik ile yarı sentetik arasında 5tl fark var dedi.Ben büyük ihtimal tam sentetik koydurucam.Benim ilk ybr esd 2011 yılında almıştım 8000km de sattım,hem hanımla gezdik hiç zinciri gerdirmedim,hiç bollaşmadı.Arkadaşta 30000km de ybr var daha geçenlerde ilk defa gerdiler zinciri.YBR de d.i.d zincir kiti var kolay kolay bollaşmaz.Cbf 150 varken 500 km de bir bollaşıyodu

  12. #43352
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Alıntı rs_guven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende bir ara dişli değişimi yapmayı düşündüm ama şehir içinde çekişi daha çok sevdiğimden vazgeçtim.
    Eğer ön dişliyi değiştirirsem, bu daha küçüğüyle olur. Işıklarda herkesi geride bırakmak...
    Vites değiştirirken kaybedeceğin zamanı da hesaba kat.

    Bir kere istemeden bir focusu tokatlamıştım, dedim bu gurur yapıp bir .allık yapar diye ve yaptı, o yüzden daha da tokatlamıyorum kimseyi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:47 ----------

    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi tesekkür ederim,Allah razı olsun.

    Ben zayıf olduğum için çok fark etmedi,artçılı da sürdüm şu an güzel gidiyor. Işıklarda tapa gaz kalkınca 3.vitesin sonunda 90,4.vitesin sonunda 110'a kadar cıkıyor.5.viteste hız artısı olmuyor,sadece motor rahatlıyor. Bakalım uzun yolda da deneneyim,o zaman sonuc ne olacak
    Keşke biraz daha güçlü olsa 16 taksan diyeceksin ama olmayacak
    Ben öyle diyorum çünkü
    12 hp olanından olsa bir saniye düşünmezdim ama.
    Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!

  13. #43353
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vites değiştirirken kaybedeceğin zamanı da hesaba kat.

    Bir kere istemeden bir focusu tokatlamıştım, dedim bu gurur yapıp bir .allık yapar diye ve yaptı, o yüzden daha da tokatlamıyorum kimseyi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:47 ----------



    Keşke biraz daha güçlü olsa 16 taksan diyeceksin ama olmayacak
    Ben öyle diyorum çünkü
    12 hp olanından olsa bir saniye düşünmezdim ama.
    Aynen öyle Ama ben beğendim,şehir içi dip gazlarda uzama çok iyi

  14. #43354
    COMTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2013
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YBR
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen öyle Ama ben beğendim,şehir içi dip gazlarda uzama çok iyi
    uğur deneme yaptınmı.? 100kmh hızda kaç devir çeviriyor.
    BİR DÜŞMANI AFFETMEK ,BİR DOSTU AFFETMEKTEN DAHA KOLAYDIR.

  15. #43355
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı COMTAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uğur deneme yaptınmı.? 100kmh hızda kaç devir çeviriyor.
    8000 civarı falan ceviriyor,birde benim debriyaj kacırma yapıyor sanırım,500 devir falan motor fazla ceviriyor ne hikmetse.

  16. #43356
    COMTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2013
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YBR
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    8000 civarı falan ceviriyor,birde benim debriyaj kacırma yapıyor sanırım,500 devir falan motor fazla ceviriyor ne hikmetse.
    bende öyle tahmin etmiştim.normalde 5.viteste düzde ybr kesiciye gireceğini sanmıyorum.ha debriyaj kaçırıyorsa olabilir.
    BİR DÜŞMANI AFFETMEK ,BİR DOSTU AFFETMEKTEN DAHA KOLAYDIR.

  17. #43357
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı COMTAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende öyle tahmin etmiştim.normalde 5.viteste düzde ybr kesiciye gireceğini sanmıyorum.ha debriyaj kaçırıyorsa olabilir.
    Abi kesiciye otobanda eğimli yolda sokmustum,120'yi gecmisti ibre,o da kamyonlardan kacmak içindi Yoksa dediğin gibi 5.viteste çok zor

  18. #43358
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    15 dişli ile 100 km 7500 devir civarı gidiyor.
    Ben 5. viteste kesiciye sokamadım 131 km gördüm en son oda 10000 devir civarıydı, 10500 gibi kesici giriyor zaten, yani 15 dişli ile bile yapacağı 135 km dir.

  19. #43359
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Alıntı Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vites değiştirirken kaybedeceğin zamanı da hesaba kat.

    Bir kere istemeden bir focusu tokatlamıştım, dedim bu gurur yapıp bir .allık yapar diye ve yaptı, o yüzden daha da tokatlamıyorum kimseyi
    Bizimki tokatlamak değil; kalabalık trafiğin tehlikesini savuşturmak için aradan sıyrılmak. Dört bir yanında araba olacağına, 10 km daha hızlı gidip, yalnız olmak daha güvenli bence. Tabi 10 km yavaş gidip yalnız gitmek, hızlı gitmekten daha da güvenli.
    Tabi bu şehir içi için geçerli. Ana yollarda en sağdan tın tın giderim sürekli. Çünkü ne kadar gazlasam da sürekli benden hızlı gidiyorlar.

  20. #43360
    Nolann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2013
    Motosikleti
    Suzuki GSX 600F K7
    Arkadaşlar ybr 125 esd hakkında tecrübelerinize ihtiyacım var. Motorumdan bazen gaz verdiğimde veya virajda vs. motordan bir ses geliyor sanki lastiğe taş çarpıpta fırlatıyormuş gibi pat çut. Gidonda boşluk oldugunda lık luk yapar ya hah o gibisinden.. sesi inceledim arka kısımdan geliyor arka çamurluğu söküp yola çıktım motordan o sesi alamadım. Çamurluktandır deyip çarpabilecek yerlerini bantlayıp altına ped koydum fakat randıman alamadım. Bu ses nerden geliyor olabilir? 2. Sorun ise kontak kapalı motor yürürken(anca o sesi öyle duyuyorum) Arka kısımdan sanki yağsızmış gibi cızırtılar geliyor (yaylı yatağın üzerinde zıpladığınızı düşünün..) Özellikle şu arka kısımdan gelen ses benim çok canımı sıktı.. Çamurlukla gidiyorum ses yapıyor ara ara çamurluk çıkartıyorum sıkıntı yok.. Çamurluk bantlayıp yola çıkıyorum ses var.. Lütfen yardım edin bu konuda size istişare etmek istedim.. Fikirleriniz benim için çok önemli. Teşekkürler..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)

Bu Konudaki Etiketler