İyi akşamlar arkadaşlar, yukarıda konuşulmuş ilk çalışma muhabbeti yine şöyle söyleyeyim ben egzoz emisyonu iptal ettim, bunun bu çalışmaya etkisi var sanırım ben jiklesiz kullanıyorum çalıştırıp biraz gaz verince bırakıyorum rahat çalışıyor.
İyi akşamlar arkadaşlar, yukarıda konuşulmuş ilk çalışma muhabbeti yine şöyle söyleyeyim ben egzoz emisyonu iptal ettim, bunun bu çalışmaya etkisi var sanırım ben jiklesiz kullanıyorum çalıştırıp biraz gaz verince bırakıyorum rahat çalışıyor.
bende jikleyi hiç kullanmadım şuana kadar
beyler yeni kasalarda jikle olayı daha farklı yani benim gördüğüm çoğu motor da jikle istemiyor ama 2009 ve öncesinde durum tam tersi
Abi yazın jigle istemiyor çünkü tps sensörü var. Havanın sıcaklığına göre davranıyor motor da ben jigleyi açınca salak çalışıyor motor stop ediyor.
Bu arada ybr esd uyumlu headers (Egzoz borusu) bulabileceğim bir yer varmıdır? Orijinal egzozunu bozmak istemiyorum ufaktan bir ses egzozu takacağım. Artistlik olsun diye değil ama hem trafikte fark edilmek için hemde biraz daha ybr'yi zevkli hale getiririm diye düşünüyorum. Arkadaşım da apache var stock egzozla it gibi ses çıkıyor. Ara gaz yapması ayrı bir zevk. Arabanın yanına girdiğimde de aragaz yapıyorum araba yol veriyor kenara kaçıyor en azından ama bizim motorla da ne ses var nede gidişat. Bu konuda yardımcı olabilicek kimseler varmı?
Arkadaşlar motorumu satıyorum almak isteyen olursa siteden gitsin dedim öncelikli . Daha ilanını koymadım yakında koyucam. Özelliklerini yazyım ilgilenen olursa mesaj atabilir.
YBR 125 ESD
2012 model
renk : füme
muayene 2015
7000 km de
PİRELLİ dura tractıon
Yakında ilanını da koyarım herkesin tekeri düz bassın
Merhaba Pierzig,
benim de ybr 2013 360 km oldu şuan. Aynı benzin kokusundan ben de şikayetçiyim. Dün servise gittim tesadüfen orada ilk 1000km bakımına gelmiş bir arkadaş da vardı. Onunkine de baktım aynı koku. Servis normal olduğunu söyledi ama beni rahatsız ediyor. Sanki sürekli benzin uçuyormuş gibi.
Selamlarımla
Bir de 2013 alan arkaşlar depo kapağından benzin kokusu geliyor mu ?
Yani motor sallandığında ya da sıcakta bekledikten sonra demiyorum
Misal bizim kapalı garajda dururken bile koku geliyor depo kapağından beni tav ediyor ,bizim burada servisini aldığını söyleyen ustada yok normal diyor yazın ihayır hiç ybr kullanmasak[/QUOTE]
2013 de depodan benzin kokusu gelen arkadaşlar, bende gelmiyor veya benim koku alma hissiyatım zayıf ben denemedim ama paket lastigini contanin uzerine gelecek sekilde dolayip kapatirsaniz etkili olabilir
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:11 ----------
Sizler benzini nereden aliyorsunuz? Oktan meselesi tam olarak ne oluyor? Mesela shellde vmax 97 oktan var bide fuelsave 95 oktan var. Pompaciya sordum 97 oktan iyi kacar cunku daha yanicidir, fakat ayni miktarda 95oktan daha cok yol goturur cunku daha gec tutusur dedi. Bazi arabalarin da klavuzlarinda falan belirtiyormus su kadar oktan diye, bizde var mi oyle bise veya deneyeniniz var mi?
Arkadaşlar hepinize selamlar.
Uzun yıllardır motorsiklet alma gibi bir hayalim var. Önümüzdeki eylül ayında, 2 ay sonra, İstanbula İngilizce öğretmeni olarak atanacağım inşallah. Atandıktan sonra bu hayalimi gerçekleştiririm umarım. Şuanda ehliyetim yok, atanır atanmaz hemen bir ehliyet kursuna yazılacağım. Vitesli motor tecrübem hiç yok, hayatımda daha kontak çevirmiş değilim.
Kafamda iki tane model var:
-Honda CBR 125R
-Yamaha YBR 125
Şimdi size o mu bu mu diye sorup, yıllardır tartışılan bir konuyu hortlatmak istemiyorum. Sorsam da cevabı belli zaten: "forumda arama yapsaydın kardeş, burada bir sürü konu açıldı"
Ben en iyisi size motoru ne amaçla, ne sıklıkla, nasıl kullanacağımı açıklıyayım siz bana bu iki motordan hangisi bana daha uygun onu önerin ya da başka bir marka model de önerebilirsiniz:
1.Ben motorsikleti çoğunlukla ulaşım amacıyla kullanacağım, okul-ev arası gelir giderim. Hafta sonları da gezmeye çıkarım tabiki motorumla.
2.Hız yapmak benim için bir tutku değil. Sadece otobanda fırsat bulursam 100ü belki geçerim, yol müsait olursa.
3.Ben motorumu zaman zaman şehirler arası ulaşım için de kullanacağım. Yaz tatillerinde İstanbul-Burdur arası gidip gelebilirim motorumla.
4.Boyum 190, kilom 120. Haliyle bu cüsseyle gösterişli motor severim
5.Kesin konuşmak istemiyorum ancak alacağım motoru uzun yıllar kullanmak zorunda kalabilirim. Malum öğretmen maaşıyla istanbulda geçinmek zaten zor, öyle kolay kolay motor değiştiremem. Motoru büyük ihtimal yıllarca kullanıcam.
6. Bu iş için maksimum 5000-6000 lira harcayabilirim.
7. Benzin olmuş 5 lira, çok yakan bir motorsiklet istemiyorum. Zaten kim ister ki
Diyeceklerim şimdilik bu kadar, kafama takılan soruları ilave ederim.
Yardımcı olan arkadaşlara şimdiden çok teşekkürler.
Hepinize saygılar, sevgiler.
[CBR 125 kullanıcıları kısmına da aynı mesajı yapıştıracağım ki CBRcilerden de görüş alıp, tarafsız olalım. Moderatörler lütfen bi kereliğine maruz görün, mesajımı silmeyin aynı mesajı farklı yerlere yapıştırmak diye. ]
[/QUOTE]
Kafayı yicem koku geldikçe adam yazın normal diyor ama bizim depo mahsen gibi bu ne ayak şimdi anlamadım .Ben hatta depo anahtar deiğinden geliyor diye bi sticker yapıştırdım ama yok hala geliyor depo kapagında sorun var normal değil bence müsait bi zamanımda şambrel falan takviye yapıp öyle denecem
97 oktan gereksiz be kardeşim
Ben shell 95 oktan benzinden başka benzin koymadım motora koymam da
Bu arada evet koku algım baya gelişkin benim ama depo kapagına burnumu yaklaştırdıgımda buram buram geliyor sanki ya ,kılın tekiyim bir de ne yapacaz bilmiyorum merkezde bir servise görütecem bir denormal derse depo kapagını ... neyse
@Sercettin Meslektaşım selam
Tanımlarına uygun tek motor ybr125 bence cbr 125 hem pahaı hem gereksiz görüntüye önem vermiyorsan ;)
elf yağını duydunuz mu hİÇ motoruma oNDAN koyacam uygun bı yer buldum 60 tlye yağ .fılıtre falan dgşıyo
Elf duydukta 60 TL yağ değişimi için fazla değil mi? Ipone yağ bile 35 TL.
Ayrıca ybr de yağ filitresi yok, yağ süzgeci var oda balata değişiminde değişiyor.
Selam hocam
Bir de şunu belirtmeyi unutmuşum, ben rahatına çok düşkün adamımdır. YBRlerin selesi rahatsız diye okudum bir kaç yerde, CBRdaki rahatlık hiçbir yerde yok diyorlar. Bu ne derece doğru hocam ne dersin? YBR ile uzun yolculuk sırasında çok rahatsız olur muyum? Görüntü, hız, ses'den daha önemli rahatlık benim için. Sonuçta kimse kimse rahat edemeyeceği bir selede oturmak istemez.
S.a
Geçen sene haziranda bir takım michelin pilot sporty almıştım ama lastikler balon yapmış. Arka lastikte birden fazla balon var. Bu lastikleri garantiden değiştirebilir miyim? İnternet üzerinden feyizoğlundan almıştım
Cbr selesi daha rahat olabilir ancak ybr de oturus pozisyonunuz daha rahat olacaktir. Cbr de uzun yolda daha az ruzgar yemenizi saglar.
Ybr ile cbr arasinda;
Ybr de rahat oturulur, cbr de daha az ruzgar yenir
ybr parcalari uygun fiyatlidir, ulasim amacli kullanacaksaniz en ekonomik yollardan biridir. (balata, yag degisimi, motorun verebilecegi bi ariza, motorun yatmasinda cikabilecek masraf.. aldiginizda ikisinin de lastiklerini degistirmek isteyeceksiniz cunku ikisinin de fabrika cikisli lastikleri idare edilebilecek gibi degil internetten lastik ve parca fiyatlarina bakabilirsiniz, ciddi farklar var)
Cbr daha gosterisli ihtisamli bir motordur, ybr ye gore yaklasik 3bg daha guclur. ybr ise ekonomik sade bir motordur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------
1. ulaşım aracı olarak sık kullanacaksınız ve periyodik bakım aralıkları daralmış olacak, cebinizi yakmaması açısından ybr yi tavsiye ederim
2. hız yapmak tutkunuz değilse cbr nin +3bg lik avantajı sizin için fazla bi önem taşımıyor
3. şehirler arası giderken ortalama 90 la gitseniz ciddi bi rüzgara maruz kalırsınız, cbr oturuş pozisyonundan dolayı sizi daha az ruzgara maruz bırakacaktır
4. gösteriş istiyorsanız cbr ile ybr yi kıyaslamayalım, kırmızıda dururken altında sizin ybrnin aynısı olan bi dürümcüyle yanyana kalabiliyorsunuz :D
5. ikiside uzun yıllar kullanabileceğiniz motorlar, motoru uzun süre kullandıkça uzun süre de bakım yapmanız gerekir. ybr yıne ekonomikliği ile ön planda
6. 6000tl ye 0km bi ybr+lastik+kask+mont+eldiven+koruma demiri+kilit+çanta alabilirsiniz ancak cbr alırsanız 2-3 sene kullanılmış temiz bi cbr bulma ihtimaliniz var.
7. yakıt olarak ybr daha az yakıyor diye biliyorum, elimde test edilmiş veri yok, cbr nin az biraz daha fazla yakması normaldir zaten, bu çok hissedilebilir bi fark olmayacaktır tabi.
Hiç vitesli motor kullanmayan biri olarak bende ybr ile başladım, bayii önünde bi tur attıktan sonra vites olayına alışmıştım. yeter ki debriyaj kavramına uzak olmayın, düz vites otomobil kullanıyorsanız sıkıntı yaşamazsınız. İleride 600luk veya 1000lik bi supersport alma hayaliniz yoksa kesinlikle ybr almalısınız, eğer supersport bi motosiklet almayı düşünüyorsanız cbr ile başlamanız daha uygun olacaktır
Usta ben de motoru yeni aldım, dediğin olay oluyor mu diye merak ettim, hani boş gösterir de aslında boşta değildir diye tedirgin oluyordum, debriyajı rahat bırakamıyordum. Sonra denedim, vitesi 1 den ve 2 den boşa alırken yarım bastım, basar gibi yaptım basmadım (motoru kandırmaya çalıştım :D) sert yumuşak her türlü geçişi denedim, boş ışığı yanıyorsa boştadır. Seni garantiden göster bence üzerinden fazla zaman geçmeden.
bosta ısıgı yanıpta bosta olmadıgı bendede olutr ama pek umursamyrm
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:14 ----------
bosta ısıgı yanıpta bosta olmadıgı bendede olutr ama pek umursamyrm
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)