fatih çok iyi bilir. Yatık tur camı. Ben bu konuda çok uzun uzun yazmıştım bu sayfaya. Ama kaç sayfa gerıde kaldı bilmem. Rüzgar göğsüne çarparak paraşüt etkisi yapar. Yatık tur camı rüzgarı kaskın üstünden atarak adeta üstüne yatmışcasına gider. İnceleyin cbr 250, r1, yzf 125 falan camlarını. Bu cam ybr de 5-10 km kadar hızı arttırır düzde. Kısaca böyle diyelım. Cbf nin tur camları şeklinde. Veya fatih camlı şekilde bi fotosunu atsın gör.
Aynen fark tur camı fark ediyor, ben rüzgardan rahatsız olduğum için taktım ama hızda da artış oldu
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/116610-motosikletinizi-nasil-yikiyorsunuz.html#post3038103
şu link e tıkla siyah ybr benim motor
---------- Post added at 00:25 ---------- Previous post was at 00:17 ----------
abi o mesaj bahsedilen bisiklet tamircisi çin malı motor ustaları yoksa gerçek piskeletçilere lafımız olmazz
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
bu tarz cam 2012 modeller için bulma şansımız yok mu ya? ben de istiyorum bundan
f54 lınke tıklanmıyyr ama bakamıyrm
Ya arkadaşlar merak ediyorum burada okuduğum kadarıyla ybr ye bi sürü modifikasyonlar yapılmış, tur camı, öne 15t dişli takılması gibi.... madem bunlar faydali yamaha neden fabrika üretimi olarak bu şekilde çıkarmamış? Koca marka koca mühendisler çalışıyorlar acaba onlarda bizim türk aklı yokmu :D
saçma sapan ön camlar var. böyle güzeli yok yeni model ybr ye.
Kapitalizm'de kazanmak en başta gelir. Ancak sen kazanırken senin malın üzerinden başkaları da kazanır. Belki de buna izin verirsin. Fabrikanın en iyisini yaptığı ne malum. Siz bunları BMW felan mı zannediyorsunuz da rüzgarlı odalar oluşturup rüzgarı en iyi nasıl kesebiliriz veya rüzgardan bu motosikletin ve en az nasıl etkilenmesini nasıl sağlayabiliriz diye düşünsünler. Zikrettiğim motosiklet markası günümüz modellerini üretirken en ince hava kanalının giriş şeklinden çıkış şekline kadar hatları ayrı ayrı inceler, tabi öncesinde bilgisayar ortamında oluşuturur. Sonra deneme sürümü ortaya çıkarılıp bilgisayar ortamında elde edilen seviyelere ulaşılmaya çalışılır. Bazen bu seviyeler de geçilebilir hani. Ancak bu motorlarda bakın alman rus motorlarına şaselerine kadar bir çok benzerlik bulacaksınız. sadece arkadan hafif kalkık kuyrukları olmayacaktır. Ancak Bmw gibi modellere baktığımızda adamların arka tekeri tutan mafsalına kadar kendine özgü bir tarz ortaya koyduğunu görürüz. Kısacası (belli seviyedeki motorlar için) fabrika en iyisini yapardı aman dişli değiştirmeyelim aman filtre değiştirmeyelim gibi saçmalıkları lütfen bırakalım (burada kızmıyorum ha yanlış anlaşılmasın). adamlar nice bmw otomobillere dahi modifiye yapıp duruyorlar. Neden çünkü o zamanın teknolojisi ve bilgisiyle üretilmiş. Her geçen gün teknolojideki gelişmeler ve bilgilerde deneme yanılma yoluyla doğru bilgilerin oranında artış olmakta. Dolayısıyla adamın elinde, elinden çıkarmak istemediği eski bir aracı vardır. Ancak bu aracını günün ıvır zıvırıyla donatıp bir şeyler elde etmek istiyordur.
Nihayet yakıt tüketimini ölçtüm. Şehir içi devirli kullanım e-5'te 90-105 km arası, 2.7 litre.
Bu arada tur camı özellikle uzun yolda göğsünüze gelecek rüzgar darbesini minimuma indirir. Daha rahat,konforlu sürüş sağlamanızı sağlar. Zaten bir çok kaliteli motosiklet üreticisi aksesuar olarak tur camını size seçenek olarak sunarlar. İmkanı olan denesin,rahat eder
Mesaj alınmıştır. Zaten bende en iyisini fabrika yapar biz yanlış yaparız demiyorum bu gibi yorumları duymak bilgi edinmek için sordum, çünkü bu motoru yeni aldım ileride bu gibi modifikasyonlara girmelimiyim girmemelimiyim onu araştırıyorum. e tabi birazda kendi kullanımımıza bağlı farklarıda kendimiz görmemiz gerekiyor.
Mesela dün motora shad sh40 arka çanta taktırdım motorda denge ve hız konusunda bariz farklar oluştu, çantasız daha rahattı.
çantasız her halukarda motor çok farklı oluyor. çanta ile düzde 100 - 110 görebilirken çantasız 120 görüyorum. kalkışlarda bile farkediyor. tabii çantanın içinde nereden baksan 10 kg vardı. motorun ağırlık merkezi değişiyor resmen.
Arkadaşlar bu yeni ybr'ler eskisi gibi sağlam değilmiş. Yine de sıfırı alınır mı yoksa başka markalara mı bakmak lazım?
bu modeli almamın sebebi üstüne yük koyabilmekti bazen kamplara gidiyorum cantanın üstünde aparatı war çadırı matı üstüne koysam yeterdi ama 40lt ninde bu kadar etki yapacağını tahmin etmemiştim. arka çanta olayını fazla araştırmamıştım, buradada bu tarz yorumlar görmedim o yüzden gittim bana uygun olanını aldım.
bende cantada cok buyuk baaya sıkıntı oluyr yolda gezelemede yapıyr
şöyle ki çantanın hacmi çok önemli değil. ağırlığı önemli. içine koyduğun şeyler elbise vs tarzı hafif şeyler olursa çok etkilemez. ama tutar da sıvı koyarsan, ağır şeyler koyarsan etkiler.
ben 45 lt düşünmüştüm 2 kask sığar diye. sonra vazgeçtim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:06 ----------
eskisi gibi sağlam değilmiş derken ne anlamda sağlam değilmiş? ben son 15 günde toplam 2800 km yol yaptım. en ufak bir nazlanma en ufak bir problem yaşamadım motorda. zaman zaman hiç durmadan 110 ile 1-2 saat gittiğim oldu otobanda.
başkalarının söylediklerine çok aldanmamak lazım. git incele motoru anlarsın zaten kaliteyi.
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)