2 conta kalınlığı kadar alabilirsin maximum ben 1 conta payı taslattım contayı takmadım
2 conta kalınlığı kadar alabilirsin maximum ben 1 conta payı taslattım contayı takmadım
0,5 mm taşlama+ conta takıp yola devam
ya arkadaslar bunun 250 si gelecekmis fiyatı ne olur acaba benim hosuma gitti motor.
sonix kafayı taşlatmanın gücü arttırması olayını teknik olarak biraz açarmısın.tam olarak anlayamadım.
benim motordan tek şikayetim kalkışlarda.sanki debriyaj sıyırıyormuş gibi bir süre gidip sonradan topluyor.bunu honda titan kullanan bi arkadaşım binince aynı şeyi söyledi.sanki kavrama tam olmuyor gibi dedi.hatta onun iddiası diğer viteslerde dahi aynı sorun varmış...acaba benim motorda kavrama sorunumu var yoksa ybr lerin ortak sorunumu bu?...
arkadaşar benim YBR 4300 km ye geldi motorun herşeyinden memnunum ama şu çikle işi kafamı her seferinde kurcalıyor çiklesiz çalışmıyor çalışsada bu durumda en az 3dk kalması gerekiyor yoksa stop ediyor ısındı diye çikleyi indiriyorsun motor stop ediyor valla bıktım bunun bir çaresi yok mu yada çikle çekik iken yürüyüp devam etsek ve 5 dk sonra falan çikleyi indirsek sorun olurmu? Bunu soğuktan yapar demeyin yazında kışında aynı diğer tüm konularda motoru tek geçerim
kardeş gerçi duymak istemiyorsun ama bunu soğuktan yapıyordur soğuk günlerde motorum daha uzun sürede ısınıyor jikle açık iken . her ne kadar jikle ile motoru ısıtmadan hareket etme veya jikle çekik iken hareket etme densede sanırım jikle ile çalıştırıp hani yağın güzelce dağılası için bir süre bekledikten sonra hareket etmenin bir mahsuru olmaz . yamaha serviste ustaya bu konuyu sormuştum pek tavsiye etmesemde eğer çok acelen varsa işte yağın iyice pistonlara bulaşması için bir süre belkle çok bağırtmadan avaş yavaş yola çık bir iki dakika sonra jikleyi kapat demişti . ama ne kadar güvenilir ne kadar doğrudur bilemem en güzeli ısınmasını beklemek bence...
edit: eklemek istediğim bişey var motoru ısıtmadan yola çıkınca gazı yedi yemedi olaı oluyor gaz veriyorsun karbüratör boğuluyor veya aniden gazı kavrayıp motor şaha kalkıyor yani güvenliksiz durumlar oluyor eklemek istedim her koşulda otoru ısıtmak lazım ama dediğim gibi biraz ısıt yavaş yavaş yola çık en kötü ihtimalle
Kask tak!
aynı sorun bendede var daha 2 bine gelmedi motor debriyaj titreyerek kavrıyor hatta aniden bırakınca önu kalkması gerekirken bu kamyon gibi kalkıyor bunlarda var bi sorun eyer 2 bindede balata tamammen biterse cok kotu seyler olacak.hem benim hemde saglayıcı icin.
bu motorun bu sorunu hic bi zaman gecmez illaki jikle ister sıcak soguk farketmez sen jiklyi acıp rolantide 30 sn calıstır sonra devam bisey olmaz 1 dk sonrada jikleyi kapat ama devamlı gidersen buji mefta olur
ateşleme mesafe kısalıyor.mesafe kısaldığı için komperasör artıyor.bunun sonucunda belirgin bir tork artışı oluyor.silindir üst kafasını belli bir miktar taşlıyoruz.fazla taşlarsak piston silindir üst kafasına dokanır.
debriyaj içinse aklıma gelen debriyaj telini ayarladınızmı?
Oleyy 1000 km doldu bugünde bakıma götürdüm motosikleti.Balatalara baktı, zinciri yağladı, soğutmayı temizledi, yağı değiştirdi, lastik basınçlarını ayarladı..40 lira para verdim normal değil mi??
Şimdi yavaş yavaş 8 binin üstüne çıkyorum ama çok titreme oluyor 8.binden sonra sizinkilerde öyle mi ya??
Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.
ybr de soğutma yokkiii
o dediğin hava filtresini temizlemişlerdir.
10-40 castrol motor yağı 15 ytl.işçilik ücreti 25 ytl ye gelmiş.hiç bakım yaptırmadım ama 40 ytl fazla gibi
10.000-11.000 devirde bile titreme yapmıyor.8000 de yapması anormal gibi.ama daha motor alışmadığı içinde olabilir
çok oluyor depoya su dolu bardak koyup motoru yüksek devirde çalıştırıp titreşimi kontrol etmiştim.sonuç mükemmel bardakdaki su taşmadı.o derecede titreşim olmuyor.
tamam yahu ne dalga geçion
evet aynen öyle 25 işçiliğe aldı.. bir de adam bahşiş bekledi sanırım ama malum öğrenciyim sağol abey deyip gittim usulcacık
çok fazlada ses çıkartıyor bir de rahatsız edici.. Belki bana abartı geliyordur , belki de normaldir..Ben bilen birine kullandırayım bir benim motoiskleti ya başka türlü emin olamayacağım sanırım
Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.
ön amartisör sertse direksiyona titreşim verir.belki ondandır .herşey olabilir
bahşiş beklemesi saçma sanki yamaha R1 bakımı yapıyor.karşısında dolar milyarderi var sanıyordur gerçi r1 de olsa bahşiş hakkı yok.
senne diyorsun.. motoru teslim alırken kullanmayı pek bilmediğim için Gaziosmanpaşadan yetkili bayiden aldığım motosikleti yeşilköye getirmelerini istedim tabiiki getiririz dediler..Akşam geldiklerinde aldım motoru (minibüsle getirmişler 3 kiş vardı minibüste..) iyi akşamlar dedim sonra aadam ee bukadar kişi bu kadar yol geldik ...(bahşiş anlamında bir şey söyledi tam hatrlamıyorum) verirsiniz heralde dedi.Yanımızda para yoktu arkadaşım hemen evden aldı geldi hemde 20 lira verdi..Dedim öhhhhh..Bahşiş istemeyin yaa bizden zaten belli bir aylığınız var bahşişte neymiş kardeşim!
Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.
lezzet gider,mesuliyet kalır...
Kış şartlarında bunları yapması normaldir ama yazın da yapıyor diyorsun. Benimkinde o tür bir sorun hiç olmadı yazın.
Hava filtresine baktır tozlu ise temizlet, bujisine baktır şimdiye kadar hiç değiştirmediysen değiştir. Bİr ihtimal de benzin filtresine baktır. Büyük ihtimal bunlardan biri olabilir.
Gitti TDM kaldık yine ybr ile başbaşa..
Aykanhem sesinin fazla hemde titreşimin çok olduğundan bahsetmişsin.
motosikletin balancer sistemindeki rulmanlarla yahut mili ile ilgili bi sorun olabilir.
hazır garanti kapsamındayken bunları iyi bir ustaya baktırsan iyi olur kanısındayım...
[QUOTE=hayati;495604]Aykanhem sesinin fazla hemde titreşimin çok olduğundan bahsetmişsin.
motosikletin balancer sistemindeki rulmanlarla yahut mili ile ilgili bi sorun olabilir.
hazır garanti kapsamındayken bunları iyi bir ustaya baktırsan iyi olur kanısındayım...[/QUOT
yok yok degil krank bilyeleri uydurukmus dikkat etmek lazım gecen bi arkadas 50 km mesafeden gelirken krank gitmis cekiciyle geldi motor bodruma, yuksek devirler bence bu motora zararlı bende bi baktırıcam acayip sesler gelmeye basladı kranktan eksantrik zinciri zatenbi felaket dikis makinasının cızırdıması gibi motoru sanki arızalıymıs gibi calıstırıyor dikkat ettiyseniz ama hondaya bakıyorum tıkır tıkır keske demeye basladım coktan 250 almak istiyorum fakat piyasaya cıksın eyer bununda eksantrik zinciri böyleyse vazgecicem.
YBR'nin krank bilyaları ile "dayanıksız" yorumunu ben de duymuştum. Yaklaşık 20000km'de sorun çıkartma durumları olabilirmiş hatta bir arkadaşımın eski kasa YBR'sinde bu olay oldu ve gerekli değişimler yapıldı, farklı marka daha kaliteli bilyeler ile değişim sağlandı. Krank bilyaları sorunlu ise motordan şakur-şukur bir sesler geliyor ama eğer bu sesler 2000km'de gelmeye başladıysa kullanıı-kullanım gibi faktörler göz önüne alınmalı diye düşünüyorum...
Şu an bu konu içerisinde 184 kullanıcı var. (0 üye ve 184 misafir)