şuanda çalışmıyormu yani ? servise götür anlat başka yolu yok
apartmanın altında duruyor motor.çalışmıyor.henüz plakam takılı değil serviste uzak.çalışmayan motoru nasıl götüreyim.yarın inşallah bir daha deneyeceğim.inşallah çalışır.0km motorun aküsü boş olmalı bence.ve bende 8 km eve geldim.ve daha hiç gezmedim.çünkü plakam yok henüz.malum polisler arka mahallede bile ceza yazcak adam arıyor antalyada.durduğu yerde sık sık çalıştırdım.sesini filan dinledim.sanırım akü boşaldı benim.ve az yol yaptğım için aküyü de dolduramadım.
sen yinede ayak marşında benım dediğim gibi çalıstırmayı dene motor bi 10 dk boşta calışsın akü kendini doldurur.benzinide kontrol et musluk yukarıya doğru baksın yedek rezerve açık konumda dene belkide benzin yedeğe düşmüş olabilir,yedek rezerve zaten 2 litre benzin alıyor hiç calışmassa debriyajı sık 2. vitese tak sonra debrıyajı salarak vurdurmaya calış belkı oylede calısır
saol uğurcum.yarın inşallah çözerim bu sorunu.bundan sonra birde yamuk siperlik far sorunu var.keşke apacheyi bekleseydim.enjeksiyonsuz motorlar böyle.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:47 ----------
az önce akşam aşam baya bi denedim.artık N LAMBASI da yanmıyor.ve tırrrttt sesi bile gitti.start yapınca pıt diyor çok zayıf bir ses.yine ayak marşından ses yok.cbf de ayak marşı yokmuş.al oluyorda ne oluyor.ayak marşının ses vermemesi çok ilginç.neyse arkadaşta bulamadım.2 kişi sordum evde değillermiş.beni itsinler diye.evden 300 metre ötede küçük bir yokuş vardı.oraya gittim.ittim ittim atladım yan seleye vites 2 deyken ilkte motor nerdeyse çalışıyordu.2.de motor çalıştı.ama 2.viteste olduğundan ve yeterli hızda olmayınca yani yavaştım.stop ettim.tabi benimde pilim bitti.3.denemeye dermanım kalmadı.
şu an N lambası da gitti.startta ses de yok.ama görüldüki biri beni iterse çalışacak.ama ayak marşına basınca niye hiç motor sesi gelmez anlamadım.
birde vurdurmada.vites 2de.hızlanınca debriyajı bırakıp gaza asılıyorum.doğru mu bu?çalışınca vites 2de olduğundan ve hızım yavaş olduğundan hemen stop ediyor.bunu nasıl önlücem?
arkadan birisi itelesin birde 3. viteste dene ozaman yavaşlama olmaz,inş çalısır en yakın zamanda servise götür
Arkadaşlar şu an yazdıklarınızı binlerce insan okuyor ve bu yüzdendirki yanlış bilgilendirme yapmayalım
YAMAHA YBR 125 ESD motosiklet inde kronik sorun sadece (tabi herkes için sorun olmayabilir) ufak bir titreşim vardır tabi bu kronik sorunda sayılmayabilir.
Şu an yazdığınız bu sorunların hiç biri bende yaşanmadı ben ayak marşını sadece 1 defa kullanmak zounda kaldım oda motor çok fazla soğuk rüzgar yedi buda sabah vakti oldu Kilimotre 4350 de iken
Bakın ben çok iyi bir Yamaha servisine sahip olduğum halde yinede tam güvenmem ve muhatabım Yamaha motor Genel müdürlüğü olur sizde eğer belirli sorunları yaşıyorsanız Yamaha motor ile görüşün inanın görüceksiniz gereken ilgiyi gösteriyorlar.
Yamaha Motor San. ve Tic Ltd. Sti.
Fatih Mah. Yakacik Cad.No:23 Samandira Istanbul.
Tel: 0 216 561 86 10
Fax: 0 216 561 86 14
info@yamaha-motor.com.tr
Bu olay benim önceki 2008 model 9 binde olan Ybr de yaşanıyordu bu durum soğuk havalarda oluyor bendeki sorun aküden kaynaklamıştı değişince ve subap ayarı yapılınca düzeldi tabi sizdeki sorunun tam olarak neden kaynaklandığını bilemiyorum
Birde motorun yağmura maruz kalması sadece sürüş esnasında olsun onun dışında park halinde ıslanmamasını öneririm birde Kontak yuvasına dikkat edin
şimdilik birşey yok aslında marştan çalışmayınca ateşleme yapmıyor okadar soguk havalarda
uğur dediğin kontakt olayı bende yok senin.sanırım benim sorunum tamamen aküm boşaldı.şu sorunları çözüp motorumun keyfini süreceğim günleri merakla bekliyorum.
kardeş motoruyun aküsü bitmiş boşuna zorlama ybr esd yi.... al götür servise neden uğraşıyorsun... tarzanca işlerle uğraşma senin altında ki motor motorların kralı....
103 hp
selam arkadaşlar istanbul içinde işini iyi yapan güvenilir kızımı gönül rahatlığıyla teslim edebileceğim bi yamaha servisi arıyorum yardımcı olursanız sevinirim saygılar
ya sev ya terket...
henüz araç bulamadım ama bugün boşta boş lambası geri gelmiş ve marşa basınca gene tırrrtt demeye başlamış.sanki akü şarz etmiş kendini
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:09 ----------
yakında güzel bir rampa buldum.orda bir vurdurmayı deneyeceğim.bazı sorularım var konu ile ilgili.
1-2. vites mi?3. vitesmi daha iyi?
2-debriyajı birden bırakıp hızlıca gaza mı basıyim?yoksa ikisinide yavaş mı?
3-motor çalıştığında ne yapmalıyım?daha önce iterken bile kendim çalıştırdım ama stop etti.olduğum viteste uzatıp gideyim mi?boşa alıp rölantide mi çalıştırayım?aküü daha hızlı nasıl dolar?
Arkadaşlar hangi motor olursa olsun motorunuzu asla "vurdurma" yöntemi ile çalıştırmaya kalkmayın. Bu olay arabalar içinde zararlı ama arabalara kıyasla çok daha küçük parçalara sahip olan motosikletlerin krank kolu, yuvası, vites dişli grubu, pistonu, segmanı çok daha nazik oluyor. Sistem tersinden bir zorlama ile çalışıyor. Yani dişli grubundan kranka, oradan krank kolu ile pistona güç iletiliyor. Zaten tamamen boşalmış akü ile yine zor çalışır.
Akü şarj cihazları iyice ucuzladı. Her motorcunun elinde bir akü şarj cihazı mutlaka olmalı. Motosikletlerde yer kaplamaması ve ağırlık yapmaması için aküler mümkün olduğunca küçük ebatlarda takılıyor.Soğuk havalarda da aküler olduğu yerde daha hızlı deşarj olur. Yeni alınan akünün ilk şarjı iyi yapılmazsa ömrü kısa olur (asitli akülerde). Gün içinde 10-20 km yol yapan motorun aküsü de çabuk biter. Boş bir akünün şarjı için yapılması gereken mesafe kabaca 100 km falandır.
Ayrıca artık jel aküler iyice ucuzladı hatta asitli akülerle aynı paraya satılmaya başlandı. Önerim kesinlikle jel akü alınması. Jel aküler bir elektrik kaçağı yada alarm gibi bir harcama yoksa olduğu yerde boşalmıyor. Motor devrilince sağa sola asit akmaması da büyük avantaj.
Bir de benim bilmediğim bir şey var, sorayım. Bu yeni esd'lerde kontak açılınca bir yerleri ısıtan bir parça mı var? Işık sönmeden marşa basılmaz demiş yukarıda bir arkadaş. Ne ışığı o? Eğer böyle bir şey varsa motor boş akü ile asla çalışmaz. Esd yerine eski model ybr tavsiyemi de daha da destekler bu olay. Eski ybr'lerde aküyü sökünce bile marş pedalı ile çalışıyor. Yeter ki şarj devrinin altına düşme yani 1600 devir ve üzerinde kal.
N nin yanında bir lamba var soru.uyarı arıza lambası gibi bir şey.her kontak açınca 1 kere yanıp sönüyor ondan sonra marş basıyorsun.hondaların pgmfi lambası gibi.
Şu an bu konu içerisinde 61 kullanıcı var. (0 üye ve 61 misafir)