Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
29 Ağustos 2010, 21:59
#15461
WanD adlı üyeden alıntı
Merhaba'lar ; Bugun bende 2009 model 11000 km 'de Yamaha Ybr sahibi oldum. Antalya'da malum piyasa ne hikmetse yüksek... Motor ustası arkadaşım vardı tesadüf eseri araba pazarında karşılaştık. Başka bir arkadaşı için pazarlık yapmış 3,100 lira vermiş ama motor sahibi 3,500 ün altına düşmemiş... Motorun temiz olduğunu ama biras fiyatının yüksek olduğundan bahsetti. Neyse gittik en son 3,300 dedi esnaf arkadaşalar'da araya girerek 3,200'e anlaştık.
Bakımını yeni yaptırdım dedi ama yine de motor ustası arkadaşım iridyum buji takarız birde castrol yağını ekleriz tamamdır dedi
İleriki zamanlarda Uzay kafasını söküp yuvarlak far ve xeon ampül taktırcam.
10,000 km başka hangi bakımları yaptırmam gerekiyor ?
Hayırlı olsun Antalyada piyasa cidden yüksek kazasız belasız inşallah..
Reklamlar
-
29 Ağustos 2010, 22:20
#15462
WanD adlı üyeden alıntı
Merhaba'lar ; Bugun bende 2009 model 11000 km 'de Yamaha Ybr sahibi oldum. Antalya'da malum piyasa ne hikmetse yüksek... Motor ustası arkadaşım vardı tesadüf eseri araba pazarında karşılaştık. Başka bir arkadaşı için pazarlık yapmış 3,100 lira vermiş ama motor sahibi 3,500 ün altına düşmemiş... Motorun temiz olduğunu ama biras fiyatının yüksek olduğundan bahsetti. Neyse gittik en son 3,300 dedi esnaf arkadaşalar'da araya girerek 3,200'e anlaştık.
Bakımını yeni yaptırdım dedi ama yine de motor ustası arkadaşım iridyum buji takarız birde castrol yağını ekleriz tamamdır dedi
İleriki zamanlarda Uzay kafasını söküp yuvarlak far ve xeon ampül taktırcam.
10,000 km başka hangi bakımları yaptırmam gerekiyor ?
hayırlı olsun yağını zincirini temiz tut başka bi bakım istemez güle güle kullan.
BiLdiğini BiLenin Arkasından Gidiniz. Bildiğini bilmeyeni uyarınız. Bilmediğini bilene öğretiniz. Bilmediğini bilmeyenden kaçınınız.
-
29 Ağustos 2010, 22:38
#15463
Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Antalya'da Motosiklet ve araba piyasası çok yüksek... A2 ehliyet için kursa yeni kayıt oldum , kasım ayı civarı ehliyet sanırım elimde olur. Bu süreç zarfında vitesli motosiklet kullanımını trafiğin olmadığı alanda öğreneceğim.
Şayet A2 ehliyetim olmuş olsaydı Antalya iline yakın il ve ilçelerden daha uygun fiyata alabilirdim ama nasip kızmet işi...
Yamaha Ybr ile Honda Cbf 150 arasında kalmıştım kararımı Ybr de kullanarak iyi bir seçim yaptığımı düşünüyorum. Umarım Vitesli motosiklet acemiliğini kısa sürede atlatırım
-
29 Ağustos 2010, 22:57
#15464
Hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız binersin umarım WanD.Ehliyetinde şimdiden hayırlı olsun zira ehliyetini eline aldığında ben burda olmayacagım büyük ihtimal.
Aslında başka sehirdende bulsan yardımcı olucak A2 ehliyetli bir arkadaş çıkardı siteden.
Fakat böylesi daha iyi boşver biran önce kavuşmussun makinana
Bir kaç gün içinde iyice alısırsın vites olayına.Zaten araba mantıgının aynısı sadece kalkışlarda filan biraz daha dikkat istiyor..Bir kaç haftayada kurdu olursun..[Bana ilk günler dönerken ayagını yere koyma yarım debriyaj dön filan demişlerdi zorlanıyodum o zamanlar...1 hafta geçti aradan kurdu olmuştum.] Sıkıntı yapılcak birşey yok yani.İlk zamanlar aldıgın artcılara dikkat et kafası biyerde vucudu biyerde oynamasın benim kuzen durdugu yerde motoru devirmişti o yüzden
O kadar kolay degil VATANI bolmek ve o kadar zor degil ugruna olmek.
-
30 Ağustos 2010, 14:06
#15465
arkadaşlar ybr de yağ değiştirmek için bi topik aradım ama bulamadım yardımcı olabilirmisiniz acaba ???
:bestmt:[COLOR="DeepSkyBlue"]ßy_qrossefox[/COLOR]::plus1::
-
30 Ağustos 2010, 15:12
#15466
grossefox öncelikle motoru orta ayaga al.
Sol tarafta ya tıpası var.17 anahtarla açılıyor.Onun altına bir kap koy [1 litrelik olsun en az] ve vanayı aç.İçerdeki yagın boşalmasını bekle.
Pistonlardaki yagın atılması içinde kontak kapalıyken birkaç kere ayak marşına bas ordaki yağlarda çıksın..
Yağ akımı iyice yavaşladıktan sonra motoru sola hafiften yatır [ıyıce ıcerdekı yagın suzulmesı ıcın]..Damla damlada olsa akmasını bekle..Yağ boşaltım işlemi bitikten sonra sıra geldı doldurmaya.
Biraz önce açtıgın yağ vanatısı iyice kapat.Sonra motorun sağ tarafına geç.siyah çevrilerek çıkartılan vana göreceksin.onu cıkar.Huni yardımıyla yagı motora aktar.Ve tıpayı geri kapat.Bu kadar.
Not:bu işlemleri motor soğukken yap
Acemi bir anlatımla anlattım inş yardımcı olabilmişimdir.Takıldıgın yeri tekrar tercüme edebilirim
O kadar kolay degil VATANI bolmek ve o kadar zor degil ugruna olmek.
-
30 Ağustos 2010, 19:19
#15467
WanD adlı üyeden alıntı
Merhaba'lar ; Bugun bende 2009 model 11000 km 'de Yamaha Ybr sahibi oldum. Antalya'da malum piyasa ne hikmetse yüksek... Motor ustası arkadaşım vardı tesadüf eseri araba pazarında karşılaştık. Başka bir arkadaşı için pazarlık yapmış 3,100 lira vermiş ama motor sahibi 3,500 ün altına düşmemiş... Motorun temiz olduğunu ama biras fiyatının yüksek olduğundan bahsetti. Neyse gittik en son 3,300 dedi esnaf arkadaşalar'da araya girerek 3,200'e anlaştık.
Bakımını yeni yaptırdım dedi ama yine de motor ustası arkadaşım iridyum buji takarız birde castrol yağını ekleriz tamamdır dedi
İleriki zamanlarda Uzay kafasını söküp yuvarlak far ve xeon ampül taktırcam.
10,000 km başka hangi bakımları yaptırmam gerekiyor ?
Hımm bendemi yükseltsem acaba fiyatı :D yok ya ben satmaya niyetliyim tok satıcı falan değilim :Dalan alsın bu fiyata gitsin.
-
31 Ağustos 2010, 01:26
#15468
WanD adlı üyeden alıntı
Merhaba'lar ; Bugun bende 2009 model 11000 km 'de Yamaha Ybr sahibi oldum. Antalya'da malum piyasa ne hikmetse yüksek... Motor ustası arkadaşım vardı tesadüf eseri araba pazarında karşılaştık. Başka bir arkadaşı için pazarlık yapmış 3,100 lira vermiş ama motor sahibi 3,500 ün altına düşmemiş... Motorun temiz olduğunu ama biras fiyatının yüksek olduğundan bahsetti. Neyse gittik en son 3,300 dedi esnaf arkadaşalar'da araya girerek 3,200'e anlaştık.
ben manisa salihlide 2 ay önce 2oo9 model 7235 km de siyah uzay kafa ybr'mi 3ooo tl ye almıştım.
71Hakan71 adlı üyeden alıntı
grossefox öncelikle motoru orta ayaga al.
Sol tarafta ya tıpası var.17 anahtarla açılıyor.Onun altına bir kap koy [1 litrelik olsun en az] ve vanayı aç.İçerdeki yagın boşalmasını bekle.
Pistonlardaki yagın atılması içinde kontak kapalıyken birkaç kere ayak marşına bas ordaki yağlarda çıksın..
Yağ akımı iyice yavaşladıktan sonra motoru sola hafiften yatır [ıyıce ıcerdekı yagın suzulmesı ıcın]..Damla damlada olsa akmasını bekle..Yağ boşaltım işlemi bitikten sonra sıra geldı doldurmaya.
Biraz önce açtıgın yağ vanatısı iyice kapat.Sonra motorun sağ tarafına geç.siyah çevrilerek çıkartılan vana göreceksin.onu cıkar.Huni yardımıyla yagı motora aktar.Ve tıpayı geri kapat.Bu kadar.
Not:bu işlemleri motor soğukken yap
Acemi bir anlatımla anlattım inş yardımcı olabilmişimdir.Takıldıgın yeri tekrar tercüme edebilirim
ehliyetimi 25 önce aldım motor kısmından hiç anlamyorum anlatımın çok güzel olmuş kardeşim çok sağolasın artık bi yerini döküp takamazsam sorun benden olur bu arada arkadaşlar grossefox benim lakabım gerçek adım ümit yaşım 17 ;)
:bestmt:[COLOR="DeepSkyBlue"]ßy_qrossefox[/COLOR]::plus1::
-
31 Ağustos 2010, 01:27
#15469
victorist adlı üyeden alıntı
Kullanımla olması imkansız heleki benim gibi insandan daha da imkansız motor 27 km iken vardı bu sorun uyarmıştım ben onları ama motor daha yeni geçer dediler
egzoz a poşet yapışmıştı zaten değişince oda gidecek iyi olur yani
yav victorist ten ses cıkmadı
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
31 Ağustos 2010, 04:04
#15470
arkadaslar yeni ybr'lerden catlak sesler gelmeye basladi hayrola. yoksa bitiyormu ybr efsanesi. eger öyle olursa piyasada saglam motor kalmayacak biline.
motorsiklet değil MOTOSİKLET.
-
31 Ağustos 2010, 09:48
#15471
ybr efsanesi bitmez viyana arkadaşım herkez mutlu mesut kullanıyor çatlak ses dediğiniz milyonda bir ihtimal bi arızadır irfan arkadaşın fabrikasyon egsoz sorunu aynı arızadan bana bitane daha gösterin haklısınız dicem ama gösteremezsiniz ybr nin efsanesini honda bile bitiremediyse siz hiç bitiremezsiniz karalama yapmaktan vazgeçinde insanları yanlış yönlendirmeyin.
BiLdiğini BiLenin Arkasından Gidiniz. Bildiğini bilmeyeni uyarınız. Bilmediğini bilene öğretiniz. Bilmediğini bilmeyenden kaçınınız.
-
31 Ağustos 2010, 10:24
#15472
viyana adlı üyeden alıntı
arkadaslar yeni ybr'lerden catlak sesler gelmeye basladi hayrola. yoksa bitiyormu ybr efsanesi. eger öyle olursa piyasada saglam motor kalmayacak biline.
Çamur at izi kalsın. Türkiyede herzaman tutmuş bir yöntemdir.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
-
31 Ağustos 2010, 10:26
#15473
ne kadar önyargili insanlar var . esas tr'nin sorunu bu.. iyi bakin bende de ybr var.
motorsiklet değil MOTOSİKLET.
-
31 Ağustos 2010, 10:59
#15474
viyana adlı üyeden alıntı
ne kadar önyargili insanlar var . esas tr'nin sorunu bu.. iyi bakin bende de ybr var.
evet türkiyenin sorunu bu haksızsan tokat gibi cevap gelir sende ybr veya xl650 olması bişey değiştirmez burası bilgi paylaşım yeri fanatik tavırlarla akıl bulandırmayın madem ybr kullanıyorsun gördüğün arızaları yaz tartışalım sağlammı değilmi. efsane bitiyor kulaktan dolma kötülemeler tahmin ediyorum böyledir şeklinde bi sonuça varılmaz biri bi kusurunu yazsa ybr nin kırk tane artısını unutulur sonuç alınmaz bu motora çıkar sonra kullananlar ne dese inandıramaz her arızanın altında bu sonuç aranmazki arkadaş biz neyi tartışcaz o zaman hayırlı olsun başlığımı burası insanlar kötü bi laf duymaya odaklanmış sırf bu yüzden kimse arızasını yazamaz olmuş sağlıklı bi forum için şu fanatiklerden ayıklanmamız lazım.
BiLdiğini BiLenin Arkasından Gidiniz. Bildiğini bilmeyeni uyarınız. Bilmediğini bilene öğretiniz. Bilmediğini bilmeyenden kaçınınız.
-
31 Ağustos 2010, 11:45
#15475
viyana adlı üyeden alıntı
ne kadar önyargili insanlar var . esas tr'nin sorunu bu.. iyi bakin bende de ybr var.
Hayrola diye başlayan sorunuza cevaben yazdığım bir cevaptı benim mesajım. Size değil çatlak seslerin çamur attığını kastetmiştim siz yanlış anlamışsınız.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:09 ----------
X-Fi adlı üyeden alıntı
evet türkiyenin sorunu bu haksızsan tokat gibi cevap gelir sende ybr veya xl650 olması bişey değiştirmez burası bilgi paylaşım yeri fanatik tavırlarla akıl bulandırmayın madem ybr kullanıyorsun gördüğün arızaları yaz tartışalım sağlammı değilmi. efsane bitiyor kulaktan dolma kötülemeler tahmin ediyorum böyledir şeklinde bi sonuça varılmaz biri bi kusurunu yazsa ybr nin kırk tane artısını unutulur sonuç alınmaz bu motora çıkar sonra kullananlar ne dese inandıramaz her arızanın altında bu sonuç aranmazki arkadaş biz neyi tartışcaz o zaman hayırlı olsun başlığımı burası insanlar kötü bi laf duymaya odaklanmış sırf bu yüzden kimse arızasını yazamaz olmuş sağlıklı bi forum için şu fanatiklerden ayıklanmamız lazım.
Ben fanatik değilim ama bu yazınızı üstüme alınıyorum.
Fakat bir çamur furyası almış gidiyor. Sorun cıkarmayan motor olmaz tabiki cıkaracak fakat ybr muadili motorların garanti süresi boyunca bir dünya parçası değişirken ybr nin adam gibi kullanınca yıllarca sorunsuzca kullanılabildiğini görüyorum, anlatanları dinliyorum-görüyorum. Türkiye'de yamahanın servis ağı prestij kaybından dolayı Ybrnin hakkının verilemediğini düşünüyorum.
Motorla 150.000 yapılarak sonrasında sıfırlanıp 10.000 km ye çekilen motorların sorun cıkarmasını çok doğal karşılıyorum.
Sorunsuzluğu ve yakıtı ile ybr den memnunum.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
-
31 Ağustos 2010, 12:47
#15476
newceri adlı üyeden alıntı
Ben fanatik değilim ama bu yazınızı üstüme alınıyorum.
Fakat bir çamur furyası almış gidiyor. Sorun cıkarmayan motor olmaz tabiki cıkaracak fakat ybr muadili motorların garanti süresi boyunca bir dünya parçası değişirken ybr nin adam gibi kullanınca yıllarca sorunsuzca kullanılabildiğini görüyorum, anlatanları dinliyorum-görüyorum. Türkiye'de yamahanın servis ağı prestij kaybından dolayı Ybrnin hakkının verilemediğini düşünüyorum.
Motorla 150.000 yapılarak sonrasında sıfırlanıp 10.000 km ye çekilen motorların sorun cıkarmasını çok doğal karşılıyorum.
Sorunsuzluğu ve yakıtı ile ybr den memnunum.
yağını, bujisini, filtresini, lastiğini ve zincir bakımını yaptıktan sonra 5 kuruş masraf çıkarmaz ben de çok memnunum
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
31 Ağustos 2010, 13:36
#15477
YBR gibi bir motoru kötülemeye çalışmak zevk veriyor insanlara anlasanıza
Sahiden burası her tür arızayı paylaşım yeri. Milyonlarca arızasız YBR piyasada dolaşıyor, burada yazılanlar arızası olup da paylaşanlar. Buradan bütün YBR'lerin arızalı olduğu sonucuna varılmaz. Mantık hatası olur.
2 tane YBR sahibi oldum bugüne kadar. 22bin km. bindim bir tanesi 25bin km'deydi sattığımda. Tamirciye ve servise sadece bakımları ve ufak tefek zincir gerdirme, lastik patlaması gibi sebeplerle gittim.
YBR efsanesi bitse ne olur bitmese ne olur birilerinin gözünde.
Ben onun üzerinde oldukça zaten kârdayım, tamirci parası ve parça parası yok, satarken zarar ettirmeye çalışıyorsanız da sorun yok torunlarımız da bizim YBR'lerimize biner .
-
31 Ağustos 2010, 13:47
#15478
alisemerci adlı üyeden alıntı
YBR gibi bir motoru kötülemeye çalışmak zevk veriyor insanlara anlasanıza
Sahiden burası her tür arızayı paylaşım yeri. Milyonlarca arızasız YBR piyasada dolaşıyor, burada yazılanlar arızası olup da paylaşanlar. Buradan bütün YBR'lerin arızalı olduğu sonucuna varılmaz. Mantık hatası olur.
2 tane YBR sahibi oldum bugüne kadar. 22bin km. bindim bir tanesi 25bin km'deydi sattığımda. Tamirciye ve servise sadece bakımları ve ufak tefek zincir gerdirme, lastik patlaması gibi sebeplerle gittim.
YBR efsanesi bitse ne olur bitmese ne olur birilerinin gözünde.
Ben onun üzerinde oldukça zaten kârdayım, tamirci parası ve parça parası yok, satarken zarar ettirmeye çalışıyorsanız da sorun yok torunlarımız da bizim YBR'lerimize biner
.
benim ybr 90 000 km'de. ben sadece yeni ybr'lerden süpheleniyorum, kesin ve kat'i konusmuyorum. neyse ....
motorsiklet değil MOTOSİKLET.
-
31 Ağustos 2010, 13:49
#15479
Aşağı yukarı 2 seneye yakın ybr 125 kullandım.MZ den başlayarak honda dahil(hondayı kötülemek değil amacım yeni bir polemik çıkmasın) pek çok motosiklet sahibi oldum .Ybr 125 kadar komplike (yakıt ekonomisi,sağlamlık,sıfıra yakın vibrasyon,servis,parça bolluğu ve ucuzluğu,arıza göstermemesi yada minimum arıza vs.)bir motosiklet görmedim.Varsın aşırı sürat yapmasın. Boşu boşuna bu kadar tutulmuyor bu motor.''Bu efsane bitmez'' daha iyisi çıkana kadar.
'' Baki kalan bu kubbede bir hoş sada imiş ''
-
31 Ağustos 2010, 14:05
#15480
viyana adlı üyeden alıntı
benim ybr 90 000 km'de. ben sadece yeni ybr'lerden süpheleniyorum, kesin ve kat'i konusmuyorum. neyse ....
viyana kardeşim, sizi üzmek için yazmadım. bu sayfalarda çoğunlukla bu tür geyikler dönüyor o yüzden yazdım. yeni bir şey ortaya konulunca insanlar elbette tedirgin oluyorlar ama ybr gibi bir motor sanırım her yeni modelle kendini bitirmez.
üzdüysem bağışlayın
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 39 kullanıcı var. (0 üye ve 39 misafir)
Bu Konudaki Etiketler