Bende yamahanın aldığımda motorla birlikte gelen kullanıcı el kitabı var.
Orada rölanti devri 1400-1600 rpm arası yazıyor.
Peki yukarıdaki fotoğrafta karbüratör üzerinde sökülmüş soketlerin olduğu yer nedir? Ne işe yarıyor o soketlerin bağlandığı yer?
tabi tabi..
arkadaşlar yaklaşık olarak 3-4 aydan beri yatan aküsü bitmiş ybr m de şöyle bi sorun oldu... devir saati çalışmıyor... bazende anormal çalışıyor... acaba nedendir.. başına gelen varmı..ç aküyü şarj ettimi düzelmişti daha önce .. ama şimdi ilgilenmedim..kışa hazırlarken bakınacağım...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Ramço, ybr de değilde başka bir 125 lik motorda yaşamıştım bu sorunu. Aküdendi. Bunlarda devir telle değil, elektrik sinyali olarak iletiliyor. Akü çok çok zayıflarsa, daha doğrusu ölürse, devir saati saçmalıyor.
ramço biliyosun aynı sıkıntı bende de suan var benimki daha garip gerçi.2 bin devirde duruyor sabit 4.5 devire kadar cıkıyor.Sonra hep orda
5. viteste 4500 devirde 120 görüyorum yahu
Fakat aküden olsa benim aküyü zaten yaz başında değiştirmiştim..Bu kadar cabuk sıkıntı yaratırmı yaw.Hem önceki akü tamamen bitmişti değiştirmeden önce böyle bir sıkıntı olmamıştı.Akü işin içine giriyorsa bilmiyorum ama sigorta filan atırmayı denesem benım devir saati inermi geri 0 a
O kadar kolay degil VATANI bolmek ve o kadar zor degil ugruna olmek.
Herkese Selamlar ;
Yeni Ybr 125 ile Honda Cbf 150 arasında ki kararsızlıklar içerisinde boğuşuyorum. Forumlarda ki kıyaslamaların tamamına yakını eski Ybr ye özgü olduğu için tam net karar veremiyorum. Bugün her iki markanın Bayisine giderek canlı olarak gördüm ve birinci ağızdan özelliklerini dinledim.
Honda , koltuk altındaki amorsitörden bahsetti ve virajlarda daha iyi olduğu km'de 90~100 kr yakıt tüketiminin olduğu bilgisini ve buna benzer özellikler ...
Yamaha da ise merak ettiğim en büyük özellik olarak belirtilen benim forumlarda okuduğum kadarı ile yarım enjeksiyon olduğu bilgisi idi. Telefonda görüştüğüm servis yetkilisi de böyle bir özellikten bahsetmişti ama direk olarak servis yetkilisi ile yüz yüze görüşünce yarım enjeksiyon olmadığını sadece yamahanın karbüratörü geliştirerek ve arıza ışığına kadar herşeyi ekleyerek vs vs ... yarım enjeksiyon tarzında bir sistem oluşturduklarını iletti. selesinin sertleştirildiğini ve uzunlaştırıldığını vs vs ...
Nakit Honda Cbf 4400 Yamaha ise 4500 dedi ... Yamaha 4650 den zorla 4500 dedi başka da indirim yapmam dedi çıktı. Honda'da zorlasam 4300 yaparlar belki... Fiyatlar anahtar teslimdir. Sigorta dahil.
Honda servisine Ybr nin yeni modelinde yarım enjeksiyon bir sistem geliştirdiklerini ilettim gülümseyerek yarım enjeksiyon diye birşey olmadığını ya tam olur ya hiç olmaz şeklinde cevap iletti...
Ayrıca Cbf Ybr ye göre 400 kusur tl daha pahalı olmasına rağmen Ybr yeni modelde Cbf yi geçti...
Kararsızlığımı giderip beni aydınlatacak arkadaşlardan yardım bekliyorum...
yeni ybr 4390 tl ben nakit 4200'e aldım 2 ay önce
Honda servisinde şeflik yapmış arkadaşımı aradım biras önce Ybr almamı söyledi. Yeni çıkan modelden bahsettim sakın bulaşma dedi Sanırım eline düşmeye başlamış motorlardan. Eskilerin daha iyi olduğundan bahsetti. Ben yuvarlak kafalı olanlardan tercih ederim 2.ci el Ybr almak istesem.
Ben geçen yıl aldım 2009 ybr uzay kafa 2009lar normalde ben yuvarlak kafa olarak yaptırdım bayisinde orjinal far taktılar.çokta memnunum ybr'mden 1 yıldır hiçbir sorun çıkarmadı bana ama cbf kullanmadığım için bilemem hangisi daha iyi bi cbf kullananlarlada görüş bence ama ybr sorunsuz mükemmel bir motor.
PHAETONW12 hayır gösterge ampüllerini değiştirmedim fakat sokette sıkıntı vardı bir ara kablodan onu haletmiştik.Ama hız göstergesininkiydi o.
O kadar kolay degil VATANI bolmek ve o kadar zor degil ugruna olmek.
2004 yılında ybrm vardı,bir keresinde servisteki eleman göstergeler daha parlak yansın diye içindeki 2w lık dipsiz ampulleri 5w lık dipsiz ampullerle değiştirmiş,bende ilk gördüğümde hoşuma gitmişti ve servisten canlı canlı yanan gösterge ışıklarıyla ayrılmıştım,motoru bir süre kullandıktan sonra devir göstergesinde anormallikler başladı,devir ibresi 4000i geçmiyordu,kendim söküp baktım,tamircinin taktığı ampulün gücü ve dolayısıyla ısısı orjinaline göre fazla olduğu için devir saaatinin içkısmındaki bazı parçaları eritmiş ve bu eriyen kısımlarda deforme olup ibrenin haraketini engelliyordu....
o yüzden sordum
bizim ybr lerin zincirleri kaç baklalı acaba birde cbf150 zinciri taksak sorun olurmu?
Şöyle özetliyim ;
Eski model Ybr lerin daha iyi olduğunu , yeni model ybr lerin eskiye nazaran biras kötü olduğunu sözlü olarak iletti. Detaylı bilgisini servise gittiğim zaman alacağım.
Yeni Ybr ile uzun yol deneyimi yapan birkaç kişinin " bu forumda olabilir yada başka forumda da olabilir hatırlamıyorum" çok yorucu oldugundan ve buna benzer eksi özelliklerden bahsetti(ler).
Ben sadece yazılan ve söylenenleri iletiyorum
Şu an bu konu içerisinde 74 kullanıcı var. (0 üye ve 74 misafir)