sorununun teşhisini doğru koyduğum aşikar. Ama zımparalamadan yeni balatayı takma sakın diski ince zımpara ile güzelce temizle sonra yeni balatayı tak. Ben en baştan senin balatanın bitmiş olduğunu veya yeni balata olsa bile üzerinde metal parçalarının sıkıştığını söylemiştim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:48 ----------
Freni hiç kullanmazsan 50.000 gider. Yada frene basılı tutarak 50 kmde bitirirsin. mesajlarımı dikkatli okumuyorsun. Kullanıma göre ömrü olur balataların.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:54 ----------
++
Yakıtı yüksek yağ eksiltiyorsa segmanlar bitmiş olabilir. Bir motor ustası görmesi gerekir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:00 ----------
Geçmiş olsun. Çok kötü bir durum. Aynı durum başıma geldiğinden yaşadığın duyguları iyi biliyorum.
4 sene önce doc kamyon arabama yandan girip kaçmıştı. Allahtan kasko vardıda yırttık. Ama bu seferde kasko bozulduğundan adamlar sana kasko yapmak istemediğinden kasko fiyatını çok yüksek tutuyorlar.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
yeni balatamı sabah alıp taktım acele ettiğim için hiç sormadım aldım geldim balata CHANCE diye bi marka 7.5 tl ye aldım hemen taktım şuan balatalar diske sürtüyo bununda rodajı felanmı oluyo yoksa sürtmemesimi lazım? sürttüğü için doğal olarak disk ısınıyo fazladan ama fren performansı eskisine yakın..
81VATAN__54MEKÂN
Tekerin dönemeyeceği kadar bir sürtme varsa balatayı söküp balata yuvalarının tamamen temizlemen gerekir. Hafif sürtme varsa bir süre sonra düzelir. Bir süre sürtmesi normal yani rodajı oluyor. Diskte eski balatanın metal sürtmesi olan iki tarafınada zımpara yapmayı ihmal etmemişsindir umarım. disk yüzeyine yapışan demir parçaları balatana yapışarak diski aşındıracak ve fren performansını düşürecektir.
Balata markasını şuan hatırlayamadım.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
slm arkadaşlar kara duman atıyorsa motor eksozdan hemen motor bitmiştir demiyelim motor eğer yağ yakmaya yani bitikse mavi renkte duman atar kara dumanı karbüratördeki karışım olayından yani düzgün karışım olmassa, bujiden veya elektrik aksamından olur bunları kontrol etmek daha doğru olur saygılar
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
Castrol Power1 10w-50
süper. 718. sayfaya yazmıştım yağın durumunu.
yağ 1500km.de ve daha 1500 km. gideri var. normalde yarı sentetik Castrol power1, 2000 km. den sonra vitesi sertleştiriyor (daha ucuz yağlardan hiç denemedim) ancak bunun daha hiç bir problemi yok. sanırım 1 ay daha kullanırım(yaz geldi artık uzun mesafeli yolculuklarım başlıyor).
bundan sonra ancak bu yağı kullanırım. fiyatı tam sentetik için uygun ve YBR'me çok uygun bir yağ.(10w-50 vizkosite yağ her ne kadar kullanıcı el kitabında yer almasa da)
Herkese tavsiye ederim. 25 tl ye değiştirttim. süper yağ. zaten daha koyarken renginden, çalıştırınca sesinden anlıyorsunuz.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
3000 km kullanılıyorsa daha ekonomik olur..
Diğer bir sorum olacak arkadaşlara;
Bu ön teker diskinin çizilmesinden sonra bende rahatsız oldum..
Ön teker balataları nasıl çıkıyor..anlatırsanız sevinirim..
Çok iyi anlatıyorsun..Bende değiştirdiğimde bu yağdan koyayım.
Çok merak ettim..Teşekkürler paylaşımın için..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
1 ay sonra ben de ybr sahibi olacağım. Beden ölçüme göre mont ve pantolonum hazır. Kaskım da eski scooter'dan kalma duruyor... İNŞALLAH ALLAH nasip ederse herşey istediğim gibi olursa aranıza 2008 veya 2009 Ybr ile katılacağım. Birde fiyatlar düşerse...
Uploaded with ImageShack.us
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
doblo 1.3 multijetmi
Sıdkın hakikatı seni yalandan başka bir şeyin kurtaramayacağı bir yerde gerçeği söylemendir"Cüneyd i Bağdadi"
Evet bu doblolar iyi gidiyor.Benim şahinde 170 görüyor Daha bide şahinde gaz pedalının altında tam gaza basılmasın diye demir var.Sanırım devir kesici niyetine koymuşlar
Bu arada bugun gene benzınlıkde yenimi aldın dedi.Bende 1 yıl oldu dedim.Kaç vites dedi 5 vites dedim.Motor belli ediyor kendini yav
HONDA
kesinlikle çok fark var bu yağda.
balata sökme işlemi:
1.disk kaliperini tutan iki vidayı söküyoruz.
2.kaliper artık elimizde. Şimdi kaliperi yerinden çıkarıp arkasını çevirdiğinizde balataları tutan iki metal çubuğu rahatlıkla görüyor olmalısınız.(kaliperi çok fazla eğip bükmeyin fren boruları hasar görebilir)
3.alttaki çubuğun (üsttekinde pim yok) iki adet pimini çekersek her iki balata da serbest kalacaktır.
NOT:pimsiz çubuk içeri-dışarı hareket edebiliyor. balatalar sökülürken içeri itip balataları çıkarın, balatalar takıldıktan sonra dışarı çekmeyi unutmayın yoksa balatalar yerinde durmaz.
NOT:içteki balatanın bir tarafı çentikli, diğer tarafı pimli metal çubuğa sabitlidir. dış balata her iki metal çubuğa da sabitlidir.
4.temizleme işlemi bitince önce iç, sonra dış balata pimli çubuğa takılmalı, dış balatanın karşısı pimsiz çubuğa geçirilip pimli çubuğun pimleri takılmalıdır.
5. kaliper yerine takıldıktan sonra söktüğümüz 2 adet civata (eğer varsa yıldız anahtarla) yerine fevkalade bir şekilde sabitlenir.
ben motorumun civatalarını sökerken hem istediğim kuvveti uygulayabilmek hem de civataları deforme olmaktan korumak için YILDIZ (kapalı uçlu) anahtarlar kullanıyorum.
aslında anlatıldığı kadar zor birşey değil sadece sökerken yapılan adımları takarken atlamamak önemli. fren hidrolik borusuna dikkat etmeli, bir de pimler küçük onları kaybetmemek lazım.
Kolay gelsin Serdar abi.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:18 ----------
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:30 ----------
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
evet 1,3 doblo fakat bunun motoru farklı..yeni kasa doblolarda kullanılan iki çeşit 1,3 motor var... biri 75 beygir diyeri 99 beygir..bu 99 beygir olanı... 100 adet dobloya test için takıldı ve bu 100 adetten biride bu.. yoksa notmal 75 beygirler bu kadar görmüyor..rampa aşşağı oldumu 200 e kadar çıkıyor.... 99 beygirlik bu motorlarda sorun yaşamayınca yeni kasa doblolarda uygulamaya başladılar... bir depo ile 1000 ile 1300 km arası yol gidiyor...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Arkadişler köyüme özüme vardım..
Şu an Sinop sınırları içerisindeyim..Dün sabah 06:00 sularında yola çıktım..saat 16:15 gibi bu eziyet bitti eziyet emme ben mutkuyumn hacılar Yol bu sefer daha kısaydı kestirme bi yol buldum..kaymak asfalt kamyoncuların daha keşfedemediği
666 km yi hemen hemen 10 saat gibi bir sürede tamamladım..Yakıt olyını merak edenler gezinin sonunda toplam aldıgım yakıtla yaptiğim yolu hesap ederek ortak bişey söylerim..
Bu gün denize girip güneşlenme hayalim vardı emme velakin ansızın bastiran yagmur tüm hayallerimi yarına bıraktı
Zabaaan köründe sinop merkeze gittim motorumun muaynesi için..
Pek sıra bekledigim söylenemez 20 dk bekledim..65 gayme para aldılar..Görevli birisi geldi.. cebbar bi şekilde..
BU MOTOPİSİKLET BOZUNTUSU KİMİN DEDİ..
Orda öyle asıp kesmek yok köprüyü gecene kadar ağam paşamkomutanım çektim
söyle saglam böyle kalite istanbul dan buraya gık demedi falan..
Bizim muayne işlemi başladı..İlk olarak şase numaramı kontrol etti
Motor numarasını arayıp taradı 2 dk kadar Neyine baktınız dedim motor numarası dedi gösterdim onuda kontrol etti..
Şuna bi bin sinyalleri yak baaalım dedi..
dediklerini yaptıktan sonra bide farlarına bakalım dedi içerden kıytırık bi makina getirdi..ordan kısalara uzunlara baktık..kısa ve uzun farımın açısı bozukmuş sanırsam hafif kusurlu olarak yazıyordu muayne raporunda
Son olarak şurda bi tur at arka frene sert bi şekilde bas dedi..tamam hacı abi dedim atladım motora 1-2-3-4 dedim bi asıldım frene motor bi tarafa ben bi tarafa sonra geldik tamam dedi..gitti 5 dk sonra geldi buyur ruhsatın güle güle dedi ve gönderdi...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:40 ----------
satılık mı hacı
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Şu an bu konu içerisinde 99 kullanıcı var. (0 üye ve 99 misafir)