osmaniyeli benim bildiğim kadarıyla sen motosiklet tamircisisin. üsteki resme baktığında diskte oluşmuş o içteki çizikler balatada kullanılan çelik veya metal parçalardanmı kaynaklanıyor yoksa balatanın bitmesi sonrası balata demirinin diske sürtmesi ve sonrasında
yeni takılan balatayada eski sürtmeler sonrası disk yüzeyine yapışmış demir parçalarının gömülmesi sonucumu oluşuyor. bu durum benimde başıma geldiğinden dolayı adım gibi eminim sorunun bundan kaynaklandığına.
Yan sanai balata konusunda piyasaya dandik balata olduğu çok açık. Fakat ben kore malı balata kullanıyorum ve yamahanın deposundan gelen balata ile aynı kalitede olduğu inancındayım. 27 Tl ye
yamaha balatası alacağıma, 5 liraya diski bitirdiğini düşünmediğim kore malı balayatı kullanmayı yeğliyorum. Motorun üzerindeki diskin, kore malı balata ile en az 100.000 götüreceğine eminim. 100.000 sonrası 112 liraya
yamaha orjinal diskini alır takarım. 10binde bir balata değişimi yapacağım düşünülürse (
yamaha balatası veya yan sanai) 100.000 kmde yan sanai balata ile 120 lira karda oluyorum onunlada orjinal yamahanın diskini alıp takmak bana daha mantıklı geliyor. Yan sanai balata çelik bir diski eritebilecek kadar sert olduğu düşünlürse ömrü daha fazla olucaktır. Disk olarak
yamaha diski alınması taraftarıyım. fakat balata konusunda kendini kanıtlamış kore malı balata kullanmayı tercih ediyorum.
Ve şunuda eminim
yamaha balataları diski eritmediğinden kendi eriyip gidiyor ve fren kullanımına göre 10.000 altında balata değişimi yapıyorsun. Nerden bakarsak yan sanai kendini kanıtlamış kore malı balata kullanmak bana daha mantıklı geliyor.
Saygılar sunarım.