Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #14341

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı newceri adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    osmaniyeli benim bildiğim kadarıyla sen motosiklet tamircisisin. üsteki resme baktığında diskte oluşmuş o içteki çizikler balatada kullanılan çelik veya metal parçalardanmı kaynaklanıyor yoksa balatanın bitmesi sonrası balata demirinin diske sürtmesi ve sonrasında yeni takılan balatayada eski sürtmeler sonrası disk yüzeyine yapışmış demir parçalarının gömülmesi sonucumu oluşuyor. bu durum benimde başıma geldiğinden dolayı adım gibi eminim sorunun bundan kaynaklandığına.
    Yan sanai balata konusunda piyasaya dandik balata olduğu çok açık. Fakat ben kore malı balata kullanıyorum ve yamahanın deposundan gelen balata ile aynı kalitede olduğu inancındayım. 27 Tl ye yamaha balatası alacağıma, 5 liraya diski bitirdiğini düşünmediğim kore malı balayatı kullanmayı yeğliyorum. Motorun üzerindeki diskin, kore malı balata ile en az 100.000 götüreceğine eminim. 100.000 sonrası 112 liraya yamaha orjinal diskini alır takarım. 10binde bir balata değişimi yapacağım düşünülürse (yamaha balatası veya yan sanai) 100.000 kmde yan sanai balata ile 120 lira karda oluyorum onunlada orjinal yamahanın diskini alıp takmak bana daha mantıklı geliyor. Yan sanai balata çelik bir diski eritebilecek kadar sert olduğu düşünlürse ömrü daha fazla olucaktır. Disk olarak yamaha diski alınması taraftarıyım. fakat balata konusunda kendini kanıtlamış kore malı balata kullanmayı tercih ediyorum.
    Ve şunuda eminim yamaha balataları diski eritmediğinden kendi eriyip gidiyor ve fren kullanımına göre 10.000 altında balata değişimi yapıyorsun. Nerden bakarsak yan sanai kendini kanıtlamış kore malı balata kullanmak bana daha mantıklı geliyor.
    Saygılar sunarım.
    yan sanayi alırken iyisini bulursan almak tabiki mantıklı olabilir. ama tavsiye üzerine almak lazım. deneyerek olmaz.
    bu resimdeki diskin paslı dış kısmı balatanın demirine sürtmüş.

    orta kısıma gelince derin bir aşınma varsa balatanın kalitesizliğinden, az ise tozdan filan. ölçmek lazım disk aşınma miktarını



    ama tekrar diyorum özellikle sarı pirinç ilaveli balatalar motorun diskini perişan ediyor.



    şunu da ekleyeyim kalitesiz balata ısındıktan sonra biraz fazla ısınınca tutmuyor. iyi balata iyi lastik gibidir.fren mesafesi kısalır ömrü uzundur filan


    paranız varsa 3 e 5 e bakmayın hocam. acısı kaza anında misli misli çıkar. özellikle lastik ve güvenlik konusu böyle


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #14342
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı newceri adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Ve şunuda eminim yamaha balataları diski eritmediğinden kendi eriyip gidiyor ve fren kullanımına göre 10.000 altında balata değişimi yapıyorsun. Nerden bakarsak yan sanai kendini kanıtlamış kore malı balata kullanmak bana daha mantıklı geliyor.
    Saygılar sunarım.
    Newçeri, sence ucuz balata alıp uzun fren mesafesine katlanmak mı daha mantıklı yoksa orjinal balata almak mı? kendin söyledin mali külfeti aynı diye. bir de niye ucuz balata takıp 10000 km. de atayım ki çöpe? motorum 9400 km.de ve balatalarım daha en az 3bin km. götürür.
    saygılar sunarım. kazasız sürüşler.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  3. #14343
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Özgür, racing 10w-50 4T yağ hakkında görüşlerini bildirmedin..? Ya da ben mi kaçırdım...!

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:38 ----------

    ..

    Bencede balatada orijinal alacaksın..Bunlar önemli parçalardan...
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  4. #14344
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Newçeri, sence ucuz balata alıp uzun fren mesafesine katlanmak mı daha mantıklı yoksa orjinal balata almak mı? kendin söyledin mali külfeti aynı diye. bir de niye ucuz balata takıp 10000 km. de atayım ki çöpe? motorum 9400 km.de ve balatalarım daha en az 3bin km. götürür.
    saygılar sunarım. kazasız sürüşler.
    Orjinal ybr ön balatası


    Kore malı ybr 125 balatası

    Benim kullandığım ucuz balata olabilir ama kötü balata değil bir malın kalitesi fiyatı ile kıyaslanamaz. Kore malı balata kullanıyorum ve balata yapısındaki prinç malzeme orjinaline oranla daha az olduğundan daha geç bitiyor. Motosiklet üreticilerinin yedek parçalar ile gerçek kazanç sağladıkları aşikar.

    Kısa durma mesafesi konusunda o kullanıcının frenleme sistemine ve lastiklere bağlı. Sonuçta freni sıktıkça balata diske baskı yapar ve sonuç olarak tekerin kilitlenmesine kadar devam eder. Ben balataların frenleme konusunda bir eksiği olduğunu sanmıyorum.


    10.000 de balata değiştirmeyi örnek olarak verdim. orjinal balatası ilk 7.000 km bitmişti. şimdiki kore balatam 7.000 de takıldı şuan 14.000 de 1 mm dahi aşınmamış bu balata ile 25.000 i rahat görürüm. Fren kullanımına göre balata ömrü 5.000 de olur 500.000de fren balatası kullanıma, içindeki malzeme sertliği itibari ile ömrü oluyor.

    Balata-disk maliyeti olarak 3 orjinal balata bitene kadar 1 kore balata bitiriyorum. 52 tl cebime kalıyor. 2. balata sonrası disk bedavaya geliyor.

    Ben tercih olarak kore balata kullanıyorum frenleme olarak balata yönünden hiç bir sıkıntım yok.
    Ben motor gurubu ve jant ve bilyalar haricindeki tüm ürünleri yan sanai olarak kullanma taraftarıyım. fakat motor grubu, jantlar, haraketli aksam ve tüm rulman takımının orjinal olarak kullanma taraftarıyım.
    Saygılar.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:37 ----------

    Ekonomik sınıf motosiklet kullanıcıları olarak mümkün olduğu kadar ekonomik ürün kullanmamız gerektiği kanısındayım. Ekonomik-ucuz, lüks-pahalı tanımlarını birbirine karıştırmamak gerekir.
    2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı

  5. #14345
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Özgür, racing 10w-50 4T yağ hakkında görüşlerini bildirmedin..? Ya da ben mi kaçırdım...!
    abi bir ara yazdım ama bayağı geride kaldı. olsun seni mi kırayım
    1500 km.dir kullanıyorum inan artık yağ çubuğuna bakma ihtiyacı bile duymuyorum o derece. rengi de kararmadı, vizkozitesi de değişmedi, vitesler de sertleşmedi, bu yağı kullanmaya başladığımdan beri (kışın ortası) motor hemen ısınıyor ve çekişi süper. ayrıca sesi de düzgün çıkıyor. rolantide de daha rahat çalışıyor. şimdi bu yazdıklarımdan "çok ince yağ kullanıyorsun" diyen arkadaşlar çıkabilir onlara da cevabım şu: cayır cayır sıcakta da denedim. motor koruması ve vizkositesi süper. 20 tl'ye power1 10w-40 yarı sentetik koyacağıma 25 tl'ye power1 10w-50 full sentetik koyarım keyfime bakarım. herkese tavsiye ederim. tecrübe ile sabittir
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  6. #14346
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S

    yamaha ybr 125 kullananlar!!!

    arkadaşlar.yan komşumda ybr 125 var.2007 model ama 1000 (bin) km ye yeni geldi.onu motora binerken görmek imkansız gibi..asıl soru şu...
    bu motorun 100 km de 2 lt benzin harcadığını söyledi.benim kullanmışlığım yok ama eğer doğruysa şehiriçi için o motoru alırım.. (bu durumda şimdiye kadar sadece 2 depo benzin harcamış oluyor)
    satın almaya kalksam kaç para teklif etmeli?, kaça almalıyım???

  7. #14347

    Üyelik
    19 Nisan 2010
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    CBF150-2011-Silver
    sahibinden.com a bakıp piyasanın durumunu görebilirsin 07 model ve 1000 km garip geldi bana

  8. #14348
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    garip gelmesi normal tabi...yabancı biri olsa banada garip gelirdi...
    ama bana garip gelmiyor çünkü kapı komşum olan abimin motoru olması sebebiyle ve görüşmediğimiz gün olmadığından (hem adamla hem motorla ) sıkıntı yok..
    bir heveslendi ona motoru biz aldırdık şimdide vaktim yok ne yapayım satsammı filan diyor...

  9. #14349
    malkocoglu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2009
    Şehir
    FETHİYE
    Motosikleti
    CBR125
    arkadaşlar şu motorda ön kaldırma olayını yapan arkadaşlardan biri anlatabilir mi
    Ok yaydan çıkmadan yapacağını yap...

  10. #14350

    Üyelik
    02 Aralık 2007
    Şehir
    ankara-eryaman
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 city
    Alıntı newceri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orjinal ybr ön balatası


    Kore malı ybr 125 balatası

    Benim kullandığım ucuz balata olabilir ama kötü balata değil bir malın kalitesi fiyatı ile kıyaslanamaz. Kore malı balata kullanıyorum ve balata yapısındaki prinç malzeme orjinaline oranla daha az olduğundan daha geç bitiyor. Motosiklet üreticilerinin yedek parçalar ile gerçek kazanç sağladıkları aşikar.

    Kısa durma mesafesi konusunda o kullanıcının frenleme sistemine ve lastiklere bağlı. Sonuçta freni sıktıkça balata diske baskı yapar ve sonuç olarak tekerin kilitlenmesine kadar devam eder. Ben balataların frenleme konusunda bir eksiği olduğunu sanmıyorum.


    10.000 de balata değiştirmeyi örnek olarak verdim. orjinal balatası ilk 7.000 km bitmişti. şimdiki kore balatam 7.000 de takıldı şuan 14.000 de 1 mm dahi aşınmamış bu balata ile 25.000 i rahat görürüm. Fren kullanımına göre balata ömrü 5.000 de olur 500.000de fren balatası kullanıma, içindeki malzeme sertliği itibari ile ömrü oluyor.

    Balata-disk maliyeti olarak 3 orjinal balata bitene kadar 1 kore balata bitiriyorum. 52 tl cebime kalıyor. 2. balata sonrası disk bedavaya geliyor.

    Ben tercih olarak kore balata kullanıyorum frenleme olarak balata yönünden hiç bir sıkıntım yok.
    Ben motor gurubu ve jant ve bilyalar haricindeki tüm ürünleri yan sanai olarak kullanma taraftarıyım. fakat motor grubu, jantlar, haraketli aksam ve tüm rulman takımının orjinal olarak kullanma taraftarıyım.
    Saygılar.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:37 ----------

    Ekonomik sınıf motosiklet kullanıcıları olarak mümkün olduğu kadar ekonomik ürün kullanmamız gerektiği kanısındayım. Ekonomik-ucuz, lüks-pahalı tanımlarını birbirine karıştırmamak gerekir.
    balatalar ve yan sanayi kullanımı konusunda yazılanları okudum ve bende newceri gibi düşünüyorum.motor aksamı,krank,piston,silindir vb. parçalar haricinde yan sanayi kullanmayı tercih ediyorum...bende fren balatalarını yan sanayi taktırdım ve 2000km dir herhangi bir sorun yaşamadım.önemli olan yan sanayinin dandik çin malı olup olmamasıdır.sonuçta kore-taiwan-hindistan gibi ülkeler gayet kaliteli yedek parçalar üretiyorlar...zaten motor aksamı hariç yamaha nın ürettiği birşey yok sadece kaliteli firmaları tercih edip motorlarına koyuyorlar.yani tüm dünyadaki balata,jant,disk,lastik üreticileri bellidir markalar kaliteleri ve fiyat/perf durumlarına göre onlardan birilerini tercih ederler...yan sanayi deyince tu kaka anlaşılmasın iyice araştırıp ucuzu değil,hesaplı ve kaliteli olanı almak anlaşılsın benim görüşüm budur bu konuda...

    son bir örnek vermek gerekirse bu hafta içinde arkadaşın cbr125 inin debriyaj balatasını değiştireceğiz yetkili servise sordu 170tl fiyat verdiler(yağ ve işçilik hariç),netten araştırınca gördük ki tl karşılığı olarak 100tl gibi bir rakama cbr125 e uygun EBC marka debr balatası var.kargo ile birlikte 115tl ye geliyo EBC markasını burda tartışmaya gerek yok bilen biliyor peki şimdi kim söyleyebilir EBC alınır mı gidip honda servisinden orjinal al illa diye...

    saygılar...
    Even the english word "believe" also has a "lie" hidden in the middle...

  11. #14351

    Üyelik
    22 Kasım 2008
    Şehir
    ISPARTA
    Motosikleti
    YAMAHA YBR125 (2005)
    arkadaşım hiç kaldırmadım ama ybr ile kaldıran arkadaşlarından öğrendiğim kadarıyla çok sakıncalı öncelikle düşme tehlikesi var motor açısından arka dişlki takozunu öldürür bir diğeri ve en önemlisi debriyaj balatasını bitirir. ben motoru alalı 3 ay falan oldu 2, el aldım aldıktan sonra aldığım adam bana sık sık ön kaldırdığını söledi harbidende kaldırıyormuş gecende arkja dişli takozunu değiştirdim sanırım motoru debriyaj balatasının da değişmesi gerekiyor motor kalkarken lak lak lak ediyor sanırım debriyaj balatasından.

    sana tavsiyem hiç deneme bile hem kandin için hemde motor için çok sakıncalı çok masraf çıkarırsın. güzel güzel bin motoruna var git yoluna yolun açık olsun.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:55 ----------

    arkadaşlar merhaba .
    bi sorum olacak motor fazla hız yapmıyor acaba subab ayarının bozuk olduğundan olabilirmi motor egsostdan hafif kara duman atıyo subablarla alakası varmı birde motor rölentide çalışırken cizk cizk diye ses geliyor odamı subablarla alakalı motorun subab ayarının geldiği nasıl anlaşılır teşekkürler

  12. #14352
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı hakan-32 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bi sorum olacak motor fazla hız yapmıyor acaba subab ayarının bozuk olduğundan olabilirmi motor egsostdan hafif kara duman atıyo subablarla alakası varmı birde motor rölentide çalışırken cizk cizk diye ses geliyor odamı subablarla alakalı motorun subab ayarının geldiği nasıl anlaşılır teşekkürler
    supap ayarı mutlaka performansı etkiler ancak çok büyük bir fark olmaz. motorun hızı zincir bakımına, rulman durumuna, motor yağının kalitesine ve son olarak ta rüzgara bağlı.

    motorun eğer kara duman atıyorsa yağ yakıyor demektir ki bu da piston/segman değişecek demek... motor aksamında orjinal parça kullanırsan başın ağrımaz.

    @Newçeri:
    abi bugün dayanamayıp fren pistonunu söktüm. balataları zımparaladım temizledim ve fotoğrafını çektim. sana da bir sorayım dedim kaç bin km daha gider bu balatalar? KM:9450

    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  13. #14353
    sternboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    artık yok..
    Alıntı newceri adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    @avere rulman ;
    Bu konuda cevabı @sternboy vericek. Sanırım cevabıda şu şekilde olucak;
    "Balata yüzeyindeki balataya gömülmüş parlak demir veya çelik parçaları temizledikten sonra diskin tüm yüzeyi aynı görünüme sahip oldu fren performansı arttı."

    Balata içinde kullanılan metaller içinde demir veya çelik yoktur. Hangi yan sanai balata olursa olsun içine çelik veya demir parçası koymazlar. Koysalardı o balata işlevini yapmazdı. Balata üretiminde çelik diskten daha yumuşak yapıya sahip pirinç gibi metaller kullanılır.
    Diskin iç tarafındaki farklı çizikler diske yapışan çelik veya demir parçalardan (metal demiyorum) kaynaklanıyor. Aynı durumda 4-5 sorunu çözdüğümden bu konuda eminim.
    Saygılar sunarım.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:21 ----------



    Katılmıyorum, %99 orjinali ile aynı kalitede yan sanai balatalar var piyasada. Düşük kaliteli balata üreticileride zamanla piyasadan kayboluyorlar. Yan sanai dediğimiz birçok firma motosiklet-otomobil üreticilerine bu ürünleri veriyor. Hiç bi yerde ben yamaha marka balata görmedim.
    ustam keşke dediğin gibi verseydim cevabımı süper olurdu ama veremeyeceğim çünkü balatam bitmiş ve metal kısmı diske sürtmüş o sebepten çizilmiş yarın yeni balata alıp takacağım inş. yeni balata takılınca diskteki o çizik kaybolur
    81VATAN__54MEKÂN

  14. #14354
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı sternboy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ustam keşke dediğin gibi verseydim cevabımı süper olurdu ama veremeyeceğim çünkü balatam bitmiş ve metal kısmı diske sürtmüş o sebepten çizilmiş yarın yeni balata alıp takacağım inş. yeni balata takılınca diskteki o çizik kaybolur
    merak etme düzelir. senin disk yan sanayi galiba çünkü şekli değişik...
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  15. #14355
    sternboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    artık yok..
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merak etme düzelir. senin disk yan sanayi galiba çünkü şekli değişik...
    yok ustam ya aynı seninkiyle ama seninki 2009 olduğu için bağlantı noktaları farklı
    81VATAN__54MEKÂN

  16. #14356

    Üyelik
    26 Haziran 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Sürekli Değiştiriyorum :)
    arkadaşlar Antalya civarında Ybr sini satmak isteyen varsa özelden bana mesaj atabilir
    Mobylette->Peugeot 103->Agility 125->Ybr 125->Cbr 125 R->Ybr Esd 125->?

  17. #14357
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Özgür Bey,
    Racing yağ nasıl değiştirdin mi..? performansı nasıl...
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  18. #14358
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    arkadaşlar bu gün motorum park halinde iken apaci bir münibüs şöförünün gazabına uğrayarak yere yığılmıştır..sağ aynası kırılmıştır.. hemen zabıt tutuldu ama 30 liralık ayna için eksper çağırmak olmaz diyorum... adam geldi duran motora çarptı ceremesini biz çekiyoruz...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  19. #14359
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bu gün motorum park halinde iken apaci bir münibüs şöförünün gazabına uğrayarak yere yığılmıştır..sağ aynası kırılmıştır.. hemen zabıt tutuldu ama 30 liralık ayna için eksper çağırmak olmaz diyorum... adam geldi duran motora çarptı ceremesini biz çekiyoruz...
    Geçmiş olsun.

  20. #14360
    71Hakan71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2009
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    ybr 125
    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bu gün motorum park halinde iken apaci bir münibüs şöförünün gazabına uğrayarak yere yığılmıştır..sağ aynası kırılmıştır.. hemen zabıt tutuldu ama 30 liralık ayna için eksper çağırmak olmaz diyorum... adam geldi duran motora çarptı ceremesini biz çekiyoruz...
    Ramco cok gecmis olsun o kadar dingil surucu varki ustunde otururken carpmamis Allahtan.
    O kadar kolay degil VATANI bolmek ve o kadar zor degil ugruna olmek.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 27 kullanıcı var. (0 üye ve 27 misafir)

Bu Konudaki Etiketler