Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
17 Haziran 2010, 22:26
#14321
newceri adlı üyeden alıntı
ilave etmek istiyorum; bu durum diskten kopan veya dışarıdan gelebilecek demir parçalarının balatalara yapışması sonucuda oluyor. disk balataları sökülerek üzerinde metaller temizlenmeli özellikle diskler ses yapıyorsa yada bu ciziklerde kaybolma azalmıyorsa sık sık sökerek balata yüzeyindeki (acıkca farkedilen) metaller sivri uclu bir bıcakla temizlenmelidir. Metal parçalar kayma kilitleme ses gibi durumlara neden olur Fren performansını çok kötü etkiler.
balata ve diske zımparada unutulmamalı.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:32 ----------
orjinal balataların bileşiminde de bakıra benzer sarı metal talaşları var. çeşitli kaynaklarda da metal alaşımlarının balata üretiminde kullanıldıgını okumuştum.
paketinden yeni çıkan balatanın sürtünmesi gereken kısmının alaşımına gömülmüş ve gözle de kolayca seçilebilen metal talaşlarını balatadan ayırmak, bu sebeple batalanın öngörülmüş işlevini etkileyebilir.
amma laf kalabalığı oldu ha kısaca diyorum ki balatanın orjinalinde metal talaşlar var zaten.
Reklamlar
-
17 Haziran 2010, 22:27
#14322
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
17 Haziran 2010, 22:30
#14323
-
17 Haziran 2010, 22:32
#14324
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
17 Haziran 2010, 22:37
#14325
sedat_57 adlı üyeden alıntı
yok be biniyorum mayıstan beri. ama çoklukla manitanın motoruna biniyorum 125 zn nin tadı başkaymış ha. dandik mandik inanılmaz bir keyifi var motorun. bir varyatör problemi vardı en son toptan tüm aktarmayı sıfırlayıp çözdüm. tüm aktarmayı sıfırladım dediysem ön arka varyatör ve kayış totalde 100 tl tuttu işçilikle beraber. bir de pasta cila attım benim motordan çok dikkat çekiyor 900 tl lik motor anasını satayım.
cumartesi bir yunayım yıkayım bari ben benim düldülü. zincir boşluğu falan alanıacak tak tak vuruyor vites geçişlerinde. daha ufak tefek bir sürü işi de var ama sınavlar bitti, kafam rahat artık. keyifle uğraşacagım.
-
17 Haziran 2010, 22:42
#14326
newceri adlı üyeden alıntı
Boşver çatlayanlar olur. yoksa şimdiye kadar ben çoktan koymuştum videoyu. cbf cide olsa onlarda bizden
aga nası koycan videoyu viraj almaya benzemez bu işler tek elde kamera tek elde hız yapmak...
sedat_57 adlı üyeden alıntı
Bolu Dedinde hamdi abi aklıma geldi...
YBR ci cbf çi arkadaşlarım abilerim...
Pazartesi günü sabah saat 05:00 da teker dönüşü yapacağım..
İstikamet sinop..Senelik izine çıkardılar bemi 15 gün yatış
ömrümde ilk defa ücretli izine çıkıyorum hacılar nasıl bir duygu anlatamam METEHAN bilir ücretli izin yapmanin dadını
Atlıcam Dayıma binicem üstüne vurucam kırbacı...karadeniz sahillerini delik deşik edeceğim..Motorumun muaynesinide sinopta yaptırmayı düşünüyorum..25 haziran son günü onunda..
Uzun Yolda bana vermek İstediginiz Herhangi bir nasihat herhangi tecrübe bi öğüt vermek isterseniz buyrun çekinmeyin
Sizi dinlerim..geldigimde reşimlerden tadımlık atarım..iç geçirirsiniz Tahmini 2000 kmlik bi gezi olur benim görüşüm fazlası var eksiği yoktur..saygılar
Hayırlı yolculuklar şimdiden Tuzsuz Deli Bekir...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
18 Haziran 2010, 01:46
#14327
newceri adlı üyeden alıntı
Boşver çatlayanlar olur. yoksa şimdiye kadar ben çoktan koymuştum videoyu. cbf cide olsa onlarda bizden
Senın motorda ne var abi.Kaç basdın en son.Video çekeceksen foto makinesi falan varsa deponun üstüne sabitle öyle çek.Ben 4 ncü vites 110 a geldıgımde salladı 120 e cıkınca duzeldı.
-
18 Haziran 2010, 18:27
#14328
slm arkadaşlar size birşey sormak istiyorum ybrye uygun daha kuvvetli ateşleme bobini var mı yani daha çok elektrik üreten yoksada 2 inci bir eteşleme bobini bağlasak elektriğini artırabilirmiyiz yani olur mu cevaplarsanız sevinirim.
-
18 Haziran 2010, 18:50
#14329
sedat_57 adlı üyeden alıntı
Uzun Yolda bana vermek İstediginiz Herhangi bir nasihat herhangi tecrübe bi öğüt vermek isterseniz buyrun çekinmeyin
Sizi dinlerim..
sedat'çım görüşmeyeli nasılsın. msn'e girmiyorum malum öss var. öncelikle kendine yedek gaz ve fren teli alıp motorun bir köşesine sıkıştırmanı öneririm. zincirini spreyleyip çok gerekliyse boşluğunu almanı,
fren balatalarını kontrol etmeni ve bu vesileyle sökmüşken ince bir zımpara atıp temizlemeni,
kampananın fren boşluğunu ayarlayıp stop lambası boşluğunu ayarlamanı,
hava filtresini temizlemeni öneririm. hayırlı yolculuklar.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
18 Haziran 2010, 21:47
#14330
sedat_57 adlı üyeden alıntı
Bolu Dedinde hamdi abi aklıma geldi...
YBR ci cbf çi arkadaşlarım abilerim...
Pazartesi günü sabah saat 05:00 da teker dönüşü yapacağım..
İstikamet sinop..Senelik izine çıkardılar bemi 15 gün yatış
ömrümde ilk defa ücretli izine çıkıyorum hacılar nasıl bir duygu anlatamam METEHAN bilir ücretli izin yapmanin dadını
Atlıcam Dayıma binicem üstüne vurucam kırbacı...karadeniz sahillerini delik deşik edeceğim..Motorumun muaynesinide sinopta yaptırmayı düşünüyorum..25 haziran son günü onunda..
Uzun Yolda bana vermek İstediginiz Herhangi bir nasihat herhangi tecrübe bi öğüt vermek isterseniz buyrun çekinmeyin
Sizi dinlerim..geldigimde reşimlerden tadımlık atarım..iç geçirirsiniz Tahmini 2000 kmlik bi gezi olur benim görüşüm fazlası var eksiği yoktur..saygılar
ek olarak semer kısmına bir kilim koy uzun yolda rahat olacağından eminim belli bir süre sürdükten sonra semer rahatsızlık vermeye başlıyor
fat280 adlı üyeden alıntı
slm arkadaşlar size birşey sormak istiyorum ybrye uygun daha kuvvetli ateşleme bobini var mı yani daha çok elektrik üreten yoksada 2 inci bir eteşleme bobini bağlasak elektriğini artırabilirmiyiz yani olur mu cevaplarsanız sevinirim.
ateşleme bobinini güçlendiripde napacaksın ki bujinin ömrünü kısaltmaya mı çalışıyorsun her 100km de çıkartıp temizlersin artık
-
18 Haziran 2010, 22:41
#14331
-
18 Haziran 2010, 23:07
#14332
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
18 Haziran 2010, 23:59
#14333
Tecrübe kadar değerli birşey yoktur..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
-
19 Haziran 2010, 00:00
#14334
avare rulman adlı üyeden alıntı
orjinal balataların bileşiminde de bakıra benzer sarı metal talaşları var. çeşitli kaynaklarda da metal alaşımlarının balata üretiminde kullanıldıgını okumuştum.
paketinden yeni çıkan balatanın sürtünmesi gereken kısmının alaşımına gömülmüş ve gözle de kolayca seçilebilen metal talaşlarını balatadan ayırmak, bu sebeple batalanın öngörülmüş işlevini etkileyebilir.
amma laf kalabalığı oldu ha
kısaca diyorum ki balatanın orjinalinde metal talaşlar var zaten.
Balata üzerine parlak çelik parçalar yapışıyor. Balatada kullanılan metaller çelik bir diski cizemez. Arkadaşın diskinin iç bölümüne dikkat edersen derin cizikleri farkedebilirsin bu durumuda balata üzerine yapışan çelik parçalardan meydana geliyor. Balatayı söküp balata üzerindeki parlak metallerin temizlenmesi ile çiziklerden kurtulabilir ve fren performansını artırabilir. Balataya yapışan çelik metaller fren performansını çok olumsuz etkiliyor. Bu durumu disk üzerindeki çiziklerden ve fren sırasında oluşan seslerden anlayabiliriz.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
-
19 Haziran 2010, 00:49
#14335
newceri adlı üyeden alıntı
Balata üzerine parlak çelik parçalar yapışıyor. Balatada kullanılan metaller çelik bir diski cizemez. Arkadaşın diskinin iç bölümüne dikkat edersen derin cizikleri farkedebilirsin bu durumuda balata üzerine yapışan çelik parçalardan meydana geliyor. Balatayı söküp balata üzerindeki parlak metallerin temizlenmesi ile çiziklerden kurtulabilir ve fren performansını artırabilir. Balataya yapışan çelik metaller fren performansını çok olumsuz etkiliyor. Bu durumu disk üzerindeki çiziklerden ve fren sırasında oluşan seslerden anlayabiliriz.
aynı çiziklerden benim diskimde de var. bana daha çok pistonların diske zamanla eskisi kadar homojen dağılmış biçimde basınç iletemediklerinden sebep işbu çiziklerin oluştuğu fikri daha mantıklı geliyor. ya değilse çizikler salt diskin belli yarıçaplı bir bölümünde oluşmaz, balatanın temas ettiği tüm yüzeyi kaplardı. herneyse, çizikler neden oluştu sorusu benim kafamda hala muğlak.
gelelim önceki mesajımda anlatmak istediğime:
http://image.made-in-china.com/2f0j0...s-YL-F087-.jpg
http://img.alibaba.com/photo/2034870..._Brake_pad.jpg
(resimlerim boyutları büyük diye link olarak veriyorum)
bu resimlerde görüleceği üzere metal talaşı halihazırda balatanın alaşımında var. resimlerde sınırlı biçimde seçilebiliyor ama elinize alıp incelediğinizde daha net görülmekte. bilhassa çin menşeli hesaplı balatalarda bu talaşlar daha yogun ve nispeten gözle daha kolay seçilebilecek tanecikler şeklinde.
kullanıcıya "balatandaki metal tozlarını talaşlarını temizle" dediğinizde balata yüzeyini tahrip ederek bunları temizlemeye çalışması olası. tahrip edilen balata da kazaya davetiye çıkaracaktır.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:42 ----------
gösterdiğim balataların ikisi de çin üretimi mallar. orjinal balatanın üzerinde boyle belirgin sarı renkli metaller yoktu diye hatırlıyorum. bir ihtimal standart dışı yan sanayii balatalar yüzünden bu çizikler ortaya çıkıyor olabilir. ben de so değişimde 5 tl lik balatalardan alıp takmıştım zira.
-
19 Haziran 2010, 01:00
#14336
yansanayi balatalar diski çok fena eritiyor
-
19 Haziran 2010, 09:47
#14337
ateşleme bobinini güçlendiripde napacaksın ki bujinin ömrünü kısaltmaya mı çalışıyorsun her 100km de çıkartıp temizlersin artık
kardeş bende iridyum buji var dediler iridyumdan iyi bir sonuç almak istiyorsan daha kuvvetli ateşleme bobinine sahip olman gerek dedilerde ondan soruyorum arkadaşlar tekrar diyorum daha fazla ateşleme yapan ybrye göre ateşleme bobini var mı?
-
19 Haziran 2010, 12:30
#14338
@avere rulman ;
Bu konuda cevabı @sternboy vericek. Sanırım cevabıda şu şekilde olucak;
"Balata yüzeyindeki balataya gömülmüş parlak demir veya çelik parçaları temizledikten sonra diskin tüm yüzeyi aynı görünüme sahip oldu fren performansı arttı."
Balata içinde kullanılan metaller içinde demir veya çelik yoktur. Hangi yan sanai balata olursa olsun içine çelik veya demir parçası koymazlar. Koysalardı o balata işlevini yapmazdı. Balata üretiminde çelik diskten daha yumuşak yapıya sahip pirinç gibi metaller kullanılır.
Diskin iç tarafındaki farklı çizikler diske yapışan çelik veya demir parçalardan (metal demiyorum) kaynaklanıyor. Aynı durumda 4-5 sorunu çözdüğümden bu konuda eminim.
Saygılar sunarım.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:21 ----------
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
yansanayi balatalar diski çok fena eritiyor
Katılmıyorum, %99 orjinali ile aynı kalitede yan sanai balatalar var piyasada. Düşük kaliteli balata üreticileride zamanla piyasadan kayboluyorlar. Yan sanai dediğimiz birçok firma motosiklet-otomobil üreticilerine bu ürünleri veriyor. Hiç bi yerde ben yamaha marka balata görmedim.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
-
19 Haziran 2010, 13:01
#14339
newceri adlı üyeden alıntı
Katılmıyorum, %99 orjinali ile aynı kalitede yan sanai balatalar var piyasada. Düşük kaliteli balata üreticileride zamanla piyasadan kayboluyorlar. Yan sanai dediğimiz birçok firma motosiklet-otomobil üreticilerine bu ürünleri veriyor. Hiç bi yerde ben yamaha marka balata görmedim.
benim motorum çin malı. orjinali diye bir şey yok. sonuçta orijini çakma fakat olayı anlamadın sanırım. üreticinin kullandığı balata diski hiç eritmiyor.
yansanayi deyince 50 tane marka vardır. ama bunlardan hariç güveneceğin tek marka yamahanın yedek parça deposundan gelen parçadır. diğerlerinin arasından da iyisi olabilir. ama sonuçta diski eritmek var işin ucunda. ya deneyerek diskin eriyip erimediğini göreceksin. ya da arkadaşının aldığı markayı alacaksın.
sonuçta benim aldığım yansanayi balata diskimi eritti. ön disk te ise damla aşınma yok ön orjinal balatam bitmek üzere olmasına rağmen
-
19 Haziran 2010, 13:34
#14340
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
benim motorum çin malı. orjinali diye bir şey yok. sonuçta orijini çakma fakat olayı anlamadın sanırım. üreticinin kullandığı balata diski hiç eritmiyor.
yansanayi deyince 50 tane marka vardır. ama bunlardan hariç güveneceğin tek marka yamahanın yedek parça deposundan gelen parçadır. diğerlerinin arasından da iyisi olabilir. ama sonuçta diski eritmek var işin ucunda. ya deneyerek diskin eriyip erimediğini göreceksin. ya da arkadaşının aldığı markayı alacaksın.
sonuçta benim aldığım yansanayi balata diskimi eritti. ön disk te ise damla aşınma yok ön orjinal balatam bitmek üzere olmasına rağmen
osmaniyeli benim bildiğim kadarıyla sen motosiklet tamircisisin. üsteki resme baktığında diskte oluşmuş o içteki çizikler balatada kullanılan çelik veya metal parçalardanmı kaynaklanıyor yoksa balatanın bitmesi sonrası balata demirinin diske sürtmesi ve sonrasında yeni takılan balatayada eski sürtmeler sonrası disk yüzeyine yapışmış demir parçalarının gömülmesi sonucumu oluşuyor. bu durum benimde başıma geldiğinden dolayı adım gibi eminim sorunun bundan kaynaklandığına.
Yan sanai balata konusunda piyasaya dandik balata olduğu çok açık. Fakat ben kore malı balata kullanıyorum ve yamahanın deposundan gelen balata ile aynı kalitede olduğu inancındayım. 27 Tl ye yamaha balatası alacağıma, 5 liraya diski bitirdiğini düşünmediğim kore malı balayatı kullanmayı yeğliyorum. Motorun üzerindeki diskin, kore malı balata ile en az 100.000 götüreceğine eminim. 100.000 sonrası 112 liraya yamaha orjinal diskini alır takarım. 10binde bir balata değişimi yapacağım düşünülürse (yamaha balatası veya yan sanai) 100.000 kmde yan sanai balata ile 120 lira karda oluyorum onunlada orjinal yamahanın diskini alıp takmak bana daha mantıklı geliyor. Yan sanai balata çelik bir diski eritebilecek kadar sert olduğu düşünlürse ömrü daha fazla olucaktır. Disk olarak yamaha diski alınması taraftarıyım. fakat balata konusunda kendini kanıtlamış kore malı balata kullanmayı tercih ediyorum.
Ve şunuda eminim yamaha balataları diski eritmediğinden kendi eriyip gidiyor ve fren kullanımına göre 10.000 altında balata değişimi yapıyorsun. Nerden bakarsak yan sanai kendini kanıtlamış kore malı balata kullanmak bana daha mantıklı geliyor.
Saygılar sunarım.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)
Bu Konudaki Etiketler