@NEWÇERİ:
abicim ben supap ayarını yaptıracağım. daha önceden de bir kaç defa sormuştum ama aklımda kalmadı. motor ömrü ve verimlilik açısından en uygun aralıklar hangileridir. (titreme, ses, çekişten düşme ve aşırı yakıt istemiyorum.)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:43 ----------
ayıpsın abi alınırmıyım hiç ekranın konstrastı çok düşük gözlerimi yormasın diye kıstım o yüzden sen söyleyince ayırt edebildim. kusuruma bakmayın
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:46 ----------
@NEWÇERİ:
bujiyi cr7hsa takınca yakıtta ve hızda bir fark gözlemledin mi? benimki cr6HSA...
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
Balatan bittiğinde metal kısmının sürtmesinden kaynaklanıyor bu durum Sık sık kontrol ederek bitmeden balataları yenilemek gerekir. 1 kaç kez metal kısımın diske sürtmesi bu izlerin oluşmasına yeterli oluyor. Yeni balatalar zamanla o kısımların düzleşmesini sağlayacaktır.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:54 ----------
Kısa mesafeli kullanımlarda soğuk motor için Cr7hsa fazla ateşlediği için performans ve yakıtı olumlu etkiliyor. Fakat uzun mesafeleri (10 km üstü) motorun fazla ısınmasına neden oluyor buda bir nebze performans kaybına neden oluyor.
Kısa mesafeli kullanımda Cr7hsa ilk çalıştırmalarda ve performans ve yakıt acısından daha avantajlı, Uzun mesafeli kullanımlarda Cr6hsa yakıt ve performans acısından daha avantajlı oluyor.
Not: Yamaha ybr 125 için Cr6hsa öneriyor. Genelde kısa mesafeli kulladığım için CR7HSA Kullanıyorum.
Cr6hsa kullanırken eksoz patlamalarım vardı. Benzini shellden alıyordum. Hem bujiyi cr7hsa yaptım benzinide Petrol ofisinden almaya başladım yakıt sarfiyatı düştü eksoz patlaması kalmadı.
(Kendi araştırmalarım - gözlemim - fikrim)
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
@NEWÇERİ:
abicim ben supap ayarını yaptıracağım. daha önceden de bir kaç defa sormuştum ama aklımda kalmadı. motor ömrü ve verimlilik açısından en uygun aralıklar hangileridir. (titreme, ses, çekişten düşme ve aşırı yakıt istemiyorum.)
bu arada kullandığın lastik markası nedir?
teşekkürler buji yorumun için. bir de supap ayarıyla ilgili bilgiyi alabilsem
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
ilave etmek istiyorum; bu durum diskten kopan veya dışarıdan gelebilecek demir parçalarının balatalara yapışması sonucuda oluyor. disk balataları sökülerek üzerinde metaller temizlenmeli özellikle diskler ses yapıyorsa yada bu ciziklerde kaybolma azalmıyorsa sık sık sökerek balata yüzeyindeki (acıkca farkedilen) metaller sivri uclu bir bıcakla temizlenmelidir. Metal parçalar kayma kilitleme ses gibi durumlara neden olur Fren performansını çok kötü etkiler.
balata ve diske zımparada unutulmamalı.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:32 ----------
en iyi ayarı ben emme 0,10 eksoz 0,10 da buldum tavsiye ederim.
kullanıdğım lastik üzerinde gelen orjinal sakuralar fırsat bulup bir türlü değiştirmedim. %95 3,5 kmlik eve gidiş geliş mesafesinde kullandığımdan performansımı pek etkilemiyor
Pirelli mt 65 tavsiye ederim. 110 çifti
Parama kıyarım virajlara yatarım dersen metehanın lastiklerini gördüm süper yumusak bir hamuru var pist lastiği gibi mübarek. 190 çifti michelin.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
tabi faydası olur fakat 1-2 haftada bir balataları söküp üzerindeki metalleri temizlemen ve zımparalaman gerekir. zımpara ile diskteki cizikleri yok edicem diye uğraşmanı tavsiye etmem dengesiz zımpara diskin kilitlenmesine neden olabilir. en iyiyi balatadaki metalleri temizleyim balataya ve diske ince bir zımpara atıp geri takmak. Zamanla o çizikler tamamen kaybolacaktır.
Ön balatanı en altınta körüklere giren bir civata var onu sökmen gerekiyor. civatayı 12 yıldız anahtarla biraz zorlayarak sökebilirsin. Benim civatanın üzerinde 7 rakamı var belki senin civatadada vardır.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
Önceden koymuşdun Birde karbüratör tamir takımı varmı ybr nin.Ve varsa tamir takımının içinde neler var ?
HONDA
Pardon pardon yüklemişim
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Bolu Dedinde hamdi abi aklıma geldi...
YBR ci cbf çi arkadaşlarım abilerim...
Pazartesi günü sabah saat 05:00 da teker dönüşü yapacağım..
İstikamet sinop..Senelik izine çıkardılar bemi 15 gün yatış ömrümde ilk defa ücretli izine çıkıyorum hacılar nasıl bir duygu anlatamam METEHAN bilir ücretli izin yapmanin dadını
Atlıcam Dayıma binicem üstüne vurucam kırbacı...karadeniz sahillerini delik deşik edeceğim..Motorumun muaynesinide sinopta yaptırmayı düşünüyorum..25 haziran son günü onunda..
Uzun Yolda bana vermek İstediginiz Herhangi bir nasihat herhangi tecrübe bi öğüt vermek isterseniz buyrun çekinmeyin Sizi dinlerim..geldigimde reşimlerden tadımlık atarım..iç geçirirsiniz Tahmini 2000 kmlik bi gezi olur benim görüşüm fazlası var eksiği yoktur..saygılar
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
Dayın bu gidişe senden kaçaçak yada intihar edecek
HONDA
Şu an bu konu içerisinde 119 kullanıcı var. (0 üye ve 119 misafir)