Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
13 Mayıs 2010, 01:29
#13601
12.000 kmde subap ayarı yaptırmasak olmaz mı ? Yaz boyunca ankarada olacağım ve orda güvenip motorumu elletebileceğim bi usta yok motosikletim şu anda 8000 küsür km de eminim ordayken 12.000 i devirir
Reklamlar
-
13 Mayıs 2010, 01:40
#13602
jason55 adlı üyeden alıntı
hocam madem motorun 30.000km de niye bakım bakım diye bizi uğraştırıyon
senin bakımlık bi halin kalmamış ki...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:58 ----------
hacı naptın aldın mı yeni ybr
yoksa tabanvay devammı?
94 model gs500 buldum alim mi ne diyosun
Bu kmden sonra Yapılabilicekler neler Yani..Hiç bişi Yapmadan Motor Bitene kadar mı binelim
-
13 Mayıs 2010, 02:27
#13603
Newceri yağların sınıfları hakkında verdiğin bilgi için teşekkür ediyorum.
Vatan toprağı mukaddestir kaderine terk edilemez. Mustafa Kemal ATATÜRK
-
13 Mayıs 2010, 11:03
#13604
Recaİ adlı üyeden alıntı
Bu kmden sonra Yapılabilicekler neler Yani..Hiç bişi Yapmadan Motor Bitene kadar mı binelim
aynen kardeşim gittiği yere kadar devam motor iyice açılmış güzel olmuştur senin kolay kolay bakım gerektirmez
şaka bir yana yine her 6000km de benim daha önce yazdığım şeyler yapılacak farklı bir uygulama olmaz.buji,yağ,hava filtresi vs.ha nolur ekstra bir şey çıkar değişmesi gerekir onu değiştirirsin.
kitapçığa baktığında salınım pivot burçları vs. kontrol edilmelidir yazıyor ama hiç bir ustanın bakıma gittiğinde salınım pivot burçlarını kontrol ettiğini zannetmiyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:59 ----------
eRy_1925 adlı üyeden alıntı
12.000 kmde subap ayarı yaptırmasak olmaz mı ? Yaz boyunca ankarada olacağım ve orda güvenip motorumu elletebileceğim bi usta yok motosikletim şu anda 8000 küsür km de eminim ordayken 12.000 i devirir
ankarada gimat oto sanayi metin ustaya elletebilirsin ybr ni...forumda ankaralı arkadaşların çoğu bende bahil olmak üzere oraya götürürüz motoru elletip de sıkıntı yaşayanı görmedim
bende kendisine 13000km de subap ayarı yaptırmıştım gayet memnunum şimdi...
Even the english word "believe" also has a "lie" hidden in the middle...
-
13 Mayıs 2010, 13:53
#13605
newceri adlı üyeden alıntı
Sonuç olarak; Eğer motorun API SF gurubu yağ için üretilmiş ise onu kullan ve 3.000 km de bir değiştir. Eğer motorun API SG ve üstü yağ için üretilmiş ise onu kullan ve her 6.000 km de bir değiştir. Motor yağı neyse Yıllık 6.000 ve ya 3.000 yapılamazsa km dolmadan yılda bir değiştirilmeli.
İyi de motor aynı motor?
Kitapçığın hazırlanış tarihi, o dönem piyasadaki yağların teknolojik seviyesi gibi değişkenler etkili oluyor sanırım yeni basım kitaplardaki bilgi farklılığında.
-
13 Mayıs 2010, 15:08
#13606
jawa adlı üyeden alıntı
İyi de motor aynı motor?
Kitapçığın hazırlanış tarihi, o dönem piyasadaki yağların teknolojik seviyesi gibi değişkenler etkili oluyor sanırım yeni basım kitaplardaki bilgi farklılığında.
Hocam şöyle söyleyeyim bir kez SF sınıfı CASTROL GTX 20W-50 Kullandım bariz bir şekilde motorun vites geçişlerinde sorun oldu. Motoru durdurmadan 1e geçiremiyordum. 2 den boşa alamıyordum. Gittim 100 km sonra SG sınıfı CASTROL POWER 1 4T 10W-40 kullandım hiç bir vites sorunum kalmadı. Fakat bu yağı kullanıpta hiç bir sorun yaşamıyorum diyen eski modelli ybrler oldu. Bundan çıkarılıcak sonuç tabiki motor yağının benim ybr ye uyumsuzluğu değilmidir.
Tekrardan söylemek istiyorum Benim ybr ye SF sınıfı yağ uygun değil. Kitabın yazım tarihiyle alakalı bir durum değil. API SF 1980 API SG 1999da piyasaya sürülmüş. Ybr Üreticisi yağ tavsiyesi yaparken önceden tavsiye etmiş olduğu SF yide kullanabilirsin demiyor SG sınıfı ve üstü yağ kullanabilirsin diyor. BEn tavsiyeye uymadım SF kullandım viteslerim taş gibi oldu çeşitli sorunlar oldu. Bence durum resmen motorun dizaynı ile alakalı. Parçacılardan bakılarak dişli sisteminin 2004 ve öncesinde farklı olduğunu düşünüyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:42 ----------
newceri adlı üyeden alıntı
Hocam şöyle söyleyeyim bir kez SF sınıfı
CASTROL GTX 20W-50 Kullandım bariz bir şekilde motorun vites geçişlerinde sorun oldu. Motoru durdurmadan 1e geçiremiyordum. 2 den boşa alamıyordum. Gittim 100 km sonra SG sınıfı
CASTROL POWER 1 4T 10W-40 kullandım hiç bir vites sorunum kalmadı. Fakat bu yağı kullanıpta hiç bir sorun yaşamıyorum diyen eski modelli ybrler oldu. Bundan çıkarılıcak sonuç tabiki motor yağının benim ybr ye uyumsuzluğu değilmidir.
Tekrardan söylemek istiyorum Benim ybr ye SF sınıfı yağ uygun değil. Kitabın yazım tarihiyle alakalı bir durum değil. API SF 1980 API SG 1999da piyasaya sürülmüş. Ybr Üreticisi yağ tavsiyesi yaparken önceden tavsiye etmiş olduğu SF yide kullanabilirsin demiyor SG sınıfı ve üstü yağ kullanabilirsin diyor. BEn tavsiyeye uymadım SF kullandım viteslerim taş gibi oldu çeşitli sorunlar oldu. Bence durum resmen motorun dizaynı ile alakalı. Parçacılardan bakılarak dişli sisteminin 2004 ve öncesinde farklı olduğunu düşünüyorum.
Düzeltme : Yukarda söylemiş olduğum CASTROL GTX 20W-50 API SF sınıfı değil API SL/CF sınıfı benzinli ve dizel araçlar için olan bir yağdır.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
-
13 Mayıs 2010, 15:15
#13607
selam baydar ticaret ankara'daki tek yetkili bayii ve servistir yıba çarsısı no 142 tel 310 16 49
-
13 Mayıs 2010, 16:23
#13608
Vites geçişlerim sertleşti.Yağ özelliğini kaybetmişmidir? 4600 de değiştirdiö 5500 küsür oldu ?
-
13 Mayıs 2010, 16:27
#13609
uniqe adlı üyeden alıntı
Vites geçişlerim sertleşti.Yağ özelliğini kaybetmişmidir? 4600 de değiştirdiö 5500 küsür oldu ?
Evet..Bence 20w-40 actevo çok iyi değil..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
-
13 Mayıs 2010, 16:28
#13610
uniqe adlı üyeden alıntı
Vites geçişlerim sertleşti.Yağ özelliğini kaybetmişmidir? 4600 de değiştirdiö 5500 küsür oldu ?
10-40 ise havalarda ısındı motor ilk çalıştırmada ve ısınana kadar normal sonra sertleşir viteslerin yağdan dolayı...
-
13 Mayıs 2010, 16:29
#13611
-
13 Mayıs 2010, 16:35
#13612
serdarmert ,artı uclardan kablo cekerekmi yaptın bende yapıcam ama artı ucu bulamadımampulun altından gelen kablomu yoksa yandan deyen mi artıhayrlı olsun motorda gerekli bi olay...
-
13 Mayıs 2010, 18:55
#13613
jason55 adlı üyeden alıntı
aynen kardeşim gittiği yere kadar devam motor iyice açılmış güzel olmuştur senin kolay kolay bakım gerektirmez
şaka bir yana yine her 6000km de benim daha önce yazdığım şeyler yapılacak farklı bir uygulama olmaz.buji,yağ,hava filtresi vs.ha nolur ekstra bir şey çıkar değişmesi gerekir onu değiştirirsin.
kitapçığa baktığında salınım pivot burçları vs. kontrol edilmelidir yazıyor ama hiç bir ustanın bakıma gittiğinde salınım pivot burçlarını kontrol ettiğini zannetmiyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:59 ----------
ankarada gimat oto sanayi metin ustaya elletebilirsin ybr ni...forumda ankaralı arkadaşların çoğu bende bahil olmak üzere oraya götürürüz motoru elletip de sıkıntı yaşayanı görmedim
bende kendisine 13000km de subap ayarı yaptırmıştım gayet memnunum şimdi...
İyi ona elletirim
-
13 Mayıs 2010, 22:04
#13614
mücahit_89 adlı üyeden alıntı
serdarmert ,artı uclardan kablo cekerekmi yaptın bende yapıcam ama artı ucu bulamadım
ampulun altından gelen kablomu yoksa yandan deyen mi artı
hayrlı olsun motorda gerekli bi olay...
Merhaba..
Valla gerekli bencede..Ben motoru aldığımda far açma kapama ve 4 lü flaşörün olmamasına şaşırmıştım..
sinyal rölesinin çıkışından bir uç alıyoruz.kahverengi beyaz olan. bu bizim faz besleme ucumuz olacak. Ancak s.nyal rölesini elektronik röle olarak değiştiriiceksin..sağ sinyal lambasının kahverengi, sol sinyal lambasının yeşil kablosundan birer uç alıyoruz.bunlarda sinyal uçlarımız. sinyal düğmesinin görevi bu üç kabloyu birbirine bağlamaktır. sıralama önemli değil.
Senin motor kaç modeldi. Normalde ön sinyal lambalarından alacaksın..
Takıldığın bir yer olursa sor...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:59 ----------
mücahit_89 adlı üyeden alıntı
10-40 ise havalarda ısındı motor ilk çalıştırmada ve ısınana kadar normal sonra sertleşir viteslerin yağdan dolayı...
Yağ sertleşirmi kullandıkça tam tersi..Nerden çıkarıyorsunuz böyle şeyleri..
Yok Uniqe, 20w-40 Actevo Castrol kullandı en son...
10w-40 4T yazın da iyi bence....
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:02 ----------
Yeni projem H4 lamba takma...Görüşü olan var mı..?
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
-
13 Mayıs 2010, 22:04
#13615
serdarmert adlı üyeden alıntı
Merhaba..
Valla gerekli bencede..Ben motoru aldığımda far açma kapama ve 4 lü flaşörün olmamasına şaşırmıştım..
sinyal rölesinin çıkışından bir uç alıyoruz.kahverengi beyaz olan. bu bizim faz besleme ucumuz olacak. Ancak s.nyal rölesini elektronik röle olarak değiştiriiceksin..sağ sinyal lambasının kahverengi, sol sinyal lambasının yeşil kablosundan birer uç alıyoruz.bunlarda sinyal uçlarımız. sinyal düğmesinin görevi bu üç kabloyu birbirine bağlamaktır. sıralama önemli değil.
Senin motor kaç modeldi. Normalde ön sinyal lambalarından alacaksın..
Takıldığın bir yer olursa sor...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:59 ----------
Yağ sertleşirmi kullandıkça tam tersi..Nerden çıkarıyorsunuz böyle şeyleri..
Yok Uniqe, 20w-40 Actevo Castrol kullandı en son...
10w-40 4T yazın da iyi bence..
..
vitesler sertleşir demiş abi.virgül olmayınca batmış cümle. "oku adam ol baban gibi" cümlesi misali
-
13 Mayıs 2010, 22:27
#13616
serdarmert adlı üyeden alıntı
Merhaba..
Valla gerekli bencede..Ben motoru aldığımda far açma kapama ve 4 lü flaşörün olmamasına şaşırmıştım..
sinyal rölesinin çıkışından bir uç alıyoruz.kahverengi beyaz olan. bu bizim faz besleme ucumuz olacak. Ancak s.nyal rölesini elektronik röle olarak değiştiriiceksin..sağ sinyal lambasının kahverengi, sol sinyal lambasının yeşil kablosundan birer uç alıyoruz.bunlarda sinyal uçlarımız. sinyal düğmesinin görevi bu üç kabloyu birbirine bağlamaktır. sıralama önemli değil.
Senin motor kaç modeldi. Normalde ön sinyal lambalarından alacaksın..
Takıldığın bir yer olursa sor...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:59 ----------
Yağ sertleşirmi kullandıkça tam tersi..Nerden çıkarıyorsunuz böyle şeyleri..
Yok Uniqe, 20w-40 Actevo Castrol kullandı en son...
10w-40 4T yazın da iyi bence..
..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:02 ----------
Yeni projem H4 lamba takma...Görüşü olan var mı..?
h4i far tası modifiyesiyle takılıyor takılmasına da, halojen lambaların istediği far çanağı ve ona bağlı odak mesafesi farklı. bizim farların odak noktası ve yansıtma karakteri balon lambalara göre yapılmış. çok saplıklı olacağını sanmıyorum.
en güzeli mercekli bir xenon takmak. çok zahmetli olacaktır ama değer.
fakat şu var ki bizim desenli camlarla o iş de yaş. ona da desensiz cam lazım.
ya aslında en kolayı gidip baska bir h4 tip ve yuvarlak farlı motordan far tasını camını külliyen alıp bizim motora takmak. bir bilsek en az modifiyeyle hangisi uyar?
-
13 Mayıs 2010, 22:29
#13617
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
-
13 Mayıs 2010, 22:33
#13618
serdarmert adlı üyeden alıntı
Çok güzel bir yaklaşım evet..hoşuma gitti..
Bu farların ölçüleri standart mıdır..? Dediğin gibi alsak oraya montajda sıkıntı olur mu..?
abi neden h4 hala anlayamadım
-
13 Mayıs 2010, 22:35
#13619
serdarmert adlı üyeden alıntı
Çok güzel bir yaklaşım evet..hoşuma gitti..
Bu farların ölçüleri standart mıdır..? Dediğin gibi alsak oraya montajda sıkıntı olur mu..?
ölçüler değişken. fakat bizim cc gurubunda veya 250 cc lik motosikletlerin illa ki herhangi birinin ölçüleri denk gelir düye düşünüyorum.
cg ve titanlara baktım, onlarınki de balon tip. cbf 250'ninki olabilir gibi; ama o da oldukça fiyatlıdır diye tahmin ediyorum. keza ybr 250'ninki de maaliyet açısından zorlayabilir.
-
13 Mayıs 2010, 22:38
#13620
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
abi neden h4 hala anlayamadım
Sen bilirsin.. Piyasada yuvarlak farlardan hangisi YBR ye uyar..Ya orijinal olarak h4 da yeter...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:36 ----------
Uzay kafa ile değiştirirsem 130 Tl civarında..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)
Bu Konudaki Etiketler