Sedat, bence kışın oda jikle ister..
Artık şu anda benim motorda jikle istemiyor..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Motorum 5400 km de bakıma gitmesi gerekirmi.
HONDA
NOT:
• Kilometre bazında bakım yapılmadıysa yıllık bakım her yıl yapılmalıdır.
• 30.000 km’den itibaren her 6.000 km’de bir bakım yaptırın.
1000-6000-12000-18000-24000 Km olduğunda servise gitmelisin. Eğerki Son bakımdan bu yana 1 sene sonra Bu km lere gelinemediyse yine servise gidilmelidir.
Kitabcığında yazan bunlar. Sen kitapcığına bakıp servisle konuşmalısın.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
Yeni modellerde verilen kitapçıkta bilgi değişikliği mi var? 2006 modelle verilen kitapçıkta bakım aralığı 3000 km de bir.
Yeni kitapçıklarda 6000 mi yazılmış?Yağ değişme aralığı 3000 km de bir diye biliyorum, yanlış mı biliyorum?
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
Beyler Bu bakımlarda Neler yapıyorlar Tam olarak Biz Kendimiz yapabilirmiyiz ? Bana bi anlatırmısınız
dostum 500km-1000km-6000km-12000km ve 18000km bakımı yaptırmış biri olarak sana şöyle söyleyebilirim;
ilk 500 ve 1000km de sadece yağ değişimi kaba olarak motor rodajda çünkü bazen ayarsızlık varsa debriyajda frende vs. onlar gideriliyor sonra 6000km ye kadar uğramıyosun ustana.tabi aralarda 2000km de bir yağ değişimini unutmamak kaydıyla...
6000km lik periyodik bakımlarda ben bujileri mutlaka değiştirdim.yağ değişimini bakım zamanına denk getiriyorum ki yağ da aradan çıksınhava filtresi temizleniyor veya değişmesi gerekiyorsa değişiyor.
12000km bakımında subap ayarları ve karbüratör temizliği yaptırdım ekstra olarak.gidon boşluğu kontrol edildi.
18000km bakımda ekstra olarak fren balatalarını değiştirdim.
bu bakımların haricinde 2 kere debriyaj balatası değiştirdim.bu tamamen şahıs hatasıdır bakımla ilgisi yoktur
ben yapabilirmiyim konusuna gelince elinde alet edevat varsa çok zor değil bu söylenenleri yapmak ancak motoru satarken alacak kişi bakım kitapçığında yetkili servis imzası ve bakım tarihlerini görmek ister onu da uydururum bi şekilde dersen sıkıntı yok
Even the english word "believe" also has a "lie" hidden in the middle...
Kitapçık elimde var.API SE-SF tavsiye ediyor.Viskozite aralığı ise değişken.Hava sıcaklığına göre bir tablo çizilmiş.
Hava sıcaklığı 0 derecenin altına inmiyorsa SAE 20W 40SF yazılmış.
-10 dereceye iniyorsa SAE 10W 30SF yazıyor.
Hava sıcaklığı sürekli 0 derecenin altında ise SAE 5W 30SF yazılmış.
Çok sıcak havalar ile ilgili bir bilgi yok.Ama tablodan anlaşılan hava sıcaklığı arttıkça yağın viskozitesinin de artması gerektiği.Benim bulunduğum yerde yazları sıcaklık 40 derece oluyor.PO tam sentetik 15/50 racing kullanıyorum.1 litrelik kutu 20 lira.Kışın sadece birkaç ay 15/40 kullanıyorum.Po nun tam sentetik 15/50 motosiklet için üretilmiş yağından menunum.
Motor yağı değişim periyodu için kitapçığın 43. sayfasındaki bakım tablosunda 3000 km de bir değiştirmek gerekir yazıyor.İlk değişim kilometresi ise 1000.
Motor yağına hiçbir katkı maddesi eklememek gerekir diye ayrıca uyarı var.
Ayrıca ben denk gelmedim herhalde forumda hiç okumadım; motor yağını değiştirdikten sonra yağ basıncı kontrolü yapılmalı deniyor.Egzoz supap ayar tapasının hemen sağ yanında, egzozun motora giriş noktasının hemen üstünde bir civata var.Bu civatanın ismi zaten yağ basıncı kontrol civatası" imiş.Bu civata sökülüp motor çalıştırılıyor.Bu delikten yağ taşarsa herşey tamam demek.Taşana kadar motor rölantide çalıştırılıyor.Sonra motor stop edilip civata yerine sıkılıyor.
her daim motorumun bakımıyla kendim ilgilenirim dilinden cok iyi anlarım
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
hocam madem motorun 30.000km de niye bakım bakım diye bizi uğraştırıyon
senin bakımlık bi halin kalmamış ki...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:58 ----------
hacı naptın aldın mı yeni ybr yoksa tabanvay devammı?
94 model gs500 buldum alim mi ne diyosun
Even the english word "believe" also has a "lie" hidden in the middle...
Yıllardır Süren Ybrde hangi yağı kullanıcam ne zaman değiştiricem muhabbetinin karmaşasına neden olan durum şundan ibaret ; 2008 Ybr lerde (sanırım 2005 model ve sonrası) SG ve üzeri yağ kullanın her 6.000 km de bir değiştirin deniliyor. 2004 ve öncesinde ise API SF (normal araba yağı) Sınıfı yağ kullanın ve 3.000 km de bir değiştirin deniliyor. Altta bu sınıflar hakkındaki bilgiden API SG nin API SF den daha yüksek sınıf dayanıklı bir yağ olduğunu görebiliriz. Bizim ustalar ve kullanıcılar sadece bildiklerinin doğru olduğuna inandığından dolayı ybrlere halen SF sınıfı kullanma taraftarılar. Ybr mühendisi motoru üretmeden önce hangi motor yağını kullancaksa sistemini ona göre dizayn ediyor bu konular fazla göze görünmeyen bir şey olsada motosikletin uzun ömürlü ve performansı için çok önemlidir.
Uzun süredir motor yağı kaç kmde bir değiştirilir ve hangi yağ kullanılır muhabbetinin koptuğu nokta bu işte.
Sonuç olarak; Eğer motorun API SF gurubu yağ için üretilmiş ise onu kullan ve 3.000 km de bir değiştir. Eğer motorun API SG ve üstü yağ için üretilmiş ise onu kullan ve her 6.000 km de bir değiştir. Motor yağı neyse Yıllık 6.000 ve ya 3.000 yapılamazsa km dolmadan yılda bir değiştirilmeli.
API SF : Araç üreticilerinin bakıma ilişkin önerileri doğrultusunda, 1980 yılı başında yayınlanan ve benzinli araçlar için geliştirilen bir servistir. Bu kategoride üretilen motor yağlarında, API Servis Sınıflaması SE'de istenilen asgari şartlardan oksidasyon stabilitesi artırılmış ve aşınma önleyici performans geliştirilmiştir. Bu yağlar ayrıca, motor depozitlerine, pas ve korozyona karşı da koruyucu özelliktedir. Bu kategorideki yağlar; SE, SD veya SC seviyelerindeki yağların yerine de kullanılabilirler.
API SG : Araç üreticilerinin bakıma ilişkin önerileri doğrultusunda, 1999 yılında yayınlanan ve benzinli araçlar için geliştirilen bir servistir. Bu seviyede üretilen motor yağları, daha önceki kategorilerde yer alan yağlara göre, motor depozitlerine, yağ oksidasyonu ve aşınmaya karşı performansları arttırılmıştır. Ayrıca, bu yağlar, pas ile korozyona karşı da koruyucu olup, SF, SF/CC, SE veya SE/CC seviyelerindeki yâğların yerine de kullanılabilirler.
Tavsiye olarak : 2004 model ve öncesi kullanıyorsanız. API SF sınıfı yağ kullanıp 3.000 kmde bir değiştirebilirsiniz Yada Api SG ve üstü yağ kullanıp 6.000 km de bir değiştirebilirsiniz. Bu durum sekmanları aşınmış veya çok km yapmış (30.000 üstü) bir motor için daha düşük kmlerde olması motorun sağlığı için daha iyi olur.
2005 ve sonrası ybr lerde API SG ve üstü yağ kullanıp 6.000 km de bir değiştirebilirsiniz. Benim ybr 13.000 km de; 5.000 km de yağını API SG sınıfı yağla değiştiriyorum.
Bilgi Olarak :
API SH : 1994 yılı garanti testlerinden geçen, SG performansına ek olarak testleri ve üretimi Kimyasal Madde üreticileri (Chemical Manufactures Associations, CMA) protokolüne uygun yapılan benzinli motor yağı.
API SJ : 1997 Benzinli Motor Servis Kategorisi. API servis kategorisi SJ'yi karşılayan yağların, yüksek sıcaklıkta depozit oluşumu, aşınma, köpük ve alevlenme özellikleri geliştirilmiştir. Bu yağlar, CMA (Chemical Manufacturers Association) ürün onay kodlarına göre test edilmektedir. API SH, daha önceki API ve servis kategorilerini tavsiye eden motorlarda da kullanılabilirler.
API SL : 1 Temmuz 2001 itibariyle yayınlanmıştır. 1 Nisan 2002 tarihinden itibaren üretilen motorlarda önerilecektir. Bu tarihten önce üretilmiş araçlarda da kullanılabilir. Yüksek sıcaklıklarda daha iyi depozit kontrolü ve düşük yağ tüketimi sağlayan yağlardır. En son ILSAC Şartnamesi'ni karşılayabilir ve/veya Energy Conserving Sınıflaması'na girebilir.
SM : Kasım 2004 tarihinde çıkarılmış benzinli motor yağı kategorisi, SL’e göre daha üstün performans ve antioksidan özelliği taşır.
Not olarak : Dizel araçlar için üretilmiş olan ve çalışan parçalara yapışarak katman oluşturan magnetic tarzı yağlarını asla motosikletinizde kullanmayın. Çünkü magnetik yağların katman oluşturacağı kadar boşluk ybr sisteminde olmadığı için motorun zorlanmasına neden oluyor. Ybr de magnetic tarzı yağ kullanmayın. Yani Aşağıdaki yağ sınıfları motosikletimiz için hiçmi hiç uygun değil.
DİZEL MOTOR YAĞLARI API SERVİS SINIFLANDIRILMASI
CA : 1940 yılında yayınlanan, korozyon ve depozit oluşumunu önleyen, MIL-L-2104A testlerinden geçen, düşük kükürtlü yakıtla çalışan hafif ve orta güçlü dizel motor yağı.
CB : Hafif ve orta şartlarda çalışan bu servisteki dizel motorlar CA seviyesindeki yağlara göre daha düşük kalitede yakıt kullandıkları için aşınma ve depozite karşı daha duyarlıdırlar. Yüksek kükürtlü yakıtların kullanıldığı doğal havalandırmalı dizel motorlar için üretilen bu yağlar, yatak korozyonuna, conta depozitlerine karşı gerekli korumayı sağlarlar. Bu servisteki yağlar 1949'da hizmete sunulmuştur.
CC : Orta ve ağır şartlar altında çalışan doğal havalandırmalı, turboşarjlı ve süperşarjlı dizel motorlar ile ağır şartlarda çalışan bazı benzinli motorların yer aldığı bir servistir. Bu kategorideki yağlar 1961'de piyasaya sunulmuş olup; yüksek sıcaklık depozitleri ve yatak korozyonlarına karşı başarılı koruma sağlarlar, benzinli motorlarda ise düşük sıcaklık depozitlerine karşı dayanıklıdırlar.
CD : Aşınma ve depozit kontrolünün yüksek olduğu, yüksek kükürtlü yakıtlar da dahil olmak üzere geniş bir yelpazede yakıt kullanabilen doğal havalandırmalı, turboşarjlı veya süperşarjlı dizel motorlar için geliştirilmiş bir servistir. Dizel motorlardaki yüksek sıcaklıklardaki depozitlere ve yatak korozyonuna karşı koruyucudur.
CD-II : API CD seviyesindeki tüm performans şartlarını karşılayan, ek olarak iki zamanlı motorlarında daha fazla aşınma önleme ve tortu kontrolü sağlayan, Detroit Diesel testlerinden geçen dizel motor yağı.
CE : 1983 yılında yayınlanan, CD performansına ek olarak, kam ve segman aşınmalarını, oksidasyon, depozit kontrolü ve yağ tüketimi testlerini içeren Mack ve Cummins testlerinden geçen, düşük ve yüksek hız, ağır yük şartlarında çalışan turbo ve süperşarjlı dizel motor yağı.
CF : 1994 yılında yayınlanan, CD'ye göre daha yüksek piston depozit kontrolu ve yatak korozyonu önleme özelliği sağlayan, yüksek kükürtlü yakıtla çalışan, indirekt enjeksiyonlu, turbo ve süperşajlı, doğal emişli dizel motor yağı.
CF-2 : CF performans taleplerini karşılayan; ek olarak iki zamanlı motorlarda silindir ve segman aşınmasına, depozit oluşumuna karşı daha etkili koruma sağlayan dizel motor yağı.
CF-4 : CE yerine dört zamanlı motorlarda daha ağır şartlar için 1991 yılından itibaren uygulanmaya konan ve Caterpillar ve Detroit Dizel gibi uluslararası motor imalatçıları tarafından kabul edilen yağ.
CG-4 : 1994 Ağır Hizmet Dizel Motor Servis Kategorisi. API Servis Kategorisi CG-4, yüksek hızda, 4 zamanlı dizel motorlarında, düşük kükürt oranına sahip yakıtların da kullanıldığı tüm ağır hizmet şartlarında kullanılan yağları tanımlar. API CG-4 yağları, yüksek sıcaklıkta piston depozit oluşumu, aşınma, korozyon, köpürme, oksidasyon stabilitesi ve kurum birikimi oluşmasını önler. Bu yağlar özellikle 1994 egzost emisyonları standartlarını karşılayan motorlarda etkilidirler ve API CD, CE ve CF-4 servis kategorilerini tavsiye eden motorlarda da kullanılabilirler.
CH-4 : 1998’de yayınlanan, EPA (Environmental Protection Agency) 1998 egzos emisyon standartlarını karşılayan, 4 zamanlı ağırlıkça % 0,5'e kadar kükürt içeren dizel yakıtları kullanan motorlar için özel olarak formüle edilmiş dizel motor yağı. Bu yağlar özellikle aşınma kontrolü, yüksek sıcaklık stabilitesi ve kurum dağıtma özelliklerini sağlayarak motor dayanıklılığını arttırırlar. Ayrıca, korozyona, kalınlaşmaya, köpürme ve kesilmenin neden olduğu viskozite kaybına karşı optimum koruma sağlar. API CD, CE ve CF-4 ve CG-4 standartlarını da karşılar.
CI-4 : Çok Ağır Hizmet Dizel Motor Yağı şartnamesi olan CI-4, 2002 yılında açıklanan 2004 egzost emisyon standartlarını karşılayan, dört zamanlı yüksek devirlerde kullanılan, kükürt içeriği ağırlıkça % 0.5'e varan dizel yakıtlı tüm uygulamalar için hazırlanan dizel motor yağlarını tanımlamaktadır. Korozif kurum kontrolü, piston depozit oluşumu, kurum birikmesi, oksidasyon, yağ sarfiyatı gibi özelliklerde kontrol özelliği daha fazladır.
CI-4+ : Ağustos 2004 tarihinde yayınlanan ağır hizmet dizel motor yağıdır. CI-4 göre daha yüksek kesilme mukavemeti(shear stability) özelliği sağlar ve Mack T11 testinden geçer.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)