Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
03 Mayıs 2010, 23:12
#13281
Benim kide 2005 model..Ama 110 km zor çıkıyor..?
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Reklamlar
-
03 Mayıs 2010, 23:13
#13282
serdarmert adlı üyeden alıntı
Benim kide 2005 model..Ama 110 km zor çıkıyor..?
Senin motoru getir açıyım abi
-
03 Mayıs 2010, 23:17
#13283
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
03 Mayıs 2010, 23:18
#13284
uniqe adlı üyeden alıntı
Motorun kaç km de.İnternette biraz araştırdım ve bunlardan biri olmuş olabilir sübaplarına.
SUBAP ARIZALARI
- Subap yüzeyi yanması.
- Subap sıkışması.
- Subap kırılması.
- Subap aşınması.
- Subap yüzeyinin çukurlaşması, çanaklaşması.
- Subap yarlarının bozulması.
- Subap zamanlama ayarlarının bozulması.
Bu belirtiler varmı motorunda :
SUBAP ARIZALARININ BELİRTİLERİ
Subap arızaları motor revizyon yada başka bir işlem içim söküldüğünde tespiti kolaydır. Fakat bazı belirtiler meydana gelen, gelebilecek arızaları önceden tespit etme imkanı sağlar.
1- YAĞ SARFİYATININ ARTMASI
Üstten sübaplı motorlarda aşınmış subap mili ve kılavuzları fazla miktarda yağın veya egsoz manifoltuna sızmasını önleyemez ve motor yağ yakma tabir edilen olayı gerçekleştirir.
2- MOTORUN SESLİ ÇALIŞMASI
Subap iteceklerinde oluşan aşırı boşluk veya subap milinin aşınmasından oluşur. Motor şakırtılı bir sesle çalışır.
3- EKSOZ GAZININ DUMANLI OLMASI
Egsoz gazının mavi dumanlı olması subapları aşınmasından oluşur.
4- MOTOR GÜCÜNÜN AZALMASI
Subap yanmaları veya ykarda ki diğer sebepler ( kaçırmalar, sızmalar ) nedeni ile motorda güç azalması görülür.
5- RÖLANTİDE DÜZENSİZ ÇALIŞMA
Kaçıran, sızdıran subaplar silindirlerde balanssız bir çalışmaya sebep olurlar. Bu her silindirden eşit güç alınmaması nedeni ile oluşur. Arıza rölantide düzensizlik şeklinde fark edilir. Çünkü üst devirlerde anlaşılmaz.
6- EMME MANİFOLTUNDA GERİ ATEŞLEME
Kaçıran veya sıkışa, sızdıran emme subapı ateşlemenin emme manifoltuna geçmesine sebep olur.
7- SUSTURUCU İÇERİSİDE YANMA VE PATLAMA
Kaçıran, sıkışık, sızdıran egsoz subapları yanmanın sustucuda devam etmesine sebep olur. Bu susturcu içerisinde patlama sesleri ve susturucudan çıkan mavi renkli alevle anlaşılır.
8- MOTORDA KOMPRESYONUN DÜŞMESİ
Arızalı subap sistemi motorda kompresyonun düşmesine sebep olur. Normalde kompresyona bıraktığımız motor kendini devrini ayarlayamaz ve kendini salar
29 binde 2005 model yarım marş la çalışıyor Performans dışında bi sorun göremedim tamda anlamadımdan olabilir daha önce 2009 ybr , skyjet f5 im vardı ben servisine götiriyim en iyisi bunu
serdarmert adlı üyeden alıntı
Benim kide 2005 model..Ama 110 km zor çıkıyor..?
Abi Benim 2009 da 120 yapıyordu daha fazlasını zorlamıyorum Bu 2005 in alt motor orjinal hiç açılmamış 1- 2 işlem yapıyorlar 140 görüyor motor(silindir taşlama ) ama Elimde kalır diye elletmiyorum orjinallikte fayda var bu motorumun buji ve hava filtresi dışında ek bir şeyi yok orjinal şuan
-
03 Mayıs 2010, 23:20
#13285
sedat_57 adlı üyeden alıntı
Yok abi tiner miner atarsın öyle bende giderim
-
03 Mayıs 2010, 23:26
#13286
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
-
03 Mayıs 2010, 23:28
#13287
Millet rulmana mı bakıyor abi Ybr kapıda eşşek
-
03 Mayıs 2010, 23:30
#13288
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
-
03 Mayıs 2010, 23:30
#13289
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
03 Mayıs 2010, 23:32
#13290
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
-
03 Mayıs 2010, 23:33
#13291
-
03 Mayıs 2010, 23:34
#13292
-
03 Mayıs 2010, 23:34
#13293
Bak şimdi avare rulman alınacak ona göre..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
-
03 Mayıs 2010, 23:36
#13294
uniqe adlı üyeden alıntı
Orta sehpadamı
Bolu dağından sallansam kaç vurur ki
120 vurur benimki 120 yi geçmedi tünelden aşagı kapattım
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
03 Mayıs 2010, 23:36
#13295
-
03 Mayıs 2010, 23:37
#13296
-
03 Mayıs 2010, 23:38
#13297
sedat_57 adlı üyeden alıntı
120 vurur benimki 120 yi geçmedi tünelden aşagı kapattım
Eski yoldan abi 900 rakımdan sallancan
-
03 Mayıs 2010, 23:40
#13298
Hazır hız muhabbeti yapıyorken
valla ben hız için
alt motoru
rektefeye sokdum
yeni piston sekman attırdım diyen bi arkadaşım Var. Motor 140 Görüyor Ben İnanmıyorum Gözümle gördüm Hala inanmıyorum..
Birde Silindir Taşlama Varmış Onu Yapıncada(Sadece silindir taşlama işlemi Yukarıdakıler olmadan )5.vitesde kesiciye girer diyor(İbreyi Devirir) Diğer kullanan arkadaşım..Bunları gerçekten yapıyorlar Motora zararı nedir ?
Bunları yaptırmak Nekadar doğru ? yaklaşık bi 200 lira bunlara gider..Yol açtığı sorunlar(Açarmı Sonuçta orjinallik gidicek) Neler Bilginiz varmı üstadlar ?
-
03 Mayıs 2010, 23:42
#13299
Onlara gerek yok km redüktörü ile oyna 160 km görürsün...
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
-
03 Mayıs 2010, 23:43
#13300
140 cc set var 260 liraya faydası olurmu bilmiyorum.
http://www.motogiyim.com/main/produc...ID=0&cat_ID=70
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 28 kullanıcı var. (0 üye ve 28 misafir)
Bu Konudaki Etiketler