Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
10 Mart 2010, 19:55
#12181
Amerikalılar v8 arabalara biner biz hava kirliliği olmasın diye euro 3 gücü düşürülmüş motorları biz kullanırız...
Reklamlar
-
10 Mart 2010, 23:16
#12182
uniqe adlı üyeden alıntı
Amerikalılar v8 arabalara biner biz hava kirliliği olmasın diye euro 3 gücü düşürülmüş motorları biz kullanırız...
Eee ama onlar amerikalı...
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
-
10 Mart 2010, 23:35
#12183
hoşgeldin kardeş
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:34 ----------
Onur_Fethiye adlı üyeden alıntı
hoşgeldin kardeş
YAVUZ-ANKARA adlı üyeden alıntı
Selam ybr ci arkadaşlar.
Ben Ankara'dan Yavuz. 2004 model ybr ile aranıza yeni katıldım.
Hepinize kazasız sürüşler diliyorum.
hoşgeldin kardeş
-
11 Mart 2010, 01:23
#12184
herkese merhaba arkadaşlar,
on senelik fiili ve aktif bir bisiklet hayatının akabinde artık bir motosiklet sahibi olmanın zamanı geldi diye düşündüğümde tabi ki öncelikle gidip bir A2 ehliyet aldım. Daha sonra da bilinen bir kursa gidip temel sürüş eğitimimi de bitirdim.
Uzun bir araştırma sonrasında da birçok arkadaşımın da tavsiyesiyle ben de artık 2010 model mavi bir ybr 125 K sahibiyim ve heyecanlıyım. Motoru yarın teslim alacağım. Amatör bir arkadaşınızdan birkaç soru gelecek şimdi, cevaplarsanız müteşekkir olurum :
1- Motora alışmak ve kendi durumumu da iyice görebilmek için başlangıçta motora nerelerde binmemi önerirsiniz. Trafiği az olursa harika olur. Yer önerirseniz sevinirim. Harbiye/Şişli-İstanbul da oturuyorum.
2- Motor sıfır km olduğu için, kaç km ye kadar hangi devirde ve hangi hız aralıklarında kullanmalıyım.
3- Yeni bir motoru tam verimle kullanmak ve bir sıkıntı yaşamamak için önereceğiniz başka bir husus var mı ?
Cevap verene/vermeyene herkese selam olsun !
-
11 Mart 2010, 01:34
#12185
seyyare adlı üyeden alıntı
herkese merhaba arkadaşlar,
on senelik fiili ve aktif bir bisiklet hayatının akabinde artık bir motosiklet sahibi olmanın zamanı geldi diye düşündüğümde tabi ki öncelikle gidip bir A2 ehliyet aldım. Daha sonra da bilinen bir kursa gidip temel sürüş eğitimimi de bitirdim.
Uzun bir araştırma sonrasında da birçok arkadaşımın da tavsiyesiyle ben de artık 2010 model mavi bir ybr 125 K sahibiyim ve heyecanlıyım. Motoru yarın teslim alacağım. Amatör bir arkadaşınızdan birkaç soru gelecek şimdi, cevaplarsanız müteşekkir olurum :
1- Motora alışmak ve kendi durumumu da iyice görebilmek için başlangıçta motora nerelerde binmemi önerirsiniz. Trafiği az olursa harika olur. Yer önerirseniz sevinirim. Harbiye/Şişli-İstanbul da oturuyorum.
2- Motor sıfır km olduğu için, kaç km ye kadar hangi devirde ve hangi hız aralıklarında kullanmalıyım.
3- Yeni bir motoru tam verimle kullanmak ve bir sıkıntı yaşamamak için önereceğiniz başka bir husus var mı ?
Cevap verene/vermeyene herkese selam olsun !
Rodajda konusunda herkez bişi dicektir ama sen kitapcıktakine harfiyen uy yeter.Birde 2010 ybr alan ilk kişi sensin sanırım forumda fotoları bekliyoruz ona göre Hayırlı olsun şimdiden kazasız sürüşler
-
11 Mart 2010, 11:52
#12186
Babaçi ve Özgurakman, ikinizinde iyi dileklerine çok teşekkür ederim.
Motorumu yeni almadım. 2007 yılında 400 km'de iken almıştım. Şuan 9500 km'de.30 yıl motorculuğa ara verdikten sonra 2007 yılında tekrar başladım. Sizler gibi genç olmadığım için kışın hiç kullanmıyorum. Yazın ancak hafta sonları biniyorum.
Forumu uzun süredir takip ediyorum. Dün üye olmak kısmet oldu. İnşallah bundan sonra sıksık bilgi alışverişinde bulunuruz.
sevgi ve saygılarımla
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:57 ----------
Seyyare Merhaba,
Motorun hayırlı olsun. Kazasız sürüşler diliyorum.
Bu arada ilk mesajımı sana yazıyorum.Motora alışma ve rodaj konusunda benim nacizane tavsiyelerim şunlar olacak.
1) Trafiği az olan hatta hiç olmayan bir alanda frenleme olayına iyi çalış. Nasıl öğrenirsen öyle gider. El ve ayak freninin her ikisini birden aynı anda ve aynı basınçta kullanma talimleri yap. Taki duruş esnasında sen ve motorun sallanmayacak duruma gelinceye kadar. Vites konusuna değinmeyeceğim zaten sürüş eğitimi almışsın.
2)Motorun rodajının iyi olmasını istiyorsan, ilk 500 km sakın tam gaz yapma. 5000 deviri geçmemeye çalış ve sürekli aynı viteste kullanma. Sık sık vites değiştir.
500-1000 arası yavaş yavaş 6000-7000 devir aralığını zorla.Servis kaç km'de yağ değişimi yapıyor bilmiyorum ama 1000 km olunca yağ değişimi yaparsan çok iyi olur.(Ben castol power1 4T kullanıyorum. çok mennunum).
1000 km'den sonra artık korkma 8000-9000 devirlere çıkmaya başla.
Güzel günlerde kazasız kullanma dileğiyle hoşca kal.
-
11 Mart 2010, 12:21
#12187
ozgurakman adlı üyeden alıntı
1.90 boyundakiler için uygun değildir. (bkz: 187 cm. - Özgür AKMAN)
ama başlangıç için uygun bir motosiklet. uzun yola gitmiyorsan sorun yok. uzun yoldan kastım 1,5 saatten fazlası. 1,5 saati geçince kürek kemiklerimin arasındaki omurlar ayrılıyor resmen...
Teşekkür ederim Özgür. CBF 150 kullanma fırsatın oldu mu? YBR'ye göre daha mı iyidir (boy açısından) ?
-
11 Mart 2010, 13:01
#12188
seyyare adlı üyeden alıntı
herkese merhaba arkadaşlar,
on senelik fiili ve aktif bir bisiklet hayatının akabinde artık bir motosiklet sahibi olmanın zamanı geldi diye düşündüğümde tabi ki öncelikle gidip bir A2 ehliyet aldım. Daha sonra da bilinen bir kursa gidip temel sürüş eğitimimi de bitirdim.
Uzun bir araştırma sonrasında da birçok arkadaşımın da tavsiyesiyle ben de artık 2010 model mavi bir ybr 125 K sahibiyim ve heyecanlıyım. Motoru yarın teslim alacağım. Amatör bir arkadaşınızdan birkaç soru gelecek şimdi, cevaplarsanız müteşekkir olurum :
1- Motora alışmak ve kendi durumumu da iyice görebilmek için başlangıçta motora nerelerde binmemi önerirsiniz. Trafiği az olursa harika olur. Yer önerirseniz sevinirim. Harbiye/Şişli-İstanbul da oturuyorum.
2- Motor sıfır km olduğu için, kaç km ye kadar hangi devirde ve hangi hız aralıklarında kullanmalıyım.
3- Yeni bir motoru tam verimle kullanmak ve bir sıkıntı yaşamamak için önereceğiniz başka bir husus var mı ?
Cevap verene/vermeyene herkese selam olsun !
öncelikle hoşgeldin.yavuz güzel bir şekilde açıklamış rodaj dönemini başka bişii eklemeye gerek yok bence.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:00 ----------
ya arkadaşlar foto nasıl eleyebiliriz bu siteye
-
11 Mart 2010, 19:11
#12189
ybr mi sattım, 35 tl tuttu alıms atım bilginiz olsun dıye yazıyorum... 38 tlde sigorta yaptırdı
-
11 Mart 2010, 19:26
#12190
VaScO1925 adlı üyeden alıntı
ybr mi sattım, 35 tl tuttu alıms atım bilginiz olsun dıye yazıyorum... 38 tlde sigorta yaptırdı
Ne alıcaksın ybr den sonra
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:22 ----------
Arkadaşlar motorumdan rölantide gaza basınca benzin kokusu geliyo yani çiğ gaz atıyo onu nerden ayarlayabiliriz.
-
11 Mart 2010, 19:41
#12191
ne alıcam bılmıom valla ama ybr deil sanırım, sıkıldım, ama ybr kadar saglam motor yok bu piyasada tek geçerim i kere tık demedi
-
11 Mart 2010, 19:57
#12192
uniqe adlı üyeden alıntı
Ne alıcaksın ybr den sonra
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:22 ----------
Arkadaşlar motorumdan rölantide gaza basınca benzin kokusu geliyo yani çiğ gaz atıyo onu nerden ayarlayabiliriz.
karbüratör ayarı yapılacak.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
11 Mart 2010, 20:05
#12193
Nasıl yapılcak detaylı bir anlatım var mı ?
-
11 Mart 2010, 20:53
#12194
.
Foruma yeni katılan arkadaşlara öncelikle hoşgeldin demek istiyorum. Forumda katılımcı olmanız dileğiyle.
seyyare adlı üyeden alıntı
herkese merhaba arkadaşlar,
on senelik fiili ve aktif bir bisiklet hayatının akabinde artık bir motosiklet sahibi olmanın zamanı geldi diye düşündüğümde tabi ki öncelikle gidip bir A2 ehliyet aldım. Daha sonra da bilinen bir kursa gidip temel sürüş eğitimimi de bitirdim.
Uzun bir araştırma sonrasında da birçok arkadaşımın da tavsiyesiyle ben de artık 2010 model mavi bir ybr 125 K sahibiyim ve heyecanlıyım. Motoru yarın teslim alacağım. Amatör bir arkadaşınızdan birkaç soru gelecek şimdi, cevaplarsanız müteşekkir olurum :
1- Motora alışmak ve kendi durumumu da iyice görebilmek için başlangıçta motora nerelerde binmemi önerirsiniz. Trafiği az olursa harika olur. Yer önerirseniz sevinirim. Harbiye/Şişli-İstanbul da oturuyorum.
2- Motor sıfır km olduğu için, kaç km ye kadar hangi devirde ve hangi hız aralıklarında kullanmalıyım.
3- Yeni bir motoru tam verimle kullanmak ve bir sıkıntı yaşamamak için önereceğiniz başka bir husus var mı ?
Cevap verene/vermeyene herkese selam olsun !
Öncelikle ybr en hayırlı olsun.
vitesli motorda fazla tecrüben yoksa öncelikle bisikletten çok farklı olduğunu bilmelisin. Hatta otomatik vitesli motorlardan bile çok farklıdır. 2.000 km yol yapmadan acemi olduğunu unutmamalısın. İyice motora alışmadan riskli hareketlerden ve hızdan kaçınmalısın.
Öncelikle Mont eldiven dizlik dirseklik gibi korumalarını aldıktan sonra motoruna bir koruma demiri taktırmanı şiddetle tavsiye ederim. Bu ürünlere vereceğin ücretin karşılığını fazlasıyla kazanacağına emin olabilirsin.
Alıştırma süreci için sakin bir ortamda acele etmeden alıştırmalar yapmalısın. Bir pazar sabahıda trafik yoğunlaşmadan trafik ortamında kullanmanı tavsiye ederim. öncelikle alışman gereken ön fren ve debriaj kullanımı bu ikisini gerektiği gibi kulladığında %50 vitesli motosikleti kullanmayı öğrenmiş sayılırsın.
Rodaj konusu sitede bol miktarda anlatılmış. Fazla zorlamadan gerekli vites ve devirde kullanman gerekiyor. Alttaki linkten sitedeki konulara göz atmanı tavsiye ederim. Ve kitapcıktaki rodaj anlatımını harfiyen uygulaman yeterli.
http://www.motosiklet.net/forum/sear...archid=1870245
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...gercekler.html
ybr kullanma kılavuzunu baştan sona okumalısın. 1.000 bakımı servis bakımını geciktirmemelisin. Ybr sağlam bir araç. sıkıntı yaşayacağın bir husus olacağını sanmıyorum.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
-
11 Mart 2010, 20:56
#12195
Servis kitabında ybr 125 karbüratör ayarıyla ilgili bişey varmı motorum çiğ gaz atıyor
-
11 Mart 2010, 21:06
#12196
uniqe adlı üyeden alıntı
Servis kitabında ybr 125 karbüratör ayarıyla ilgili bişey varmı motorum çiğ gaz atıyor
bujiye bak bide buji değiş
-
11 Mart 2010, 21:10
#12197
VaScO1925 adlı üyeden alıntı
bujiye bak bide buji değiş
Motor 4000 de gaz yiyor ama çok fena çiğ benzin kokusu geliyor.
-
11 Mart 2010, 21:20
#12198
uniqe adlı üyeden alıntı
Motor 4000 de gaz yiyor ama çok fena çiğ benzin kokusu geliyor.
Eksozda birikmiş hava buharıda olabilir. Motor ısındıktan sonra atmaması lazım. Sen karbürötör ayarları ile oynadınmı hiç?
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
-
11 Mart 2010, 21:23
#12199
Sadece rolanti ayarladım 1.3 e hava ayarı falan hiç yapılmadı alalı 4000 km de.
-
11 Mart 2010, 21:47
#12200
uniqe adlı üyeden alıntı
Sadece rolanti ayarladım 1.3 e hava ayarı falan hiç yapılmadı alalı 4000 km de.
4.000 km deki bir motorun hava-yakıt ayarı bozulma ihtimali çok düşük. Sabah soğuk motorun egsozda birikmik su buharını atması normal fakat ısındıktan sonra dahi bir sıvı çıkışı varsa incelenmesi lazım. Bence sen bunu göz önüne alarak tekrar bir izlemeye al.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 31 kullanıcı var. (0 üye ve 31 misafir)
Bu Konudaki Etiketler