Şimdi sahibindene bakdım motora bişiler yazan varmı diye bi bakdımbi takas teklifi bakın bakalım neyle
Benim ilan : http://www.sahibinden.com/cok_temiz_...XQQdisplayitem
Takas etmek isteyen ilan :http://www.sahibinden.com/emsallerin...XQQdisplayitem
HONDA
Bu arada '' Yamaha Brilliant Riding '' yamaha dahi sürüş demek.
HONDA
arkadaslar var mı satmayı dusunen ? 05543693000 den ulasabılırınız=)
..................
Arkadaşlar başka bir forumda şöyle bi yazı gördüm
Gerçekten bu fark edermi yakıta fark edeceği kesin amaAyrıca yeni nesil ybr ler euro 3 olarak üretildiği için 10.3 bg.Süratide yeni motorda normal.
Yok ben daha fazla hız isterim derseniz hava filtresinin üstünde bir sünger vardır onu çıkarın ve 650 TL lik masrafla 2004 model ybr lerin euro 2 emisyonlu egzostlarını taktırın sorun çözülür.
HONDA
Rölantide stop etme olayı ile ilgili olarak bende kendi teorimi sunmak isterim.
Bildiğiniz gibi kontağı açtığımızda park lambaları yanıyor.Motoru çalıştırıp belli bir devir üzerine çıkıldığında alternatör şarja başlıyor ve far yanıyor.
Çok düşük rölantide, yani 1000-1100 civarı, alternatörden gelen akım düştüğü için motor şarj edemiyor, ama far yanmaya devam ediyor.Far sadece kontak kapatılınca kapanıyor.
Hem şarj yok, hem far açık, ateşlemeye yeterli elektirik kamıyor olabilir.Zira dolu bir akünün buji ateşlemesi ile boş akünün zar zor dönen marş motoru ateşlemesini karanlık bir ortamda deneme şansınız olursa mutlaka bakın.Arada büyük fark var.Ateşlemenin devirle ilişkisini şu videodan görebilirsiniz:
http://www.youtube.com/watch?v=egJhrvS2IGI
Beyin konusuna gelirsek; beyin bizim tamircilerin uydurduğu bir tabir.Ama madem böyle biliniyor böyle kullanılsın bir sakıncası yok ama cdi ünitesinin birşeyleri kontrol ettiğini sanmayın.Daha komplike motorlardaki kontrol ünitesi asıl beyin olarak kabul edilebilir.Abs, enjeksiyon zırt vırt bir sürü fazladan donanımı olan motorlarda gerçekten neyin ne zaman yapılacağını kontrol eden ve karar veren bir parça, yani kontrol ünitesi, yani "beyin" vardır.
Motorda "cdi ünitesi" denilen parça bazılarının zannettiği gibi elektronik enjeksiyon kelimelerinin barş harfleri değildir.cdi=capacitive discharge ignition kelimelerinin barş harfidir, yani kapasitör deşarjlı ateşleme demek."ignition" ile "injecton" kelimelerini karıştırmamak lazım.
Yani beyin denilen parça bir kapasitör aslında.Ve hiçbirşeyi kontrol montrol ettiği de yok.Eski meksefeli sitemin biraz daha gelişmişi.cdi denilen parçanın birşeyi kontrol etmemesi moralinizi bozmasın.Zira bu basit sistem en sağlam sistemdir.Kolay kolay bozulmaz.Fiyatı da, diğer kontrol ünitesine sahip motorlarla kıyaslarsak, çok çok ucuzdur.İyiki cdi var.
Gelelim asıl konuya.Rölanti devri düşük olunca yanan far sebebi ile motorun elektirik eksiği aküde biraz zayıfsa ateşlemeye yetişemiyor, motor stop ediyor.Çözüm çok basit.Rölantiyi kitapta yazan aralığa ayarlamak.Rölanti 1300 olacağına 1400 olsun, hiçbir zararı yok.Şarjın başladığı devir bandının üzerinde olsun ki o geçiş aralığında motor tedirginlik yaşamasın.Rölantide dahi şarj devam etsin, yeterli olsun.
Bizim motorlar yüksek devirli motorlar, dizel araçlar gibi 3000 devirde giden araçlar değil bunlar.1500 devir 12,000 lik kadranda çok komik bir rakam zaten.Ama dizel aracı 1500 devir rölantiye ayarlasan bam bam bağırır gibi olur.Hemen farkı hissedip rahatsız olursun.Rölanti zaten sadece ışıklarda beklerken falan kullanılan bir devir.O sırada 1200 yerine 1500 devirle çalışan motorun fazladan yakıt sarfiyatı devede kulak gibidir.Ybr de dahi bu 200-300 deviri benzin tasarrufu açısından hesaplayan varsa, insin yürüsün yada ne bileyim bisiklete falan binsin.
devir üst limitiniz nedir? en son supap ayarlandığından beri 11,250 de kalıyor benim ybr. 11,500 yapıyordu önceden. taktım iyice supap ayarına
stop etme problemi bende de var. ama sanırım egsoz supapının sıkılığından.
bu arada ön fara düğme taksak bir sıkıntı olur mu tüv de falan? ya da elektrik tesisatında? bir de hangi kablo gidiyor kontaktan?
egsoz patlamarına çözüm arka dişli burçları mı inanmakta güçlük çektim ama deneyeceğim
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
Eksoz patlamasına benim aklımda olan teoriyi anlatayım. Bu eksoz patlamasına tam bir açıklama getirmiş olan yok veya ben görmedim.
Eğer zincirde ve dişlinin takozlarında boşluk varsa gaz kesme sonrası tekerden motora kompresyon sırasında boşluklarında etkisi ile pistona ani bir darbe iniyor. Bu ani darbe ile ateşleme sırasında piston anlık olarak geri basıyor ve eksoz subabını acıyor ve eksozdaki birikmiş gaz patlıyor.
Motorum yokuşlarda zorlanma sonrası gaz kesme anında küçük pitirtilar geliyordu. Arka dişli takozunu değiştirip zincir boşluğunu ayarladıktan sonra bu pıtırtılar kayboldu.
Eksoz patlamasına Benim açıklamam bu şekilde.
Kompresyon anında Benzini iyi yakmayan Çok km yapmış Supap yayları gevşemiş motorların bu patlamalarla sık karşılaşması daha doğaldır.
Saygılar.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
Eksoz da vites degiştirirken çıkan patlama sesine bir tez de ben vereyim:Bilindigi üzere 2004 den sonrakiler geri dönüşümlü.Ve dönüşüm orta devirlerde aktif.Max. ve min. da pasif.Biz gaz yedirip vites atarken max. ve min. da ani dolaşıyoruz.EGR yi kontrol eden kanallarda bir tıkanıklık var ise bir an aptallaşıyor.Eksoza yanmamış çig benzin kısa bir an dolup ateşleme normale döndügü an eksozda patlıyor.Aktarma organlarındaki boşluk bunu bir nebze bende artırabilir kanaatindeyim.Fakat nice bol zincirli bol takozlu dalaşanları göz önüne aldıgımda asıl sorun geri dönüşten kaynaklanıyor bence.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:58 ----------
Eksoz da vites degiştirirken çıkan patlama sesine bir tez de ben vereyim:Bilindigi üzere 2004 den sonrakiler geri dönüşümlü.Ve dönüşüm orta devirlerde aktif.Max. ve min. da pasif.Biz gaz yedirip vites atarken max. ve min. da ani dolaşıyoruz.EGR yi kontrol eden kanallarda bir tıkanıklık var ise bir an aptallaşıyor.Eksoza yanmamış çig benzin kısa bir an dolup ateşleme normale döndügü an eksozda patlıyor.Aktarma organlarındaki boşluk bunu bir nebze bende artırabilir kanaatindeyim.Fakat nice bol zincirli bol takozlu dalaşanları göz önüne aldıgımda asıl sorun geri dönüşten kaynaklanıyor bence.Ben sıfır km almıştım başta bende de yaptı .35-40 binlerde kendim kapsamlı bir temizlik yaptım, tüm parçaları söküp basınçlı tabanca ile yıkamıştım.Sorun ortadan kalkmıştı.Kolay gelsin.
Arkadaşlar model cc yükselteceğim içim ybr'mi uygun fiyata satıyorum,ybr arayan arkadaşlara duyurulur kaçırılmıyacak fırsat 2009 city 6000'km'de 2850 tl sıfırından farksızdır.pazarlık takas yok fiyat sondur...
İlgili ilan;
http://www.sahibinden.com/2009_model...XQQdisplayitem
Özgür ben farın direkt yanması olayını hallettim. 2004 YBR anahtarından sağ tarafa taktırdım.. Şimdi sadece kendim istersem farları yakıyorum..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:51 ----------
Hayırdır Ferhat..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:52 ----------
Özgür bak,
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Şu an bu konu içerisinde 35 kullanıcı var. (0 üye ve 35 misafir)