Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
21 Şubat 2010, 15:16
#12021
newceri adlı üyeden alıntı
Gaz telini yağlamak için 1 nolu lastiği cıkartın 2 ve 3 nolu vidaları sıkın kablo başı ortaya cıktıktan sonra kabloyu damla damla yağlayın. kütüktan söküp geri takmak baya zaman ve bilgi beceri istiyor burdan daha basit şekilde halledebilirsin. Yağlama bittikten sonra gaz kolu ayarını çevirme anındaa 2 mm boşluk kalacak şekilde ayarlamayı unutmayalım.
By
eseyyah at 2010-02-19
Ben bu şekilde yapmaya çalıştım..2 ve 3 nolu vidalarıda gevşetince kablo ancak ortaya çıktı..Enjektör ile biraz hızlıca yağladım..
Ancak benim motorda 1 nolu lastiği cıkartıp 2 ve 3 nolu vidaları sıkınca kablo başı ortaya çıkmadı.. Ya da ben beceremedim.. Zatende plastik tel değil de değişik bir yapısı var..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:06 ----------
Yoksa başka bişeyi mi yağladım...
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Reklamlar
-
21 Şubat 2010, 15:19
#12022
kendı motoruma eski tıp yuvarlak far aldım benım kullandığım motorumun far camı kırıktı ve o şekilde 2yıldır kullanıyorum gittim sirkecıden ybr rüzgarlık ve farı aldım gercekten guzel durdu lakın uzn far yanıyor kısa yanmıyor gittim duyusunu değiştirdım yıne olmadı usataya gıttım yaptı ama bır cukura gırdım ve söndü bır daha yanmadı gece karanlıkta geldım sonra kendım arkadaşlarımla uğraştım sadece uzun yanıyor oda akşam gelırken sigortamı patlattı komple elk. kestı bu sabah ustaya gıttım yaptı uğraştı yıne sadece uzun yanıyor artık idare edeceğim fakat bu ybr nın çakmasının çakmasıymış bızde kalıteli olsun dıye aldık halbukı eskısı kırık olduğu halde 2 yıl sorun cıkarmamıştı neyse şimdi daha kalıteli bır duyu bulacağım sırkecıden yıne ybr bakalım ne olacak sonrada düğmelerımı değişeceğim
-
21 Şubat 2010, 20:35
#12023
-
21 Şubat 2010, 20:39
#12024
Newceri arka tekeri sökme ile ilgili güzel açıklaman da olaiblir mi?
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
-
21 Şubat 2010, 21:09
#12025
teknik bilgilerin arasına eski motorumdan bir fotoğraf sıkıştırayım bari
-
21 Şubat 2010, 22:03
#12026
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
-
21 Şubat 2010, 23:09
#12027
newceri adlı üyeden alıntı
Yok bu sefer.. Sıra ile sökeceklerimi ve takarken dikkat etmem gerekenleri yazarsan iyi olur..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:07 ----------
newceri adlı üyeden alıntı
Arka tekerde bulunan 13 numaralı kaplin lastikleri kontrol etmenizi tavsiye ederim. Arkada dişliyi ileri geri salladığınızda 1 mm den fazla boşluk varsa veya vaktiniz olduğunda içini acıp baktığınızda parçalanma veya bozulma varsa değiştirmenizi şiddetle öneririm. Ayrıca bu işlem sonrasında zincir ayar hizalarını ve zincirde 1-2 cm boşluk olacak şekilde ayarlamanızı tavsiye ederim. Bu zincir ayarlaması sonrasında 1 ay süreyle zincir boşluğunu ve zincir hizalma çizgilerini kontrol etmenizi tavsiye ederim. Çünkü kullanım sonrası düzgün yapılmamışsa ayar bozulabiliyor.
Bu işlemler sonrası
ybr nin konforunun artığını bariz bir şekilde hissedebilirsiniz.
By
eseyyah at 2010-02-21
By
eseyyah at 2010-02-20
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:54 ----------
Üstteki ayarlamalar öncesi zincir ve kaplinlerdeki boşluklar nedeniyle darbeler oluşmadığı için motor ömrüne büyük bir iyilik yapmış olacaksınız. Gaz kesme sonrası eksozda oluşan kücük pıtırtılardanda kurtulacaksınız.(bunu anlatmak biraz zor
)
Burdaki numaraların açıklaması ?
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
-
22 Şubat 2010, 01:44
#12028
beyler benim ybr de nihayet kronik rölantide durmama ve stop etme hastalığına yakalandı. forumda birkaç kez bu konuda mesaj gözüme çarpmıştı fakat çözümünü hatırlamıyorum.
motosiklet ilk defa 2 ay boyunca yattı. dünkü bahar havasını görünce minik bir bakım yapıp yola çıktım fakat hem motor soğukken hem de ısındıktan sonra bir stop etme sorunu hasıl oldu. motor rölantide durmuyor. işin doğrusu rölanti ayarını da yükseltmek istemiyorum zira öncesinde (daha çetrefilli hava koşulları da dahil olmak üzere) mevcud rölanti ayarında sorunsuz çalışıyordu. sorunun rölanti ayarı olmadığı aşikar bulunduğu üzere bir de rölanti ayarıyla oynayıp, sorunu onun sebebi olmayan bir çözümle düzeltme yoluna gitmek bana tatmin edici gelmiyor.
bu problemin kaynağı ne olabilir?
aklıma gelen ilk şey benzin yolunda bir tıkanıklık olabileceği. bu sebeble sırasıyla yapılacak işlemlerin ilki karbüratör üzerindeki tahliye vidasını gevçetip birikmiş pisliğin akmasını ummak. daha sonrasında depo altındaki filtreyi muayne etmek ve en son olarak da karbüratörü söküp detaylı temizlemek. ilk iki adım kolay fakat karbüratörü dağıtıp toparlamak ve bunu mevcud ayarını bozmadan yapmak oldukça zor olacak.
şimdi "dediklerinizi yapın, ondan sonra gelip durumu bildirin" diyecek arkadaşlar olacak ki bir nebze haklılar. fakat daha önce bu sorunu yaşamış olabilecek arkadaşların önerilerini alarak lüzumsuz adımları elemek veya baska olası çözümler duymak istiyorum. ya değilse haftaya deneme yanılmaya gidecegim.
-
22 Şubat 2010, 01:44
#12029
avare rulman adlı üyeden alıntı
beyler benim ybr de nihayet kronik rölantide durmama ve stop etme hastalığına yakalandı. forumda birkaç kez bu konuda mesaj gözüme çarpmıştı fakat çözümünü hatırlamıyorum.
motosiklet ilk defa 2 ay boyunca yattı. dünkü bahar havasını görünce minik bir bakım yapıp yola çıktım fakat hem motor soğukken hem de ısındıktan sonra bir stop etme sorunu hasıl oldu. motor rölantide durmuyor. işin doğrusu rölanti ayarını da yükseltmek istemiyorum zira öncesinde mevcud rölanti ayarında sorunsuz çalışıyordu. sorunun rölanti ayarı olmadığı aşikar bulunduğu üzere bir de rölanti ayarıyla oynayıp, sorunu onun sebebi olmayan bir çözümle düzeltme yoluna gitmek bana tatmin edici gelmiyor.
bu problemin kaynağı ne olabilir?
aklıma gelen ilk şey benzin yolunda bir tıkanıklık olabileceği. bu sebeble sırasıyla yapılacak işlemlerin ilki karbüratör üzerindeki tahliye vidasını gevçetip birikmiş pisliğin akmasını ummak. daha sonrasında depo altındaki filtreyi muayne etmek ve en son olarak da karbüratörü söküp detaylı temizlemek. ilk iki adım kolay fakat karbüratörü dağıtıp toparlamak ve bunu mevcud ayarını bozmadan yapmak oldukça zor olacak.
şimdi "dediklerinizi yapın, ondan sonra gelip durumu bildirin" diyecek arkadaşlar olacak ki bir nebze haklılar. fakat daha önce bu sorunu yaşamış olabilecek arkadaşların önerilerini alarak lüzumsuz adımları elemek istiyorum. ya değilse haftaya deneme yanılmaya gidecegim.
geçmiş olsun allah şifa versin ;)
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
-
22 Şubat 2010, 01:54
#12030
canercamalan adlı üyeden alıntı
geçmiş olsun allah şifa versin ;)
sağol caner, maşallah baya hareketlenmiş bizim sayfa. bahar havasını görünce ahırlardan çıkmış herhalde eşşekler
-
22 Şubat 2010, 01:56
#12031
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
-
22 Şubat 2010, 10:25
#12032
avare rulman adlı üyeden alıntı
beyler benim ybr de nihayet kronik rölantide durmama ve stop etme hastalığına yakalandı. forumda birkaç kez bu konuda mesaj gözüme çarpmıştı fakat çözümünü hatırlamıyorum.
motosiklet ilk defa 2 ay boyunca yattı. dünkü bahar havasını görünce minik bir bakım yapıp yola çıktım fakat hem motor soğukken hem de ısındıktan sonra bir stop etme sorunu hasıl oldu. motor rölantide durmuyor. işin doğrusu rölanti ayarını da yükseltmek istemiyorum zira öncesinde (daha çetrefilli hava koşulları da dahil olmak üzere) mevcud rölanti ayarında sorunsuz çalışıyordu. sorunun rölanti ayarı olmadığı aşikar bulunduğu üzere bir de rölanti ayarıyla oynayıp, sorunu onun sebebi olmayan bir çözümle düzeltme yoluna gitmek bana tatmin edici gelmiyor.
bu problemin kaynağı ne olabilir?
aklıma gelen ilk şey benzin yolunda bir tıkanıklık olabileceği. bu sebeble sırasıyla yapılacak işlemlerin ilki karbüratör üzerindeki tahliye vidasını gevçetip birikmiş pisliğin akmasını ummak. daha sonrasında depo altındaki filtreyi muayne etmek ve en son olarak da karbüratörü söküp detaylı temizlemek. ilk iki adım kolay fakat karbüratörü dağıtıp toparlamak ve bunu mevcud ayarını bozmadan yapmak oldukça zor olacak.
şimdi "dediklerinizi yapın, ondan sonra gelip durumu bildirin" diyecek arkadaşlar olacak ki bir nebze haklılar. fakat daha önce bu sorunu yaşamış olabilecek arkadaşların önerilerini alarak lüzumsuz adımları elemek veya baska olası çözümler duymak istiyorum. ya değilse haftaya deneme yanılmaya gidecegim.
Kendi sorularının çözümünü kendin yazmışsın aslında..
Ybr lerde bu sorunla karşılaşmayan çok azdır belkide..Sende demişsin kronik..aslında bu problemler benim için major hatadır..ancak yamaha için değil..veya bilmediğimiz bişey var..ilk fırsatta ben yamaha orijinal üreticiye mektup yazmayı düşünüyorum..bu hatalarla lgili olarak..
Bende 2005 ybr var..aynı sorunlar vardı..karbüratör temizlği dışında dediklerini yaptım.deviri 1200 civarına çıkardım.Şimdi iyi oldu...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:23 ----------
avare rulman adlı üyeden alıntı
sağol caner, maşallah baya hareketlenmiş bizim sayfa. bahar havasını görünce ahırlardan çıkmış herhalde eşşekler
Benim ki eşşek değilde olsa olsa at olur...
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
-
22 Şubat 2010, 15:59
#12033
avare rulman adlı üyeden alıntı
beyler benim ybr de nihayet kronik rölantide durmama ve stop etme hastalığına yakalandı. forumda birkaç kez bu konuda mesaj gözüme çarpmıştı fakat çözümünü hatırlamıyorum.
motosiklet ilk defa 2 ay boyunca yattı. dünkü bahar havasını görünce minik bir bakım yapıp yola çıktım fakat hem motor soğukken hem de ısındıktan sonra bir stop etme sorunu hasıl oldu. motor rölantide durmuyor. işin doğrusu rölanti ayarını da yükseltmek istemiyorum zira öncesinde (daha çetrefilli hava koşulları da dahil olmak üzere) mevcud rölanti ayarında sorunsuz çalışıyordu. sorunun rölanti ayarı olmadığı aşikar bulunduğu üzere bir de rölanti ayarıyla oynayıp, sorunu onun sebebi olmayan bir çözümle düzeltme yoluna gitmek bana tatmin edici gelmiyor.
bu problemin kaynağı ne olabilir?
aklıma gelen ilk şey benzin yolunda bir tıkanıklık olabileceği. bu sebeble sırasıyla yapılacak işlemlerin ilki karbüratör üzerindeki tahliye vidasını gevçetip birikmiş pisliğin akmasını ummak. daha sonrasında depo altındaki filtreyi muayne etmek ve en son olarak da karbüratörü söküp detaylı temizlemek. ilk iki adım kolay fakat karbüratörü dağıtıp toparlamak ve bunu mevcud ayarını bozmadan yapmak oldukça zor olacak.
şimdi "dediklerinizi yapın, ondan sonra gelip durumu bildirin" diyecek arkadaşlar olacak ki bir nebze haklılar. fakat daha önce bu sorunu yaşamış olabilecek arkadaşların önerilerini alarak lüzumsuz adımları elemek veya baska olası çözümler duymak istiyorum. ya değilse haftaya deneme yanılmaya gidecegim.
Stop etme olayı ybr'de kronik bence.Önceki sayfalarda bu konu geçmişti,ybr'nin beyininde problem olduğu söyleniyordu!Bende öyle düşünüyorum karbüratörle alakası pek yok gibi direk ateşlemede sorun o'da doğal olarak beyinden geliyor gibi,benim ybr city'de aynı problem var sık sık stop etmesede ara sıra yapıyor...
Rolantiye gelince yarım tur sağa doğru sıkarsan rolanti düzeliyor onda bir problem yok...
Not: Mert abi bu dediklerime karşılık ybr'nin beynini sökmeye kalkma
-
22 Şubat 2010, 16:03
#12034
Ybr de beyin mi var..? Beyin olsa stop etmez..
Ferhat şimdi zincir sökme ve arka teker sökme çalışacamda bilgi topluyorum...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:02 ----------
ferotr adlı üyeden alıntı
Not: Mert abi bu dediklerime karşılık
ybr'nin beynini sökmeye kalkma
Onada zaman gelecek gör bak..iyişallah..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
-
22 Şubat 2010, 16:09
#12035
serdarmert adlı üyeden alıntı
Ybr de beyin mi var..? Beyin olsa stop etmez..
Abi beyinsiz ybr olurmu Kanıtta göndereyim sana ;)
http://www.sahibinden.com/yamaha_ybr...XQQdisplayitem
-
22 Şubat 2010, 16:27
#12036
-
22 Şubat 2010, 17:08
#12037
Arkadaşlar ybr de yakıt ekonomisi için konulmuş olan katalizör var. Yakıtı çok makul olarak iyi bir performansla ybr lere biniyoruz. Katalizör düşük devirde motoru çalışma düzenini etkilediği için güç kaybına ve stopa neden oluyor. Birçoğumuz ybr nin rolantisini 1.000 devir civarında tutuyor. fakat kitabcığında 1300-1500 arası yapın deniyor. bende 1.000 devire ayarladığımda benim ybr de stop ediyor. (Stop etmeyen birçok örnek vardır) Fakat motor 3-4 dakika ısındıktan sonra 1.300 devir civarında hiçbir stop sorunu olmuyor. Şimdi bazı arkadaşlar 1.000 devirden 1.300 devire çıkınca yakıtın artacağını söyleyebilir. Devir saatiniz rolantide haraketsiz duruyorsa sorun yok Fakat zıp zıp zıplıyorsa rolantinin yükseltilmesi lazım. Bence motor ömrü açısından yüksek rolanti tekleyerek çalışmasından iyidir.
Avare_Rulman Bence senin akün zayıflamıştır. 100 km 1.500 devir rolantide kullan motor eski düzenine girince Düşürürsün.
Stop :Düşük rolanti
Sıkı supaplar.
Kirli hava filtresi
Su katkılı benzin
Karbürötör haznesinde birikmiş pislik ve su.
Zayıf Akü (açık far ve katalizör)
Stop sorunu kronik değil bence kullanıcalar istenileni vermiyor ybr ye. Çok yakmış olsa Stop felan etmez.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:05 ----------
serdarmert adlı üyeden alıntı
Newceri bekliyorum..şu arka teker olayını vaktin varsa tabi...
Çalışmalar devam ediyor Abicim Al anahtarları git motorun başına valla zor değil ortadaki mili 17 anahtarla söktükten sonra gerisi kendini gösteriyor zaten. İnanki kafamı toparlayamıyorum. İş ortamım çok gürültülü.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
-
22 Şubat 2010, 20:26
#12038
YBR nin ne demek olduğunu merak eden oldumu.
Ybr ilk olarak 2000 yılında Yamaha Brezilyada üretildiği için Yamahanın "Y" si Ve Brezilyanın "BR" si alınarak YBR ismi verilmiş diye duydum. Farklı bilgisi olan varmı acaba.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
-
22 Şubat 2010, 20:30
#12039
newceri adlı üyeden alıntı
YBR nin ne demek olduğunu merak eden oldumu.
Ybr ilk olarak 2000 yılında Yamaha Brezilyada üretildiği için Yamahanın "Y" si Ve Brezilyanın "BR" si alınarak YBR ismi verilmiş diye duydum. Farklı bilgisi olan varmı acaba.
yamaha brilliant riding diyorlarlar ama
unutmadan brezilyadan önce japonyada da mı var dı fabrikası tam bilmiyorum
-
22 Şubat 2010, 20:34
#12040
newceri adlı üyeden alıntı
YBR nin ne demek olduğunu merak eden oldumu.
Ybr ilk olarak 2000 yılında Yamaha Brezilyada üretildiği için Yamahanın "Y" si Ve Brezilyanın "BR" si alınarak YBR ismi verilmiş diye duydum. Farklı bilgisi olan varmı acaba.
Güzel bilgi.. ama teker nasıl sökülür.. veya arka fren balataları nasıl değişir.gibi Teknik bilgi daha doyurucu olmaz mı paşa...
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 35 kullanıcı var. (0 üye ve 35 misafir)
Bu Konudaki Etiketler