Ben castrol yada yamalube kullanıyorum 10W40 Ama bundan sonra yamalube bulabilirmiyiz bakın onuda hiç bilmiyorum..
bu gün servisten aldım motoru
bir güzel ön arka zincir dişlisi ve zincir değişti
yağıda değişti ilk günki gibi çıkırtı ses ve öne atma sorunu kayboldu
newceri yanlış mı anladım..5-6 bine bir veya senede bir yağ için...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:16 ----------
Ben en son 15-40 castrol koydum..Ancak bu resimdeki değil di? Yani sarı kutu değildi. onun özellikleri farklı mıdır..?
Birde eskiden bu yağlar yoktu..Yani sentetik yağlar..
Petrol ofisinde açık 30 numaralı yağ vardır..Ondan yıllarca kullandık Murat 124 müz vardı..Valla bieşy olmadı...Bu castrol 4 t 10-40 kaç numara..??
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:25 ----------
Bence 5-6 bin çok fazla...Yağın özellikleri değişir.. Yağ sıcaklık ve oksijenle çok hızlı bozulur...Bence mineral yağ koyup bin km de bir değiştirmek motor için daha iyi olur..Çevre için kötü olur tabi...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:27 ----------
Doğru haklsıın...Yaşlılık işte...Libermann mış...
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Mert abi yeşil renktemiydi kutusu koyduğun yağın yoksa Büyük ihtimal macnetec koymuşun sen !
Yanlış duymadın Yamaha Api SE standardı üstü tüm yağları 6.000 km de bir değiştirin diyor. Arabalarda kullanılan sentetik olmayan yağları 20.000 km de bir değiştiriyorlar Bizim kullanıdığımız sentetik ve yarı sentetik yağlar araçlarda kullanılan yağlardan daha kaliteli ve uzun ömürlü. Neden 6.000 km olmasın
Servisler 1.000 km bir gelin der tabiki. Açık yağı 5 liradan alıp 10 liraya satıyorlar.
SE standardı üstü yağı kendin alıp değiştireceksin 6.000 km de bir.
Yamaha kullanma klavuzuna bakarsan orda bulabilirsin bu bilgileri.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
ben 2 bin kmde bir degiştiriyorum..içim ferah motoruma biniyorum
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
Abi sana anlattımya gözünü seveyim
start düğmesi olan kütüğü sök (2 tane yıldız civata tutuyor) sonra yanında gaz halatını tutan yine yıldız civatayı sökecen gaz telini gaz kolundan çıkart ve yavaş yavaş yağla,ara sırada yağladıkça gaz telini çek bırak kii yağı içine alsın hepsi bu.Başka sorunuz varsa almayım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:38 ----------
Bencede
merhaba arkadaşlar herkese iyi akşamlar.ben ybryi daha önce çok az kullanma fırsatım oldu o yüzden motoru tam tanıma fırsatım olmadı fakat bildiğim tek şey cbrdan kullanım olarak daha rahat olması. faka inşallah yanlış anlamamanız ümidiyle size birşey danışmak istiyorum. sizce performans bakımından cbr ile karşılaştırırsan ne gibi eksileri ve artıları vardır. affınıza sığınarak bu soruyu soruyorum çünkü en yakın arkadaşım daha yeni ybr aldı eminim ki çok iyi bir seçim yaptı fakat daha ilk motoru ybr ve yapabileceği en iyi seçimi yaptığını düşünüyorum ben faka ikimizin de merak ettiği bişey var ki o da farklı sınıflarda olduğunu bildiğim halde acaba hangisi sadece performans açısından bir adım öndedir siz daha iyi bildiğinizi düşünüyorum inşallah yanlış anlaşılmaya yol açmam şimdiden teşekkür ederim hepinize keyifli kazasız belasız sürüşler...(NOT: kesinlikle ve kesinlikle ybr düşmanlığım ya da onun gibi bi düşüncem yoktur ybryi çok da severim hoşuma gider rahattır son anda cbr aldım yoksa ybrye karar vermiştim fakat biraz spor sevdiğim için cbr aldım...)
Ey ana eğer oğlun bir asuman aşkına tutulmuşsa bırak uçsun...
Tüm Özellikleri linkte yazıyor http://www.castrol.com/castrol/produ...tentId=7019437Ben en son 15-40 castrol koydum..Ancak bu resimdeki değil di? Yani sarı kutu değildi. onun özellikleri farklı mıdır..?
ÜRÜN TANIMI
Bu 18 TL civarında yarı sentetik SE standardı üstünde SG standardında (SE den daha kaliteli) içindeki katkıların kalitesini belirtior bu E ve G harfleri.Castrol Power 1 4T 15W-40, benzersiz Castrol teknolojisinin yüksek performanslı 4 zamanlı motosikletler için kısmi sentetik teknolojisi ile özel olarak tasarladığı üstün kaliteli motosiklet yağıdır. Gücü Açığa Çıkaran özel formülasyonu ile limitlerin zorlandığı yüksek hızlarda motosikletinizden maksimum güç elde etmenizi ve bu gücün devamlılığını sağlar. Bu özelliği ile diğer geleneksel motosiklet yağlarına göre önemli fark yaratır.
Castrol Power 1 4T 15W-40’ın özel formülasyonu, motorun içindeki sürtünme kayıplarını en aza indirir. Islak debriyajda mükemmel performans göstererek arka tekerleğe hızlı ve etkin güç transferini sağlar. Castrol Power 1 4T 15W-40, Castrol Trizone teknolojisi ile güçlendirilmiş, motor, debriyaj ve dişlilerde mükemmel ve tam koruma sağlayan özel bir yağdır.
PERFORMANS SEVİYELERİ
* API SG
* JASO MA
KULLANILDIĞI YERLER
Castrol Power 1 4T 15W-40, API SG ve/veya JASO MA spesifikasyonlarının tavsiye edildiği Avrupa ve Japon yapımı tüm motosikletlerde güvenle kullanılabilir.
Üreticilerin yağ tavsiye sebebide bu yüzden. Her önüne gelen yağı araça atmayacaksin çünkü üretici yağa göre dizany ediyor motoru. Tavsiyeye uymak gerekiyor. Motora kalın yağ veya fazla yapışan bir yağ atarsan dişlilerin çalışma sistemini zorlamış olursun. Bu sebepten Hacı muratta kullanılan yağla farklı bir teknolojide üretilen bir motora koyulucak yağ birbirine karışmasın.Birde eskiden bu yağlar yoktu..Yani sentetik yağlar..
Petrol ofisinde açık 30 numaralı yağ vardır..Ondan yıllarca kullandık Murat 124 müz vardı..Valla bieşy olmadı...Bu castrol 4 t 10-40 kaç numara..??
Benim bildiğim Dişli yağlarının numarası olur (40 numara 50 numara 90 numara gibi. Ve bu yağlar çalışan parçaya yapışan ve katman oluşturan tiptedir) bizim motorların yağları 15-40 20-40 gibi sıcaklık aralığı Api SE gibi içerisinde kullanılan katıkların belirtildiği ibarelerle ifade ediliyor. Yapışan bir yağla bizim ybr kilitlenir kalır sıkışık çalışmaktan dolayı.
Sana linkini vermiş olduğum kitabcıktan kaç km bir hangi yağı kullanman gerektiğine bir göz atmanı istiyorum. Bende Yamaha ybr 125 servis el kitabı var onda dahi Her 6.000 km bir değiştirin deniyor.Bence 5-6 bin çok fazla...Yağın özellikleri değişir.. Yağ sıcaklık ve oksijenle çok hızlı bozulur...Bence mineral yağ koyup bin km de bir değiştirmek motor için daha iyi olur..Çevre için kötü olur tabi...
By eseyyah at 2010-02-19
Tahmin Ve duyumlarla Bu iş olmaz. Eskiden yamaha sentetik olmayan yağlara göre üretiyor ve sentetik olmayan yağ tavsiyesinde bulunuyordu. 2005 Sonrası ybrleri sentetik yağa göre üretiyor ve sentetik yağ tavsiye ediyor ve 6.000 km de değiştir diyor.
Birkez sentetik olmayan yağ kullandım vites geçişlerinde sorun yaşadığımdan 100 km kullandığım yağı değiştirdim yarı sentetik yağla. Ve sorun kalmadı.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
cbr 125 ten bahsediyorsun heralde..bunu en iyi osmaniyeli anlatır aslında sana..ben şu kadarını söyliyim..cbr 125 ten bir kaç adım hatta 3-5 adım ileride performans açısından ne varki oturus pozisyonu itibarıyle biraz daha yorar uzun yolda..şahsen kalite abidesi cbr 125
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
DİKKAT 600 NCÜ SAYFADAYIZ TEBRİKLER!!!
bu sayfaya gelmesinde büyük rolüm vardırmadalyami isterim newçeri abi
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
4T 4 zamanlı demek 2T 2 zamanlı demek.
Api standardında SE üstü herhangi bir yağı kullanabilirsin. Bu bilgiler yağ kutusunda mevcuttur.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:41 ----------
yolun düşerse buralara madalya törenini yaparız. ( 5 çeşit oyun 512 ddr ram )
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
Şu an bu konu içerisinde 19 kullanıcı var. (0 üye ve 19 misafir)