Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #11961

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı jason55 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    esajı ekleme zamanı 20:08 ----------[/SIZE]



    yarış esnasında motorun ne kadar ısındığını düşünün bu yağlar yüksek sıcaklıklara dayanabiliyor performansı arttırıyor tüketimi düşürüyor. sürtünmeyi biraz daha azaltıyor[COLOR="Silver"]

    osmaniyeli bahsettiğin mobil 0w 30 yağ kaç tl?
    o 210 tl olan ipone 0w 40 yağ 4lt yalnız yani 1 lt si 52.5tl gibi bir fiyata geliyor
    ben 0w-30 mobilin litresini 35 ten aldım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #11962
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ocak 2008
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    YBR
    Ben castrol yada yamalube kullanıyorum 10W40 Ama bundan sonra yamalube bulabilirmiyiz bakın onuda hiç bilmiyorum..

  3. #11963
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    bu gün servisten aldım motoru
    bir güzel ön arka zincir dişlisi ve zincir değişti
    yağıda değişti ilk günki gibi çıkırtı ses ve öne atma sorunu kayboldu

  4. #11964
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    newceri yanlış mı anladım..5-6 bine bir veya senede bir yağ için...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:16 ----------

    Ben en son 15-40 castrol koydum..Ancak bu resimdeki değil di? Yani sarı kutu değildi. onun özellikleri farklı mıdır..?

    Birde eskiden bu yağlar yoktu..Yani sentetik yağlar..
    Petrol ofisinde açık 30 numaralı yağ vardır..Ondan yıllarca kullandık Murat 124 müz vardı..Valla bieşy olmadı...Bu castrol 4 t 10-40 kaç numara..??

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:25 ----------

    Alıntı newceri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motor yağı konusunu uzun uzun konuşmuştuk geçmişte.
    Kısaca düşüncemi belirteyim.
    Yamaha 2005 ve sonrası modellerde API standardında SE ve üstü yağ kalitesinde yağ kullanılmasını ve 6.000 km bir değiştirilmesini istemiştir. Bu SE yağın içindeki katkılarla yağın kalitesi, ömrü artırılmıştır. (sentetik ve yarı sentetik denilen yağlar.)
    Fakat 2004 ve öncesi ybr lerden API standardında SE kalitesinden düşük sentetik olmayan yağ tavsiye edilmiş ve her 3.000 km de veya her 3 ayda bir değiştirilmesi gerektiği söylenmiştir. Sentetik olmayan bu yağlar bozulma yaptığından dolayı.
    3.000 ve altında değiştirme görüşü bu sentetik olmayan yağlar için gecerli ve doğru bir karardır.

    Sonuç olarak kullandığın yağın kalitesine göre yağ değiştirmeniz gerekiyor. Ve tavsiye edilen yağ dışında kullanılması motorun çalışma sistemine olumsuz etkide bulunuyor.

    2005 ve sonrası ybr kullanıcılarının Api standardında SE kalitesi ve üstü yarı sentetik yağ kullanarak her 5-6 binde veya senede 1 kez değiştirmelerini tavsiye ederim.
    Dünya hızla tükeniyor bunuda unutmamak gerekiyor.
    Bence 5-6 bin çok fazla...Yağın özellikleri değişir.. Yağ sıcaklık ve oksijenle çok hızlı bozulur...Bence mineral yağ koyup bin km de bir değiştirmek motor için daha iyi olur..Çevre için kötü olur tabi...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:27 ----------

    Alıntı motodrift adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    niye teşekkür edeyim, sonucta hangi vidayı gevşetcez diye ben sormadım,soran teşekkür etsin.

    genede tşk.
    Doğru haklsıın...Yaşlılık işte...Libermann mış...
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  5. #11965
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ocak 2008
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    YBR
    Mert abi yeşil renktemiydi kutusu koyduğun yağın yoksa Büyük ihtimal macnetec koymuşun sen !

  6. #11966
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    newceri yanlış mı anladım..5-6 bine bir veya senede bir yağ için...
    Yanlış duymadın Yamaha Api SE standardı üstü tüm yağları 6.000 km de bir değiştirin diyor. Arabalarda kullanılan sentetik olmayan yağları 20.000 km de bir değiştiriyorlar Bizim kullanıdığımız sentetik ve yarı sentetik yağlar araçlarda kullanılan yağlardan daha kaliteli ve uzun ömürlü. Neden 6.000 km olmasın

    Servisler 1.000 km bir gelin der tabiki. Açık yağı 5 liradan alıp 10 liraya satıyorlar.
    SE standardı üstü yağı kendin alıp değiştireceksin 6.000 km de bir.

    Yamaha kullanma klavuzuna bakarsan orda bulabilirsin bu bilgileri.
    2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı

  7. #11967
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı kanucan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu gün servisten aldım motoru
    bir güzel ön arka zincir dişlisi ve zincir değişti
    yağıda değişti ilk günki gibi çıkırtı ses ve öne atma sorunu kayboldu
    Hangi yağ koydun..

    Ferhat, zinciri gazla temizledim..Sonrada yağladım..
    Canım kardeşim bir de gaz telini yağlamayı anlatsana resmli filan..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  8. #11968
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    ben 2 bin kmde bir degiştiriyorum..içim ferah motoruma biniyorum
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  9. #11969
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı newceri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış duymadın Yamaha Api SE standardı üstü tüm yağları 6.000 km de bir değiştirin diyor. Arabalarda kullanılan sentetik olmayan yağları 20.000 km de bir değiştiriyorlar Bizim kullanıdığımız sentetik ve yarı sentetik yağlar araçlarda kullanılan yağlardan daha kaliteli ve uzun ömürlü. Neden 6.000 km olmasın

    Servisler 1.000 km bir gelin der tabiki. Açık yağı 5 liradan alıp 10 liraya satıyorlar.
    SE standardı üstü yağı kendin alıp değiştireceksin 6.000 km de bir.

    Yamaha kullanma klavuzuna bakarsan orda bulabilirsin bu bilgileri.
    4T yi alıp 5 binde bi mi değiştireyim..2005 model benim YBR..
    valla daha iyi olur..Yanlışsa cahilliktendir..Sen öyle mi yapıyorsun...??
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  10. #11970
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ocak 2008
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    YBR
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangi yağ koydun..

    Ferhat, zinciri gazla temizledim..Sonrada yağladım..
    Canım kardeşim bir de gaz telini yağlamayı anlatsana resmli filan..
    Abi sana anlattımya gözünü seveyim

    start düğmesi olan kütüğü sök (2 tane yıldız civata tutuyor) sonra yanında gaz halatını tutan yine yıldız civatayı sökecen gaz telini gaz kolundan çıkart ve yavaş yavaş yağla,ara sırada yağladıkça gaz telini çek bırak kii yağı içine alsın hepsi bu.Başka sorunuz varsa almayım

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:38 ----------

    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben 2 bin kmde bir degiştiriyorum..içim ferah motoruma biniyorum
    Bencede

  11. #11971

    Üyelik
    19 Eylül 2007
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2008 Honda cbr 125 r
    merhaba arkadaşlar herkese iyi akşamlar.ben ybryi daha önce çok az kullanma fırsatım oldu o yüzden motoru tam tanıma fırsatım olmadı fakat bildiğim tek şey cbrdan kullanım olarak daha rahat olması. faka inşallah yanlış anlamamanız ümidiyle size birşey danışmak istiyorum. sizce performans bakımından cbr ile karşılaştırırsan ne gibi eksileri ve artıları vardır. affınıza sığınarak bu soruyu soruyorum çünkü en yakın arkadaşım daha yeni ybr aldı eminim ki çok iyi bir seçim yaptı fakat daha ilk motoru ybr ve yapabileceği en iyi seçimi yaptığını düşünüyorum ben faka ikimizin de merak ettiği bişey var ki o da farklı sınıflarda olduğunu bildiğim halde acaba hangisi sadece performans açısından bir adım öndedir siz daha iyi bildiğinizi düşünüyorum inşallah yanlış anlaşılmaya yol açmam şimdiden teşekkür ederim hepinize keyifli kazasız belasız sürüşler...(NOT: kesinlikle ve kesinlikle ybr düşmanlığım ya da onun gibi bi düşüncem yoktur ybryi çok da severim hoşuma gider rahattır son anda cbr aldım yoksa ybrye karar vermiştim fakat biraz spor sevdiğim için cbr aldım...)
    Ey ana eğer oğlun bir asuman aşkına tutulmuşsa bırak uçsun...

  12. #11972
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Ben en son 15-40 castrol koydum..Ancak bu resimdeki değil di? Yani sarı kutu değildi. onun özellikleri farklı mıdır..?
    Tüm Özellikleri linkte yazıyor http://www.castrol.com/castrol/produ...tentId=7019437
    ÜRÜN TANIMI

    Castrol Power 1 4T 15W-40, benzersiz Castrol teknolojisinin yüksek performanslı 4 zamanlı motosikletler için kısmi sentetik teknolojisi ile özel olarak tasarladığı üstün kaliteli motosiklet yağıdır. Gücü Açığa Çıkaran özel formülasyonu ile limitlerin zorlandığı yüksek hızlarda motosikletinizden maksimum güç elde etmenizi ve bu gücün devamlılığını sağlar. Bu özelliği ile diğer geleneksel motosiklet yağlarına göre önemli fark yaratır.

    Castrol Power 1 4T 15W-40’ın özel formülasyonu, motorun içindeki sürtünme kayıplarını en aza indirir. Islak debriyajda mükemmel performans göstererek arka tekerleğe hızlı ve etkin güç transferini sağlar. Castrol Power 1 4T 15W-40, Castrol Trizone teknolojisi ile güçlendirilmiş, motor, debriyaj ve dişlilerde mükemmel ve tam koruma sağlayan özel bir yağdır.
    PERFORMANS SEVİYELERİ

    * API SG

    * JASO MA

    KULLANILDIĞI YERLER
    Castrol Power 1 4T 15W-40, API SG ve/veya JASO MA spesifikasyonlarının tavsiye edildiği Avrupa ve Japon yapımı tüm motosikletlerde güvenle kullanılabilir.
    Bu 18 TL civarında yarı sentetik SE standardı üstünde SG standardında (SE den daha kaliteli) içindeki katkıların kalitesini belirtior bu E ve G harfleri.

    Birde eskiden bu yağlar yoktu..Yani sentetik yağlar..
    Petrol ofisinde açık 30 numaralı yağ vardır..Ondan yıllarca kullandık Murat 124 müz vardı..Valla bieşy olmadı...Bu castrol 4 t 10-40 kaç numara..??
    Üreticilerin yağ tavsiye sebebide bu yüzden. Her önüne gelen yağı araça atmayacaksin çünkü üretici yağa göre dizany ediyor motoru. Tavsiyeye uymak gerekiyor. Motora kalın yağ veya fazla yapışan bir yağ atarsan dişlilerin çalışma sistemini zorlamış olursun. Bu sebepten Hacı muratta kullanılan yağla farklı bir teknolojide üretilen bir motora koyulucak yağ birbirine karışmasın.

    Benim bildiğim Dişli yağlarının numarası olur (40 numara 50 numara 90 numara gibi. Ve bu yağlar çalışan parçaya yapışan ve katman oluşturan tiptedir) bizim motorların yağları 15-40 20-40 gibi sıcaklık aralığı Api SE gibi içerisinde kullanılan katıkların belirtildiği ibarelerle ifade ediliyor. Yapışan bir yağla bizim ybr kilitlenir kalır sıkışık çalışmaktan dolayı.

    Bence 5-6 bin çok fazla...Yağın özellikleri değişir.. Yağ sıcaklık ve oksijenle çok hızlı bozulur...Bence mineral yağ koyup bin km de bir değiştirmek motor için daha iyi olur..Çevre için kötü olur tabi...
    Sana linkini vermiş olduğum kitabcıktan kaç km bir hangi yağı kullanman gerektiğine bir göz atmanı istiyorum. Bende Yamaha ybr 125 servis el kitabı var onda dahi Her 6.000 km bir değiştirin deniyor.

    By eseyyah at 2010-02-19
    Tahmin Ve duyumlarla Bu iş olmaz. Eskiden yamaha sentetik olmayan yağlara göre üretiyor ve sentetik olmayan yağ tavsiyesinde bulunuyordu. 2005 Sonrası ybrleri sentetik yağa göre üretiyor ve sentetik yağ tavsiye ediyor ve 6.000 km de değiştir diyor.

    Birkez sentetik olmayan yağ kullandım vites geçişlerinde sorun yaşadığımdan 100 km kullandığım yağı değiştirdim yarı sentetik yağla. Ve sorun kalmadı.
    2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı

  13. #11973
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    cbr 125 ten bahsediyorsun heralde..bunu en iyi osmaniyeli anlatır aslında sana..ben şu kadarını söyliyim..cbr 125 ten bir kaç adım hatta 3-5 adım ileride performans açısından ne varki oturus pozisyonu itibarıyle biraz daha yorar uzun yolda..şahsen kalite abidesi cbr 125
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  14. #11974

    Üyelik
    24 Eylül 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Trafik Hayattır.....
    DİKKAT 600 NCÜ SAYFADAYIZ TEBRİKLER!!!

  15. #11975
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    bu sayfaya gelmesinde büyük rolüm vardırmadalyami isterim newçeri abi
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  16. #11976
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4T yi alıp 5 binde bi mi değiştireyim..2005 model benim YBR..
    valla daha iyi olur..Yanlışsa cahilliktendir..Sen öyle mi yapıyorsun...??
    4T 4 zamanlı demek 2T 2 zamanlı demek.
    Api standardında SE üstü herhangi bir yağı kullanabilirsin. Bu bilgiler yağ kutusunda mevcuttur.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:41 ----------

    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu sayfaya gelmesinde büyük rolüm vardırmadalyami isterim newçeri abi
    yolun düşerse buralara madalya törenini yaparız. ( 5 çeşit oyun 512 ddr ram )
    2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı

  17. #11977
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı newceri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4T 4 zamanlı demek 2T 2 zamanlı demek.
    Api standardında SE üstü herhangi bir yağı kullanabilirsin. Bu bilgiler yağ kutusunda mevcuttur.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:41 ----------



    yolun düşerse buralara madalya törenini yaparız. ( 5 çeşit oyun 512 ddr ram )
    hahahbana 50 binde bi süpap ayarı yaparsın abi 9 bin km kaldi
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  18. #11978
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hahahbana 50 binde bi süpap ayarı yaparsın abi 9 bin km kaldi
    :D ayıp ettin sorman hata. bütün malzemeyi dükkana getirdim. köşeyi çevirip tamir atölyesi yapmayı düşünüyorum.
    2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı

  19. #11979
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı newceri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    :D ayıp ettin sorman hata. bütün malzemeyi dükkana getirdim. köşeyi çevirip tamir atölyesi yapmayı düşünüyorum.
    tamam en fazla 4 ay sonra sendeyim
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  20. #11980
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı newceri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tüm Özellikleri linkte yazıyor http://www.castrol.com/castrol/produ...tentId=7019437
    ÜRÜN TANIMI



    Bu 18 TL civarında yarı sentetik SE standardı üstünde SG standardında (SE den daha kaliteli) içindeki katkıların kalitesini belirtior bu E ve G harfleri.



    Üreticilerin yağ tavsiye sebebide bu yüzden. Her önüne gelen yağı araça atmayacaksin çünkü üretici yağa göre dizany ediyor motoru. Tavsiyeye uymak gerekiyor. Motora kalın yağ veya fazla yapışan bir yağ atarsan dişlilerin çalışma sistemini zorlamış olursun. Bu sebepten Hacı muratta kullanılan yağla farklı bir teknolojide üretilen bir motora koyulucak yağ birbirine karışmasın.

    Benim bildiğim Dişli yağlarının numarası olur (40 numara 50 numara 90 numara gibi. Ve bu yağlar çalışan parçaya yapışan ve katman oluşturan tiptedir) bizim motorların yağları 15-40 20-40 gibi sıcaklık aralığı Api SE gibi içerisinde kullanılan katıkların belirtildiği ibarelerle ifade ediliyor. Yapışan bir yağla bizim ybr kilitlenir kalır sıkışık çalışmaktan dolayı.


    Sana linkini vermiş olduğum kitabcıktan kaç km bir hangi yağı kullanman gerektiğine bir göz atmanı istiyorum. Bende Yamaha ybr 125 servis el kitabı var onda dahi Her 6.000 km bir değiştirin deniyor.

    By eseyyah at 2010-02-19
    Tahmin Ve duyumlarla Bu iş olmaz. Eskiden yamaha sentetik olmayan yağlara göre üretiyor ve sentetik olmayan yağ tavsiyesinde bulunuyordu. 2005 Sonrası ybrleri sentetik yağa göre üretiyor ve sentetik yağ tavsiye ediyor ve 6.000 km de değiştir diyor.

    Birkez sentetik olmayan yağ kullandım vites geçişlerinde sorun yaşadığımdan 100 km kullandığım yağı değiştirdim yarı sentetik yağla. Ve sorun kalmadı.
    Adını bilmiyorum ama değerlendirmeler için tşkl er ederim..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 19 kullanıcı var. (0 üye ve 19 misafir)

Bu Konudaki Etiketler