Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
07 Ağustos 2009, 17:19
#9721
scuderia06 adlı üyeden alıntı
40 yasından sonra ehlıyet almıs soforlerden uzak durun en tehlıkelılerı onlar ayrıca 30 bın kmdekı bır motorun sılındırlerı ıcınde metal parcaları ne arıyor ki hala anlamıs degılım rodajda olsa neyse ayrıca gunumuz arabalarında rodaj yok zaten bole metal sorunuda yok hala motosıklet teknolojısi araba teknolojısınden gerı calısıyor anladıgım kadarıyla
karterde şanzuman dişlisinin içinde bir metal parça vites attıkça ve hareket ettikçe çok boşluk yaptığı için vura vura önce parçalanmış sonra da mil onun birazını toz haline getirmiş birazını da 3-4 parça karterin dibine düşmüş.
piston inip çıktıkça yağdaki toz metaller segmanların arasından silindiri çizmiş
Reklamlar
-
07 Ağustos 2009, 17:21
#9722
anladım demek oluyorkı bellı bır kmden sonra sanzımanı actırıp bakım yaptırmak kontrol ettırmek lazım yoksa sılındırlerı yıyor :(
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
07 Ağustos 2009, 17:24
#9723
scuderia06 adlı üyeden alıntı
anladım demek oluyorkı bellı bır kmden sonra sanzımanı actırıp bakım yaptırmak kontrol ettırmek lazım yoksa sılındırlerı yıyor :(
ybr de olacağını zannetmiyorum. benim motoru üreten fırlama çinlilerin işe yaramazlığı. sarı alaşımdan yapacaklarına incecik sac tan yapmışlar. sacı da sıyırıp attı bir süre sonra. şimdi yeni taktığım parça oldukça iyi .
-
07 Ağustos 2009, 17:27
#9724
desene bende senın motoru ybr sanmıstım uzulmustum bak
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
07 Ağustos 2009, 17:43
#9725
scuderia06 adlı üyeden alıntı
desene bende senın motoru
ybr sanmıstım uzulmustum bak
ya o parça kötü 125 lerde klasik çinli 125 lerde bile sarı alaşımdanmış. benim motoda bi de 1-2 çinli de kötü yapmışlar.
-
07 Ağustos 2009, 18:43
#9726
TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı
yağ değişiminin önemini her zaman söylemişimdir....
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
evet aynen. hatırlıyorum . işte bir şey olmaz diye kendimizi kandırarak, yağı elime damlatıp iyi kaygan diyerek, risk aldım. asıl sorunum burçtu .yağı değişsem farkedecektim daha önce metal parçalarını. hem yağ temizlenecek hem de silindiri çizmeyecektim metalleri görerek. görseydim o yağı geçen hafta daha evvel tamir ettirirdim motoru silindri kurtarıp yedeğe koyardım eski silindiri
Arkadaşlar sapla samanı karıştırmamak lazım. Çinli bir motorla yamaha teknolojisini bir tutamazsınız tabiki parça kıracak bir çin üretimi motor. Adamların servisi ayda bir gelin vidalarını sıkalım diyorlar 1.000 km bir gel yağını değiştirelim diyor. sık sık yağ ilave et diyor. diyorda diyor.
Sonuçta motor düşük malzeme ile düşük teknoloji üretilmiş bir ürün belki zamanla gelişir fakat bir yamaha teknolojisi ve malzemesi ile üretilmiş (çin işciliği ayrı) bir yamaha ile bir tutmanız çok yanlış.
Uzun lafın özü senin motorunun parça kırması normal ama bir yamahada öyle 1.000 km bir yağ değiştirip israf etmenin bir anlamı yok düzgün kullanıyorsan kolay kolay yamaha parça kırmaz.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
-
07 Ağustos 2009, 18:51
#9727
newceri adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar sapla samanı karıştırmamak lazım. Çinli bir motorla yamaha teknolojisini bir tutamazsınız tabiki parça kıracak bir çin üretimi motor. Adamların servisi ayda bir gelin vidalarını sıkalım diyorlar 1.000 km bir gel yağını değiştirelim diyor. sık sık yağ ilave et diyor. diyorda diyor.
Sonuçta motor düşük malzeme ile düşük teknoloji üretilmiş bir ürün belki zamanla gelişir fakat bir yamaha teknolojisi ve malzemesi ile üretilmiş (çin işciliği ayrı) bir yamaha ile bir tutmanız çok yanlış.
Uzun lafın özü senin motorunun parça kırması normal ama bir yamahada öyle 1.000 km bir yağ değiştirip israf etmenin bir anlamı yok düzgün kullanıyorsan kolay kolay yamaha parça kırmaz.
aranızda halledin ben ucuz yağ kullanırsam 20-40 10-40 gibi 10 lira civarında olan yağları 1000 km de bir değişirim bundan sonra. tam sentetik 10 50 gibi 25 liralık yağ koyarsam az daha binebilirim param olmadığında.
şunu unutmamak lazım servis her 2000 de gel yağını şusunu busunu değiştirelim diyorsa , yağ değişmekten kasıt yağ eksiltmiş mi, balatan sıyırıp yağa karışmış mı, dişlin kırılıp yağı kirletmiş mi, karter havalandırmandan çok toz girmiş mi, hepsini yağının renginden anlarlar ve arıza çıkmasını engellerler. yağ temizde olabilir ama sizin moto benimki kadar risk alınacak bir moto mu
-
07 Ağustos 2009, 18:51
#9728
newceri adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar sapla samanı karıştırmamak lazım. Çinli bir motorla yamaha teknolojisini bir tutamazsınız tabiki parça kıracak bir çin üretimi motor. Adamların servisi ayda bir gelin vidalarını sıkalım diyorlar 1.000 km bir gel yağını değiştirelim diyor. sık sık yağ ilave et diyor. diyorda diyor.
Sonuçta motor düşük malzeme ile düşük teknoloji üretilmiş bir ürün belki zamanla gelişir fakat bir yamaha teknolojisi ve malzemesi ile üretilmiş (çin işciliği ayrı) bir yamaha ile bir tutmanız çok yanlış.
Uzun lafın özü senin motorunun parça kırması normal ama bir yamahada öyle 1.000 km bir yağ değiştirip israf etmenin bir anlamı yok düzgün kullanıyorsan kolay kolay yamaha parça kırmaz.
iyi bari sevindim benım motorun 500de yagını degıstırmıstım sımdı 1000 bakımına sokcam aslında asılmayada basladım dıp gaz verıyorum 10 devıre kadarda rahat cıkıyor dusuk vıteslerde sorun yok ancak ybrde de 7000 8000 devırlerde elcıkler kasıyor bıraz her cc her cesıt motorda azda olsa bu akdar bır tıtresım varmıdır yoksa yokmudur hıc? bınmedıgım ıcın bılmıyorum...yuksek devırlerde ybr altımda catlama demi
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
07 Ağustos 2009, 20:42
#9729
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
aranızda halledin
ben ucuz yağ kullanırsam 20-40 10-40 gibi 10 lira civarında olan yağları 1000 km de bir değişirim bundan sonra. tam sentetik 10 50 gibi 25 liralık yağ koyarsam az daha binebilirim param olmadığında.
şunu unutmamak lazım servis her 2000 de gel yağını şusunu busunu değiştirelim diyorsa ,
yağ değişmekten kasıt yağ eksiltmiş mi, balatan sıyırıp yağa karışmış mı, dişlin kırılıp yağı kirletmiş mi, karter havalandırmandan çok toz girmiş mi, hepsini yağının renginden anlarlar ve arıza çıkmasını engellerler. yağ temizde olabilir ama sizin moto benimki kadar risk alınacak bir moto mu
Valla anlattığın gibi dürüst gerçekten hakkını veren servis veya usta çok az. Birçok servis motosiklet yağı diye basıyor normal yağı 2.000-2.500 sonra gel bida değiştirelim diyor. Ben yağımı kendim alıp(api service se sf sg) kendim değiştiriyorum. 8.000 devir üstü ve 70 km hız üstüne cıkmıyorum 6.000 km yapmadanda değiştirmem motor yağını.(yamahanın önerdiği gibi)
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
-
08 Ağustos 2009, 14:20
#9730
bizim arkadaşın bilyalarını daha yeni değiştirdik 22bin kmde. rolantide çok kötü ses geliyodu. biz sekiz tane bilya değiştirdik. 2004 ybr bilyaların hepsinde made ın chına yazıyordu. birde 2004ler japon diyolar. sekiz bilyanın hepside arızalı çıktı. hatta şanzımanı ayırmadık. dişlilerin bloğa bağlı olduğu yerdede bilya vardı sanırsam çünkü ses tam anlamıyla kesilmedi çok az ses var hala.
biz bilyaları ors kullandık
[B][COLOR="DarkGreen"]GÖZÜNÜ KORUMAYANIN GÖNLÜ KARIŞIK OLUR[/COLOR][/B]
-
09 Ağustos 2009, 22:59
#9731
rsavkli adlı üyeden alıntı
bizim arkadaşın bilyalarını daha yeni değiştirdik 22bin kmde. rolantide çok kötü ses geliyodu. biz sekiz tane bilya değiştirdik. 2004 ybr bilyaların hepsinde made ın chına yazıyordu. birde 2004ler japon diyolar. sekiz bilyanın hepside arızalı çıktı. hatta şanzımanı ayırmadık. dişlilerin bloğa bağlı olduğu yerdede bilya vardı sanırsam çünkü ses tam anlamıyla kesilmedi çok az ses var hala.
biz bilyaları ors kullandık
ors ne mali bilmiyorum ama daha kaliteli bi bilya kullanabilirdiniz skf veya nsk bizimkilerde allah bilir ne bilyası vardir
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
10 Ağustos 2009, 13:39
#9732
arkadaşlar yeni bir YBR'ci olarak sormak istediklerim var siz ustalarıma
benim ybr (2009 model) 1700 km yi geçti birazcık. son hız olarak 123 km/s gördüm daha fazla hızlanırmı?
ya da egsoz falan değiştirsem (deldirme değil, super sport egsoz ile değişim) gidişi değişir mi? ayrıca bana vermek isteğiniz ip uçları var mı? teşekkürler.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
10 Ağustos 2009, 13:59
#9733
ozgurakman adlı üyeden alıntı
arkadaşlar
yeni bir
YBR'ci olarak sormak istediklerim var siz ustalarıma
benim
ybr (2009 model) 1700 km yi geçti birazcık. son hız olarak 123 km/s gördüm daha fazla hızlanırmı?
ya da egsoz falan değiştirsem (deldirme değil, super sport egsoz ile değişim) gidişi değişir mi? ayrıca bana vermek isteğiniz ip uçları var mı? teşekkürler.
123 km neyıne yetmıyor
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
10 Ağustos 2009, 14:30
#9734
sedat_57 adlı üyeden alıntı
ors ne mali bilmiyorum ama daha kaliteli bi bilya kullanabilirdiniz skf veya nsk bizimkilerde allah bilir ne bilyası vardir
bi parçacıya sordum geçen gün. skf önerdi ama orjinalini bulursan bana söyle bende alayım diye espiri yaptı. onların gerçeleri artık piyasada zor bulunuyo diyor. ors al yan sanayisi yok kafan ağrımaz dedi. ne malı olduğunu bilmiyom. bilmiyorum adama güvendim.
motorun içinde 4 tane bilya yok. bi sürü bilya var. açınca onlarıda kontrol edin bence hepsi bozuktu bizim motorun. 9 veya 10 tane bilya var
[B][COLOR="DarkGreen"]GÖZÜNÜ KORUMAYANIN GÖNLÜ KARIŞIK OLUR[/COLOR][/B]
-
10 Ağustos 2009, 14:36
#9735
rsavkli adlı üyeden alıntı
bi parçacıya sordum geçen gün. skf önerdi ama orjinalini bulursan bana söyle bende alayım diye espiri yaptı. onların gerçeleri artık piyasada zor bulunuyo diyor. ors al yan sanayisi yok kafan ağrımaz dedi. ne malı olduğunu bilmiyom. bilmiyorum adama güvendim.
motorun içinde 4 tane bilya yok. bi sürü bilya var. açınca onlarıda kontrol edin bence hepsi bozuktu bizim motorun. 9 veya 10 tane bilya var
skf iki türlü var birisi sahte. diğeri ise çeşitli ülkelerde üretilen orjinal. 19 ülkede üretiliyor skf. bir de sahte çin malı üretiliyor 20 tane yani. 19 ülkede üretilen en kötü skf malezya malı. iyi olanlar isveç,alman,italyan ve fransız diğer gelenler de oldukça iyi.
ors ise yerli malı.ortadoğu rulman sanayi. rulmanın iç ve dış zarfı yerli üretim çekirdekleri ise çin malı. çamaşır makinesi devirsiz (800 devir) olduğu halde çamaşır makinesine tak hemen ses yapar. sen ybr ye takmışsın yazık etmişsin.
çin malı bilyanın üzerine skf basıp satıyorlar ya inan o bile ors den iyi.
-
10 Ağustos 2009, 14:59
#9736
ozgurakman adlı üyeden alıntı
arkadaşlar
yeni bir
YBR'ci olarak sormak istediklerim var siz ustalarıma
benim
ybr (2009 model) 1700 km yi geçti birazcık. son hız olarak 123 km/s gördüm daha fazla hızlanırmı?
ya da egsoz falan değiştirsem (deldirme değil, super sport egsoz ile değişim) gidişi değişir mi? ayrıca bana vermek isteğiniz ip uçları var mı? teşekkürler.
12.000 devir var motorda. 5. vites 11.500 devirde
hafif aşağı meyilli iki kişi 135 gördüm. Birdahada denemedim. 11.500 de kesici var daha devir yapmıyor. yapmasınıda istemem zaten.(orjinal sistem motorum)
eğer motorun 5. viteste 11.500 deviri düz yolda görüyorsa zincir orjinal ön dişlisi 14 diş, orjinal arka dişli 45 diştir. sen ön dişliyi 15-16-17 yaparak veya arka dişliyi düşürerek 44-43-42. hızını artırabilirsin. Ön dişli 17 olursa zincir kısa kalıyor ona göre.
Ama karbütör ayarını artırman gerekir gerekli yakıtın sağlanabilmesi için.
Bu anlattıklarımı motoru zorlayacağından dolayı tavsiye etmiyorum standart ayarlarıyla kullanmak en iyisi.
Eğer yüksek hızlar istiyorsan o hızları standart ayarlarıyla yapan bir çok motosikletler var onlara bakmanı tavsiye ederim.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
-
10 Ağustos 2009, 15:15
#9737
masaüstü foto
büyüğü için kenara tıklayın.
-
10 Ağustos 2009, 18:05
#9738
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
skf iki türlü var birisi sahte. diğeri ise çeşitli ülkelerde üretilen orjinal. 19 ülkede üretiliyor skf. bir de sahte çin malı üretiliyor 20 tane yani. 19 ülkede üretilen en kötü skf malezya malı. iyi olanlar isveç,alman,italyan ve fransız diğer gelenler de oldukça iyi.
ors ise yerli malı.ortadoğu rulman sanayi. rulmanın iç ve dış zarfı yerli üretim çekirdekleri ise çin malı. çamaşır makinesi devirsiz (800 devir) olduğu halde çamaşır makinesine tak hemen ses yapar. sen ybr ye takmışsın yazık etmişsin.
çin malı bilyanın üzerine skf basıp satıyorlar ya inan o bile ors den iyi.
benim motorda daha bi ses yok arkadaşın motorunu değiştirdik. motor toplandı marşa bastık motorda tık ses yok süper olmuş. arkadaş denemek için 2km kadar gaza bastı geldi hafif ses gelmeye başladı. keşke arkadaş değiştirmeden söyleseydin de takmasaydık şu bilyaları. ama vallaha farketmiştim adi olduğunu çünkü iki sefer söküp taktık ikinci seferde bazı bilyalar acayip çalışmaya başladı gibi gelmişti bana.
çok güzel bilgiler bu bilgileri bilyaları satan adamlar bilmiyolar.
[B][COLOR="DarkGreen"]GÖZÜNÜ KORUMAYANIN GÖNLÜ KARIŞIK OLUR[/COLOR][/B]
-
10 Ağustos 2009, 18:18
#9739
rsavkli adlı üyeden alıntı
benim motorda daha bi ses yok arkadaşın motorunu değiştirdik. motor toplandı marşa bastık motorda tık ses yok süper olmuş. arkadaş denemek için 2km kadar gaza bastı geldi hafif ses gelmeye başladı. keşke arkadaş değiştirmeden söyleseydin de takmasaydık şu bilyaları
. ama vallaha farketmiştim adi olduğunu çünkü iki sefer söküp taktık ikinci seferde bazı bilyalar acayip çalışmaya başladı gibi gelmişti bana.
çok güzel bilgiler bu bilgileri bilyaları satan adamlar bilmiyolar.
işinize yarayacağını umarım
motor indirince de iyisini takmak lazım parçaların, sökmesi çok sürüyor.
-
10 Ağustos 2009, 18:21
#9740
[B][COLOR="DarkGreen"]GÖZÜNÜ KORUMAYANIN GÖNLÜ KARIŞIK OLUR[/COLOR][/B]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 306 kullanıcı var. (0 üye ve 306 misafir)
Bu Konudaki Etiketler