Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #9701
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Alıntı kcotur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok arkadaşlar ya.. benim sattığım motor sıcakken de bazen gaz verince pınk diye stop ediyordu... Vardı bi problemi ama neydi bilemiyorum. Şimdi yenisini almaya korkuyorum aynı problemi yaşarım diye... 2004 karbiratörü takmayı bile düşündüm...
    2008 ybr em var ısındıktan sonra hiç stop etmedi. Senin motorunun ayarı kaçmıştır, kul yapısı bunlar. kronik bir stop etme sorunu yok ybrlerin.
    2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #9702
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı kcotur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok arkadaşlar ya.. benim sattığım motor sıcakken de bazen gaz verince pınk diye stop ediyordu... Vardı bi problemi ama neydi bilemiyorum. Şimdi yenisini almaya korkuyorum aynı problemi yaşarım diye... 2004 karbiratörü takmayı bile düşündüm...
    bu bir sorunmudur bilemiyorum.eski scooter'imde de vardı ybr de de var.

    kalkışlarda ilk gazı yumuşak veriyorum sıkıntı olmuyor
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  3. #9703
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Osmaniyeli halil kardesimin sali günü kargoya vermiş oldugu Krank rulmanlari ve Tekerler rulmanlari... Bu Gün Saat 12:35 te Elime Ulaşti...Burdan Kendisine teşekkürlerimi İletiyorum...







    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:59 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:56 PM ----------

    Alıntı kcotur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok arkadaşlar ya.. benim sattığım motor sıcakken de bazen gaz verince pınk diye stop ediyordu... Vardı bi problemi ama neydi bilemiyorum. Şimdi yenisini almaya korkuyorum aynı problemi yaşarım diye... 2004 karbiratörü takmayı bile düşündüm...
    Sorunun karbratörde olduğunu nerden biliyosun
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  4. #9704

    Üyelik
    13 Haziran 2009
    başka nereden olabilir ki?

  5. #9705
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı kcotur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    başka nereden olabilir ki?
    karbratmrü bi kere temizletirsin söken adam bakar aşinmiş bi parcasi varmi diye varsa deişri vs... Geri kalan ateşleme organlarini gözden geçireceksin.... buji buji başligi buji kablosu bobin Bu ateşleme sorunu beyine C.D.I kadar gider... ben hava ayarindan şüpelenirim ilk önce Pek sök tak bilgimiz yok ama
    teknik olarak bi kaç şey ögrendik 24 bin kmdir
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  6. #9706
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu bir sorunmudur bilemiyorum.eski scooter'imde de vardı ybr de de var.

    kalkışlarda ilk gazı yumuşak veriyorum sıkıntı olmuyor
    Sanırım eksozla alakalı bir sorun. Yıllarca kullanım sonrası Eksoz kurum bağlayıp tıkanmışsa aşırı bir gaz ile stopa neden olabilir diye düşünüyorum. 20.000 i geçmiş bir motorun eksozunun kurum bağlaması normal.

    Kullanılan benzin ve yağın kaliteside bu eksozun tıkanmasına büyük etki edebilir. Veya sekmanların aşınmasıyla yanmamış yakıt ve motor yağının eksoza dolmasıyla tıkanabilir.

    Çıkarın eksozu motor bağlantı yerinden en azından ağzını temizleyin, eksozu ters çevirip elle vurarak temizlemeye çalışın.


    Yada motor ısındıktan sonra subabların fazla sıkı olmasıda stopa neden oluyor.

    (Isınmamış bir motorun aşırı gazla stop etmesi bana göre normal bi durum)
    2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı

  7. #9707
    ibocan33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2009
    Şehir
    Tarsus
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Banada cok demişlerdi zamaninda ikisini bir al diye 2. seneye doğru gidiyoruz hala A2 A2 ile 60 yasini görürüz inşallah
    Yani Şimdi Durup Duruken B ye ne Para Vercez Bir Aileye 3 Tane B Ehliyeti Yeter Değilmi

  8. #9708
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı ibocan33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani Şimdi Durup Duruken B ye ne Para Vercez Bir Aileye 3 Tane B Ehliyeti Yeter Değilmi
    evde Bli bi kişi bile olsa yeter ya fazlasının bi yarari olmaz zarari olur o der ben bullancam sen dersin ben Bizde msela bi babamda B ehliyeti var
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  9. #9709

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Osmaniyeli halil kardesimin sali günü kargoya vermiş oldugu Krank rulmanlari ve Tekerler rulmanlari... Bu Gün Saat 12:35 te Elime Ulaşti...Burdan Kendisine teşekkürlerimi İletiyorum...


    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:59 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:56 PM ----------

    [/COLOR]

    Sorunun karbratörde olduğunu nerden biliyosun
    hayırlı olsun Sedat hocam güle güle kullan. için rahat olsun çok kaliteli bilya krank bilyaları. uzun yıllar sorunsuz gider . bozulursa beni ara istediğin kadar bağır
    teker bilyaları da fena değil onlarda işini fazlasıyla görür

    krank bilyalarını takarken dışından çakma göbeğine vurarak çak. yoksa çekirdekler zarar görür. birde pürmüzle ısıtma çekirdekler sıkışır. preste taktırırsan daha güzel olur

  10. #9710
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Siz hep ananızın kuzusu olarak kalmayı düşünüyorsunuz galiba eninde sonunda evden ayrılıcaksınız ev kurucaksınız ve illaki birgün sizede lazım olucak. baban rahatsızlanınca ( Allah göstermesin) kim kullanıcak arabayı veya evde baban yokken. yanlış düşünceler bunlar. imkanınız varsa biran evvel almakta fayda var zarar yok. Çok lazım değilsede imkanları zorlamanın anlamı yok.
    2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı

  11. #9711

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    motorum 30bine yaklaştı
    dün motorumu söktürdüm.şanzuman vites dişlisinde grup dişli diye dişli varmış . onun göbeğindeki burç boşlukluydu . debriyaj tası bu burca giriyordu. çok çabuk balata yiyordu moto . bir de vitesler çok zor geçiyordu ince yağ koyunca.

    söktürdüm krankı da değiştirdim krank kolu boşluk yapmış. bir de çok titriyordu. geçen sene de subap kırmıştı motor . silindirin içini temizletmiştik.yarım mm aldırarak. fakat küçük çizik kalmıştı oradan yağ yakıyordu.silindir de alalım dedik. hatta az büyük olsun dedik.

    söktüğümüzde yağın içi metal tozlarıyla dolmuştu burcun son parçaları parçalanmış ve motorun içine dağılmış. silindir çizik çizik olmuş. grabej yapmış dedi usta. piston da yağ yakmaktan katı bir kurum bağlamış 1-2 mm kalınlığında.

    yağ değişiminin önemini çok anladım. yağı sadece yağ özelliğini yitirdi diye değişmiyorlar kontrol etmek için ve risk almamak için değişiyorlar. ben bu yağı 3000km kullandım 1500 de olsa daha az çizilirdi silindir. otolarda 15bin km kullanılıyor diye yağ kayganlığını yitirmez 3000de diye hata ettim. debriyaj balatasını döküntüleri şanzuman dişlilerinin metal parçaları biraz kurum biraz havadan gelen toz ayrıca motorun otoya göre çok sıcak olması yağ değişimini önemli yapıyor.
    cbr 125 te yağ değişim 4bin de bir.ama o hemsu soğutmalı hem de yağ filtresi var.


    silindiri de 1.5 mm büyük aldık 185cc olacak diye herkes 185 cc oluyor demişti benim moto topiğinde. bugün hesap makinesini aldım elime hesapladım yalanmış 160cc oluyor yalnızca. neyse silindir çok pahalı değildi.


    sonuçta bir krank (50 lira),3. vites dişlisi(9 lira) , burçlu dişli,silindir 150cc yerine 160cc 63.5 mm (silindir piston segmanla birlikte 80 lira) subap keçesi, yağ , conta ve usta el emeği 80 lira toplamda 230 liraya motorum bugün çıkacak


    yağ erken değişeceğini anladım. bir de çok çeşitli yağ kullandım belki o yüzden çizik çizk oldu silindir ama daha önce yoktu bir aya kadar. sanırım metal tozları çizdi yağdaki.


    motorum 150lik çin malı cbr 125 taklidi.

  12. #9712
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    yağ değişiminin önemini her zaman söylemişimdir....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  13. #9713

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ değişiminin önemini her zaman söylemişimdir....
    evet aynen. hatırlıyorum . işte bir şey olmaz diye kendimizi kandırarak, yağı elime damlatıp iyi kaygan diyerek, risk aldım. asıl sorunum burçtu .yağı değişsem farkedecektim daha önce metal parçalarını. hem yağ temizlenecek hem de silindiri çizmeyecektim metalleri görerek. görseydim o yağı geçen hafta daha evvel tamir ettirirdim motoru silindri kurtarıp yedeğe koyardım eski silindiri

  14. #9714

    Üyelik
    13 Mart 2008
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Ybr
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet aynen. hatırlıyorum . işte bir şey olmaz diye kendimizi kandırarak, yağı elime damlatıp iyi kaygan diyerek, risk aldım. asıl sorunum burçtu .yağı değişsem farkedecektim daha önce metal parçalarını. hem yağ temizlenecek hem de silindiri çizmeyecektim metalleri görerek. görseydim o yağı geçen hafta daha evvel tamir ettirirdim motoru silindri kurtarıp yedeğe koyardım eski silindiri
    Osmaniyeli hocam ben kadirliye geldiğimde seninle bir görüşelim !! temiz klr 650'varmı!! rent'ten çıkma olmayacak''benim için bir araştırırmısın tanıdığın bildiğin yerde....

  15. #9715
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet aynen. hatırlıyorum . işte bir şey olmaz diye kendimizi kandırarak, yağı elime damlatıp iyi kaygan diyerek, risk aldım. asıl sorunum burçtu .yağı değişsem farkedecektim daha önce metal parçalarını. hem yağ temizlenecek hem de silindiri çizmeyecektim metalleri görerek. görseydim o yağı geçen hafta daha evvel tamir ettirirdim motoru silindri kurtarıp yedeğe koyardım eski silindiri
    1000 km de bir yağ değişimi yapıyorum ve herkese söylüyorum.. motor meslek mezunuyum ve bunu kimseye anlatamadım....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  16. #9716

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı ferhat_se adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Osmaniyeli hocam ben kadirliye geldiğimde seninle bir görüşelim !! temiz klr 650'varmı!! rent'ten çıkma olmayacak''benim için bir araştırırmısın tanıdığın bildiğin yerde....
    tamam gelirim büyük ihtimalle kadirliye . görüşelim inşallah . ben araştırayım klr yi de . kaç gün sonra gelmeyi düşünüyorsun

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:56 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:52 PM ----------

    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1000 km de bir yağ değişimi yapıyorum ve herkese söylüyorum.. motor meslek mezunuyum ve bunu kimseye anlatamadım....
    Ramçom
    eşşeklik ettik . doğru söylüyorsun. bundan sonra iyi motor alırsam hayatta zaten yağını ihmal etmem. benim moto kıymetsiz olduğu için pek umursamadım.
    biliyorum yazdıklarını zaten normalde 1500-2000 arası değişiyordum. burcu değişecez diye biraz bekledim tesadüf burç metalle doldurmuş yağı.

    bundan sonra 1500 de de değişmem dediğin gibi yaparım 500-1000 arasında

  17. #9717

    Üyelik
    13 Mart 2008
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Ybr
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamam gelirim büyük ihtimalle kadirliye . görüşelim inşallah . ben araştırayım klr yi de . kaç gün sonra gelmeyi düşünüyorsun
    Senin gelmene gerek yok ben osmaniye'ye gelirim zaten,Tahimini 1 ay içerisinde gelirim ben haber veririm sana ...

  18. #9718

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı ferhat_se adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin gelmene gerek yok ben osmaniye'ye gelirim zaten,Tahimini 1 ay içerisinde gelirim ben haber veririm sana ...
    tamam ayarlarız. gezeriz yayla deniz. bekliyorum

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:01 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:59 PM ----------

    az önce kardeşim motorumu getirdi servisten . titreşim az eskisine göre hatta ilk aldığıma göre bile az. benim krank sorunluydu zaten üretim hatalı zannediyorum bir balans var gibiydi.

    şimdi rodaj da olmasına rağmen eskisinden iyi tabi ybr ye göre masaj aleti gibi titriyor denebilir

  19. #9719
    ibocan33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2009
    Şehir
    Tarsus
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Alıntı newceri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz hep ananızın kuzusu olarak kalmayı düşünüyorsunuz galiba eninde sonunda evden ayrılıcaksınız ev kurucaksınız ve illaki birgün sizede lazım olucak. baban rahatsızlanınca ( Allah göstermesin) kim kullanıcak arabayı veya evde baban yokken. yanlış düşünceler bunlar. imkanınız varsa biran evvel almakta fayda var zarar yok. Çok lazım değilsede imkanları zorlamanın anlamı yok.
    abicim ben sınav için kurslara gidiyordum orda bir amca vardı 40-45 yaşlarındaydı
    adamla biraz sohbet ettik bu yaşta ne ehliyeti gibisinden ben b alacam dedi bugüne kadar sadece a2 vardı şimdi b alıyorum dedi peki amca niye bu yaşa kadar bekledin dediğimdeyse benim honda titanım var dedi arabam yok dedi

  20. #9720
    scuderia06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tenere 700 ,Yamaha Wr250 R 2013
    40 yasından sonra ehlıyet almıs soforlerden uzak durun en tehlıkelılerı onlar ayrıca 30 bın kmdekı bır motorun sılındırlerı ıcınde metal parcaları ne arıyor ki hala anlamıs degılım rodajda olsa neyse ayrıca gunumuz arabalarında rodaj yok zaten bole metal sorunuda yok hala motosıklet teknolojısi araba teknolojısınden gerı calısıyor anladıgım kadarıyla
    Instagram: gezgin_endurocu
    https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
    https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 46 kullanıcı var. (0 üye ve 46 misafir)

Bu Konudaki Etiketler