2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
Osmaniyeli halil kardesimin sali günü kargoya vermiş oldugu Krank rulmanlari ve Tekerler rulmanlari... Bu Gün Saat 12:35 te Elime Ulaşti...Burdan Kendisine teşekkürlerimi İletiyorum...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:59 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:56 PM ----------
Sorunun karbratörde olduğunu nerden biliyosun
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
başka nereden olabilir ki?
karbratmrü bi kere temizletirsin söken adam bakar aşinmiş bi parcasi varmi diye varsa deişri vs... Geri kalan ateşleme organlarini gözden geçireceksin.... buji buji başligi buji kablosu bobin Bu ateşleme sorunu beyine C.D.I kadar gider... ben hava ayarindan şüpelenirim ilk önce Pek sök tak bilgimiz yok ama
teknik olarak bi kaç şey ögrendik 24 bin kmdir
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
Sanırım eksozla alakalı bir sorun. Yıllarca kullanım sonrası Eksoz kurum bağlayıp tıkanmışsa aşırı bir gaz ile stopa neden olabilir diye düşünüyorum. 20.000 i geçmiş bir motorun eksozunun kurum bağlaması normal.
Kullanılan benzin ve yağın kaliteside bu eksozun tıkanmasına büyük etki edebilir. Veya sekmanların aşınmasıyla yanmamış yakıt ve motor yağının eksoza dolmasıyla tıkanabilir.
Çıkarın eksozu motor bağlantı yerinden en azından ağzını temizleyin, eksozu ters çevirip elle vurarak temizlemeye çalışın.
Yada motor ısındıktan sonra subabların fazla sıkı olmasıda stopa neden oluyor.
(Isınmamış bir motorun aşırı gazla stop etmesi bana göre normal bi durum)
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
hayırlı olsun Sedat hocam güle güle kullan. için rahat olsun çok kaliteli bilya krank bilyaları. uzun yıllar sorunsuz gider . bozulursa beni ara istediğin kadar bağır
teker bilyaları da fena değil onlarda işini fazlasıyla görür
krank bilyalarını takarken dışından çakma göbeğine vurarak çak. yoksa çekirdekler zarar görür. birde pürmüzle ısıtma çekirdekler sıkışır. preste taktırırsan daha güzel olur
Siz hep ananızın kuzusu olarak kalmayı düşünüyorsunuz galiba eninde sonunda evden ayrılıcaksınız ev kurucaksınız ve illaki birgün sizede lazım olucak. baban rahatsızlanınca ( Allah göstermesin) kim kullanıcak arabayı veya evde baban yokken. yanlış düşünceler bunlar. imkanınız varsa biran evvel almakta fayda var zarar yok. Çok lazım değilsede imkanları zorlamanın anlamı yok.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
motorum 30bine yaklaştı
dün motorumu söktürdüm.şanzuman vites dişlisinde grup dişli diye dişli varmış . onun göbeğindeki burç boşlukluydu . debriyaj tası bu burca giriyordu. çok çabuk balata yiyordu moto . bir de vitesler çok zor geçiyordu ince yağ koyunca.
söktürdüm krankı da değiştirdim krank kolu boşluk yapmış. bir de çok titriyordu. geçen sene de subap kırmıştı motor . silindirin içini temizletmiştik.yarım mm aldırarak. fakat küçük çizik kalmıştı oradan yağ yakıyordu.silindir de alalım dedik. hatta az büyük olsun dedik.
söktüğümüzde yağın içi metal tozlarıyla dolmuştu burcun son parçaları parçalanmış ve motorun içine dağılmış. silindir çizik çizik olmuş. grabej yapmış dedi usta. piston da yağ yakmaktan katı bir kurum bağlamış 1-2 mm kalınlığında.
yağ değişiminin önemini çok anladım. yağı sadece yağ özelliğini yitirdi diye değişmiyorlar kontrol etmek için ve risk almamak için değişiyorlar. ben bu yağı 3000km kullandım 1500 de olsa daha az çizilirdi silindir. otolarda 15bin km kullanılıyor diye yağ kayganlığını yitirmez 3000de diye hata ettim. debriyaj balatasını döküntüleri şanzuman dişlilerinin metal parçaları biraz kurum biraz havadan gelen toz ayrıca motorun otoya göre çok sıcak olması yağ değişimini önemli yapıyor.
cbr 125 te yağ değişim 4bin de bir.ama o hemsu soğutmalı hem de yağ filtresi var.
silindiri de 1.5 mm büyük aldık 185cc olacak diye herkes 185 cc oluyor demişti benim moto topiğinde. bugün hesap makinesini aldım elime hesapladım yalanmış 160cc oluyor yalnızca. neyse silindir çok pahalı değildi.
sonuçta bir krank (50 lira),3. vites dişlisi(9 lira) , burçlu dişli,silindir 150cc yerine 160cc 63.5 mm (silindir piston segmanla birlikte 80 lira) subap keçesi, yağ , conta ve usta el emeği 80 lira toplamda 230 liraya motorum bugün çıkacak
yağ erken değişeceğini anladım. bir de çok çeşitli yağ kullandım belki o yüzden çizik çizk oldu silindir ama daha önce yoktu bir aya kadar. sanırım metal tozları çizdi yağdaki.
motorum 150lik çin malı cbr 125 taklidi.
yağ değişiminin önemini her zaman söylemişimdir....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
evet aynen. hatırlıyorum . işte bir şey olmaz diye kendimizi kandırarak, yağı elime damlatıp iyi kaygan diyerek, risk aldım. asıl sorunum burçtu .yağı değişsem farkedecektim daha önce metal parçalarını. hem yağ temizlenecek hem de silindiri çizmeyecektim metalleri görerek. görseydim o yağı geçen hafta daha evvel tamir ettirirdim motoru silindri kurtarıp yedeğe koyardım eski silindiri
tamam gelirim büyük ihtimalle kadirliye . görüşelim inşallah . ben araştırayım klr yi de . kaç gün sonra gelmeyi düşünüyorsun
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:56 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:52 PM ----------
Ramçom
eşşeklik ettik . doğru söylüyorsun. bundan sonra iyi motor alırsam hayatta zaten yağını ihmal etmem. benim moto kıymetsiz olduğu için pek umursamadım.
biliyorum yazdıklarını zaten normalde 1500-2000 arası değişiyordum. burcu değişecez diye biraz bekledim tesadüf burç metalle doldurmuş yağı.
bundan sonra 1500 de de değişmem dediğin gibi yaparım 500-1000 arasında
tamam ayarlarız. gezeriz yayla deniz. bekliyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:01 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:59 PM ----------
az önce kardeşim motorumu getirdi servisten . titreşim az eskisine göre hatta ilk aldığıma göre bile az. benim krank sorunluydu zaten üretim hatalı zannediyorum bir balans var gibiydi.
şimdi rodaj da olmasına rağmen eskisinden iyi tabi ybr ye göre masaj aleti gibi titriyor denebilir
abicim ben sınav için kurslara gidiyordum orda bir amca vardı 40-45 yaşlarındaydı
adamla biraz sohbet ettik bu yaşta ne ehliyeti gibisinden ben b alacam dedi bugüne kadar sadece a2 vardı şimdi b alıyorum dedi peki amca niye bu yaşa kadar bekledin dediğimdeyse benim honda titanım var dedi arabam yok dedi
40 yasından sonra ehlıyet almıs soforlerden uzak durun en tehlıkelılerı onlar ayrıca 30 bın kmdekı bır motorun sılındırlerı ıcınde metal parcaları ne arıyor ki hala anlamıs degılım rodajda olsa neyse ayrıca gunumuz arabalarında rodaj yok zaten bole metal sorunuda yok hala motosıklet teknolojısi araba teknolojısınden gerı calısıyor anladıgım kadarıyla
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)