Tekrar merhaba,
Gecenin bir vakti aklıma geldi, yarın Kırşehir istikametine bir düğüne gitmem lazım, Ankara'dan gideceğim bu yerin uzaklığı yaklaşık 120 km dir. Acaba motorla mı gitsem dedim. Elmadağ Kırıkkale arasındaki o meşhur virajlı yolları ybr ile kat edeniniz oldu mu hiç ? Sizce o yol fazla mı riskli olur motosiklet için ? Deneyim paylaşabilecek arkadaşım var mı o güzergahı ybr ile kat etmiş olan ? Yoksa otobüsle git mi dersiniz? Tşk ler ...
Arkadaşlar motor yağı konusu aklıma takıldığı için uzun bir süre araştırdım.
Yamaha ilk ürettiği 2002-2004 modellerde servis kitabcıklarında kendi yamalube SH sınıfı sentetik olmayan yağları tavsiye etmiş ve her 3.000 km bir değiştirin demiş.
2005 ve sonrasında ise Api Service SE, SF, SG veya daha yüksek tip motosikletler için üretilen sentetik yağ tavsiyesinde bulunmuş ve her 6.000 km bir değiştirin demiş.
Benim fikrimce eski kullanıcıların (2002-2004) servislerden ve bakım kitabcılarından aldıkları bilgi ile SH tip yağı her 3.000 km değiştirmeleri doğruydu. Fakat şimdi durum yeni modeller için değişmiş.
Motorun teknolojisi değiştiği ve tavsiye edilen yağ kalitesi artırıldığı için Şuanda SE, SF, SG yüksek sınıf yağı kullanmamız ve 6.000 km bir değiştirmemiz gerekiyor.
Küçük birde alıntı :
motosiklet ve araba için kullanılan yağların içlerindeki katkı maddelerinin oranları ve kimyasalları farklıymış ve anladığım kadarı ilede motorların sıkıştırma oranları ve devir sayısına görede aşınma şekilleri ve korunma ihtiyaçlarıda farklıymış,yağ üreticileri yaptıkları testler sonucu çıkan değerlere göre yağların içindeki katkı maddelerinin oranlarını ona göre ayarlıyorlar,sonuç olarak bir araba motoru ile bir motosiklet motoru aynı değil
Burdanda birkez daha motosikletler için üretilen yağların neden 2 kat pahalı, 2 kat kaliteli 2 kat uzun ömürlü olduğu anlıyoruz.(Hatta daha fazla olduğu söyleniyor)
SH sınıfı yağ ___________________________= 3.000 KM
Api Service SE, SF, SG veya daha yüksek tip = 6.000 KM
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
Ybr 125 için resimli subab ayarı başlığı açtım ilgilenen arkadaşlar göz atabilir.Subab ayarı (Resimli) (Ybr 125)
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
güzel açıklayıcı yazı olmuş kardeş şimdi yağ meselesi anlaşıldı sanırım.2009 city e 1000 kmden sonra 6000 km de yağ değiştirecez gibi
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:41 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:39 PM ----------
işte bunlar da benim YBR nin fotoları.15 gün sonra ancak nasip oldu resimleri koymak
Even the english word "believe" also has a "lie" hidden in the middle...
Öncelikle lucastorn'a gecmıs olsun.umarım kısa zamanda sağlıgına kavuşursun.
Ybr mi 18 gün önce aldım ve oldukça memnunum kendisinden(yakıt,performans,sürüş keyfi)başlangıc motoru olarak YBR125 i seçtiğim için kendimi çok şanslı hissediyorum...
Hergün birşeyler öğreniyor insan,ki öğrenecek okadar çok şey varki...
istanbuldaki ybr kullanan dostlarla bir gezide buluşmak dileğiyle hoşçakalın,motorunuza ailenizdeki bir ferd gibi görün,ilgi gösterin,ara ara şımartın ;)
arkadaşlar ben ybr almak istiyorum ama birkaç sorum olacak...önceden arkadaşın motorsikletini 2 defa kullandım...bu vites değişiminde düşük viteslerde yığılma oluyor mu?çünkü ben hep yarım otomatik kullandım ve 1 kere düştüm debriyaj olmadıgı için "alışamadım bir turlu"
sorularım:
km de kaç kuruş yakar?
bi de
uzun yola uygun mu?
fazla masraf çıkarır mı?
yol tutuşu nasıl?
yarı otomatiklerde bende sıkıntı yaşamıştım özellikle vites düşürürken...ybr yi kesinlikle tavsiye ederim...100 km de 2.5 lt yakıyo aşağı yukarı tabi kullanım şartlarına göre değişir.uzun yola uygundur ancak 250cc veya 500cc kadar heyecan vermez yolda sıkılma ihtimalin yüksek ama yol bakımını yapıp yola çıkarsan yolda bırakmaz...yedek parçalarının da ucuz olduğunu ve kolay bulunabildiğini biliyorum...kısaca yardımcı olabildiysem ne mutlu daha fazla bilgisi olan arkadaşlar daha iyi yorum getirebilirler...saygılar...
Even the english word "believe" also has a "lie" hidden in the middle...
arkadaslar bır sey sormak ıstıyorum garantı dahılınde gittigimiz 1000km den baslayan duzenli bakımlarda servisler sizlerden işcilik ücreti alıyorlarmı yoksa sadece kullanılan malzemelerinmi parasını alıyorlar?
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
"A" şıkkı...
(İşçilik forever)
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
1750 tl yap bence bır hafta ıcınde satarsın buldugun motor nedır
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
yok yanı beklersen o fıyatada satarsın motorun guzel temız rengıde guzel...honda cbf250 ler ıkıncı elde neden ucuza gıdıyor o kadar onu arastırmak lazım parca fıyatları bıraz yuksemıs dıye bılıyorum aslında duzcede arkadasın satılık var o cok temız bır motor askere gıttıgı ıcın acıl satması gerekıyor kac lıra ıstıyor bılmem 250 lık motorlar ıle 125 lıkler arasında cok bır fark yok ama alabılıyosan bulabılırsen 500cc motorlarada bak derım cunku sen aldıgın motora uzun bır sure bınıyorsun..temız bulabılırsen suzukıgs500 ler cok guzel motorlar parcası kolay bulunuyor vede ucuz..
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
Şu an bu konu içerisinde 206 kullanıcı var. (0 üye ve 206 misafir)