ÖNCE VATAN MİLLET,SONRA ANA VE YAR,BU YOLDA SAVRULAN,BİRİLERİ VAR.EZAN DİNMEZ DİYEN,BAYRAK İNMEZ DİYEN,ŞEHİT ÖLMEZ DİYEN,BİRİLERİ VAR.
BAYRAKLA DERTLEŞEN,TOPRAKLA BİRLEŞEN,CAN VERİP DEVLEŞEN,BİRİLERİ VAR..ŞEHİTLER ÖLMEZ..
sedat abi mis gibi bi yermiş ya valla balığı da gorunce canım çekti
Practice makes Perfect
Çin malı motor kanser yapıyomuş.
[QUOTE=jason55;1672439]kardeş kask güzelmiş ben her ne kadar çeneden açılır kaskları tasvip etmesemde airoh iyi markadır bence güzel kask al derim.ben gdr full face kullanıyorum memnunum.bu arada bende shad ın 40 lt lik kargo tipi çantasını aldım bugün baya hoş durdu motorda hemde sağlam ve güzel bi alete benziyo.shad ı kaçırma derim.güle güle kullanman dileğiyle...
teşekkürler.
ÖNCE VATAN MİLLET,SONRA ANA VE YAR,BU YOLDA SAVRULAN,BİRİLERİ VAR.EZAN DİNMEZ DİYEN,BAYRAK İNMEZ DİYEN,ŞEHİT ÖLMEZ DİYEN,BİRİLERİ VAR.
BAYRAKLA DERTLEŞEN,TOPRAKLA BİRLEŞEN,CAN VERİP DEVLEŞEN,BİRİLERİ VAR..ŞEHİTLER ÖLMEZ..
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
o değil de bu 2004 den beri ybr de neler değişti ufak ufak 2. ellere bakmaya başladım ehliyet almam yakın..yada önerileriniz nedir işte 2. el motorda nelere dikkat etmeliyim..
Practice makes Perfect
Çin malı motor kanser yapıyomuş.
Arkadaşlar merhaba. Benim YBR tekliyor gibi geldi. 3-4 gündür jikleyi açıp çalıştırmama rağmen motor bir türlü devirlenmiyor stop edip duruyor. 4. 5.denemede 2.500 - 3000 devir oluyor ondan sonra jikleyi kapatıyorum. Şimdiye kadar jikle açıp çalıştırınca, hızlıca 3.000 devire çıkardı, 1 dk sonra da kapatıp jikleyi yola giderdim. Şimdiyse bahsettiğim gibi 4-5. denemeden sonra anca devirleniyor ve 2500 civarı devire geliyor. Bundan sonra biraz bekleyip, jikleyi kapatıp gidiyorum. Sorun var mıdır? Ne tavsiye edersiniz?
2.olarak da yolcu alacağım zaman arka lastike hava basmak istiyorum, kitapçığında normalde 29psi, yolculu 41i psi diyor, bu bana çok yüksek geldi, arka lastikin ideal ayarı nedir?
Merhabalar
Belki konu içerisinde vardır ancak 475 sayfa olunca sayfalara tek tek bakmak çok zor
Ben 2005 ybr 125 kullanıyorum, sıkıntım şu herkes her konuda farklı birşey söylüyor ne yapmam gerekiyor inanın bilmiyorum... hatta yamahanın yayımladığı kullanım kılavuzlarında bile farklılık var... rahatsız olduğum konular şunlar...
Bazıların da 12 litre kapasite 3 litre yedek diyor
Bazıların da 12 litre kapasite 2 litre yedek diyor
Bazıların da 12 litre kapasite 1,9 litre yedek diyor
Bazıların da 12 litre kapasite 1,7 litre yedek diyor
ben depoyu full lediğimde ise 12,7 litre doluyor
diğer sorun yağ kapasitesi bazıların da 1 litre yazıyor, bazılarında 1,2 lt,bazılarında ise 1,2 lik depoya 1 lt yazıyor...
kafam çok karıştı ne yazpmam gerekiyor bilmiyorum
uzun yol yapacağımda bunları bilmem çok faydalı olur diye düşünüyorum...
lütfen gerçekten bilen yazsın... tahmin eden değil... şimdiden teşekkürler
[QUOTE=Lucastorn;1676018]Arkadaşlar merhaba. Benim YBR tekliyor gibi geldi. 3-4 gündür jikleyi açıp çalıştırmama rağmen motor bir türlü devirlenmiyor stop edip duruyor. 4. 5.denemede 2.500 - 3000 devir oluyor ondan sonra jikleyi kapatıyorum. Şimdiye kadar jikle açıp çalıştırınca, hızlıca 3.000 devire çıkardı, 1 dk sonra da kapatıp jikleyi yola giderdim. Şimdiyse bahsettiğim gibi 4-5. denemeden sonra anca devirleniyor ve 2500 civarı devire geliyor. Bundan sonra biraz bekleyip, jikleyi kapatıp gidiyorum. Sorun var mıdır? Ne tavsiye edersiniz?
QUOTE]
Hocam aynı sorun bendede vardı bende sıfır almıştım belli km'ye kadar jikleyi açınca devir hemen 3000!e fırlıyordu ama zamanla bu etki azaldı ve jikleyi motorun çalışmadığı zamanlarda daha rahat çalıştırmak için kullanmaya başladım; ayrıca devrin hemen eskisi kadar çıkmaması havaların çok sıcak olmasındanda kaynaklanabilir; ben, motor jikle isteyerek çalışacaksa jikleyi açıyorum ve marşa basarken hafiften gazda veriyorum ve bi süre hafif gazda bekletiyorum ve sonra devir jiklenin etkisiyle artmaya başlıyor...
İBRAHİM ŞİT hocam , bunlar ufak ayrıntı değil mi sen depoda benzinin sonuna kadar bitinceye kadar mı motoru kullanıyorsun , baktın gösterge E'ye doğru yaklaşıyor gir bi benzinciye al:D veya uzun yola giderken yanına 1lt yedek benzinde alabilirsin....
Arkadaşlar size bi sorum olacak ; ben geçen hafta sonu ön lastiği ve motorun yağını değiştirdim ve yağ olarakta 20W-50 yağ koydurttum ve bişey dikkatimi çekti ; 4.viteste giderken hız ile devir aşağı yukarı beraber gidiyorlardı hatta hız biraz daha yüksek oluyordu(6000 devir- 62-63 km/s hız) ama şuan hız devrin biraz altına düştü mesela 6000 devirde 58-59km/s hız gibi ; sizce bunun nedeni nedir , kalın yağın etkisi olabilir mi ?? Birde geçen hafta motorla çamura saplandım ve çıkarana kadar epey uğraştım acaba onun mu bi etkisi oldu, fikir verebilecek arkadaşlar olursa sevinirim...
[QUOTE=szr;1676110]Szr arkadaşım kalın yağ değilde eğer motosikletlere uygun yağ kullanmamışsan hız sorunun ondan kaynaklanmıştır. Ama Devir-hız sorunun debriaj balatana yağın fazla yapışması ve kaydırmasından dolayı farklı oluyor. Çünkü o yağlar çalışan aksama daha fazla yapışıyor. Bende Arabalar için kullanılan yağı koymuştum vites geçişlerinde sorun oldu. değiştirdim motosikletler için olan yağla sorun düzeldi.
üreticilerin yağ tavsiye sebebi çalışan ve sürtünen kısımlarda yağın yapışma miktarına göre pay bırakılıyor. O yüzden ybr 125 için motosiklet yağlarının yapışma miktarı kadar pay bırakılmış. Sen motora araba yağı koyarsan fazla yapışır motorun çalışması zorlaşır.
Arabalar için olan yağın litresi 10 Tl gibi Motosikletler için olanlar 15-20 ytl arası.
Motosiklet yağlarının ömrü araba yağlarına göre 2-3 kat daha fazladır.
Sağlıcakla kal
szr cevap için teşekkürler, bende dediğin gibi çalıştırıyorum, bundan sonra önce jiklesiz çalıştırmayı deneyeceğim.
Bir sorum daha vardı; yolcu alacağım zaman arka lastike hava basmak istiyorum, kitapçığında normalde 29psi, yolculu 41 psi diyor, bu bana çok yüksek geldi, arka lastikin ideal hava ayarı nedir?
[QUOTE=newceri;1676264]bu mesajın üzerine kullanıcılar "motosiklet yağının ömrü daha fazlaysa neden otomobiller 10.000 de bir yağ değiştirirken motosikletler 3-4.000 de bir değiştiriyor?" şeklinde soru soracaklar. onlar sormadan ben cevaplayayım:
çünkü motosiklet motorları bir buçuk kat daha çok devir çeviriyor, ayrıca kavrama sistemleri de yağın içinde olduğundan yağ daha çabuk yıpranıyor.
Yedek durumu modelden modele ve üretildiği ülkeye(japon-hindistan-birezilya-çin) göre değişiyor. Aracının tam modelini bilmen gerekir. Ben 2008 ybr kullanıyorum 12 litre depo 3 Litresi yedek deniyor. Fakat sallantılar sonrasında yedek 2.5 Lt civarında kalıyor Senin yedek sanırım 3 Lt. Bunu yedeğe geçtiği km ve yedekle yaptığın km yi 12 lt ye oran orantı kurarak tam olarak bulabilirsin.
Depo 12 Litrelik kullanma kılavuzunda okursan depoyu tamamen doldurmayın üzeri biraz boş kalsın deniliyor 12.7 litre alması çok normal Sen doldurulmaması gereken kısmıda dolduruyorsun. Bu üste boş kalması gereken hava boşluğunuda kullanıyorsun anlamına gelir. Pompa attıktan sonrasını Doldurtma veya depon tamamen boşsa 12 Litre doldurt.
Motor Yağı konusu ; Senin motorun Servis kitabcığında Motor yağı değişiminde 1 Lt yağ kullanın deniliyor. Çünkü değişim sırasında 0.2 litre kadar pompada yüzeylerde... filtrede kalıyor. Sen Motoru dağıtır içindeki yağı tamamen temizler, topladıktan sonra 1.2 Koyman gerekiyor. Ve sanırım bu ybrnin tüm modellerinde aynı.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:53 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:51 PM ----------
[QUOTE=avare rulman;1676283]TEşekkürler yine iyi tespit.
Newceri teşekkürler; koyduğum yağ motosiklet için kullanılan bi yağ markası Extreme diye birşey; bundan önce aynı markanın 15w-50 lik yağını koydurtmuştum hakkaten çok memnun kaldım, bide şunu ekliyim motorun son hızında değişiklik olmadı ama dediğim devir hız oranlarında değişiklik oldu ve sanırım biraz daha bağırıyor gibime geldi, zaten az önce ustaya verdim motor blğunun alt kısmında kullanımdan sonrada tek tük damlamalar oluyor olmazsa daha ince bi yağ ile değiştireceğim yağı..
Bazı ustalarada güven olmuyor haberin olsun. motosiklet yağı diye yarı fiyatı olan araba yağlarından dolduruyorlar. Ve kabının değiştirip Aha bundan koyuyorum diyorlar.
En iyisi istasyonlardan yağı kendin al Kendin değiştir. 2 Yaşında oğlum var 1 kere göstersem o bile değiştirir. :D (Şaka)
arkadaşlar 2007 model ybr 125 motosikletimin lastiklerini değiştirmem gerekiyor. bana "duro" ile "irc" arasında tercih yaparsam ne dersiniz?
bir de metzeller diye bir lastik var. onun hakkındaki yorumlarınızı da bekliyorum.
bunun haricinde; 2007 model ybr lere tubeless lastik takılabliyormu, herkes takılır diyor..
[B]Jon@thaN[/B] ::gleam::
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
Şu an bu konu içerisinde 35 kullanıcı var. (0 üye ve 35 misafir)