arkadaşlar sedat ın debriyaj balatası olayı değişmemeyle sonuçlandı... üç sefer balata söküp takıp ayar yapmamıza ragmen motoru zorlayınca ayar kaçtı... sabah 10 dan 18 e kadar sök tak sök tak sıcakta hoşavımız çıktı.... en sonunda orjinal balatalarını takıp olayı cözdük..sedat ın rialliden japon olarak aldığı balata honda cgl nin debriyaj balatası ve kanal genişliği dışında fark yok... bu sebebten ayar tutmuyor... sonuç olarak orjinal eski balatalarını taktık... yan sanayi bile olsun orjinal ybr için dizayn edilmiş balata olsun... üstelik sedat ın motor 30 000 km de olmasına rağmen balatalarında bi 10 000 daha yapacaktır... en az 10 000 diyorum... resimler sedat ta mevcut insallah atar....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
insallah atacagim resimleri bizde kalan zamanda motorun sagini solunu düzeltttik fren balatalarini degiştirdik bujisini kontrol ettik derken 30 bin bakimini yaptik...
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
sedat 57 kardeşim ybr ye 2 adet 55 vat sis farı taktırmak istiyorum ne dersin kaldırırmı şarj dinoması
mobilyette + panter 105+ asya motor150 +yamaha YBR125 opel astra ford fokus inşallah cbr 250 yamahasülo
1700 km lik gezinin başlıgını uzun uğraşlar sonucu tamamladım arkadaşlar.
girin de bakın e mi:
http://www.motosiklet.net/forum/etki...-istanbul.html
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
Abi aynı sorun benim ybr'dede vardı yan sanayi taktık ses yaptı,bizde balatayı söküp yağladık ince yağla sildik taktık,yaklaşık 1'km firene basılı gittim firen tutmaya başlayınca ayağımızı çektik tabi doğal olarak belki bu yaptığımız iş size saçma gelebilir ama!! herşey tecrübe derim ben, yağlama işinden sonra 1 sene kullandım ne ses yaptı ne birşey denemende fayda olur derim selamlar
ben 10tl lik benzin alıyom km saatini sıfırlıyom 100km gidiyom. benzin 3.20 oldu 90-95km gidiyor 100 km demiyor artık
[B][COLOR="DarkGreen"]GÖZÜNÜ KORUMAYANIN GÖNLÜ KARIŞIK OLUR[/COLOR][/B]
3) Frenler ötüyor
Disk frenlerin ötmesi en fazla karşılaşılan ve en sinir bozucu sorunlardan. Burada da genelde frenin kendisinden kaynaklanan bir sorundan ziyâde montaj ve kullanım hataları söz konusu. Fazla esnek amortisörlerin de ötmeye neden olabileceklerini belirtip diğer noktalara geçelim:
Fren alıcılarının törpülenmemiş olması (bkz. yukarısı) kaliperlerin tam olarak yerlerine oturmamış olmalarına ve dolayısıyla titreyip ötme yapmalarına neden olabilir.
Kirli diskler de ötmeye yol açabilirler. Diskleri temizlerken mineral yağ içermeyen temizleme maddeleri kullanmaya dikkat etmek gerek. Ya deterjanlı su ile, ya da alkol ile silmek en iyisi. Bunun yanında diskleri 180 numara zımpara kâğıdı ile daireler şeklinde dönüş istikametinde silmek de faydalı.
Ötmeye neden olan bir sorun da camlanmış veya kirlenmiş balatalar. Basınç, ısı vs. yüzünden balatalar camlanabilir, yüzeyleri sertleşir, frenler ötmeye baslar. Bu durumda 120 numara bir zımpara kâğıdı ile balataların yüzeyini birkaç defa silmek, bunu yaparken de zımpara kâğıdını masa gibi düz bir zemine koyup balataları kâğıt üzerinde hareket ettirmek en iyisi. Ayrıca balataların kenarlarını da törpülemek ses önleyici bir adım. Balatalar kirlenmişseler genelde yapılacak birşey yok. Hele balataya yağ gelirse balatayı atmak tek çözüm (sadece metal balatalarda geçerli olan balatayı ocak üzerinde yakarak temizleme vs. gibi yöntemleri unutalım).
Yukarıda da belirttiğimiz gibi sürtmeye de neden olan tekerlek mandalının hafif bir model olması, yeteri kadar sıkı olmaması titreşimlere yol açıp ötmeye neden olabilir, dolayısıyla burayı kontrol etmekte fayda var.
Jant tellerinin yeteri kadar gergin olmamaları da titreşime yol açıp gürültü kaynağı olabilir. Jant telleri ve gerginlik konusunda sayfamızda Jant ve tekerlek tüyoları ile Tekerlek örüyoruz yazılarına bakılabilir
mtbtr sitesinden alıntı yaptık.
[B][COLOR="DarkGreen"]GÖZÜNÜ KORUMAYANIN GÖNLÜ KARIŞIK OLUR[/COLOR][/B]
arkadaşlar izmir de temiz 10 bin km üstünde olmayan ybr arıyorum...şimdiden yardımcı olacak arkadaşlara teşekkür ediyorum...
bende satıyodum ama vazgeçtim =) başka bi yatırım yaptım. ybr ye devam ölümüne ybr
Drift Religion, iZMiR ŞußeSi
Ya arkadaşlar bugünde benzin kontrloü yapayım dedim, açtım depoyu hiç benzin gözükmüyor, motoru sallayınca sadece derinden benzinin sallantı sesinden olduğunu anlıyorum. İbrede depo yarının çok az altında toplamda da 260 km yaptım fulledikten sonra. Kapağı açtıktan sonra benzini görmem gerekmez mi? Deponun çok mu diplerinde kalıyor benzin yarının altına inince?
fulledikden sonra 260 km yapmışsın yani yarım depo benzin olması lazım normal şartlar altında.. ve depo kapağını açıp motoru salladığında benzinin löp diye dışarı fırlaması lazım.. eğer gerçekten benzini görebilmek için bile bir çaba sarfediyosan ya hep 9000 + devirde vites değiştiriyosun yada diğer bir ihtimal biri depondan bi şekilde benzin çekmiş..
Şu an bu konu içerisinde 265 kullanıcı var. (0 üye ve 265 misafir)