Aynen ustanın dediği gibi balata kaçırıyor.
Arka frendeki sorun ise, balatanın sertleşmesinden kaynaklanır. içini açıp balata tozlarını temizlersen, balatanın ve kampananın içine ince bir zımpara çekersen düzelir.
Ama o kadar açmışken balataları değiştirmek, en yakışıklı hareket olur.
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
Gültekin abi; ben yaklaşık 500-1000 km kadar önce motor yağını Castrol magnatec 10W-40 ile değiştirdim ve diğer forum sitelerini incelerken, endurocu.com'da şöyle bi yorum gördüm: castrol 10w40 magnatec gibi yağlarıda bilhassa debriyajlı motorlara kullanmayın işçindeki katkı maddesi balatalara bulaşır ve kaçırma yapar. Kulaktan dolma bilgiler vermeyelim. Teknik olalım. DİKKAT!... acaba benim debriyaj kaçırma problemi bu yağdan kaynaklanmış olabilir mi ve böyle ise debriyaj balatasını yenileyip yağıda mı yenilemeliyim veya sadece yağı mı değiştirmeliyim ya da bu yapılan yorumun aslı astarı yok mudur?
bu konuyu güzel bir şekilşde araştırmak lazım...şuan benim motordada castrol magnetec atılı ve motor eskiye nazaran biraz daha fazla tekere gelmede zorlanıyor.... ben motor çok ısındı diye şüpelenmiştim... belkide bu sebebdendir...ama araştırmak lazım.. ben en kısa zamanda yağ değiştirip değişim olursa söylerim....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
bende çekmiştim iki gün durdu jantta. parça parça koyverdi bant. motoru yıkadım, bant çıkmasın diye yapıştıracağım yerleri kolonyalı bezle sildim. gerdire gerdire sıkıca bastırarak yapıştırdım. genede iki gün dayandı. fosforlu bant 10 metresini 4liraya almıştım. birazda bant kaliteli olması lazım yoksa nekadar uğraşsan havaya
[B][COLOR="DarkGreen"]GÖZÜNÜ KORUMAYANIN GÖNLÜ KARIŞIK OLUR[/COLOR][/B]
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Katkılı yağlar ve yağ katkı maddeleri üzerinde de yazdığı gibi kuru debriyajlar içindir. Islak çalışan motosiklet debriyajlarında kayma yapar/yapabilir.
Arkadaşlar, elimde Ybr kullanım kılavuzu var ve aynen şöyle yazıyor:
'' Debriyaj kaymasını önlemek için (motor debriyajıda yağlamaktadır) herhangi bir kimyasal eklemeyin.Dizel özellikli ''CD'' yağları ya da belirtilenden daha yüksek kalitedeki yağları kullanmayın.Ayrıca ''ENERGY CONSERVİNG II'' veya daha yüksek etiketli yağ kullanmayın '' deniyor.
Ayrıyeten kitapçığa göre tavsiye edilen yağlar(2008 model kitapçığı);
Mobil Extra 4T veya SAE 10W30 veya SAE10W40 veya SAE 15W40 veya SAE 20W40 veya SAE20W50 ve tavsiye edilen motor yağı sınıfı ise API service SE, SF, SG veya daha yüksek tip deniyor
Ayrıyeten kitapçığa göre; -10 / +35 C sıcaklık aralığı için SAE 10W-30
- 10 / +45 C sıcaklık aralığı için SAE 10W-40
0 / +45 C sıcaklık aralığı için SAE 15W-40
+5/ +45 C için SAE 20W-40
+5 / +50 C için SAE 20W-50 deniliyor.
Bu SAE terimi ve API service SE,SF ,SG tipleri nelerdir?
szr; Bu çok uzun bir mevzu.
Yağ alırken, kutusunda 4T ibaresini görmediğin yağları kullanma.
Dün (20 Nisan 2009) YBR'nin yağını değiştirdim.Viskozite ve Viskozite Endeksi Nedir?
Viskozite basit şekliyle bir yağın kalınlığının ölçüsüdür. Belirli bir sıcaklıkta yağın ne kadar akıcı olduğunu göstermek için de Viskozite Endeksi kullanılır. Genellikle bir yağ kalınsa viskozitesi yüksek, ince ise viskozitesi düşüktür. Viskozite endeksi bize bir yağın ısıya maruz kaldığında ne kadar inceleceğini gösterir. Rakam ne kadar yük****e, ısıya maruz kaldığında yağ o kadar az incelir. Rakam düşükse yağın viskozitesi düşük, yük****e viskozitesi yüksektir. Vizkozite endeksi aynı zamanda bir yağın belirli koşullar altında nasıl davranacağını da gösterir. Çok yüksek viskoziteli bir yağ (Ör: 50) özellikle düşük sıcaklıklarda motorun belirli kısımlarına ulaşamayabilir, hatta yüksek devirlerde silindir ile motor arasındaki film kopabilir. Çok düşük viskoziteli bir yağ ise (Ör:0) özellikle aşırı yüksek sıcaklıklarda çok fazla incelerek koruma özelliğini yitirebilir.
Tek Viskozite ve Multi-Viskozite Yağlar
Hizmet ettikleri sıcaklık aralığı bakımından yağlar ikiye ayrılır: Tek viskozite ve çok viskoziteli (multi-viskoziteli) yağlar. Tek viskoziteli yağlar hava sıcaklıklarının daimi olarak sabit olduğu durumlara uygundur, dolayısı ile bu tür yağlar hem yaz, hem kış kullanımına uygun değildir
(Ör: 20W-50 değil de sadece 50W) . Zaten bugün bir benzin istasyonuna gidip herhangi bir marka motor yağı almaya kalktığınızda hepsi multi-viskozite olacağından, isterseniz hemen bu tip yağlara geçelim.Günümüzde araçların tamamına yakınında kullanılan multi-viskozite yağlar ise yapı olarak değişken hava koşullarında hizmet etme özelliğine sahip olduklarından hem yaz sıcağında, hem de kışın soğuğunda kullanılabilirler. Kalın bir yağ soğuk hava koşullarında jelleşecek ve görevini tam olarak yerine getiremeyecektir. İnce bir yağ ise soğukta rahat akacak, ancak yüksek sıcaklıklarda motor ile silindir arasındaki film tabakası incelecek, ya da kopacaktır. Sonuçlarını düşünün.. Tek viskoziteli yağların bu dezavantajları üzerine ince bazlı bir tek viskozite yağa çeşitli polimerler eklenmek suretiyle multi-viskozite yağlar üretilmiştir. Eklenen bu polimerler sayesinde multi-viskozite yağlar kışın soğuğunda yada ilk çalıştırma esnasında görev yapabilecek kadar ince, yaz sıcağında güvenebileceğiniz kadar da kalındırlar. İkisi aynı anda saçma, belki de inanılmaz geliyor değil mi? Nasıl olduğunu makalenin ilerleyen paraglaflarında okuyabilirsiniz.. Çok basit.
Multi-Viskozite Yağların Avantajı Nedir?
Tek viskoziteli bir yağın akıcılığı her sıcaklıkta aynıdır. Çok viskoziteli yağlar ise tek viskoziteli yağlardan farklı olarak kendilerini değişen sıcaklıklara adapte ederler. Çok viskoziteli bir yağ tek viskoziteli bir yağa oranla soğuk havalarda daha akıcı, yüksek sıcaklıklarda ise kesinlikle daha kalın ve güvenlidir.Bu, aynı zamanda şu anlama da geliyor: Otomobilinizi belirli bir süre için kullanmadığınızda motor yağı kartere doğru süzülecek ve tekrar çalıştırdığınızda çok kısa bir süre için dahi olsa, motorunuzun tüm parçalarına ulaşması için belirli bir süre geçecektir. Çok viskoziteli yağlar soğuk havalarda tek viskoziteli yağlara oranla daha akıcı olduklarından motorun içerisindeki parçalara daha çabuk ulaşırlar, böylelikle ilk çalıştırma anındaki motor aşınmaları daha azdır.Çok viskoziteli yağlar tek viskoziteli yağlara oranla %1,5 ila %3 arasında yakıt tasarrufu sağlarlar. Çok viskoziteli yağlar hem düşük, hem yüksek sıcaklıklarda daha fazla koruma sağlarlar.Multi-Viskozite Yağların Çalışma PrensibiYağ kullanımında sorun şudur: 10W kadar ince bir yağ kullanırsak yağ oldukça ince olduğundan ne ilk çalıştırma anında, ne de soğuk havalarda akıcılık açısından bir problem yaşamayız. Peki hava oldukça sıcaksa, ya da motor ısısı son derece arttığı zaman ne olacak? Gidip hemen yağı mı değiştireceğiz? İşte bu problemi çözmek için üretim aşamasında diğer birçok katkıyla birlikte multi-viskozite yağlara “viskozite geliştirici” katkı maddeleri eklenir. Yağ yine aynı yağdır, 10W bazlıbir yağ.. Ancak, eklenen polimerler sayesinde ısındığında örneğin 40 viskoziteli bir yağ gibi davranır, böylelikle sıcak hava koşullarında da görevini yerine getirir. Nasıl mı?
Eklenen polimerleri kimyasal olarak yağ soğukken içinde bağımsız olarak yüzen toplar olarak düşünün. Yağ ısındıkça bu polimerler çözülmeye ve uzun zincirlere dönüşmeye başlarlar, ve böylelikle yağın incelmesini önlerler. Ondan sonra dalga geç “alt tarafı polimer”... Nereye dalga geçiyosun? Öhö.. Eee. Evet, ne diyordum, birleşirler ve böylelikle ne olur efenim? Bir yağın içinde iki yağ... Yağınız 10W-40 ise soğukta 10W gibi ince, sıcakta ise 40 viskozite yağ kadar kalın gibi davranır. Burada önemli olan viskozite aralığını seçerken kışın tahmini en soğuk, yazın ise tahmini en sıcak derecesine dikkat etmektir. 10 bazlı bir yağı 10W-30 yapmak için daha az, 10W-40 yapmak için daha fazla polimer eklemek gerekir. E, asıl yağlamayı yapan polimer değil de yağ olduğuna göre, neden gereksiz yere içerisinde daha fazla polimer olan bir yağ kullanalım? 10W-30 idare ediyorsa neden 0W-40 gibi.. Yani şu saçma: “Abi, var ya en iyisi Mobil 0W-40’mış”.. Böyle birşey yok arkadaşlar. Bu bana iyi gelir de, sen Antalya’nın sıcağındasındır, kışları Antalya -40 derece mi 0 bazlı yağ kullanılsın? Viskozite aralığı tavsiye üzerine değil, kesinlikle ve kesinlikle içerisinde bulunulan iklime göre seçilmelidir. Tavsiyeyi aynı ildeki arkadışınız yapıyorsa ayrı.. Her bir viskozite aralığı için tek tek olmasa da, isterseniz genel bir görüş oluşturması açısından aşağıda en bilinen viskozite sınıflandırmalarını verelim. Bunlardan en ayrıntılı ve en bilineni SAE’ ninkidir, yani şu hep konuşulan 10W-30, 20W-50 gibi.. Ancak SAE derecelendirmesinde hangi viskoziteyi seçeceğinizden emin olamıyorsanız, kutunun üzerine bakıp daha basit olan API, ya da ondan da basit olan ACEA sınıflandırmasına göre de seçim yapabilirsiniz. (Bakın diyorum ama, du bakıyım var mı? Eveeet.. Yağımızı elimize alalım.. Ne diyor? Shell Helix Ultra SAE 5W-40, API SJ/CF, ACEA A3/B3.
Viskozite Derecesini Seçmek
En bilinen viskozite sınıflandırmaları şunlardır:SAE (Society of Automotive Engineers) sınıflandırmasıSAE sınıflandırması diğerlerinden farklı olarak yağı düşük ve yüksek ısılardaki viskozitesine göre sınıflandırır, dolayısıyla bir miktar daha ayrıntılı olduğu söylenilebilir. Ancak en bilinen ve en çok kullanılanı olması sebebi ile, ilk sırada
SAE sınıflandırmasını inceleyelim.
SAE sınıflandırmasında derece “W” harfi ile ayrılan iki rakamdan oluşur. W, winter yani kış anlamındadır ve yağın düşük sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Örneğin 10W-40’taki “10W” gibi. Bu, aynı zamanda yağın baz viskozitesidir, yani polimer eklenmeden önceki asıl viskozitesi. Bu rakam ne kadar düşük olursa yağ o kadar ince olacağından, bu bize aynı zamanda yağın düşük ısılarda ne kadar akıcı olacağını ve motorun ne kadar kolaylıkla çalışacağını da gösterir.İkinci rakam yağın yüksek ısı viskozitesini verir. 10W-40’taki “40” gibi. Bu rakam ne kadar yük****e, yağ sıcakken o kadar viskoziteli, yani kalın demektir.
API (American Petroleum Institute) Sınıflandırması
Sınıflandırma iki harf ile yapılır.
İlk harf yağın benzinli (S) veya dizel (C) motorlardan hangisine uygun olduğunu, ikinci harf ise yağın aynı gruptaki performans değerini gösterir. Performans sınıflaması her iki grupta da A en düşük olmak üzere benzinli motorlar için A-J arası, dizel motorlar için ise C-F arası yapılır.Benzinli motorlarda: (min.performans) SA..SB..SC..SD..SE..SF..SG..SH..SJ (max.performans)Dizel motorlarda: (min. performans) CA..CB..CC..CD..CE..CF (max.performans)Eğer yağ kutunuzun üzerinde “API SJ/CF” şeklinde bir ibare görürseniz bu, yağın hem benzinli, hem de dizel tüm motorlarda kullanılabileceği (Ferrari dahil) anlamına gelir.<
b>ACEA (Association of European Car Manufacturers) Sınıflandırması</B>
Sınıflandırma bir harfi takip eden bir rakam ile yapılır (A3 gibi). ACEA standardı iki kategoriye ayrılır. Birinci kategori yağın hangi motorda kullanılabileceğini açıklar:Benzinli motorlar için A Dizel otomobil motorları için B Dizel kamyon motorları için C Yağın performans seviyesini ise takip eden rakam belirler:Yakıt ekonomisi için 1 Genel amaç için (ortalama seviye) 2 Yüksek performans için 3 Örnegin A3 benzinli motorlar için yüksek performanslı bir yağı, A1 benzinli motorlar için ekonomi amaçlı bir yağı tanımlar.Viskozite konusunda yapacağınız seçim sıcaklık, otomobilin üzerindeki kilometre, piston aralıkları ve kullanım şartları gibi birçok değişkene bağlı olmakla birlikte, genel kural olarak viskozite aralığını çok açmadan mümkün olan en ince yağı kullanmak en iyisidir. Çok kalın yağların da sürtünmeyi arttırdığı bir gerçektir. En ince derken, akla 0W-40 gelebilir, ancak bulunduğunuz iklimde hava kış mevsiminde -18 derecenin altına düşmüyor, yaz mevsiminde de aşırı sıcaklar yoksa neden 0W-40 yerine 10W-30 olmasın? Burada seçim tamamıyla size kalmıştır. Bir yağ kutusunun içinde katkı maddesi ne kadar az ise o kadar iyidir, 0W-40 alırsınız, içerisinde fazla fazla katkı maddesi vardır, ya da 10W-30 alırsınız, içindeki gerçek yağ oranı o kadar fazladır. Sadece bazı 0 yerine 10 olduğu için diğerinden biraz daha kalındır. Aslında bu seçimi yaparken kilometreyi de hesaba katmakta fayda var. 0 km. bir arabada ince yağ, 100.000 km.’deki, yada daha eski teknolojili bir arabada daha kalın yağ kullanımı mantıklı olabilir. Yeni bir arabada piston aralıkları daha incedir, dolayısıyla ince yağ kullanımı hem sürtünmeyi azaltması sebebiyle, hem de aralıkların zaten dar olmasından ötürü mantıklıdır. Ancak 100.000 km.yapmış bir motorda aralıklar fazlasıyla açık olacağından nispeten daha kalın bir yağ kullanmak mantıklı bile olabilir. Böylelikle yağ sızıntılarını bile önleyebilirsiniz. 20W-50 mesela..
alıntıdır...
Yaz sezonuna girdiğimiz için Shell Advance VSX 4T 15W-50 kullandım.
Kışa mevsimine girseydik, 10W-40 kullanacaktım.
25 Lira. Daha önce de kullanmıştım, sorunsuz dertsiz bir yağ.
Shell Advance VSX 4T Motosiklet Yağı
4 ZAMANLI MOTOSİKLET YAĞLARI
SHELL ADVANCE'İN ÜSTÜNLÜKLERİ
o Olağanüstü dayanıklılık sağlayan yüksek viskoziteli baz yağlar
o Vites ve kavrama ihtiyaçlarına mükemmel uyum sağlayan katık teknolojisi
o Uzun süreli ve güvenilir yağlama için yüksek ısıl dayanıklılık
o Daha az yağ tüketimi sağlayan yüksek buharlaşma stabilitesi
o Üstün soğuk akış özellikleri sayesinde ilk çalışma anında kolaylık ve daha çabuk koruma
o Aşınmaya karşı yüksek kalitede koruma
o Ekipmanları uzun süre boyunca koruyan ve temiz tutan güçlü anti-oksidan katık
o Uzun süreli motor temizliği için birinci sınıf katık
o Tortu birikimini önlemek için kuvvetli ayrıştırıcı katıklar
o Maksimum yağlama verimi için köpük önleyici katıklar
o Boru ve contaları koruyan mükemmel elastik uyumluluk
o Asit oluşumunu nötralize eden özel katıklar
o Dişli kutusu ihtiyaçlarını karşılamak için özel tasarlanmış yağ teknolojisi
o En yüksek uluslararası standartları fazlasıyla karşılar (JASO,API)
Shell Advance VSX 4 Motosiklet Yağı
SENTETİK FORMÜLLÜ
Her türlü yol ve trafik koşulunda güçlü motorlarından en üstün performans, koruma, temizlik arayan motosiklet kullanıcıları için birinci sınıf sentetik formülasyonlu motor yağı.
10W-40 ve 15W-50 olmak üzere iki ayrı viskozite – sentetik teknolojili 4 zamanlı motosiklet yağı
* Shell Advance VSX 4, mükemmel motor koruması ve üstün motor temizliği sağlayan, dişli ve vites kutunuzun kolay çalışmasını gerçekleştiren, 4 zamanlı motosikletler için özel olarak geliştirilmiş sentetik teknolojili motosiklet yağıdır.
* Her türlü yol ve trafik koşulunda güçlü motorlarında en üstün performans, koruma ve temizlik arayan motosiklet kullanıcıları için özel olarak geliştirilmiştir.
* Dengelenmiş formülü sayesinde viskozite değerlerini çok uzun süre korur ve yağ tüketimini en aza indirir.
* Özel formülü özellikle ilk çalıştırmalarda dişli kutusunu korur ve ömrünü artırır.
* Kolay vites değişimi sağlar.
* Motoru uzun süre temiz tutarak, korur ve performansını artırır.
* Uluslararası standartları aşar (API - SL and JASO MA) ve tüm Japon ve Avrupalı motosiklet üreticilerinin onaylarına sahiptir.
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
Gültekin abi çok sağol, gerçekten çok açıklayıcı bilgilerdi; benim sorunuma gelince ben önce şu Castrol Magnatec yağını bu önerdiğin veya bunun türevlerinde bir yağ ile değiştireceğim ; aynı sorunlar devam ederse o zaman debriyaj balatasınıda değiştireceğim ama her halukarda magnatec i değiştireceğim ; TEKTEKER_RAMÇO , seninde yağ değişiminden sonra motorundaki performans sonucunu merakla bekliyoruz..
Sanırım Magnatec motosiklet için üretilmiş bi yağ değil,bakın linke http://www.castrol.com/castrol/subse...tentId=6008855 Castrol'ün resmi sitesi ve motosiklet için öne çıkan ürünler;
Ayrıca benim koyduğum yağ; http://www.castrol.com/castrol/produ...tentId=6007009 bu linkteki yağ ve kullanım alanlarında motosiklete raslıyamıyoruz...
Aynen .. Sanırım önceden daha kalın bir yağ kullanıyordun ince yağa geçince deb. sıyırmış olabilir örnek vereyim ben aldığımdan beri 20-40 castrol actevo kullanıyordum .Havaların ısınmaya başladıgı bi gün elim yağa bulanmasın diye yağı serviste değiştirteyim dedim 10-40 olan kuralkan fabr. cıkma bi yağ koydu o yağdan sonra motor çabuk ısınmaya başladı ayrıca devir-hız orantısının değiştiğini farkettim.
Predatör; hayırlı olsun; kazasız ,belasız iyi günlerde kullan inşallah
Arkadaşlar, 3'ncü kez motoruma "Castrol Power 1 4T 10W-40" motosiklet yağını koydum inanın çok mennunum. Motorda kesinlikle aşırı ısınma olmuyor. Islak debriyajda performansı çok iyi. Debriyaj kesinlikle kaçırmıyor.Vitesi geçişlerinde en ufak bir ses ve sertlik yok. Motor hiç zorlanmadan 8000 devirde 100 km hızı görüyor.
Motor yağından sıkıntısı olan arkadaşların mutlaka 1 kez denemelerini tavsiye ederim.(fiyatı 15 TL)
Predatör kazasız, belasız bol km ler yaparsın inşallah...
By Hirkil
Şu an bu konu içerisinde 88 kullanıcı var. (0 üye ve 88 misafir)