Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #8441

    Üyelik
    02 Eylül 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YAMAHA YBR 125
    Arkadaşlar lütfen yardım edin motordan çatır çutur sesler geliyor ama nerden geldiğini bir türlü bulamıyorum..kalkışta, vites geçişlerinde bazı zorlamalarda..vs . Bi ustaya sordum zincirden geliyodur dedi ama bana hiç öyle gelmiyor. Ses sanki ön tekerden geliyo gibi ama yanılıyorda olabilirim. DÜn motorun bütün eklem yerlerine wd40 kontak sprey sıktım. Özelliklede ön diske balatanın olduğu yere filanda bi güzel sıktık hani ordan da şüpheleniyorum yaa.. ama bu seferde ön fren boşaldı tutmuyo bunun için ne yapmam gerekiyor? Bu arada motorum 2004 model 11 bin km


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #8442

    Üyelik
    30 Ağustos 2006
    Selam.wd 40 yağ bazlı tamizleyici ürün.Diske sıktığında ön freni iptal etmiş oldun.Fren boşalmadı yani.balatan diske yağ yüzünden tutunamaz oldu(balatanı cıkarıp benzinle diski ve balatanı yıka-sil,balatada diske değen yerini de hafif zımparala)Ses bencede zincirden.Ön dişlinde dişler bitmiş,zincirin fazla uzmış,zinciri fazla gerdişmiş olabilirsin ki bu da bozuk zincirde bariz ses yapar,Arka yada ön teker rulmanın dağılmış da olabilir.Birde marş koluna bak ileri pozisyonda takılı kaldıysa oda ses yapabilir.Umarım bu türden önemsiz sorunlardır motorundaki sorunun.Kolay gelsin.

  3. #8443

    Üyelik
    02 Eylül 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YAMAHA YBR 125
    piranha verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim, marş kolunun takılı kalmadığına eminim zincir fazla gergin de değil zincirin bakımınıda özenle yaparım her 250-300 km de bir temizleyip yağlarım ama hayırlısı bakalım.

  4. #8444
    insane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2005
    Şehir
    İzmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    Yamaha XT660R
    Alıntı rsavkli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yamaha birilland riding


    city modelindede yazıyor

    Fotoğraftaki YBR eski kasa, City modeli farklı.

    Alıntı protez insan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar.
    2007 model yuvarlak far Ybr 125 in zincir bakla sayısı 116 mıdır 118 midir?
    118, DID1480H modeli.

  5. #8445

    Üyelik
    01 Mart 2008
    Şehir
    TUNÇBİLEK
    Motosikleti
    2005 uzay kafa ybr
    http://www.metacafe.com/watch/799367...e_insect_race/
    sizce yarışı kim kazanır bi bakın
    [B][COLOR="DarkGreen"]GÖZÜNÜ KORUMAYANIN GÖNLÜ KARIŞIK OLUR[/COLOR][/B]

  6. #8446

    Üyelik
    27 Haziran 2008
    Şehir
    ayvalık
    Motosikleti
    Yamaha 09 YBR sonunda:)
    arkadaşlar ben bişey sorucam ya ybr city nin rotajı nekadar oluyo ? aldığım bayii 500 km yeter dedi sizce yetermi bana pek yetermiş gibi gelmedide bide ilk 500km bakımında sadece motor yagı deiştirilcekmiş yag filitresi deiştirilmicekmiş filitretiyide deiştirmelimiyim sizce? yardım ederseniz sevinirim azcık acemiyimde :D
    [B]Benim İçin Hayat [COLOR="Red"] 1[/COLOR].Raundda Stili Tanınır [COLOR="Red"]2[/COLOR]. Raundda Rekabet Edilir [COLOR="Red"] 3[/COLOR]. Raundda Nakavt Edilir.. [/B] ::deliir::

  7. #8447
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı yiit10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ben bişey sorucam ya ybr city nin rotajı nekadar oluyo ? aldığım bayii 500 km yeter dedi sizce yetermi bana pek yetermiş gibi gelmedide bide ilk 500km bakımında sadece motor yagı deiştirilcekmiş yag filitresi deiştirilmicekmiş filitretiyide deiştirmelimiyim sizce? yardım ederseniz sevinirim azcık acemiyimde :D
    bu konuda genel kanı 1000 km'dir.

    biz babadan böyle gördük böyle duyduk

    ilk yağı değişmek için 500 km beklemeyin,yağ içerisinde oluşacak çapakları bir an önce temizleyinki motorunuzun ilerisi için ömrü uzun olsun.

    siz iyisimi 15 20 tl'ye kıyın yağı 300 km'de değişin.
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  8. #8448
    insane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2005
    Şehir
    İzmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    Yamaha XT660R
    Arkadaşlar rodaj vs konularında motoru alırken size verilen kullanıcı kitapçığına başvurabilirsiniz. Birçok şey yazıyor.
    Rodaj ilk 1000km'dir.

  9. #8449
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    arkadaşlar rodaj denilen sey km ile sınırlanmaz...önemli olan motoru belirli bir süre fazla sıkıştırmamaktır... ben motoru aldığım günün ikinci günü yozgat a gittim..730 km.. ve istanbuldan çıkarken km daha 33 de idi... mühüm olan motoru sıkıştırmamak ve kasmamaktır.. bide motorunuzu alıp evinize geldiğinizde yarım saaat 45 dakka rolantide çalışıtırıp doğuduktan sonra yag değişimi yapmak faydalıdır.... sonuçta motorun ömrü yağ ile doğru orantılıdır..bazıları içinden hadi len diye bilir ama 6 yıllık kuryelik ve daha öncesinde çıraklık meslek ( oto tamir ustasıyım fakat mesleğimi icra etmiyorum) okulundan aldığım bilgiye dayanarak bunu söylüyorum.. ve yakın dostum olan sedat ın yağ değişimini ne kadar kısa sürede yaptığımı gördüğü olmuştur...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  10. #8450
    szr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Şehir
    Güngören
    Motosikleti
    Ybr125
    Arkadaşlar merhaba; motorumu çalıştıramıyorum; pazar akşamı motoru son çalıştırdığım zaman çalıştırdıktan sonra saniyelik gösterge ışıklarında ve farda gidip gelmeler oldu ama sonra geçti, akşam park ettim ve sabah bi geldim motoru çalıştıramadım, ayak marşı ile bikaç kez denedim olmadı, üstelemedim; daha sonra motoru bıraktım ve 2 gün sonra sorunun sigortadan olabileceğini düşünerek sigorta aldım ve taktım ama gösterge vs.ışıkları yine yanmadı; ayak marşından deniyim dedim ve marş pedalına bikaç kez vurunca gösterge ışıkları saniyelik gidip geldi ama daha sonra ışıklar tekrar gelmedi ve gece olması hasebiyle insanların rahatsız olacağı düşüncesinden yine pek üstelemedim; gittiğim ustayı aradım ve motoru yokuşta vurdurarak çalıştırıp kendisine getirmemi söyledi ama kışın daha öncede motoru vurdurarak çalıştırmayı denemiştim ama çalıştıramadım ; herhangi bir tavsiyesi olan arkadaşlar bana tavsiyede bulunursa sevinirim...Saygılar...

  11. #8451
    insane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2005
    Şehir
    İzmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    Yamaha XT660R
    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar rodaj denilen sey km ile sınırlanmaz...önemli olan motoru belirli bir süre fazla sıkıştırmamaktır... ben motoru aldığım günün ikinci günü yozgat a gittim..730 km.. ve istanbuldan çıkarken km daha 33 de idi... mühüm olan motoru sıkıştırmamak ve kasmamaktır.. bide motorunuzu alıp evinize geldiğinizde yarım saaat 45 dakka rolantide çalışıtırıp doğuduktan sonra yag değişimi yapmak faydalıdır.... sonuçta motorun ömrü yağ ile doğru orantılıdır..bazıları içinden hadi len diye bilir ama 6 yıllık kuryelik ve daha öncesinde çıraklık meslek ( oto tamir ustasıyım fakat mesleğimi icra etmiyorum) okulundan aldığım bilgiye dayanarak bunu söylüyorum.. ve yakın dostum olan sedat ın yağ değişimini ne kadar kısa sürede yaptığımı gördüğü olmuştur...
    Ramço, eğer motorun yağını yine soğuduktan sonra değiştireceksek yarım saat 45 dakika olduğu yerde rölantide çalıştırmanın mantığı nedir?
    Bu kadar süre motoru rölantide çalıştırmak gereksiz yere motorun ısınmasına neden olmaz mı?
    Motoru çalıştırsak 5-10 dakika normal rölantisine gelene kadar beklesek sonra motoru stop edip ısınmış ve incelmiş yağı motor sıcakken boşaltsak ki boşaltabileceğimiz max yağı boşaltsak daha iyi değil mi?

    SZR, ayak marşı ile çalıştırmayı tekrar dene, hemen pes etme (jikle açık olsun). Eğer ark yapan falan bir yer veya bir kablo problemi yoksa motor çalışmalı.

  12. #8452

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Lastik konusu muhakkak konuşulmuştur ama bunca sayfa arasında aramak bulmak da zor artık.423 sayfa!

    Dişli lastik kullanan var mı?Dişli lastikten kastım off-road kategorisindeki lastikler."Niye dişli lastik, off-road mı yapacaksın?" diye soracak olursanız, hayır ama yolların durumu off road gibi.
    Metzeler ve pirelli nin bilindik önerilen modellerini biliyorum.Aradığım bunlar değil, ırc yada duro'nun asfalt modellerini de gördüm.

    Duro'nun hf 333 modelini arıyorum.İthalatçısı ortaklığı ayırmışlar, motosiklet lastiği satan Konya'da ve yeni mal ithalatı yapmamış.

    Ön için 3.00-18
    Arka için 3.50-18
    düşünüyorum.

    Bu ebatların kullanılabilir olup olmadığını bilen var mı?Orjinali ön 2.75, arka 3.00 zaten.Bana olur gibi geliyor.Özellikle duro hf 333 modeli için güncel bilgisi olan varsa sevinirim.

  13. #8453
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı jawa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik konusu muhakkak konuşulmuştur ama bunca sayfa arasında aramak bulmak da zor artık.423 sayfa!

    Dişli lastik kullanan var mı?Dişli lastikten kastım off-road kategorisindeki lastikler."Niye dişli lastik, off-road mı yapacaksın?" diye soracak olursanız, hayır ama yolların durumu off road gibi.
    Metzeler ve pirelli nin bilindik önerilen modellerini biliyorum.Aradığım bunlar değil, ırc yada duro'nun asfalt modellerini de gördüm.

    Duro'nun hf 333 modelini arıyorum.İthalatçısı ortaklığı ayırmışlar, motosiklet lastiği satan Konya'da ve yeni mal ithalatı yapmamış.

    Ön için 3.00-18
    Arka için 3.50-18
    düşünüyorum.

    Bu ebatların kullanılabilir olup olmadığını bilen var mı?Orjinali ön 2.75, arka 3.00 zaten.Bana olur gibi geliyor.Özellikle duro hf 333 modeli için güncel bilgisi olan varsa sevinirim.
    bende almak istedim fakat satıcı firma asfaltta tutunamayacağımı söyleyince vaz geçtim
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  14. #8454
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı insane adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ramço, eğer motorun yağını yine soğuduktan sonra değiştireceksek yarım saat 45 dakika olduğu yerde rölantide çalıştırmanın mantığı nedir?
    Bu kadar süre motoru rölantide çalıştırmak gereksiz yere motorun ısınmasına neden olmaz mı?
    Motoru çalıştırsak 5-10 dakika normal rölantisine gelene kadar beklesek sonra motoru stop edip ısınmış ve incelmiş yağı motor sıcakken boşaltsak ki boşaltabileceğimiz max yağı boşaltsak daha iyi değil mi?

    SZR, ayak marşı ile çalıştırmayı tekrar dene, hemen pes etme (jikle açık olsun). Eğer ark yapan falan bir yer veya bir kablo problemi yoksa motor çalışmalı.

    dostum yarım saat 45 dk çalıştırmaktaki mantık pistonun silindire alışmasıdır..... silindir ısın dıkca suyunu alır ve çeliklesir..buda ilerde çok ısınmalarda pistonun şişmesini engeller......
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  15. #8455
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum yarım saat 45 dk çalıştırmaktaki mantık pistonun silindire alışmasıdır..... silindir ısın dıkca suyunu alır ve çeliklesir..buda ilerde çok ısınmalarda pistonun şişmesini engeller......
    İnsanenin dediğine yine geri gelmiş olmadın mı ? 45 dk. ısınıyor silindir piston suyunu çekiyor eee sonra soğuyunca başa dönüyosun ? Kısır döngü

    Benim yöntemi önereyim sanayiye kadar sürerek gidin bu arada motor ısınmış oluyor... 10 dkk falan sogumasını bekledikten sonra kaptırın gidin yeni yağı..

  16. #8456
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    soğumasındaki mantık yağın tam soğuması değil.... motorda oluşan tortu demir parcacıklarının dibe çöküp yağ ile birlikte dışarı atılmasıdır....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  17. #8457
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    He bir de şunu eklemeyi unuttum eski yağı boşaltırken ben iyice yatırırım motoru.. 5 10 dkk yağın öylece süzülmesini beklerim
    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    soğumasındaki mantık yağın tam soğuması değil.... motorda oluşan tortu demir parcacıklarının dibe çöküp yağ ile birlikte dışarı atılmasıdır....
    Yani o zaman rolanti de çalışmasa da olur normal çalışmaylada aynı mantığa geliyor

  18. #8458
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı PIERzig adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnsanenin dediğine yine geri gelmiş olmadın mı ? 45 dk. ısınıyor silindir piston suyunu çekiyor eee sonra soğuyunca başa dönüyosun ? Kısır döngü

    Benim yöntemi önereyim sanayiye kadar sürerek gidin bu arada motor ısınmış oluyor... 10 dkk falan sogumasını bekledikten sonra kaptırın gidin yeni yağı..
    ybr katili
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  19. #8459
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ybr katili
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  20. #8460

    Üyelik
    30 Ağustos 2006
    Arkadaşlar konu nerden geldi bilmiyorum ama yağ degiştirme ile ilgili:Motor kesinlikle sıcakken sehpaya alıp stop ettirdiğinizde ,oldugu yerde(yağ tapası elinizi yakacaksa biraz bekleyebilirsiniz tabiki.) yağı boşaltıp yag boşaldıgına emin olsanızda motoru sag tarafa -sol tarafa,arka lastik havadaysa yere değdirip yağ kalmadığını garanti edin. motorda kalan 100 gr yağ bile motor ömrünüzden ömür almaya yeter.Neden derseniz;Şanzuman yağınız ile motor yağınız aynı alanda.rölantide bile uzun süre çalıştırmak şanzuman tarafından sıçratılamadıgı için yüksek kalan yağ seviyenizden dolayı pistonunuzun uygun olmayan yağ seviyesinde çalışması demek.(yani yağ içinde)Bu şu demek:siz rölantide motorun ısınmasını beklerken üst kısım pistonunuzdan çok önce ısınmış ve dengesiz ısı motorunuza zarar vermeye başlamış olacak.segmanlarınızın yaglanması ince yağ filmiyle olmalı,siz onu yağ bulamacı içinde çalıştırırsanız fazladan bulanmış yağ,ısındı diyerek normal sürüşe geçtiginizde segmanlar arasında yanmış yağ-kurum şeklini alır.Rölanti de motor bir dk çalışsa yeterli.Ha zaten hemen stop ediyorsa yakıt hava karışımınızda ayar bozukluğu var demektir.

    Ha birde aliminyum çelikleşmez ısınarak.İçine karbon katılmadıkca.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 115 kullanıcı var. (0 üye ve 115 misafir)

Bu Konudaki Etiketler