Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
08 Mart 2009, 21:25
#8121
sedat_57 adlı üyeden alıntı
ben 40 bin km yi 2 senede yaparim hatta 1.5
tamam işte sen de söyle 60000 km boyunca balata hariç parça değişmeden gideniniz varmı ybryle
yani kısaca şöyle de denebilir bi motor var mı 10 sene kadar sorunsuz binebileceğimiz
10 seneden sonrası önemli değil sıkılır zaten insan 10 sene de binemez ama 10 sene binince de vay be işte motor bu hiç canımı sıkmadı sinirimi bozmadı 10 sene boyunca tam performans sürdüm aman parçası ses yapmaya başladı yavaş süreyim veya gitmemeye başladı bu motor demeden 10 sene binsek olmaz mı böyle bi motor
ille parça bozulacak mı 10 senede
10 sene sonunda da eskisin artık sonuçta neye binsen 10 senede eskir
Reklamlar
-
08 Mart 2009, 21:29
#8122
yamaha çinde üretim yapıyor doğru ama yamahanın mühendisleri tarafından yapılıyor..zaten çin malı kötü mantığı yanlış..ucuz ve kalitesiz mamül kötüdür... benim 4 cü ybr oluşuma gelince ben kurye idim.. günde 600 km ye yakın bir yol yapardım... motor en aassagı iki kez 100000 devirir di ve km yeniden baslardı..130 000 den sonra yeniden motor yaptırır motorun ömrü bitmeden yenilerdim.. ön amartisör yumusak diyorsan kolayı var..iki bardak yağ koydunmu sert bir amartisörle karşılasırsın fakat sert amartisör jantı kırar.... arka disk olsa çok güzel olurdu ama ybr kalıbı ve surat ı göz önünde bulundurulursa kampana fren ile bir sorun yaşamıyorsun... ben periyodik bakım hariç 100 000 km den önce sorun açan kurye ybr si görmedim.... yani uzun lafın kısası ben sana bir örnek veryim... cbf 150 lerin 2007 model olanı varsa ve motor deposu hiç sökülmemisse sol alt tarafta made ın chına yazısı var..
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
tamam işte sen de söyle 60000 km boyunca balata hariç parça değişmeden gideniniz varmı ybryle
üç ybr mim biri ile 300 000 , diyer ikisi ile 200 000 yol yaptığımı var sayarsak ve 130 000 ile 150 000 km arası rektefiye yaptığımı yazarsam açık ve net olacak..bide kullanıcı çok önemli..bakımlar falan.. ben yag bakımını 1500 km bir yaparım... bazıları oha diye bilir ama motorun ömrü yağdır....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
08 Mart 2009, 21:34
#8123
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
tamam işte sen de söyle 60000 km boyunca balata hariç parça değişmeden gideniniz varmı ybryle
60 bine gelene kadar en az 3 kere arka lastik degişir ön 2 kere tahmini zincir dişli seti 2. degişmesi gerekir...balatalari saymiyom bile ampüllerin seni bıktıracak kadar patlar ama bu bıktırma tatli biktirma çünkü ampülden başka bişey kesmez sürekli kızarsin yine kesti ampülü diye halbuki hoşuna gider varsin kessin dersin diger yerinden sorun çikarmiyor birakta ampülden çikarsin dersin bunun dişinda tekerlek rulmanlari degişmek ister başka bi sorun yok benim gibi kaza yapmadigin sürece ybr ömürlük
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
tamam işte sen de söyle 60000 km boyunca balata hariç parça değişmeden gideniniz varmı ybryle
yani kısaca şöyle de denebilir bi motor var mı 10 sene kadar sorunsuz binebileceğimiz
10 seneden sonrası önemli değil sıkılır zaten insan 10 sene de binemez ama 10 sene binince de vay be işte motor bu hiç canımı sıkmadı sinirimi bozmadı 10 sene boyunca tam performans sürdüm aman parçası ses yapmaya başladı yavaş süreyim veya gitmemeye başladı bu motor demeden 10 sene binsek olmaz mı böyle bi motor
ille parça bozulacak mı 10 senede
10 sene sonunda da eskisin artık sonuçta neye binsen 10 senede eskir
dostum saglam motor ybr yalniz zaman aşimina ugrayan parcalari illa olacaktir illa biyerlerinden ses gelecektir bunlar tatli arızalar telafisi kolay şeyler sen gördün mü 10 yasinda ilk günki gibi çalişan motor.. olsa bile büyük makinalar olur ve az kullanilmiş olurlar
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
08 Mart 2009, 21:37
#8124
sedat_57 adlı üyeden alıntı
sedat adamım bunları bmw de olsa yapacaksın aprilla da olsa yapacaksın..zincir dişli aşınır..fren balatası veya debriyaj balatası biter.... ama 15 000 de motor kitlemez.... benim anlatmak istediğim bu.. bakımları hariç ve değişmesi gereken parcalar hariç bi sorun açamaz....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
08 Mart 2009, 21:39
#8125
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
08 Mart 2009, 21:39
#8126
yada motor yolda pat diye sarjı kesmez.... 2 000 devirde rolantide çalışmaz....
..... yada 3000 kmde bir fren balatası bitmez....
apache alacaksın.... 700 lira.... yada mars motoru 450 lira .. yada arka tek amartisör 145 lira...... gözleri bundan korksun.. ribrasyonda bonusu....
osmaniyeli insallah okumussundur..seni aydınlatmışızdır insallah.....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
08 Mart 2009, 21:44
#8127
sedat_57 adlı üyeden alıntı
motor aksamı daha ağırlık sormuştum ama
gerçekten motor aksamında hiç sorun çıkmıyosa helal olsun
benim motor f5 sport(cbr takliti) zaten titriyor ve bir kere subap kesti piston segman üst kapak değişti metal parçaları rulmanlara gelmiş
rulmanlardada boşluk vardı birazda rulmanlarda değişti
şimdi de 25000km de debriyaj kovanının ordaki burç boşluk yapmış 2 ye atıyorum boşa düşüyor çok hızlı giderken
onun haricinde geçen subapların orda bir parça gevşemiş 40 lira verdim el emeğiyle
geçende konjektör yandı ondan önce bobini değiştirmiştim
aldığımın birinci ayında arka teker bilyasına keçesi ölü oldğundan su kaçtı ve değiştirdim ön teker bilyası hala sağlam
2 kere eksoz saplaması kırıldı titreşimden 1 kere zincir değişti arka fren balatası da değişti
debriyaj balatasını da 3 kere yedim burç yüzünden birazda
işte böyle bozuluyor yani ama ben çok zorluyorum motoru ondan gibi
daha 25000 km de ama başına gelmeyen kalmadı max gördüğüm hız 143 tek tesellim de hızı ve güvenli gibi olan yol tutuşu
-
08 Mart 2009, 21:46
#8128
yrbm var 52.000de 2005 yeni tiplileirn kafasından ...
iki kişi 120km yapar çayyolu istikameitnde kız arkdaşına rezil etmez seni
bakımlarına gelince 13.000mil yada 25.000kmde bir zincir değişir bn dişlide bi skıntı görmediğim için dişliyi değiştirmedim ama gerekirse değişir.
arka teker içi lastiği ki kaliteslisi 5ytl odeğiiecek
yağ + buji 20 ytl her 1500kmde.. işçilik sana ait valla kimse kusura bakmasın yağı ve bujiyi değiştiremeyen adam motora binmesin...
hava filtresi 2-3 bin kmde bir değişebilir, ama sıksıkseleyi söküp kutunun diğer ağız girşini temizlemende fayda var...
1500ytlye tr şartkarına özellikle ankara gibi bozuk aslfatlı bir memlekette binilebilcek tek motor...
#46#_PSYCHEDELIC RIDER_#46#
İMAM GAZLARSA CEMAAT YANLARR :)
-
08 Mart 2009, 21:47
#8129
Efendimizn doğum günü bugün. Hepimize kutlu olsun.
-
08 Mart 2009, 21:49
#8130
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
08 Mart 2009, 21:49
#8131
osmaniyeli her sey ortada .. teknik olarak senin yaptığın masrafların hiç birine ne 50 000 de ne de 80 000 rastlamazsın..sadece genel bakımları o kadar..zaten bu kadar çok tutmasındaki tek sebeb de o.. saglam az yakıtlı ve parcası ucuz........
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
08 Mart 2009, 21:56
#8132
hakkaten öyleyse helal olsun
aha benim motorda burç yüzünden ufacık burç 5 lira etmez motor inecek
100lira diyo adam
yaptırmasam yavaş sürmekten psikolojim bozuldu
e bi burç yüzünden şimdi motoru indirtecem öteki parçaları da sökmşken değiştirtirim
yarın hilaller eğrilse hayda bi daha sök
zaten adam 2 civata sıkıyo yalama oluyor hemen
-
08 Mart 2009, 22:06
#8133
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
08 Mart 2009, 22:09
#8134
-
08 Mart 2009, 22:12
#8135
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
Ramço 500bini devirmiş birisi olarak kullandığın ybrlerin modellerini söyleyebilir misin
ya ben bi kaç kez rastladım 35 binde adam krank bilyalarını değiştiriyodu ama ustanın yüzünden de olabilir belki usta kötü niyetle değişecek demiştir üzerinde nsk bilya vardı çin malı. bi de motosiklet tamircisi bu motorlar titremediğinden hep son devir giiyolar ondan yıpranıyo motor demişti
ybr lerin kaç hangi modeli japon üretimi onu da söyleyebilirmisiniz
ama ybr kalitesi hakkında şüphelerim vardı 500bin km yi duyunca hayret ettim ya helal olsun harbiden
hepinize teşekkürler arkadaşlar
bak sana onu söylemeyi unuttum 30 binden sonra her an krank rulmanlari degişme isteyebilir bence onun devirli kullanimla bi alakasi yok ama illaki fark eder onu tam bilemiyom 30 binlerde falan yeni yeni anlaşilmaya başliyor rulmanlarin gittigide artık 15 bin 40 bin arasi rahatlikla anlaşilir diye tahmin ediyorum burda 34 binde bi ybrde duydum ben o sesi sanki içerde krank kolu arada bi saga sola yalpaliyo gibi bi ses ancak böyle tarif edebildim daha iyi eden varsa buyursun benden bu kadar
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
Ramço 500bini devirmiş birisi olarak kullandığın ybrlerin modellerini söyleyebilir misin
ya ben bi kaç kez rastladım 35 binde adam krank bilyalarını değiştiriyodu ama ustanın yüzünden de olabilir belki usta kötü niyetle değişecek demiştir üzerinde nsk bilya vardı çin malı. bi de motosiklet tamircisi bu motorlar titremediğinden hep son devir giiyolar ondan yıpranıyo motor demişti
ybr lerin kaç hangi modeli japon üretimi onu da söyleyebilirmisiniz
ama ybr kalitesi hakkında şüphelerim vardı 500bin km yi duyunca hayret ettim ya helal olsun harbiden
hepinize teşekkürler arkadaşlar
ben de senede 15000 km yi görüyorum neredeyse mondial 100kh vardı bundan önce 18000 kmden sonra yağ yakmaya başlamıştı sattım o fukara yı ama az yakıyodu mondi
ybr bozulmuyormuş hızı da yeterse 10 sene binerim alınca bana yeter ramço bu gidişle jübilesine kadar 10 tane ybr alır
ramco artık ybr degiştirmez bunu eskitemez çünkü eskisi gibi yol gitmiyor senede 20 bin anca Bide her 1000 kmde yag degiştiriyo çikan yag hiç kullanilmamaiş sanki yazik günah ramço yapma böyle 2 binde bir degiş .D:D:D
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
08 Mart 2009, 22:16
#8136
Ramço sen krank bilyası biyel kolu filan değiştin mi yoksa senin ybrler japon malı mıydı
-
08 Mart 2009, 22:21
#8137
osmaniyeli 2003 model..ilk ybr ve japon yapımıydı...ilk onlar satıldı zaten tel yantlı olanıydı.zaten fazla yoktu ve o zaman çok para diye tutulmadı..300 000 devirdi... diyeri 2005 model idi... yuvarlak farlı yeni tip.... ama 2004 11 ayda almıştım... 2006 haziran çıkışlıda diyer motorumdu... çin yapımlı.. şimdikide 2009 model city .... kuryeliği bıraltım fazla yol yapmıyorum.. amacım bu motoru oğlum motor kullanana kadar kullanmak... ama bunu tek olarak kullanmak değil... ybr 250 gelecek en kısa zamanda... bu ybr 250 geldikten sonra sahibine yani eşime gececek.. o yılda maksimum 3000 km yapar....
krank kolu hiç bir ybr min değişmedi.... karank rulmanı 2007 ybr de değişti... oda sadece yağ değişimini 2500 de falan yaptım erken değiştirmedim ondan kaynaklandı.... ama motoru sattığım zamanlarda motorlarınım hepsi kranktan ses yapıyor vaziyetteydi.. yani ömrünü tamamiyle bitirip satmıştım...
Altının çizerek Söylüyorum.. Motorun Sanzumanın ömrü ( Dört Zamanlı Ise) Motor Haralet Yapmadığı Sürece Yağ Dır.... Paranıza Kıyın Motor Yagınızı Maksimum 1500 Km De Bir Değiştirin.. Yag Kartelde Sekerlemesin.....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
08 Mart 2009, 22:30
#8138
yani bu bilgileri arasak bulamayız Türkiye de 4 ybr eskiten var mı başka
çoğumuza yeter o zaman ybr 50000km binmeyiz zaten çoğumuz
ama benim okuduklarımdan anladığım japon ybr biraz daha kalitelidir tabii
100000 deviren motormuş japon ybr normal ybr de 50000 e kadar motor inmez o da yeter
Allah bereket versin
-
08 Mart 2009, 22:39
#8139
Japon Biraz Daha Sağlam O Tartışmasız Ama Ybr çook Saglam Ve Parcası Uygun Bi Motor....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
08 Mart 2009, 23:17
#8140
çok teşekkür ediyorum
25000 km lik motorumla geçirdiğim dönemin yaklaşık 10bin kmsini motorumun sorunlarından dolayı hızlanma ve gitmeme sorunlarıyla tamamladım
1 kere de yolda kaldı pikap getirttik filan sıkıntısı kaldı yanıma ayrıca 500liraya yakında masrafım oldu 2000 liraya almıştım motoru 0km kampanyalı denk getirip
bizim burada ybr oldukça tutuluyor cbf ise 10 tane ancak var onunda sebebi sonradan çıkması olabilir bi de cbf gitmiyo deyip almıyolar
motorumun tek tesellisi cbr 125 in birebir aynısı olması
ışıklarda durduğumda yanıma yüzde 80 motorcu gelir şehir merkezinde 30000 motorsiklet var bugüne kadar da ybr cilerle ışıkta 20 kere beraber gazladık 19 unda ben geçtim (ybrcilere bu denir mi şimdi)
parası olmayanlar 125cc agk tarzı alıyor parası olanlar ybr 125 cbr 125 ci de az bayağı scooter pek yok cub cılar ve 125lik 5 vitesliler revaçta
titreşimsiz motoru olan benim motora kesinlikle binmez ama ben alıştım işte
gençlik işte motor biraz hızlı kalkınca hoşumuza gidiyor
ybr nin hızı bana yeter diyen arkadaşlara bu kalite sorgulaması oldukça açıklayıcı oldu ybrnin yakıt tüketimi de zaten oldukça iyi
ybr nn bu kadar çok tutulmasının sebebi bu avantajları demekki
benim motoru da yaptırmayıp satsam alan kişiye yazık yaptırıp 1200 e satsam bana yazık okadar zarar ettim
ybr alsan 2. eli iyi gidiyor titreşim yok yakıt az parça çok bir de arka fren disk,
150 cc yapsınlar tadından yenmez artık ha bide su soğutma olsun bi de emre de cansu dan ayrılsın
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 20 kullanıcı var. (0 üye ve 20 misafir)
Bu Konudaki Etiketler