SZR kardeşim,
Arkadaşlar anormal şeyleri bulmaya çalışsınlar. Ben sana motorunun 1 viteste gaz vermeden gitmesini ve orta sehbada viteste iken tekerlerinin dönmesini şöyle izah edeyim.
Soğuk havalarda özellikle kışın motor yağı kalınlaşıyor. Dört zamanlı motorlarda motor parçaları ve şanzuman vites dişlileri aynı yağın içinde çalıştığından kalınlaşmış olan yağ motorun çalışması ile birlikte vites dişlilerinide harekete geçiriyor ve tekerlek el kuvveti ile tutulabilecek bir hızda dönmeye başlıyor. Orta sehbada viteste olmasada döndüğünü göreceksin. Aynı olay sıcak havalarda bile yağ değişiminden sonra birkaç gün görülür.
PİERzig teşekkür ederim.
Muhafazayı bende çıkarttım. Dişlinin üzerinde iki vidalı yuvalı bir segman var. Bu vidaları söküp segmanı çıkartığım zaman dişli çıkacakmı? yoksa ortasındaki motorun (şanzumanın) içine giren mil ile birliktemi çıkarılıyor bundan emin değilim. Bu yüzden sizlerden öğrenmeden denemeye kalkışmadım. Eğer bu milde çakma ise ancak tornacıda çıkar değilse zaten sorun yok değişim basit olur.
Dişlinin üzerindeki vidalar sökülünce dişli kolayca çıkar, basit bir işlem.
Ancak iş bununla bitmiyor arka tekeri de gevşetip zinciri bollaştırmak
gerek çünkü daha büyük dişli takacaksınız. Zincir bolluğuna dikkat,
ayarlamak için sökmeden önceki bolluğu kontrol edin tekrar buna
göre ayarlarsınız, kolay gelsin.
[COLOR="Red"] Özgürlük ona bağımlı olunduğu sürece diğer bağımlılıklardan uzak tutandır[/COLOR]
[B] [COLOR="navy"]Bu dünyada çok güzel yaşanabilir, yeterki isteyelim![/COLOR][/B]
Arkadaşlar ben debriyajı bırakıyorum; elimi gazdan da çekiyorum, motor harekete çok düşük hızdada olsa devam ediyor, yazın 1.viteste elimi debriyajdanda gazdanda çekitğimde motor stop ediyordu...
Selamlar Arkadaşlar,
Acaba içinizde Ybr 125 arka dişli çarkını tutan 4 cıvatanın 3'nün gevşediği ve birinin emniyet saçlarından çıkıp çatala çarpıp yamulup sonra yerinde kalan oldumu veya duyanınız var mı.Bildiğiniz üzere bu cıvatalar içeriden somunlu ve gevşememesi içinde dışarıda emniyet saçı var, cıvata kafasına doğru ezilerek dönmesini engellemek için.Bunlara rağmen gevşeme sorunuz yaşayan,başına gelen veya duyanınız varmı acaba.Motor 5800 km'de daha ve sevis bakımlı.Cevaplarınız bekliyorum saygılarımla.
kardeş 5800 km deil 40000 de bile yapmaması lazım ama konrol hatasıdır sen o vidaları yerine iyice sıktırıp emnıyetleride kapatırsan sorun kalmaz merak etme ben dişli deiştim daha öncede temizlık için soktum sorun yok yanı senın kı ıyı sıkılmamış sıktır servise düzelir iyi sıkılırsa bi daha olmaz merak etme
Lokman Hekim cevabın için teşekkür ederim.Ben gerekli mekanik bakımı az önce bitirdim.Önemli olan şu; sürüş esnasında oluyor ve şansa arka teker kilitlememiş.Can sıkıcı bir durum, iyi yapışmamışız bir yere çok şükür ki.Al sana bir motor kazası daha sonra.Beldeyama işi bu kadar oluyor.Açıkçası sanmıyorum ben avrupa da satılan modellerde bu tip ölümcül hatalar yapılsın.Sebepte şu olmalı Beldeyama da meslek lisesi vs mezunu çalışan gencecik arkadaşlar asgari ücretin az üzerinde maaş alıyordur muhtemelen ve doğal olarakta yaptığı işe ne kadar özen göstericek, sevicek? Ama suçlu kim montajını yapan çalışanlar mı yoksa Koskoca beldeyama mı.Meslek lisesi memleket meselesiymiş....Utanıyorum ben bu yamaha idi ,cbf idi vs gibi şeylere binerken.Bir de böyle şeyler oluyor o zaman kopuyorum.Servise gidecem 6000 bakımı geldi ne diyicek abi gevşer o normal diyicek ne gelir elden.Gülüp geçicem.Saygılarımla.Herkese kazasız sürüşler dilerim.
Herkeze merhaba beyler
Bianchi 150cc çin icaadı motorumu satmış bulunmaktayım ve ybrci olmak için arayışlardayım
Şimdiye kadar 3 motor değiştirdim hepsi çin malıydı artık canıma tak etti
Japona terfi etmek istiyorum 2.000-2.500 arası az km'li temiz motor önerecek varmı_?
TEŞŞEKÜRLER..
[B]Her beden üzerinde % 5o ölüm ihtimali ; % 5o yaşam ihtimali taşır... [/B][COLOR="Red"][b]!!!!!--HyO--!!!!!:queen:[/b][/COLOR]
Honda CBF 150 bak bence. 2600 burada var mesela 5000 de . Bulabilirsin. YBR'den daha iyi olduğuna inanıyorum. Konfor ekonomi ve honda oluşu açısından
Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...
muratcan;
Kardeşim cbflerede baktım ama fiyatları yüksek gibi geldi
Ama temiz bulabilirsem alıcam bayramdan sonra..
Çin'e töbe ettim..
[B]Her beden üzerinde % 5o ölüm ihtimali ; % 5o yaşam ihtimali taşır... [/B][COLOR="Red"][b]!!!!!--HyO--!!!!!:queen:[/b][/COLOR]
Arkadaş 2000 -2500 arası az km'li motor demiş . İlla ybr olsun dememiş .
Honda hayat onda :D
Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...
Hangisi daha az yakıyorsa, hanginin bakımları daha az tutuyor ve yedek parçaları daha ucuzsa hayat ondadır arkadaşlar.3 motor değiştirdim öğrendiğim budur
Ayrıca Ozan'cığım sende cbf ya da ybr al safi japon bunlar.
Regal için macar malı mı diye de duymiyim bir daha
Ne ifşa ettim ama
Honda Ses Dylan 150 >> Hyosung GT250R >> Gilera Runner VXR 200 >> Honda CBR 250R
memet ybr ciyiz biz hayali
ama alıcaz alıcaz :D
Drift Religion, iZMiR ŞußeSi
Şu an bu konu içerisinde 250 kullanıcı var. (0 üye ve 250 misafir)