Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
25 Kasım 2008, 02:04
#7121
o sararma neden oluyor belirsiz. arkadaşların dediği gibi yüksek devirden olur inancı yaygın ama otobanda mecburen yuksek devirlerde uzunca seyrediyor olmama rağmen, benim egsozumda sararma olmadı. yağmurda çamurda da kilometrelerce kullandım. (12000 km de motorum) ben motora gelen karşımın ideal olmaması veya supab zamanlamalarındaki bir takım ayarsızlık neticesinde oluşan sağlıksız yanma yüzünden olur diye düşünüyorum. bu sağlıksız yanma aşırı ısıya neden oluyor olabilir. bu yüzden de eksozun rengi sararıyordur. tabii bütün bunlar varsayım.
bir tespit de ben ekleyeyim madem: kapında eşşek gibi her yola gelmesiyle, kendisinin de parçasının da ucuz olmasıyla (bir yaz tatili çalışılıp alınabilecek kadar), döver-ölmez kalitesiyle, az yakıp yeterince kaçmasıyla, duru bir zarifliğe sahip tasarımıyla (en azından neyse öyle görünür, olmadığı şeyi iddia etmez); bütün bu artılarıyla ybr ideal öğrenci motorudur.
Reklamlar
-
25 Kasım 2008, 02:19
#7122
babaçi adlı üyeden alıntı
kusuru yok mu var,mesela selesi,aynası 1 puanıda bunlara kırdım
Ayna konusunda 2005 ve sonrası modeller için söle , zira ben aynalarımdan çok çok memnunum. Sele konusunda haklısın ;)
Korumanı giy ! Tarzanlığın alemi yok !!
-
25 Kasım 2008, 08:51
#7123
motkun adlı üyeden alıntı
Merhabalar;
YBR-125'im henüz 850 km.de ve rodajda. Gördüğüm maksimum devir 6000, maksimum hız 75 km. Hafta 1-2 saat ancak kullanıyorum. Geçtiğimiz haftasonu gene böyle bir tur sonrası ekzos çıkışında, tam motor hizasında, resimde kırmızı daire ile işaretlediğim yerde yanmaya bağlı bir sararma gördüm. Hava sıcaklığı taş çatlasın 18 derece idi. Sizce bu normal mi?
Dönüşte benzin aldım ama 95 oktan diye söylemedim. Acaba 98 doldurmuşsa ondan gerçekleşebilir mi?
Saygılar
Not: Kolayda fotoğraf makinesi bulamadığım için resim netten alınmadır. Özürler.
arkadaşım motoru açılmadan aşırı zorlamışsındır.bende city var şu an 2000 küsür km de gaza asıl asılabildiğin kadar canavar gibi, eksoz tertemiz.sen motor açılmadan zorlamışsın
-
25 Kasım 2008, 10:21
#7124
Motoru açılmadan zorlamış olamam sevgili demirgürsel. Rodaj kurallarına harfiyen uyuyorum ve dediğim gibi şu anda 850 km.de olduğumdan 6000 devir ve 70-75 km.yi ancak görmüş durumdayım. Üstelik bu haftasonuna kadar bu tür bir sararma yoktu ve bu haftasonu da motoru geçen haftadan farklı kullanmadım. Bu nedenle daha farklı bir açıklama bekliyorum.
Saygılar
Metin
-
25 Kasım 2008, 10:43
#7125
motkun ;
Rodajı bitir , bakımını yap daha sonra yokuş aşağı Allah ne verdiyse motoru zorla , açıldığını göreceksin .
-
25 Kasım 2008, 11:02
#7126
Sevgili digi boy 26
Yazdığım yazıda ben hiçbir çelişki göremiyorum. Sen anlamamışsın. İlk çalıştırma derken sabah motoru ilk çalıştırmayı kastettim. Ayakla çalıştırdıktan sonra ve 5-10 km yol yaptıktan sonraki stop edip yapılan çalıştırmalarda marş rölesi ısınmış olduğundan herhangi bir sorun yaşamıyorum ve el marşı ile çalışıyor. Akümü ölçtürmüştüm değerler gayet iyi düzeyde. far ve gösterge lambaları çok iyi yanıyor. Sorun kesinlikle marş motorunda veya rölesinde.
Benim öğrenmek istediğim motoru fazla kurcalamadan marş motorunun yerinin nerede olduğu idi. Biliyorsanız buna cevap yazmanız benim için yeterli olur. Bilen yoksa şayet hafta sonu Yamaha servisine gidip ordanda öğrenebilirim.
Sizlerden yaş olarak epey büyük olduğumdan sağlığımı düşünerek sezonu erken kapatmak zorunda kaldım. Sizlere keyifli ve kazasız sürüşler diliyorum.
Sağlıcakla kalın.
-
25 Kasım 2008, 20:20
#7127
Sevgili arkadaşlar;
Derdimi tam olarak anlatamadığım düşüncesiyle yanan yerin bir fotoğrafını çektim. Motorumun açılmasıyla ilgili bir şikayetim yok Allaha şükür. Sadece bu sararan kısımdaki ateşi nasıl söndürürüm ve bu neden oldu diye danışmak istedim.
Sevgiler
-
26 Kasım 2008, 01:05
#7128
motkun adlı üyeden alıntı
Sevgili arkadaşlar;
Derdimi tam olarak anlatamadığım düşüncesiyle yanan yerin bir fotoğrafını çektim. Motorumun açılmasıyla ilgili bir şikayetim yok Allaha şükür. Sadece bu sararan kısımdaki ateşi nasıl söndürürüm ve bu neden oldu diye danışmak istedim.
Sevgiler
sanki jikle açık kullanılmış gibi
-
26 Kasım 2008, 01:44
#7129
yaw bu sararmalar kararmalar olur ybr bu korkma istesende zarar veremezsin bu motora
biz iki kişi 2004 ybrde 4 vitesde 120km/hız gördük ciğeri çıktı hiç bişey olmaz
-
26 Kasım 2008, 03:55
#7130
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
26 Kasım 2008, 11:50
#7131
şu sele meselesi nedir anlamadım. tam olarak eksisi nedir? lütfen biri açıklamalı anlatsın.
-
26 Kasım 2008, 12:16
#7132
alisemerci adlı üyeden alıntı
şu sele meselesi nedir anlamadım. tam olarak eksisi nedir? lütfen biri açıklamalı anlatsın.
1 saatlik uzun oturuştan sonra kaba etlerin uyuşmaya başlıyor
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
26 Kasım 2008, 17:18
#7133
motkun adlı üyeden alıntı
Sevgili arkadaşlar;
Derdimi tam olarak anlatamadığım düşüncesiyle yanan yerin bir fotoğrafını çektim. Motorumun açılmasıyla ilgili bir şikayetim yok Allaha şükür. Sadece bu sararan kısımdaki ateşi nasıl söndürürüm ve bu neden oldu diye danışmak istedim.
Sevgiler
Kardeş eger yüksek devirli ya da uzun süreli jigle de kullanımdan sararsaydı egzozun başından sararmaya başlardı...
Tavsiyem servise götürmen ve garantiden degiştirilmesini talep etmen
Bu arada bişey keşfettim far ampülünün sık patlamasının sebebi sanırım yüksek devirlerde çok sürmek
-
26 Kasım 2008, 21:26
#7134
babaçi adlı üyeden alıntı
1 saatlik uzun oturuştan sonra kaba etlerin uyuşmaya başlıyor
onu biliyorum da bütün motorlarda olur sanıyordum yav...
yine de sağ ol babaçi.
-
26 Kasım 2008, 23:06
#7135
Motkun eğer motoru dediğin gibi 6.000 devir 75km/s hızlarda kullandıysan ilginç bir durum. Malzeme hatası olabilir. Arkadaşımda 2004 model var. Egsozda böyle bir şey söz konusu değil.
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
26 Kasım 2008, 23:53
#7136
alisemerci adlı üyeden alıntı
ben bir fotoğraf koymuştum çamur sıçramaları için sen nasıl yağtın bir fotoğraf ekleme imkanın varsa görseydik. fikir çalardık
tamam yarın çekiyim bildiğin tozluk işte bisikletlerde bazen de pejolarda takılı oluyor.
motkun adlı üyeden alıntı
Sevgili arkadaşlar;
Derdimi tam olarak anlatamadığım düşüncesiyle yanan yerin bir fotoğrafını çektim. Motorumun açılmasıyla ilgili bir şikayetim yok Allaha şükür. Sadece bu sararan kısımdaki ateşi nasıl söndürürüm ve bu neden oldu diye danışmak istedim.
Sevgiler
araştırıyorum...
düzeltme:
motkun, bu sana kardeşim
http://www.motosiklet.net/forum/1346737-post21.html
-
27 Kasım 2008, 18:06
#7137
-
27 Kasım 2008, 19:13
#7138
motkun adlı üyeden alıntı
Sevgili arkadaşlar;
Derdimi tam olarak anlatamadığım düşüncesiyle yanan yerin bir fotoğrafını çektim. Motorumun açılmasıyla ilgili bir şikayetim yok Allaha şükür. Sadece bu sararan kısımdaki ateşi nasıl söndürürüm ve bu neden oldu diye danışmak istedim.
Sevgiler
Arkadaşım benim motorumda da aynı sararma oldu ama gaza basmak ile bir ilgisi yoktu ben ısıtmak için jigle çektim ilk çalıştırmada 20 dk ya yakın jigle çekili unuttum geri donduğumde motor alev parçası gibiydi ve beklendiği gibi eksoz aynı yerden sarardı hatta bazı bolumleri mavi mor arası bir renk oluştu neyse ki motora birşey olmadı saat gibi çalışıyor , sararma olayı goruntuden oteye gitmiyor.
-
27 Kasım 2008, 19:30
#7139
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
27 Kasım 2008, 19:32
#7140
Wallahi çok korktum motor yanacak die ama allahtan bişey olmadı gittim yanına el girmiyordu jigle kolunun oraya devirde 5500 deydi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 145 kullanıcı var. (0 üye ve 145 misafir)
Bu Konudaki Etiketler