Yeniçeri teşekkürler, Özen Motor lastikleri takıyor mu? Yoksa sadece satıcı mı? Bir de her iki lastik aşağı yukarı kaça mal oluyor?
Bu arada önceki sayfalarda da çok söz edilmiş sorunsuz moto diye. 4200km'lere geldim, henüz fazla km sayılmaz ama motorda maşallah hiç bir problem yok. Bu arada ben eski bir cbf150 kullanıcısıyım ilk çıktığı zaman aldım 1 yıl kullandım. En büyük fark sele. CBF150'nin selesi
ybr yanında adeta tahtadan, o kadar sert yani. Onun olumlu yanıysa, 50cc farktan dolayı daha rahat gidişi var ve benim gibi uzun boylu iseniz uzun yola daha rahat geliyor. Benim
ybr zaten eşimin de rahat kullanabilmesi için alındı, ruhsat filan onun adına yani, ama o daha
yeni yeni öğreniyor ve ben kullanıyorum. Gayet de memnunum.
Ama yalan yok 7300km kullandığım cbf150'den de bir şikayetim yoktu, yalnız uzun km'lerde belli oluyor sanırım motorun kalitesi, 20.000'leri devirmeden konuşmamak lazım. Bir de kullanıcı ve kullanım şekli en önemli şey bence problemlerde. Mesela biri yazmış, artçı ile 110la gidiyorum diye. Yahu bu alet tek kişi ile bile 110'u bi tarafını yırtarak ancak yapıyor o da uzun yolda. Bence bazı arkadaşların da belirttiği gibi 80 - 90 yeterlidir, fazlasında zaten motor kendini paralamaya başlıyor.
Bu arada
www.re-moto.com sitesindeki Gustavo ve Elke çifti ile İstanbul'a geldiklerinde tanıştım, hani YBR125'lerle Dünya turu yapan çift, ve açık söyliyim, öyle bakımlı gibi de durmamasına rağmen o motorlarla dünya turu yapıyorlar. Biri tel jant diğeri
yeni 2005 miş. Özellikle eski olanı 16000km'de almış Gustavo ve geçen ay buraya geldiklerinde motor 85000'de idi, bir iki çok minik sorun dışında hiç problem yaşatmamış tur boyunca ki halen yoldalar. Onların bu seyahati beni
YBR konusunda daha da rahatlattı. Zaten artık kendinin ispatlamış bir alet ama bu dünya turu işi azımsanmayacak bir şey.
Ve son olarak bana göre küçük cc bir motor için en önemli şey fazla şaaşalı olmaması (YBR2nin karenajsız oluşu bence önemli, bir kez yoldaki yağ ve ıslaklık nedeniyle düşük hızda kaydım yan yatıp düştüm 5 metre kadar sürüklendim, karenaj olsaydı sanırım parçalanırdı, egzosdaki çizikler ve elçik topuzunun aşınması dışında hiç bir şey olmadı), şehir içinde kıvrak olsun, işe gidip gelmek için (ortalama 30km yapıyorum işe giderken) çok ideal. Neredeyse her işimi motorla görüyorum artık. Sanırım ybrclub'da bir arkadaş yazmıştı, bu tip motorları kapınızdaki eşek gibi düşünün, her işinize koşabilirsiniz diye, gerçekten kaygısızca kullanabildiğim ilk motor diyebilirim.
Bundan önce GV250 vardı, hem koyacak yer problem oluyor, hem çizilecek edecek diye tırsıyorsunuz, hem de ne yalan söyliyim sorunlu bir aletti, distribütör, servisler filan, kısa sürede sattım. YBR125'i başka motor alsam da satmayı düşünmüyoruz. Eşim yavaştan idman yapıyor, muhtemelen yakında elimden alacak.
Herkese keyifli sürüşler. Korumaları giymeden sürüş yapmayın, fazla sürate de gerek yok.