Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
18 Haziran 2008, 10:40
#5701
Mikuni adlı üyeden alıntı
şimdi motorun açılması demek şöyle: motorla viteste giderken gazı bırak, yeni motor gücü keser, çünkü silindir bloğu iyice açılmamış ondan.. ama 32 bin km civarı bu sıkıntı biter, artık blok iyice aşındığı için tıpkı araba gibi olur. yani gazı bıraktınmı motor aynen gider, kompres yapmaz.. bu motor açılmış demektir.. alıpta
30 bin beklemem şahsen..
japon teknoloji motorlarda 30 binden önce açılan motor bilmiyorum.. bende titan var işyerinin.. 27 binde aldım, 32 bin yağ ve bakımından sonra motorda öyle bir açılma oldu ki gaza olan tepkisi çok değişti..
şimdi 52 bin km ama 100 e çok rahat çıkıyor.. 110 sabit gidiyor, rampada 130 yapıyorum.. Ama ne varki 18 binde ki motorla 100 e çıkarmak için baya bağırtıyorum motoru..
Motorun kompresyon yapamaması o nun artık ölmek üzere olduğunu gösterir ve rektifiye gereklidir.İyi kompresyon yapan motor herzaman sağlıklıdır.Üstelik hepinizinde bildiği gibi motosiklet kullanırken fren kadar önemlidir yavaşlamak ve durmak için KOMPRESYON..İnanmayanlar ustaların bu konuda yazdıklarını okuyabilirler.
Reklamlar
-
18 Haziran 2008, 13:23
#5702
Sizlerle bir resim paylasmak istiyorum. YBRci arkadaslara selamlar!
= = = Be Aprilia racer! = = =
-
18 Haziran 2008, 13:29
#5703
aargh, motorun bir de diğer tarafından görsek ya, şu egzozu falan...
-
18 Haziran 2008, 13:43
#5704
Men in Black...
-
18 Haziran 2008, 13:45
#5705
-
18 Haziran 2008, 14:16
#5706
Gayet şık duruyor, abartılı olmamış, tekrar hayırlı olsun.
Bir de senin motoru görünce benimkinden utandım, yani hala 6 aylık pisliği üzerinde benimkinin... Bi yıkatıyım ben benim düldülü :D
-
18 Haziran 2008, 14:55
#5707
Insane tesekkurler. Aramiza tekrar tekrar hosgeldin. Askerde eminim motorculuk gunlerini cok ozlemissindir. Bulusma oldugunda katilirsan eger tanisiriz. Eskiden beri forumda mesajlarini goruyorum.
= = = Be Aprilia racer! = = =
-
18 Haziran 2008, 15:33
#5708
aargh, askerde motoru çok özlememe rağmen şu sıralar motora çok az binebiliyorum ne yazık ki :( İleride de durum değişecek gibi görünmüyor zira iş nedeni ile İzmir'e taşınıcam ve motoru da hemen alamam herhalde vs vs... Taşınmadan önce bir organizasyon olursa gelmeye çalışırım...
Bu arada EMOK'a giden var mı?
-
18 Haziran 2008, 16:07
#5709
KİRK DOUGLAS adlı üyeden alıntı
Tifosired,
Benim motorda 2004 model. 2300 km'de ve çok bakımlı. Şehir içinde yaptığım bütün ölçümlerde 100 km'de 3 lt benzin tüketiyor. Son zamdan sonra benzini 3.535 YTL'ye aldım buna göre km'de 3.535 x 3 lt= 10.605 YTL/100km=106 ykr yakıyor.
bende 3500 den hesapladm daha dün yine 130 ykr. hava filtresi buji karbülatör bakımlı. 2000 km de 1 düzenli bir şekilde yağı değişiyo, yağ eksiltmiyo, subap ayarlarıda yeni yapıldı. neden çok yakıyo bu motor anlamadm. (bu arada 55000 kmde)
aargh
Ekzostun performansa bi faydası varmı. yoksa sadece sesmi?
-
18 Haziran 2008, 17:22
#5710
Tekrar merhaba arkadaşlar,
1 ay kadar önce yeni YBR'm gelecek demiştim ve 2 haftalık beklemenin sonunda hasret bitti. 750 km'yi buldum şimdiden ve bir sorun yok gibi. Özellikle szr arkadaşla aynı zamanlarda aldığımız için (ama o benden önde gidiyor gibi ona önerdiğiniz şeyleri ben de takip ediyorum. Özellikle 500 civarı yağ değişimini yaptım ve çok da iyi oldu gibi.
Arka çanta işini hallettim ama yan çanta için İzmir'e bakayım istiyorum. Netten bulduğum kappa'ların fiyatı beni aştı!
Benzin tüketimi de gayet iyi gibi ama tam hesaplar için biraz daha bekleyeyim. En azında 1000'i bi devireyim. --Ama burada yapılan hesaplarda da bir virgül hatası var sanki. km başına yaklaşık değer 10 ykr civarı olsa gerek değil mi? (Yoksa 100 ykr = 1 ytl hesabıyla bizim YBR benzini içiyo olurdu )
-
18 Haziran 2008, 17:34
#5711
@ aargh resim çok müthiş olmuş gerçekten Ybr ler efsaneleştiğinde hatırlarda kalacak cinsinden hemde.
Ya da bir başka yaklaşımla;Üretici firma bu resmi bi yerlerde kullanmasın dersen telif hakkını al bence
-
18 Haziran 2008, 17:45
#5712
tifosired adlı üyeden alıntı
senin motor 2004 öncesi ve onlarda vakumlu karbilatör varmış. farklı yani
evet farklı karburotor var dogru soluyorsun ondan farklı olabilir
benzin konusunda bu yeni cıkan ybrlere nazaran biraz daha cimri
-
18 Haziran 2008, 18:39
#5713
hayati adlı üyeden alıntı
@ aargh resim çok müthiş olmuş gerçekten
Ybr ler efsaneleştiğinde hatırlarda kalacak cinsinden hemde.
Ya da bir başka yaklaşımla;Üretici firma bu resmi bi yerlerde kullanmasın dersen telif hakkını al bence
Hayati Abi tesekkurler.
YBR'yi cok seviyorum. Bazilari duskunlugumu abartili bulabilir ama kesinlikle kucumsenecek bir motor degil. Motorcu olmak baska sey, motorlu olmak baska sey. Eminim beni anliyorsunuz abi.
= = = Be Aprilia racer! = = =
-
18 Haziran 2008, 22:32
#5714
aargh foto harbi süper çıkmış ama arkadaki arabalar manzarayı bozmuş
-
18 Haziran 2008, 22:42
#5715
aargh adlı üyeden alıntı
Sizlerle bir resim paylasmak istiyorum. YBRci arkadaslara selamlar!
çantadaki kırmızılık ve sinyaller işi bozmuş
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
18 Haziran 2008, 22:43
#5716
fotolar gerçekten de süper. ya bu siyah renk nasıl bu kadar temiz tutabılıyorsunuz ? bi tur atsdan hemen toz kapıp belli etmiyomu ?
-
18 Haziran 2008, 22:48
#5717
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
18 Haziran 2008, 23:07
#5718
Arkadaşlar 2008 ybr kafa grenajlı(2004-2005 ler gibi) renk gri geçan hafta levent de trafikte takıldım peşine.Konuşmak güç oldu ama başardım.Plakada zeytinburnu bayii yazıyordu adını hatırlamıyorum.Ve sürücünün dediğine göre 2004 lerle aynı beygir.Ybr mi ancak böyle bir ybr ile degişirim deyip başladım aramaya ama net de bir benzeri yok.Ybancı sitelerdede.Hatta ''enjektörlü modelmi hocam bu ''dedim.Normal karbüratör dedi.Gören bilenlerin paylaşmasını istiyorum. Arıyorummmmm.Kolay gelsin.
-
18 Haziran 2008, 23:16
#5719
başka bir şehirden ikinci el aldıgımızda artı ne akdar masrafı cıkıyor plaka ve dıer işlemler ?
-
19 Haziran 2008, 07:33
#5720
sedat_57 adlı üyeden alıntı
2500 ytl peşin veremezsen taksit senin için en mantikli olani hemde sıfır makinaya binmiş oluyorsun bence kararsiz kalmanin bi anlami yok zaten fazla seceneginde yok
peşin para vermek istemiyorsun yada veremiyorsun... Hemen B planini uygulamaya koyacaksin sıfır km taksitle
...rodajini güzel yaparsan sorunsuz binersin... ama ben şu 120 yi göremedim
15 binde ama yok... gitmesin napiyim ismi yeter
ybr
dostum bu kmde zincir ve dişli seti bitti demi degiştirdin yoksa keyfi olarak mi degiştirdin
30 binde zincir degişimi için erken diye tahmin ediyorum
Zincirin değişimi zorunlu gibi.Ama dişlilerde pek abartılacak bir sorun yoktu.Zincirin baklalarından çat çat diye ses gelmeye başladı.Usta daha 5000 km yapar dedi ama bu anlayış bana göre değil.Yollarda rezillik çekmektense zamanı gelmişse yenilemek daha doğru.Bu arada zincirin yıpranma durumu sürücünün kullanım tarzına, motorun kullanıldığı yer ve zincirin bakımına bağlı olarak farklılık gösterir.Ben genelde sakin kullanan, bakımını zamanında yapan ve de asfalt ağırlıklı kullanan biriyim.
Mikuni adlı üyeden alıntı
ya ben ön dişliyi yan sanayi aldım. 7 ytl. arka dişli en fazla 20 ytl filandır.. zincir de çek malı var sirkecide.. cbf250 zinciri bile 70 ytl. hatta honda xl200 50 ytl çek malı.. ybr için olsa olsa 40 lira falandır. 120 liraya acımadınmı yeniçeri
Edirne'de de yan sanayi ürünler mevcut.Hatta 20 YTL'ye zincir de var.Ama ben yan sanayi üürünleri pek benimsemiyorum.Ha bu arada 120 değil.157 YTL.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)
Bu Konudaki Etiketler