en iyisi ben, yan ayakla uğraşmıyom. yok çünkü
en iyisi ben, yan ayakla uğraşmıyom. yok çünkü
Ülkemizde pek çok motorda yan ayaklık yok.Bildiğim kadarıyla bu yan ayaklıkların orjinalinde olması durumunda, motorun ayaklık açıkken çalışmaması için sistemin de takılı olması gerekir.Firmalar bu masraftan kaçmak için ithal ettikleri mallarda bu ayaklıkları taktırmıyorlar.Sonra biz de gidip sıradan bir şey takınca malesef tatsız bazı kazalar oluyor.
maviergün geçmiş olsun ; bende geçen hafta yan ayaklığı unutarak düşmüştüm ve catalları presle düzelttirdik halloldu gibi ;
Arkadaşlar şu an 1 300 km ye yaklaşıyorum ve sizlere motorunuzun belli devir ve viteslerdeki hızlarınızı sormak istiyorum , karşılaştırma babında işimize yarayabilir ; kendimden örnek verirsem şu aşamada 4.vites 6000 devirde 60 km/s ve 5.vites 6000 devirde de yaklaşık 75 km/s bi hıza ulaşıyorum ; az öncede e-5 te bi tam gaz gideyim dedim ve 5.viteste 8000 devire gelebildim ve hızım 95 km/s civarı idi ; sizce bu veriler henüz 1300 km de ki bi Ybr için nasıldır ve bundan sonra nasıl bi kullanım tavsiye edersiniz....
O devirler 1300 km bir YBR için veya çok daha fazla km'deki bir YBR için de gayet normaldir.1300 km yaptığına göre de motorunu devirli kullanmanda rodaj açısından bir sıkıntı yoktur.Ama benzin sarfiyatını unutma.Benim tavsiyem YBR'ni genelde 70-80-90 km hızlarda kullanmandır.Tabi şehir dışında.
Sağol szr sana da geçmiş olsun. Devir hız karşılaştırmaları üç aşağı beş
yukarı yakın değerler verebilir ama birebir tutturmaya çalışmak pek tutarlı
olmayacakmış gibi geliyor bana, çünkü bunu etkileyen çok fazla şey var
5. vitese geçmeden önce 4. vitesteki hızlanma, motorun üstündeki ağırlık,
rüzgarın yönü, lastiklerin durumu, hava filtresinin temizliği vb, yoksa fazla
mı abarttım, elbette km ve devir saatlerinin düzgün çalışıp çalışmamaları da
ayrı bir sorun.
[COLOR="Red"] Özgürlük ona bağımlı olunduğu sürece diğer bağımlılıklardan uzak tutandır[/COLOR]
[B] [COLOR="navy"]Bu dünyada çok güzel yaşanabilir, yeterki isteyelim![/COLOR][/B]
Yeniçeri ve maviergün bilgilendirmeleriniz için teşekkürler ; rodaj ile bilgili bi kaç topik okumuştum ve bazı arkadaşların motorun daha iyi açılabilmesi için, red line'a girmeden vites değiştirilmesini önermişlerdi yani sınırı hafif zorlayarak vites değiştirme ; dün 1-2 kez bunu denedim 2.viteste 60 km/s , 3.viteste 80 km/s ,4.viteste 90-95km/s civarı hızlarda redline gelmeden devamlı vites değiştirmeleri yaptım...
szr Beldeyama'dan indirdiğim kullanım kitabında rodaj 1600 km de
tamamlanır ve bu km ye gelene kadar 8 bin devri geçmeyin diyor.
[COLOR="Red"] Özgürlük ona bağımlı olunduğu sürece diğer bağımlılıklardan uzak tutandır[/COLOR]
[B] [COLOR="navy"]Bu dünyada çok güzel yaşanabilir, yeterki isteyelim![/COLOR][/B]
Arkadaşlar kaskın vizörü dün akşam yolda uçtu; markası shark ama fiyat 45 Ytl dediler ve bana cok yüksek geldi, sizce daha ucuz yollu bi şekilde bu sorun giderilebilri mi??
benim arkadaş debriyaj balatasını degisti,fakat motor ısınınca koku geliyor bu koku normalmi sizce,birde deponun altında 6 çıkışlı soket gibi bir sey ismini uunuttum,burada 160 ytl diyorlar bilgisi olan varsa bizi bilgilendişriseniz sevinirim. bu yaziyi 280 ci sayfaya yazmistim ama sayfa atladigi için kimse okuyamamis sanirim.cevaplarinizi bekliyorum arkadaslar,simdiden tesekkürler.
ÖNCE VATAN MİLLET,SONRA ANA VE YAR,BU YOLDA SAVRULAN,BİRİLERİ VAR.EZAN DİNMEZ DİYEN,BAYRAK İNMEZ DİYEN,ŞEHİT ÖLMEZ DİYEN,BİRİLERİ VAR.
BAYRAKLA DERTLEŞEN,TOPRAKLA BİRLEŞEN,CAN VERİP DEVLEŞEN,BİRİLERİ VAR..ŞEHİTLER ÖLMEZ..
Senin için öğrenip fiyatını sölicem. Fakat parçanın ismini tam öğrenirsen iyi olur ..
Ona başka bir vizörün olacağını sanmam. Kask'ı aldığın yere bir götür derim kask'ta darbe vs. gibi sorundan dolayı uçmamışsa vizör sana yeni cam vermek zorundalar. Durup dururken vizör uçmaz çünkü Shark kötü bir kask değildir.
Yan ayak en az orta ayak kadar gerekli , orta sehpa lastik değiştirirken , bakım yaparken ve motor'a yükleme yaparken çok işe yarıyor. yan ayak müşürü takılabilir zira mondial'in bazı modellerinde bu müşür den var. işinin ehli bir usta bunu bizim motorlara uygulayabilir bence.
Bu arada motoruna 4'lü taktıran oldumu hiç ?
Yan ayaklıkla ilgili bende problem yaşıyorum. hatta bir kere otobanda açık unutmuşum. Şerit değiştirirken sürttü. Motora oturmadan önce kapatmayı alışkanlık haline getirmek gerek. Ben genelde motora oturduktan sonra kapatıyodum. ama mutlaka birgün açık unutuyosun
ybr 125 sahibi arkadaşlarim....Arka çamurlugun fiyatini bilen var mi yan sanayi olcak çamurlugunda orjinalini almama gerek yok diye düşünüyorum
fiyatini bilen var mi??
Bahsettiğin parça motor beyni CDI parça diyorlar.
Sirkeci aydın motor 2006 model için 250 YTL orjinal parça
2004 model için 25 YTL yan sanayii
Sirkeci Yıldız Ticaret 2006 model için 126 Euro orjinal parça
2004 model için 85 YTL orjinal parça
fiyatı verdi. 2004 ve 2006 modellerin beyinleri birbiriyle uyumlu değilmiş.
Arka çamurluk için sirkeci aydın motor yada yıldız ticaret'ten fiyat alablirsin ki bu iki firma yamaha yetkili bayii yan sanayii de vardır ellerinde.
dudullu eğin motorda 20 ytl bu cdi denen parça.. 15 dişli aldım 7,5 liraya, taksam mı takmasammı?
yaw sen denedinmi? şu an motorda 14 dişli var saydım dişlerini.. birde mavi ampul vardı orda 5 liraya aldım
Şu an bu konu içerisinde 30 kullanıcı var. (0 üye ve 30 misafir)