arklar hepinize kolay gele...
size herzaman ki gibi yine sorum olacak!! şu motor elbisesi ve de arka YA çanta olayı, acaba ucuza vede kaliteli nerden alabiliriz. internetten filan bildiğiniz adres varmı. almanya dan vermişssiniz ama nasıl getirtecem o da zor.
bu arada shad marka aksk aldım geçen düşürdüm yere meret hemen çizildi. shad marka alayım demeyin!! bu arada zincir bakımını siz nasıl yapıuyorsunuz ben ayda1 gazla güzelce yıkayıp özel spreyli yağ ile yağlıyorum hafif de lityum bazlı gres sürüyorum.
neyse bugünlük bu kadar hf ya sınavım var dualarınız arasında benide aklınıza getirin, selametle!!!
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
Taytisus,
Ben Castrol chain wax spreyini her 500 km'de zincirin bütün baklalarına temas edecek şekilde üstten ve alttan sıkıyorum. ve her 1000 km'de eski bir diş fırçasını gaz yağına batırarak zincirin parlak metal rengi ortaya çıkıncaya kadar her bir baklayı ayrı ayrı fırçalıyorum. daha sonra zinciri kuru bir pamuklu bez ile kuruladıktan sonra tekrar chain wax spreyini kullanıyorum. Aynı yemek tarifi gibi oldu değilmi? Biraz zahmetli iş ama motor tutkunu oldummu insan zevkle yapıyor.
Arkadaşlar bugün itibari ile ybr ye kavuştum ; yaklaşık 2-3 km kadar kullandım ; ilk izlenimlerim zevkli bi sürüşü olduğu ama vitesler biraz zor geciyor gibi vites atarken hafif aragazı verince vitesi atabiliyorum; birde durağan halde iken boşa şuan çok zor geçiyor; az önce arkadaşla bişey dikkatimizi çekti ; durağan halde, motor 1.viteste ve el debriyaja basılı iken motor ileri doğru gidiyordu, daha sonra debriyaj telinin kola gelen en uç noktasındaki civatayı biraz ileriye doğru sıktık ve sorun bi nebze çözüldü ayrıca motor cok cabuk ısınıyor, şimdilik ilk izlenimler böyle umarım bi anormallik yoktur
hayırlı olsun. güle güle kullan szr.
debriyajı, bilen birine ayarlatın. yoksa bu haliyle çok çabuk biter, canın sıkılır.
fotolarını ekle de görelim kızanı
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
Gültekin abi teşekkür ederim; bugün bi ayar yaptıracağım inşallah ; fotolarıda güzel bi makine ediniyim ; en yakın zamanda sizlerle paylaşmak isterim; Allah herkezin gönlüne göre versin, hepimiz için daha nice kazasız,belasız ve zevkli km ler dilerim
Arkadaşlar rica etsem, şu başlığa bakarmısınız.
http://www.motosiklet.net/forum/gezi...ke-pahl-2.html
Türk Ybr'ciler olarak bir karşılama ve uğurlama yapsak mı?
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
Abi sağol; şuan 180 km ye geldim , genelini arkadaşım kullandı; motosikletin kullanma kılavuzunda ilk 1000 km de 6000 deviri geçmeyin diye bi ibare var bu da beni bazen trafik içinde hızlanmam gerektiği anlarda çok zorluyor; üstelik benim ev ile iş arasında dik rampalar var az önce o dik rampalardan birine 2.vitesle girdim ve motor vitesi küçültmemi istedi, bende o arada iyice yavaşladım ve durma noktasına geldim, sonra da o dik rampada motoru kaldıramadım bunun bi tekniği var mıdır ; ayrıca motor rodajda olduğundan mıdır bilinmez 3.viteste iken 40km/saat hız civarında çok bağırmaya başlıyor 5000-6000 devire geliyor bunun nedeni sizce rodaj mı ve motoru kısa süreli kullanım araları hariç, her seferinde çalıştırmak istediğimde jikleyi açmam gerekiyor yoksa çalışmıyor; son birşeyde motosiklet anormal drecede ısınıyor sıfır ybr alan arkadaşlar sizde de böyle çabuk ve cok fazla ısınma görüldü müacıkcası beni korkutuyor bu ısınma ; hız olarakta 70 km/s ı pek geçmiyorum, devir olarakta 6000 deviri geçmiyorum ama bu rodaj devresi özellikle şehir içi trafiği içinde çok tehlikeli ve sıkıcı birşey
Herkeze kazasız , zevkli sürüşler....
selam ben de 150km deyim.Jiklesiz benimki de çalışmıyor ayrıca ben 4000 devri geçmemeye özen gösteriyorum.Şehir içi baya sıkıcı gerçekten en kenardan gitmek gerekiyor bu da yolda duran araçlar yüzünden oldukça tehlikeli.Isınma ben de var ama rahatsız edici değil.Bunların dışında 5000 devri aştığımda motordan tıkır tıkır ses geliyor.Bu yüzden devir konusunda oldukça hassas davranıyorum.50 km ile gitmek baya sıkıcı şu aralar.Boş bir günümde sabahtan akşama kadar solaşıp rodajı kısa zamanda tamamlamak niyetindeyim.
Szr ve Falconwave her ikinizinde motoru hayırlı olsun, sizlere kazasız keyifli sürüşler.
-Szr motorunun rodajını iyi yapmak istiyorsan, kullanma klavuzunda yazan devirleri mümkün olduğu kadar geçmemeye çalış.
-Motorun yeni ve sıkı olduğundan 3 vites 40 km hızda bağırması normal. Fazla zorlama baktın çok bağırıyor vitesi 4'e al. Yeni motorlarda sürekli vites değiştirmek ve tam gaz yapmamak gerekir.
-Dik rampalarda motoru kolayca kaldırabilmen için; durduğun zaman önce sağ ayağını yere koy bu arada sağ elin ön frende vitesi 1'e al sonra sol ayağını yere koy ve sağ ayağınla fren pedalına bas. sağ elinle ön freni bırakarak yavaşca gaz verirken sağ ayağını yavaşca fren pedalından çek 2-3 çalışmadan sonra çok rahat alışacaksın.
-YBR'ler genelde jikleyi açmadan çalışmıyor.Ben jikleyle çalıştırdıktan sonra hemen hareket edip 10-15 metre sonra giderken jikleyi kapatıyorum.
-Motorunun çok çabuk ve fazla ısınmasının sebebine gelince; motor yeni ve sıkı olduğundan haliyle rodajı bitmiş motorlara göre fazla ısınacaktır. Bazılarının daha da fazla ısınmasının sebebi satıcı firmaların ucuz ve adi yağ kullamalarından kaynaklanıyor.Bilindiği gibi motor yağlarının aşınmaları önlemenin dışındaki bir görevleride motordaki soğutmayı sağlamasıdır. Ben motorum 400 km'de iken yağını, kaliteli bir yağ ile kendim değiştirdim. Motorun ısınmasıda düzeldi bağırmasıda.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
KİRK DOUGLAS ; teşekkür ederim , içime su serptin ; yağ olayına kafam yakıldı, bu 1000 km sonunda yapılan yağ değişimini sen 400 km de mi değiştirdin yoksa 1000 km sonunda değişen yağ ile bildiğimiz motorun yağlanmasına sağlayan yağ farklı mı ; birde benim debriyaj kolu biraz gevşek gibi duruyor acaba daha sıkı ve gergin mi olmalı; zaten akşam ayarlatmak için götüreceğim ama fikrinizi alayım dedim ;
Bu arada falconwave ; devre sayılırız motorun hayırlı olsun, kazasız ,zevkli nice sürüşler
Szr,
Ben satıcı firmaların kaliteli yağ koymayacaklarını tahmin ederek, 1000 km olmadan 400 km de iken motor yağını kendim değiştirdim. Servislerin 1000 km bakımında yaptıkları yağ değiştirme işlemi ile benim yaptığım yağ değiştirme işlemi aynı. 4 zamanlı motorlarda motor parçaları ve şanzuman dişlileri ve parçaları aynı yağın içerisinde çalışırlar. Arabalarda olduğu gibi motor için ayrı, şanzuman için ayrı bir yağ haznesi yoktur.
Servise 1000 km bakımına gittiğinde yağını tekrar değiştirirsin. Zaten yağ parasını alıyorlar. Hatta istediğin yağını yanında götür.
Debriyaj kolunu ise en yakın motor tamircisine gidip hemen ayarlat. Bilmiyorsan kendin hiç uğraşma. Tamirci yaparken iyi izle ve öğrenmeye çalış, anlamadığını sor. Bunu öğrenmen şart. Yağ değişiminin nasıl yapılacağını da istersen anlatırım.
arklar hepinize selamlar!! benim ybr de 500 km de, szr kardeş benim motor da ısınıyor,şanzuman da. kırk kardeşimizin dediği gibi yağ da biraz sorun teşkil edebilir. kırk dostum sen ne yağı kullanıyorsun??? bende değiştireyim. yalnız harbiden şu rodaj ne pis bişey trafikte sürekli sorun yaşamama sebeb oluyor. bu arada ehliyet olayıda daha alacaz. sınav ta temmuzda, 20 soru için bekle allah bekle. neyse, arkadaşlar uygun fiyata arkaya çanta almak istiyorum satan varsa yada ucuz bir yer biliyorsa haber verse sevinirim....
herkese ALLAH kolaylık versin,selametle...
Şu an bu konu içerisinde 104 kullanıcı var. (0 üye ve 104 misafir)