Merhaba 5 6 bin devir aralığında vites düşirürken örneğin 5 den 4 e gurrt diye bi sürtünme sesine benzer ses geliyor. Bu sürekli olmaya başladı sinir bozucu bir ses. Bir sefer 4 den 5 e geçerken gaz kesmeden geçirmiştim bir anlık sebebi bu olabilir mi?
YBR 125 ESD sağ yan kapak arıyorum hava filtresinin kapağı akünün ki değil yani nerede bulabilirim acaba bilen var mı ? (Yer:İstanbul)
Arkadaşlar öncelikle herkese selamlar,
Forumu baya bir zamandır takip ediyorum ama üye olmak yeni nasip oldu.
2011 model Yamaha YBR 125 ESD motorumla ilgili 2 sorunum var.
1- Sebebini tam olarak bilemediğim bir nedenden ötürü takometre çalışmaz oldu.Geçen gün söküp bakmaya karar verdim. İlk gözüme çarpan (resmini de koyacam)bir tane direnç ve ölçümlerim sonucu bozuk olduğunu anladığım bir tane zener diyot bozulmuş. Diyotun modelini okuyabiliyorum ama direnç tamamen yandığı için renkleri belli değil.
Bu konudaki sizden istediğim yardım eğer aynı motor bir arkadaşta varsa bana o direncin renklerini söyleyebilir mi?
2-Motora yeni akü aldım (aldığımda aküsü ölmüştü) 2-3 ay her şey iyi gidiyordu ancak ondan sonra akü şarj olmaz oldu. Sonra yeni bir tane aldım ama yeni akü de 3-4 ay sonra marş bastırmaz oldu. Ben de gıcıklandım konjektörü filan kontrol edeyim dedim belki orda sorun vardır diye ama konjektörde sıkıntı yoktu. Sonra statörden şüphelendim ve çıkışından AC gerilimi ölçtüm ve bazen 5-6 volt bazen de 12 volt gördüm. Dedim statör bozuk yenisini aldım denedim sonuçlar eskisinden biraz daha kötü çıktı.
Belki biyerde kısa devre veya kaçak vs olur diye eski statörü yeniden taktım. Başka bir aküden enerji alıp statör gerilimini sisteme bağlamadan ölçeyim dedim ve bammm statör sisteme bağlamadığımda 80 volt AC gerilim üretebiliyor ama elektrik tesisatına bağlayınca 6-12 volt arası bir gerilim üretiyor.
Evet arkadaşlar sorunu yukarıda elimden geldiğince açıklamaya çalıştım. Eğer böyle bir durumla daha önce karşılaşan ya da bu konuda bilgisi olan varsa yardım, fikir ve tecrübelerinden faydalanmak isterim.
Herkese şimdiden çok teşekkür ediyorum.
Merhaba Arkadaşlar,
Bir hafta önce ilk motorum olarak Ybr 125 aldım. Ancak daha motosiklet hakkında hiçbir bilgim yok. Siz tecrübeli arkadaşlar aşağıdaki sorularımı cevaplarsanız çok memnun olurum. Belki sorular size saçma gelebilir ancak yardımcı olabilirseniz çok sevinirim : )
1 ) Devir kaçtayken vites artırıp kaçtayken vites düşürmeliyim, bunun bir sınırı var mıdır? Benzin çok çabuk bitiyor, aldığım arkadaşım bir depo benzin ile 400 km gidebildiğini soylemişti ancak ben kullanırken hemen yarı oluveriyor.
2) Yokuşları hangi vites ile çıkmalıyım 1.vites diye biliyorum ancak öyle yaptığımda motor cok bağırıyor.
3) Motor viteste iken debriyaja basarak calistirmak motora zarar verir mi? Motor bostayken cok kolay calisiyor ancak viteste debriyaja basarak calistirmayi denedigimde bazen calismayabiliyor.
4) bugün servise götürdüm yagini degistirdiler baska bir sorunu olmadigini 3000 km sonra tekrar gelmemi soylediler, bu cok bir sure degil mi? Herhangi bir problemle karsilasir miyim? Ayrica kendi yapabilecegim bakimlar var mi? Ne tavsiye edersiniz?.
5) Satin aldığım arkadaş yedek deposu olduğunu söyledi Bunu ayriyeten doldurmama gerek var mi? Yoksa depoyu doldurdugumda otomatik yedek depo da doluyor mu?
6) Akşamları biraktigimda motordan yağ- benzin gibi birsey damliyor bu normalmidir? Serviste depo kapağını ortaya almami soylediler ancak bunun baska bir yolu yok mu? Surekli bu sekildemi birakmaliyim. Acik biraksam bu damlama bir sorun yaratir mi? Damlayan ne olabilir.
7)İstanbul için D100 karayolundan gidiyordum ben trafikte beklerken bütün motorcular yolun en solundan trafige takılmadan gidiyordu. Bunun kanunen bircezasi var midir?
Saygılarımla
Öncelikle hayırlı olsun.
Kazasız belasız binmen dileğiyle. Özellikle KASK olmadan asla binme.
1- Devri sen kendi sürüş konforuna göre ayarlayabilirsin. Bazen 5000 de bazen 7000 de değiştirebilirsin. 1 depo benzinle kaç km gidebildiğin kendin deneyimle. Eğer yakıtın fazla olduğunu düşünüyorsan karbüratör içerisindeki membran ı değiştirebilirsin.
2- Yokuş çıkarken yokuşa girdiğin vites ile devam ederken motorun bayılacağını hissettiğinde vites düşürebilirsin bu genelde 4000 devir civarında olur.
3- Debrajın sanırım tam ayırmıyor. Ayar yaptırmanda fayda var.
4- Her ne kadar 3000 km deseler de sen her 500 de kendin yağ çubuğunu kontrol et. Ben 1500 de motor kilitledim yağsızlıktan.
5- Sen her yakıt alışında o yedek depoya kendi dolduruyor.
6- Damlayan benzin olduğunda uçacağı için damladığı yerde ıslaklık görmezsin. Muhtemelen yağdır. İçerisindeki yağ tam süzülmeden yağ eklendiyse ve keçelerde sızıntı varsa fazla gelen yağ damlıyor olabilir.
7- Sen de bir motorlu araç olduğun için karayollarındaki tüm kurallar senin için de geçerli. Kimseyi ve kendini tehlikeye atmadan güvenli bir şekilde geçebilirsin.
Yazdıklarımın hepsi APACHE RTR150 ile tecrübe edilmiştir.
Merhaba Arkadaşlar,
Öncelikle daha önceki sorularıma cevap veren Conexantt arkadaşıma çok teşekkür ederim.
Geçen gün akşam vakti evimden çok uzak bir yerde lastik patladı. Yardım çağırmak zorunda kaldım benim için epey masraflıydı. Birdaha bu duruma düşmek istemem.
1 ) Usta arka lastiğimin ömrünü tamamlamış olduğunu söyledi. Lastikte yarık batma falan olmamış ancak bir sprey sıktı şişirdi 3 gündür kullanıyorum. Bu haftasonu yeni lastik taktıracağım. Ön iyi durumda ancak arka başka ön başka bir sorun olur mu yoksa ikisini de mi degistirmeliyim?
2)Birdaha bu duruma dusmemek icin yanimda neler tasimam gerekli? Lastigi kendim tamir edebilir miyim. Veya kisa sureli de olsa en azindan tamirciye gidene kadar beni idare debilecek bir sey var mi?
Sayfilarimla
Merhaba arkadaşlar birkaç yıldan beri scooter kullanıyorum.Ancak artık vitesliye gecme zamanımın geldiğini düşünüyorum.Kafamda deli sorularBu arada yaşım 40 İstanbulda yaşıyorum.Belki yeri değil ama başlangıç için 2 motor arasında kaldım.Bildiğiniz üzere cbf 150 ve ybr esd 125.Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.Ybr için belli bir kilometreden sonra krenk probleminin kronik olduğu söylenmekte bunun yanında cbf 150 yağ yakma sorunuFikirlerinize ihtiyacım var.
Honda CB125F alın. Bir önceki motosikletimdi, hiçbir kronik sorunu yoktur. Çok az yakar.
Old Style
Herkese merhaba..
2015 esd motosikletimi bahar bakimi yapmayi olanliyorum
1= anlas capra lastik almayi dusunuyorum
2= abus veya deppower marka aku
3= on ampul ama ne marka bilmiyorum
4= hava filitresi
5= yag
6= yamaha jant sticker
7= buji
Bu malzemeleri alacagim sizlerden bu malzemeleri int. Uzerinden hangi siteden veya int. Nasil temin edebilirim yardim.. bu malzemelrin kalitesini bilmiyorum ama tavsiye uzerine alacagim sizlerden yardim ve yorumlarinizi bekliyorum.. tesekurler.
Lastik olarak ybr de metzeler marka kullanmıştım çok memnun kalmıştım. Buji olarakta ngk iridyum buji kullandım rampa aşağı gaza basmadan gidislerdeki egzoz patlatması kesilmişti. Yağ olarak 31 bin km boyunca Castrol power 1 10-50 kullandım hiç bir sıkıntı yaşamadım. Ampul olarakta 35-35 h4 ampul kaliteli marka kullanabilirsin
Motosikletime bakim olarak ilk aku degisiminden basladim. Deppower 12. 7amp. Bir aku taktirdim motosiklet tamircisine. Yalniz tamirci aku olcumunu yaptiginda cihaz 15.47 gosterdi. Daha sonra elektronik cihazla olctu yine ayni gosterdi ve bana dedi ki yuksek cikiyor normalde bu kadar cikmaz 14.50 lerde felan kalir dedi. Muhtemelen konjektor ariza yapmis dedi. Cin mali uydurma bir konjiktor takacakti ben simdilim dursun dedim.
Aku 7 amper olunca mi yuksek cikardi yoksa gercekten mi konjoktor arizali tam anlayamadim. Daha once iki defa kisa far patlamisti. Eger konj. Arizali ise orjinal fiyati 300 lira civarlarinda. Yan sanayi ise 30 ile 80 tl. Civarlardinda. Ne yapmam gerekiyor. Konjoktor arizasinile karsilasan bir ybr ci var se bana acil yardim....
Herkese selamlar sokağa cıkma yasagına takıldığımdan sadece cuma günleri çıkabiliyorum ben de gecen hafta cuma gunune kendimce hazirlanmak icin motosikletimi bir guzel yıkadım ayakıklarda ön dişli civarında biriken yağları gaz yağı ve farklı bi sprey yardımıyla temizledim pırıl pırıl oldu fakat dışarı çıkıp ortalama 15 dk lık sürüşten, motor ısındıktan sonra yere yağ damladığını farkettim yağ tapasından kaçırmadıgına eminim bu yağlar ön dislide kalan biriken motor ısınınca eriyip damlayan yağlar olabilirmi, yada blokta çatlak gibi birşey olması mümkünmü. Farklı sayfalarda vites pedalından kacırabilecegini okumustum bu neden olur eger oyleyse neyi degistirmem veya onarmam gerekir. Birde hazır bu kadar yazmışken debriyaj balatasını yan sanayi alsam sorun cikarir mi, önceden yağda bekletmek gerekirmi ?
Merhabalar,
Özellikle 2. ve 3. viteste gaz kesince motordan tık diye bir ses geliyor tek sefer sanki bir demir parçası vuruyormuş gibi. Her gaz kestigimde olmuyor bu ses iki veya uc gaz kesisimden birinde oluyor. Arka arkaya denediğimde yine her seferinde olmuyor. Neden olabilir fikri olan var mı? İnternette de cok fazla bilgi bulamadim bununla ilgili.
Şimdiden teşekkürler.
1.ihtimal zincir ile ilgili bir sorun olabilir. Zincirin bollaşması,dişlilerin bozulması vb.
2.ihtimal arka janttaki kaplin lastiğinin aşınması/deforme olması.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:20 ----------
Birkaç faydalı video buldum. Dil ispanyolca ama anlatımdan ziyade görüntü kalitesi ve detaylar güzel.
İşinize yarar inşallah. Gerekli alet edevat varsa tamirciyle uğraşmadan çok rahatlıkla halledilecek bir kaç işlem.
1-Zincir Dişli Değişimi
2-Debriyaj Balatası Değişimi
3-Ön Fren Sisteminin Kontrolü
4-Karbüratör Temizliği
5-Subap Ayarı
55.000'i geçtik..
Ufak ufak revizyona giriyorum motosiklette.
Plaka ve ruhsatı yeniledim bu arada. Toplamda 247 Tl tutuyor ve işlemler artık noterde yapılıyor.
Daha sonra muayeneye soktum,tek seferde sıkıntısız geçti.
Akü,lastik değişimi yaptım. Metzeller M22'ler vardı depoda,taktım. Michelin ve Pirelli Dura Traction modelleri takmayacaksanız ve sakin kullanıyorsanız daha f/p lastikler takmanızı öneririm.
55,000 km kullandığım Did zincir ve orjinal dişliler artık bitme eğiliminde.
Orjinal dişli zincir setine 900 lira çektiler,sanki Super Duke kullanıyoruz
Son zamanlarda kullandığınız ve memnun kaldığınız zincir dişli seti varsa önerilerinize açığım.
Kazasız sürüşler
Şu an bu konu içerisinde 47 kullanıcı var. (0 üye ve 47 misafir)